Рішення
від 11.03.2020 по справі 757/63547/18-ц
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/63547/18-ц

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2020 року Печерський районний суд міста Києва

у складі: головуючого судді - Писанця В.А.,

при секретарі судових засідань - Московенку В.І.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача І - Донця Ю.Б. ,

представника відповідача ІІ-ІІІ - Новіцької Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до політичної партії Опозиційний Блок , Державного реєстратора Міністерства юстиції України Орли Юлії Сергіївни, Міністерства юстиції України, про визнання недійсними рішень, скасування реєстраційних дій та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_3 звернулась до суду із позовом, про визнання недійсними рішень другого етапу VII З`їзду Політичної партії Опозиційний блок від 27 травня 2016 року; визнання протиправним та скасування рішень державного реєстратора Міністерства юстиції України Орли Ю.С. щодо державної реєстрації 11 липня 2016 року внесення змін до відомостей про Політичну партію Опозиційний блок , зокрема: внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, зміни керівника юридичної особи, зміни складу підписантів, державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, зміни органу управління; зобов`язання Міністерства юстиції України внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про скасування вищезазначених реєстраційних дій щодо Політичної партії Опозиційний блок .

В обґрунтування вимог позову зазначає, що рішення VII З`їзду Політичної партії Опозиційний блок від 27 травня 2016 року, оформлені Протоколом другого етапу №7/2 від 27 травня 2016 року є нелегітимними в силу положень Статуту Політичної партії Опозиційний блок , оскільки Політрада Політичної партії Опозиційний блок не приймала рішення про проведення такого з`їзду, а відтак, позивач вказує, що вимоги до відповідачів, як суб`єктів владних повноважень, викладені у позові є похідними від вимог про визнання недійсними рішень з`їзду, а тому також є протиправними та підлягають скасуванню.

Ухвалою суддівід 26 грудня 2018 року, залишеною без змін постановою Київського апеляційного суду від 13 травня 2019 року відкрито провадження у справі, а її розгляд призначено здійснювати за правилами загального позовного провадження з проведенням підготовчого засідання, сторонам роз`яснено підстави, час та черговість подання заяв по суті справи.

Ухвалою судді від того ж дня, за заявою позивача вжито заходи забезпечення позову, шляхом заборони суб`єктам державної реєстрації до вирішення спору по суті, зокрема, Міністерству юстиції України, його департаментам, структурним підрозділам та територіальним органам, акредитованим суб`єктам державної реєстрації, відділам державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації громадських формувань, будь-яким іншим державним реєстраторам відповідних реєстраційних органів, а також всім приватним та державним нотаріусам здійснювати державну реєстрацію (проводити реєстраційні дії) будь-яких змін до установчих документів, а також внесення будь-яких змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно Політичної партії ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК (код ЄДРПОУ 37120464, місцезнаходження: 04070, м. Київ, вулиця Волоська, будинок 6/14), в тому числі, але не виключно щодо зміни керівника, уповноважених осіб, місцезнаходження юридичної особи, перереєстрацію, ліквідацію, реорганізацію будь-яким шляхом, реєстрацію припинення діяльності, а також вносити інші зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та заборонити реєстрацію або скасування реєстрації будь-яких змін інших відомостей.

Постановою Київського апеляційного суду від 13 травня 2019 року, ухвалу Печерського районного суду міста Києва від 26 грудня 2018 року про забезпечення позову скасовано та постановлено нове судове рішення, яким відмовлено у задоволенні заяви ОСОБА_3 .

У своєму відзиві на позовну заяву, поданому у встановлений ухвалою судді строк представник відповідача-І посилається на те, що рішення другого етапу VII З`їзду Політичної партії Опозиційний блок від 27 травня 2016 року не може бути визнане недійсним, і як наслідок зміни, які вимагає позивач, не можуть бути внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, оскільки рішення прийняте у відповідності до ч. 1 ст. 98 ЦК України та абзацу 4 п. 7.1. Статуту Партії.

У поданому у встановлений ухвалою судді строк відзиві представник відповідача-ІІІ посилається на те, що позивач не доводить належними доказами обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог, у зв`язку з чим позовні вимоги є необґрунтованими, та зазначає, що позивачем, в порушення ст. 18 ЦПК України, об`єднано декілька позовних вимог, які не пов`язані між собою підставою виникнення та не є похідними.

Ухвалою суду від 05 грудня 2019 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача-ІІІ про закриття провадження у справі.

Того ж дня, ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.

Вислухавши представника позивача, яка 11 березня 2020 року в судовому засіданні вимоги позову підтримала та просила задовольнити, а також представників відповідачів, які проти задоволення позову заперечували та в його задоволенні просили відмовити в повному обсязі з підстав викладених в їх письмових відзивах, дослідивши і проаналізувавши докази, які містяться в матеріалах справи, суд на основі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилались як на підставу своїх вимог і заперечень, встановив наступні обставини та дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 26 серпня 2014 року на З`їзді Політичної партії Закон і Порядок , який оформлено Протоколом №5, ОСОБА_3 було обрано членом Політради Партії , та, серед іншого, вирішено питання про зміну найменування Політичної партії Закон і Порядок на Політичну партію Опозиційний блок та внесено відповідні зміни до Статуту та Програми Партії.

27 травня 2016 року було проведено другий етап VII З`їзду Політичної партії Опозиційний блок , який оформлено Протоколом №7/2, та на якому, зокрема, затверджено нову редакцію статуту Політичної партії Опозиційний блок , вирішено питання про дострокове припинення повноважень керівних органів та керівних осіб Політичної партії Опозиційний блок , обрано співголів Політичної партії Опозиційний блок , членів Політвиконкому Політичної партії Опозиційний блок , Співголів Політвиконкому Політичної партії Опозиційний блок Політради Політичної партії Опозиційний блок , Центральної контрольно-ревізійної комісії Політичної партії Опозиційний блок , співголів Центральної контрольно-ревізійної комісії Політичної партії Опозиційний блок та ряд інших організаційних питань.

11 липня 2016 державним реєстратором Відділу Міністерства юстиції України Орлою Ю.С. прийнято рішення про державну реєстрацію зміни керівника, змін до установчих документів, зміни складу підписантів Політичної партії Опозиційний блок , про що внесено відповідні відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до положень ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Закону) Міністерство юстиції України є суб`єктом державної реєстрації, зокрема, у разі державної реєстрації політичних партій.

Положеннями ст. 25 зазначеного вище закону, передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Згідно з вимогами п. 1 розділу ІІ Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09 лютого 2016 року № 359/5, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09 лютого 2016 року за № 200/28330, (далі - Порядку № 359/5) у редакції яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, державна реєстрація проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації, нотаріуса.

Державний реєстратор у строки, визначені законом, здійснює перевірку зареєстрованих у Єдиному державному реєстрі документів на наявність підстав для зупинення їх розгляду та на наявність підстав для відмови у державній реєстрації, перелік яких визначено ст.ст. 27, 28 Закону.

За відсутності підстав для зупинення розгляду документів та/або відмови у державній реєстрації державний реєстратор проводить реєстраційну дію, у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру (п. 14 розділу І Порядку № 359/5).

Розділом V Порядку № 359/5 встановлені особливості проведення державної реєстрації громадських формувань.

Так, відповідно до положень розділу V Порядку №359/5 державна реєстрація громадських формувань проводиться на підставі правового висновку за результатами правової експертизи поданих для державної реєстрації документів.

Відповідно до положень п. 3 розділу V Порядку № 359/5 правовий висновок має містити, зокрема, обґрунтування з посиланням на конкретні норми законодавства щодо відповідності вимогам Конституції та законів України, статуту (положенню) відповідної політичної партії документів, поданих для державної реєстрації.

У разі невідповідності вимогам Конституції та законам України поданих для державної реєстрації документів у висновку зазначаються відповідні положення законодавства, яким суперечать (з якими не узгоджуються) подані для державної реєстрації документи та/або норми статуту (положення), які порушені при прийнятті політичною партією відповідних рішень.

Правовий висновок підписується державним реєстратором та після проходження процедури візування в установленому законодавством порядку подається на затвердження Міністру юстиції України або його заступнику відповідно до розподілу повноважень, керівнику відповідного територіального органу Міністерства юстиції України.

Відповідно до положень п. 7 розділу V Порядку № 359/5 державний реєстратор у межах повноважень, визначених Законом, приймає одне з таких рішень, зокрема, про державну реєстрацію або про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про громадське об`єднання зі статутом юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів.

Так, 06 червня 2016 року до реєструючого органу надійшли документи для державної реєстрації змін про юридичну особу - Політичну партію Опозиційний блок , що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до статуту та у складі керівних органів.

За результатами проведеної правової експертизи на підставі вищевикладених нормативних актів встановлено, що документи політичної партії, надані для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, відповідають вимогам Конституції та законам України.

За результатами правової експертизи поданих для державної реєстрації документів, державним реєстратором складено правовий висновок від 07 липня 2016 року щодо відповідності вимогам Конституції та законам України документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про Політичну партію Опозиційний блок , що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Так, зі змісту Правового висновку вбачається, що правомочність Політради Партії від 16 березня 2015 та від 23 травня 2016 підтверджена відповідно до п. 7.3.статуту Партії, згідно з яким засідання Політради вважається повноважним, якщо у ньому бере участь більше половини від її складу.

Правомочність першого та другого етапу VІІ З`їзду Партії від 16 вересня 2015 та від 27 травня 2016 року підтверджено відповідно до пункту 7.1. статуту Партії, згідно з якими З`їзд Партії вважається повноважним, якщо на ньому присутні більше половини обраних делегатів.

Другим етапом VІІ З`їзду Партії від 27 травня 2016 року прийнято рішення щодо зміни складу керівних органів та затвердження статуту Партії в новій редакції.

Висновок: державна реєстрація змін до відомостей про Партію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, які прийняті на підставі рішення другого етапу VІІ З`їзду Партії від 27 травня 2016 може бути проведена.

На підставі затвердженого Правового висновку складеного за результатами проведення правової експертизи, державним реєстратором прийнято Рішення від 07 липня 2016 року № 184/19.4 про проведення державної реєстрації змін до відомостей про Політичну партію Опозиційний блок , що містяться в Єдиному державному реєстрі, на підставі рішення другого етапу VІІ З`їзду Партії від 27 травня 2016 року.

У подальшому, на виконання вимог п. 10 розділу V Порядку №359/5 на підставі прийнятого Рішення від 07 липня 2016 № 184/19.4 державним реєстратором внесено відповідні відомості до Єдиного державного реєстру.

Листом від 07 липня 2016 року № 5992-0-030-16-19.4 Міністерством юстиції України повідомлено Політичну партію Опозиційний блок про державну реєстрацію змін та направлено копію рішення про державну реєстрацію змін про політичну партію, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Отже, стосовно тверджень позивача про неповноважність VII З`їзду Політичної партії ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК та відсутність права на внесення змін до Статуту Партії, слід зазначити наступне.

Статтею 98 ЦК України, зокрема абз. 1 ч. 2, визначено, що рішення загальних зборів приймаються простою більшістю від числа присутніх учасників, якщо інше не встановлено установчими документами або законом.

Частина 4 ст. 98 ЦК України передбачає, що порядок скликання загальних зборів визначається в установчих документах товариства.

Так, абз. 4 п. 7.1 Статуту Партії прямо передбачено, що З`їзд вважається повноважним, якщо на ньому присутні більше половини обраних делегатів. Рішення З`їзду Партії приймаються більшістю голосів делегатів, присутніх на З`їзді.

Тобто, у відповідності до положень ЦК України та Статуту Партії на З`їзді Партії були присутні 69 делегатів з 101 можливих. Тобто VII З`їзд Партії був правомочний, кворум для прийняття рішень був зібраним.

Крім того, прийняття рішення з питання, що прямо стосується прав позивача, а саме дострокового припинення повноважень ОСОБА_3 як члена Політради Політичної партії ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК , не передбачає подальшого внесення змін до Статуту Партії, а тому прийняття рішення з даного питання за наявності 69 голосів з 69 присутніх делегатів відповідає вимогам ч. 4 ст. 98 ЦК України та абз. 4 п. 7.1 Статуту Партії.

VII З`їзд Політичної партії ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК був проведений з повним дотриманням положень Статуту Партії та вимог чинного законодавства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 ЦК України загальні збори учасників товариства мають право приймати рішення з усіх питань діяльності товариства, у тому числі і з тих, що належать до компетенції інших органів товариства.

Так, 16 травня 2015 року VII З`їздом Політично партії ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК було прийнято рішення про проведення VII З`їзду Політично партії ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК у два етапи, за що проголосували 67 делегатів з 67 присутніх.

Оскільки до повноважень З`їзду Партії, як загальних зборів учасників товариства, належить вирішення будь-яких питань товариства, то даний орган мав повне право своїм рішенням передбачити особливий порядок проведення З`їзду у два етапи.

Таким чином, рішення другого етапу VII З`їзду Політичної партії ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК від 27 травня 2016 року не може бути визнане недійсним, а рішення державного реєстратора протиправним, і, як наслідок, зміни, які вимагає позивач, не можуть бути внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Отже, вимоги позову не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи, а тому позов задоволенню не підлягає.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат суд виходить з положень ст. 141 ЦПК України.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 1-18, 76-81, 95, 141, 158,228, 229, 235, 241, 244, 245, 258, 259, 263-265, 268, 354 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_3 до політичної партії Опозиційний Блок , Державного реєстратора Міністерства юстиції України Орли Юлії Сергіївни, Міністерства юстиції України, про визнання недійсними рішень, скасування реєстраційних дій та зобов`язання вчинити дії - залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення судового рішення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення буде складено 12 травня 2020 року.

Суддя В. А. Писанець

Дата ухвалення рішення11.03.2020
Оприлюднено13.05.2020
Номер документу89179025
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання недійсними рішень, скасування реєстраційних дій та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —757/63547/18-ц

Постанова від 21.12.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мостова Галина Іванівна

Ухвала від 22.07.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мостова Галина Іванівна

Ухвала від 20.07.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мостова Галина Іванівна

Рішення від 11.03.2020

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Писанець В. А.

Рішення від 11.03.2020

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Писанець В. А.

Ухвала від 05.12.2019

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Писанець В. А.

Ухвала від 05.12.2019

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Писанець В. А.

Ухвала від 05.12.2019

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Писанець В. А.

Постанова від 13.05.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Поліщук Наталія Валеріївна

Постанова від 13.05.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Поліщук Наталія Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні