Рішення
від 12.05.2020 по справі 826/1079/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 травня 2020 року м. Київ № 826/1079/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю Гео Альянс Косачівське до:Головного управління ДПС у м. Києві про:визнання протиправним та скасування рішення,- В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Гео Альянс Косачівське (адреса: вул. Кловський узвіз, буд. 7 А , м. Київ, 01021; код ЄДР: 35196725) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (адреса: вул. Шолуденка, буд. 33/19, м. Київ, 04116; код ЄДР: 39439980), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 21 листопада 2017 року № 0202941309.

Позиція позивача.

В обґрунтування позовних вимог позивач наголошує на протиправності оскаржуваного рішення, з огляду на наступне.

Так, позивач у позовній заяві зазначає, що на думку відповідача, яка викладена у листі від 09.11.2017 № 1103986/10/26-55-1301, отриманого позивачем у відповідь на запит про надання постійно діючої довідки про видачу коштів для виплати заробітної плати без перевірки сум сплати єдиного внеску на 2017 рік, підставою для прийняття оскаржуваного рішення були дані 1С Податковий блок , які начебто свідчать про порушення термінів сплати ЄСВ за травень-липень 2017 року та вересень 2017 року.

Разом з тим, позивач наголошує, що таке твердження податкового органу не відповідає дійсності, з огляду на те, що ТОВ Гео Альянс Косачівське є добросовісним платником ЄСВ здійснює нарахування і сплату такого внеску, а також своєчасно подає по податкового органу звіт щодо суми нарахованого ЄСВ.

Пояснює, що позивачем було укладено господарсько-правові договори про надання послуг з геолого-геофізичного контролю за виконанням сейсморозвідувальних робіт на Косачівській площі з фізичними особами, а саме: договір від 12.04.2017 № 12/04-17 з громадянином України ОСОБА_1 ; договір від 12.04.2017 № 12/04-17 з громадянином України ОСОБА_2 ; договір від 12.04.2017 № 12/04-17 з громадянином України ОСОБА_3 .

Згідно п. 3.1 договору з ОСОБА_4 вартість послуг за договорами складає 2485,00 грн за добу, в т.ч. податок з доходів фізичних осіб за ставкою 18% та воєнний збір за ставкою 1,5%. Пунктом 3.2 договору передбачено здійснення авансування послуг у розмірі 17 395,00 грн. в т.ч. обов`язкові відрахування, податки і збори, передбачені діючим законодавством в Україні. Порядок здійснення кінцевого розрахунку з ОСОБА_1 передбачений п. 3.5 договору. Згідно з яким кінцевий розрахунок проводиться протягом 5-ти банківських днів з дня пред`явлення акту приймання-передачі наданих послуг, підписаного сторонами. Початок надання послуг: 19.04.2017 (п. 4.2 договору).

Згідно п. 3.1 договору із ОСОБА_2 вартість послуг за договорами складає 2398,00 грн за добу, в т.ч. податок з доходів фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%. Пунктом 3.2. договору передбачено здійснення авансування послуг у розмірі 16 786,00 грн. в т.ч. обов`язкові відрахування, податки і збори, передбачені діючим законодавством в Україні. Порядок здійснення кінцевого розрахунку із ОСОБА_2 передбачений п. 3.5 договору. Згідно з яким кінцевий розрахунок проводиться протягом 5-ти банківських днів з дня пред`явлення акту приймання-передачі наданих послуг, підписаного сторонами. Початок надання послуг: 18.04.2017 (п. 4.2 договору).

Згідно п. 3.1 договору з ОСОБА_3 вартість послуг за договорами складає 2485,00 грн. за добу, в т.ч. податок з доходів фізичних осіб за ставкою 18% та воєнний збір за ставкою 1,5%. Пунктом 3.2 договору передбачено здійснення авансування послуг у розмірі 17 395,00 грн. в т.ч. обов`язкові відрахування, податки і збори, передбачені діючим законодавством в Україні. Порядок здійснення кінцевого розрахунку з ОСОБА_3 передбачений п. 3.5 договору. Згідно з яким кінцевий розрахунок проводиться протягом 5-ти банківських днів з дня пред`явлення акту приймання-передачі наданих послуг, підписаного сторонами. Початок надання послуг: 01.05.2017 (п. 4.2 договору).

В той же час позивач пояснює, що згідно актів приймання-передачі наданих послуг підписаних сторонами до вищевказаних договорів:

ОСОБА_4 надавав послуги 17,2 доби на загальну суму 42742,00 грн. разом з обов`язковими відрахуваннями, податками і зборами, передбаченими діючим законодавством в Україні (акт приймання передачі наданих послуг від 31.05.2017);

ОСОБА_2 надавав послуги 23,2 доби на загальну суму 55633,60 грн. разом з обов`язковими відрахуваннями, податками і зборами, передбаченими діючим законодавством в Україні (акт приймання передачі наданих послуг від 31.05.2017 р.)

ОСОБА_3 надавав послуги 11 діб на загальну суму 27335,00 грн. разом з обов`язковими відрахуваннями, податками і зборами, передбаченими діючим законодавством в Україні (акт приймання передачі наданих послуг від 22.05.2017).

Позивач додає, що з метою належного виконання своїх обов`язків за вищевказаними договорами, позивачем платіжними дорученнями здійснено перерахування авансу за послуги з геолого-геофізичного контролю за виконанням сейсморозвідувальних робіт на Косачівській площі а саме:

1) платіжним дорученням від 25.04.2017 № 806 на користь ОСОБА_4 ,

2) платіжним дорученням від 14.04.2017 № 801 на користь ОСОБА_2 ,

3) платіжним дорученням від 28.04.2017 № 820 на користь ОСОБА_3 .

При цьому, позивач у позовній заяві акцентує увагу суду на тому, що під час формування звіту за квітень 2017 року, а саме в рядках 3, 5, 6 Таблиці 6 Відомості про нарахування заробітної плати додатку № 4 до Порядку (пункт 1 розділу III) Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів позивачем у стовпчиках 17 та 18 рядків 3, 5, 6 Таблиці 6 додатку № 4 замість зазначення 0,00 гривень, було помилково включено суми сплачених авансових платежів на користь ОСОБА_4 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на загальну суму 51 576,00 гривень.

Додає, що у травні-червні 2017 року позивачем був здійснений повний розрахунок за господарсько-правовими договорами про надання послуг з голого-геофізичного контролю за виконанням сейсморозвідувальних робіт на Косачівській площі із громадянами ОСОБА_5 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , а саме:

1) платіжним дорученням від 01.06.2017 № 876 на користь ОСОБА_1 перераховано 20404,33 грн.;

2) платіжним дорученням від 26.05.2017 № 851 на користь ОСОБА_2 перераховано 31272,32 грн.;

3) платіжним дорученням від 26.05.2017 № 844 на користь ОСОБА_3 перераховано 8001,70 грн.

Разом з тим, як зазначає позивач у позовній заяві, звіт за травень 2017 року вже був сформований із дотриманням норм Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, а саме: в рядках, 4, 6, 8 Таблиці 6 відомості про нарахування заробітної плати додатку № 4 до Порядку (пункт 1 розділу III) Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, готового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів позивачем у рядках 4, 6, 8 Таблиці 6 додатку № 4 були вірно вказані загальні суми, в т.ч. сплачені авансові платежі

Пояснює, що оскільки подання коригуючих звітів із помилково та правильно нарахованими сумами ЄСВ за попередній період чинним законодавством не передбачено, то такі помилки минулих звітних періодів необхідно відображати (виправляти) у звіті за поточний період, застосовуючи для цього коди типу нарахувань, передбачені розділом V Виправлення помилок Порядку.

Додає, що керуючись розділом V Порядку, у звіті за жовтень 2017 року, який був поданий позивачем 15.11.2017 вже було зазначено про вправлення помилки, щодо включення до Звіту за квітень 2017 року надлишкових сум авансових платежів, а саме, у таблиці 6 додатку 4 Порядку на кожну застраховану особу було заповнено відповідні рядки 17, 18 та 19 у яких, крім іншого у графі 10 вказано код типу нарахувань 3 - для зарплати (доходу), нарахованої в минулих періодах, на суму якої самостійно зменшено зайво нарахований ЄСВ. У графі 11 проставлено місяць і рік (04.2017), за який виправляється помилка, а в графах 17, 18, 20 і 21 - відповідні суми доходу та ЄСВ.

При цьому, позивач наголошує, що товариством своєчасно із суворим дотриманням норм діючого законодавства здійснено нарахування та виплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 22% на виплати по господарсько-правовим договорам: від 12.04.2017 № 12/04-17 між товариством та громадянином України ОСОБА_3 , від 12.04.2017 № 12/04-17 між товариством та громадянином України ОСОБА_4 та від 12.04.2017 № 12/04-17 між товариством та громадянином України ОСОБА_2 .

Підсумовуючи викладене позивач просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі та скасувати оскаржуване рішення.

Позиція відповідача.

Відповідач надіслав відзив проти позову, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог, з огляду на те, що ЄСВ за травень-липень, вересень 2017 року позивачем сплачений з порушенням законодавчо встановленого строку , чим порушено норми ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , у зв`язку з чим, податковим органом прийнято рішення від 21.11.2017 № 0202941309 про застосування до ТОВ Гео Альянс Косачівське штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у загальному розмірі 1728,86 грн.

Процесуальні дії, вчинені у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2018 позовна заява залишена без руху та надано строк для усунення визначених в ній недоліків.

В межах встановленого судом строку недоліки позовної заяви позивачем усунуто.

Ухвалою суду від 05.02.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній адміністративній справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін.

Ухвалою від 17.03.2020 здійснено заміну відповідача - Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві.

Ухвалою від 25.03.2020 витребувано додаткові документи.

Встановлені судом обставини.

Розглянувши наявні в матеріалах справи документи, враховуючи пояснення представників сторін на яких ґрунтується позов, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ТОВ Гео Альянс Косачівське в силу п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

21.11.2017 відповідачем прийнято рішення № 0202941309 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким за порушення терміну сплати ЄСВ за період з 21.06.2017 по 26.10.2017 до позивача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1591,29 грн. та нараховано пеню у розмірі 137,57 грн.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернулося до ДФС України зі скаргою від 04.12.2017 вих. № 19/12-17, однак рішенням ДФС України від 29.12.2017 № 32239/6/99-99-14-11-02-02-25 про результати розгляду скарги, рішення від 21.11.2017 № 0202941309 залишено без змін, а скаргу позивача без задоволення.

Позивач, вважаючи вказане рішення таким, що порушує його права, звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 67 Конституції України визначає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI).

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Пунктом 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464-VI визначено, що платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

За приписами ч.ч. 2 та 3 ст. 9 Закону № 2464-VI обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

При цьому, ч.ч. 5, 7 та 8 ст. 9 Закону № 2464-VI передбачено, що сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому, в силу приписів норми п. 1 ч. 10 ст. 9 зазначеного Закону днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Відповідно до ч. 11 ст. 9, ч. 10 та 11 ст. 25 Закону № 2464-VІ у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Разом з тим, відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону № 2464-VI на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Крім того, у випадку несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску на платника єдиного внеску орган доходів і зборів накладається штраф у розмірі 20 відсотків від своєчасно не сплачених сум (п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464).

Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (ч. 13 ст. 25 Закону № 2464-VI).

Отже, платники єдиного внеску зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць на підставі бухгалтерських та податної до органів доходів і зборів звітності, не пізніше 20 числа наступного місяця , при цьому днем сплати єдиного внеску є саме списання коштів з рахунку платника податків та зарахування таких коштів на рахунок органів доходів і зборів.

Як наголосив відповідач у відзиві на позовну заяву, ЄСВ за травень-липень, вересень 2017 року позивачем сплачений з порушенням законодавчо встановленого строку, передбаченого ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Суд, перевіряючи вказані обставини виходить з наступного.

16.05.2017 позивачем до податкового органу подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за квітень 2017 року (форма початкова ) в якому визначено суму нарахованого ЄСВ за звітний місяць у розмірі 18 940,72 грн. (сплата не пізніше 20.05. 2017).

Так, відповідно до платіжного доручення від 14.04.2017 № 797 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 04.2017 року, позивачем 14.04. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3252,18 грн.

Платіжним доручення від 14.04.2017 № 803 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 04.2017 року, позивачем 14.04. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3692,92 грн.

Платіжним доручення від 25.04.2017 № 808 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 04.2017 року, позивачем 25.04. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3826,90 грн.

Платіжним доручення від 28.04.2017 № 812 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 04.2017 року, позивачем 28.04. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 2975,36 грн.

Платіжним доручення від 28.04.2017 № 818 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 04.2017 року, позивачем 28.04. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 1366,46 грн.

Платіжним доручення від 28.04.2017 № 822 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 04.2017 року, позивачем 28.04. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3826,90 грн.

Тобто, відповідно до вказаних платіжних доручень позивачем сплачено ЄСВ за квітень 2017 року у загальному розмірі 18 940,72 грн., що відповідає сумі ЄСВ нарахованого позивачем у звіті за квітень 2017 року.

12.06.2017 позивачем до податкового органу подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за травень 2017 року (форма початкова ) в якому визначено суму нарахованого ЄСВ за звітний місяць у розмірі 32 741,24 грн. (сплата не пізніше 20.06. 2017).

Платіжним доручення від 15.05.2017 № 835 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 05.2017 року, позивачем 15.05. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 2471,66 грн.

Платіжним доручення від 26.05.2017 № 852 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 05.2017 року, позивачем 26.05. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 7854,80 грн.

Платіжним доручення від 29.05.2017 № 853 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 05.2017 року, позивачем 29.05. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 619,94 грн.

Платіжним доручення від 31.05.2017 № 861 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 05.2017 року, позивачем 31.05. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 7519,82 грн.

Платіжним доручення від 01.06.2017 № 868 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 05.2017 року, позивачем 01.06. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3545,48 грн.

Платіжним доручення від 01.06.2017 № 874 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 05.2017 року, позивачем 01.06. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 1366,46 грн.

Платіжним доручення від 01.06.2017 № 879 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 05.2017 року, позивачем 01.06. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 6130,90 грн.

Отже, відповідно до вказаних платіжних доручень та наявних в матеріалах справи документів, позивачем за травень 2017 року сплачено ЄСВ у загальному розмірі 29 509,06 грн. (сума недоїмки за травень 2017 року складає 3232,18 грн. (32 741,24 грн. (нарахованого) - 29 509,06 грн. (фактично сплачено)).

13.07.2017 позивачем до податкового органу подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2017 року (форма початкова ) в якому визначено суму нарахованого ЄСВ за звітний місяць у розмірі 25214,91 грн. (сплата не пізніше 20.07. 2017).

Платіжним доручення від 15.06.2017 № 897 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 06.2017 року, позивачем 15.06. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3089,57 грн.

Платіжним доручення від 23.06.2017 № 906 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 06.2017 року, позивачем 23.06. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 5435,10 грн.

Платіжним доручення від 23.06.2017 № 909 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 06.2017 року, позивачем 23.06. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 4748,04 грн.

Платіжним доручення від 03.07.2017 № 916 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 06.2017 року, позивачем 03.07. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3055,92 грн.

Платіжним доручення від 03.07.2017 № 921 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 06.2017 року, позивачем 03.07. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 1366,46 грн.

Отже, відповідно до вказаних платіжних доручень та наявних в матеріалах справи документів, позивачем за червень 2017 року сплачено ЄСВ у загальному розмірі 17695,09 грн. (сума недоїмки за червень 2017 року складає 7519,82 грн. ( 25214,91 грн. (нараховано) - 17695,09 грн. (фактично сплачено)).

11.08.2017 позивачем до податкового органу подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за липень 2017 року (форма початкова ) в якому визначено суму нарахованого ЄСВ за звітний місяць у розмірі 7487,13 грн. (сплата не пізніше 20.08. 2017).

Платіжним доручення від 17.07.2017 № 938 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 07.2017 року, позивачем 17.07. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3236,66 грн.

Платіжним доручення від 01.08.2017 № 950 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 07.2017 року, позивачем 01.08. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 2884,01 грн.

Платіжним доручення від 01.08.2017 № 954 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 07.2017 року, позивачем 01.08. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 1366,46 грн.

Тобто, відповідно до вказаних платіжних доручень позивачем сплачено ЄСВ за липень 2017 року у загальному розмірі 7487,13 грн., що відповідає сумі ЄСВ нарахованого позивачем у звіті за липень 2017 року.

12.09.2017 позивачем до податкового органу подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за серпень 2017 року (форма початкова ) в якому визначено суму нарахованого ЄСВ за звітний місяць у розмірі 12385,78 грн. (сплата не пізніше 20.09. 2017).

Платіжним доручення від 15.08.2017 № 973 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 08.2017 року, позивачем 15.08. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3089,57 грн.

Платіжним доручення від 16.08.2017 № 978 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 08.2017 року, позивачем 16.08. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3692,92 грн.

Платіжним доручення від 18.08.2017 № 983 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 08.2017 року, позивачем 18.08. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3826,90 грн.

Платіжним доручення від 22.08.2017 № 985 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 08.2017 року, позивачем 22.08. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3826,90 грн.

Платіжним доручення від 01.09.2017 № 993 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 08.2017 року, позивачем 01.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 2601,39 грн.

Платіжним доручення від 01.09.2017 № 997 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 08.2017 року, позивачем 01.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 1366,46 грн.

Платіжним доручення від 07.09.2017 № 1003 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 08.2017 року, позивачем 07.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 2031,60 грн.

Тобто, відповідно до вказаних платіжних доручень позивачем сплачено ЄСВ за серпень 2017 року у загальному розмірі 20 435,74 грн., з огляду на що переплата ЄСВ за серпень 2017 року складає 8049,96 грн. ( 20 435,74 грн. (фактично сплачено) - 12385,78 грн. (сума нарахованого за звітом).

Відповідач не має претензій до позивача в контексті нарахування санкцій за несвоєчасну сплату.

17.10.2017 позивачем до податкового органу подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за вересень 2017 року (форма початкова ) в якому визначено суму нарахованого ЄСВ за звітний місяць у розмірі 21137,85 грн. (сплата не пізніше 20.10. 2017).

Платіжним доручення від 15.09.2017 № 1020 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 09.2017 року, позивачем 15.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3236,66 грн.

Платіжним доручення від 15.09.2017 № 1020 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 09.2017 року, позивачем 15.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3236,66 грн.

Платіжним доручення від 28.09.2017 № 1027 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 09.2017 року, позивачем 28.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3826,90 грн.

Платіжним доручення від 28.09.2017 № 1029 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 09.2017 року, позивачем 28.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 3826,90 грн.

Платіжним доручення від 29.09.2017 № 1036 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 09.2017 року, позивачем 29.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 2899,13 грн.

Платіжним доручення від 29.09.2017 № 1040 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 09.2017 року, позивачем 29.09. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 1000,00 грн.

Платіжним доручення від 04.10.2017 № 1045 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 09.2017 року, позивачем 04.10. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 5435,10 грн.

Платіжним доручення від 11.10.2017 № 1049 із призначенням платежу нарахування та перерахування ЄСВ 22% за 09.2017 року, позивачем 11.10. 2017 сплачено ЄСВ у розмірі 517,00 грн.

Тобто, відповідно до вказаних платіжних доручень та наявних в матеріалах справи документів, позивачем за вересень 2017 року сплачено ЄСВ у загальному розмірі 20741,69 грн. (сума недоїмки за вересень 2017 року складає 396,16 грн. ( 21137,85 грн. (нараховано) - 20741,69 грн. (фактично сплачено)).

Таким чином , проаналізувавши вказані обставини у сукупності, в контексті викладених норм права, суд приходить до висновку, що за травень-червень, вересень 2017 року ЄСВ позивачем сплачено з порушенням строку, передбаченого ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , оскільки за травень 2017 року сума недоїмки по ЄСВ складає 3232,18 грн., за червень 2017 року сума недоїмки ЄСВ складає 7519,82 грн. та за вересень 2017 року недоїмка по ЄСВ складає 396,16 грн.

При цьому, посилання позивача у позовній заяві на те, що під час формування звіту за квітень 2017 року було помилково включено суми сплачених авансових платежів на користь ОСОБА_4 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на загальну суму 51 576,00 грн., є помилковим, з огляду на те, що:

по-перше, порушенням строку сплати ЄСВ є саме: періоди за травень-липень та вересень 2017 року, тоді як позивач акцентує увагу суду на договорах про надання послуг з геолого-геофізичного контролю за виконанням сейсморозвідувальних робіт на Косачівській площі з фізичними особами ОСОБА_4 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 та наголошує на помилковості включення сум сплачених авансових платежів на користь вказаних осіб у звіті за квітень 2017 року, які не мають жодного відношення до встановленого відповідачем порушення;

по-друге, судом проаналізовано звіт позивача про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за квітень 2017 року (форма початкова ), в якому визначено суму нарахованого ЄСВ за звітний місяць у розмірі 18 940,72 грн. та проаналізовано платіжні доручення, якими позивачем за квітень 2017 року сплачено ЄСВ у розмірі 18 940,72 грн., що свідчить про відсутність у квітні 2017 року розбіжностей між сумою нарахованого ЄСВ та сумою сплати такого ЄСВ;

по-третє, під своєчасністю сплати ЄСВ, розуміється сплата страхувальником, не пізніше 20 числа наступного місяця, усієї суми єдиного внесок, нарахованого та зазначеного страхувальником у звіті за календарний місяць, у стовпчику 21.

Отже, враховуючи вищевикладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог та їх обґрунтування, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки досліджених доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на з`ясуванні всіх обставин справи в їх сукупності, а також виходячи із заявлених вимог та підстав позову, суд приходить до висновку, що в порядку виконання обов`язку, визначеного ч. 1 ст. 77 КАС України, позивачем не доведено обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги та, враховуючи положення ч. 2 ст. 77 КАС України, судом не встановлено порушень прав чи інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин з боку відповідача, що свідчить про правомірність прийняття Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві (правонаступник Головне управління ДПС у м. Києві) рішення від 21.11.2017 № 0202941309, що є наслідком відмови у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

У взаємозв`язку з наведеним слід зазначити, що відповідно до п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статтями 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 241 - 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Гео Альянс Косачівське (адреса: вул. Кловський узвіз, буд. 7 А , м. Київ, 01021; код ЄДР: 35196725) відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням положень п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII) та п. 3 Розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України (в редакції Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX).

Суддя О.А. Кармазін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.05.2020
Оприлюднено13.05.2020
Номер документу89185747
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1079/18

Постанова від 15.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Рішення від 12.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні