КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
12 травня 2020 року м.Київ №2а-3751/12/1070
Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є., розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження в межах матеріалів адміністративної справи за позовом управління Пенсійного фонду України у Кагарлицькому районі Київської області до відкритого акціонерного товариства "Стайки-Керамік" про стягнення заборгованості по виплаті пільгових пенсій,
у с т а н о в и в:
постановою КОАС від 02.10.2012 були задоволені вимоги УПФУ у Кагарлицькому районі Київської області, стягнуто з відповідача 5680,90 грн. заборгованості зі сплати витрат на доставку пільгових пенсій.
05.04.2013, на виконання постанови суду був оформлений виконавчий лист, який одержано представником позивача 23.04.2013, що підтверджується відміткою про одержання наявної у матеріалах справи.
08.05.2020, на адресу суду надійшла заява від представника ГУ ПФУ у Київській області про заміну сторони виконавчого провадження, а саме стягувача - з УПФУ у Кагарлицькому районі Київської області на його правонаступника ГУ ПФУ у Київській області, згідно виконавчого листа № 2а-3751/12/1070 від 02.10.2012.
У якості підстави звернення до суду із заявою, представник ГУ ПФУ у Київській області вказав, що останнє є правонаступником Кагарлицького ОУПФУ Київської області з 22.08.2018, яке в свою чергу є правонаступником УПФУ у Кагарлицькому районі Київської області з 21.12.2016, тому просив заяву задовольнити.
Розглянувши заяву про заміну сторони, суд дійшов висновку про те, що дана заява підлягає поверненню заявникові без розгляду, виходячи з наступного:
положеннями ч. 1 ст. 55 КАС України передбачено, що сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.
Відповідно до вимог ч. 3 вказаної норми юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
Разом з цим, приписами ст. 131-2 Конституції України встановлено, що представництво іншої особи в суді здійснює виключно адвокат. Законом можуть бути визначені винятки щодо представництва в суді у трудових спорах, спорах щодо захисту соціальних прав, щодо виборів та референдумів, у малозначних спорах, а також стосовно представництва малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена.
Аналогічна правова норма закріплена також у пп. 11 п. 16-1 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України якою визначено, що представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах виключно адвокатами здійснюється з 1 січня 2020 року.
При цьому, суд зазначає, що приписами підпункту 19 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" КАС України передбачено, що положення цього Кодексу застосовуються з урахуванням підпункту 11 пункту 16-1 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України, а відповідно до вимог ч. 3 ст. 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Отже, з аналізу наведених норм законодавства слідує, що з 01 січня 2020 року суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі (за виключенням справ щодо захисту соціальних прав, щодо виборів та референдумів та малозначних спорів) через свого керівника, члена виконавчого органу або іншу особу, уповноважену діяти від його імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво суб`єкта владних повноважень), або через представника, яким є адвокат або прокурор.
Вказана правова позиція суду утворює судову практику, оскільки обґрунтовується рішенням ШОАС у справах №№2а-5485/12/1070, 810/68/14-а, 810/68/14-а.
Крім того, вказана правова позиція узгоджується із висновком, викладеним в ухвалі ВС від 26.03.2020 у справі №520/9703/19.
У свою чергу, порядок і умови надання правової допомоги, права й обов`язки адвокатів та інших фахівців у галузі права, які беруть участь в адміністративному процесі і надають правову допомогу, визначаються КАС України та Законом України від 05.07.2012 № 5076-VI "Про адвокатуру та адвокатську діяльність".
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 20 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" від 05 липня 2012 року № 5076-VI під час здійснення адвокатської діяльності адвокат має право вчиняти будь-які дії, не заборонені законом, правилами адвокатської етики та договором про надання правової допомоги, необхідні для належного виконання договору про надання правової допомоги.
Згідно з частиною першою статті 26 Закону №5076 адвокатська діяльність здійснюється на підставі договору про надання правової допомоги. Документами, що посвідчують повноваження адвоката на надання правової допомоги, можуть бути: 1) договір про надання правової допомоги; 2) довіреність; 3) ордер; 4) доручення органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги.
Відповідно до частини другої статті 26 Закону №5076 ордером є письмовий документ, що у випадках, встановлених цим Законом та іншими законами України, посвідчує повноваження адвоката на надання правової допомоги. Ордер видається адвокатом, адвокатським бюро або адвокатським об`єднанням та повинен містити підпис адвоката. Рада адвокатів України затверджує типову форму ордера.
Типова форма ордера на надання правової допомоги, встановлена у Додатку №1 до вказаного Положення, а також у Додатку №1 до Положення про ордер на надання правової допомоги та порядок ведення реєстру ордерів, затвердженого рішенням Ради адвокатів України від 17.12.2012 №36.
Водночас, судом встановлено, що заява ГУ ПФУ у Київській області про заміну сторони виконавчого провадження подана та підписана головним спеціалістом-юрисконсультом відділу представництва інтересів в судах та інших органах № 2 юридичного управління ГУ ПФУ у Київській області Марчуком А.В., на підтвердження чого до заяви додано копію довіреності від 02.01.2020 № 35/101-01, виданої начальником Головного управління В.Фатхутдіновим.
Враховуючи, що представник ГУ ПФУ, який є органом державної влади, ОСОБА_1 звернувся до суду з завою про заміну сторони виконавчого провадження 08.05.2020 і до неї не надано документів, які підтверджують його статус адвоката, у Єдиному реєстрі адвокатів України також відсутні відомості про те, що Марчук А.В. має статус адвоката, суд вважає за необхідне застосувати до поданої заяви положення ч.2 ст.167 КАСУ та повернути заяву заявникові без розгляду.
Керуючись статтями 55, 157, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області (ЄДРПОУ - 22933548, м.Київ, вул.Ярославська, 40, 04071) про заміну сторони виконавчого провадження, - повернути заявникові без розгляду.
Копію ухвали направити (видати) Головному управлінню Пенсійного фонду України у Київській області.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подачі через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Брагіна О.Є.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2020 |
Оприлюднено | 13.05.2020 |
Номер документу | 89185469 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Брагіна О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні