ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.04.2020Справа № 910/13244/19
Господарський суд міста Києва у складі головуючого судді Головіної К. І., при секретарі судового засідання Лук`янчук Д. Ю., розглянувши у порядку загального позовного провадження господарську справу
за позовом Київської міської ради
до 1) Державного реєстратора Київської філії Комунального підприємства "Реєстрація бізнесу" Коровинської сільської ради Недригайлівського району Сумської області Поліщук Вікторії Миколаївни;
2) Товариства з обмеженою відповідальністю "НВК "Базіс-Альянс"
третя особа , що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Публічне акціонерне товариство "Судноплавна компанія "Укррічфлот"
про визнання протиправним та скасування рішення, витребування земельної ділянки
за участю представників :
від позивача: не з`явився
від відповідача-1: не з`явився
від відповідача-2: не з`явився
від третьої особи: не з`явився
В С Т А Н О В И В:
До Господарського суду міста Києва звернулась Київська міська рада (далі - Київрада, позивач) із позовом до Державного реєстратора Київської філії Комунального підприємства "Реєстрація бізнесу" Коровинської сільської ради Недригайлівського району Сумської області Поліщук Вікторії Миколаївни (далі - державний реєстратор Поліщук В. М., відповідач-1) та Товариства з обмеженою відповідальністю "НВК "Базіс-Альянс" (далі - ТОВ "НВК "Базіс-Альянс", відповідач-2) про визнання протиправним та скасування рішення, а також витребування земельної ділянки.
Позов обґрунтований тим, що земельна ділянка (кадастровий номер 8000000000:78:243:0110) площею 0,1 га, що знаходиться за адресою: м. Київ, Хутір Микільський, проспект Мінський (земельна ділянка М) та належить територіальній громаді міста Києва в особі Київради, вибула із земель комунальної власності без згоди власника та була зареєстрована державним реєстратором Поліщук В.М. за ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" з порушенням вимог чинного законодавства.
Посилаючись на Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", а також ст. 387-388 ЦК України, у позові Київрада просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Київської філії КП "Реєстрація бізнесу" Коровинської сільської ради Недригайлівського району Сумської області Поліщук В. М. № 29041854 від 22.11.2018 р. про реєстрацію за ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" права власності на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1, літ. М в Оболонському районі м. Києва;
- витребувати від ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" земельну ділянку площею 0,1 га, кадастровий номер 8000000000:78:243:0110, розташовану за адресою: АДРЕСА_1, літ. М в Оболонському районі м. Києва, на користь територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.11.2019 р. вказану позовну заяву було прийнято до розгляду та відкрито провадження, справу вирішено розглядати в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання, сторонам надана можливість реалізувати свої процесуальні права та обов`язки.
У підготовчому засіданні ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.12.2019 р. до участі у справі була залучена третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Публічне акціонерне товариство "Судноплавна компанія "Укррічфлот" (далі - ПАТ "СК "Укррічфлот", третя особа).
Також у підготовчому засіданні від представника позивача надійшло клопотання про витребування від Департаменту з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) засвідченої належним чином реєстраційної справи, за якою державним реєстратором Поліщук В. М. було прийняте спірне рішення № 29041854 від 22.11.2018 р. та проведена державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:243:0110 площею 0,1 га, що розташована за адресою: м. Київ, проспект Мінський, літ. М в Оболонському районі м. Києва, а також документів, сформованих за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав в процесі проведення реєстраційних дій. Вкаазане клопотання було задоволене судом ухвалою від 20.02.2020 р.
13.03.2020 р. на виконання вказаної ухвали витребувані докази надійшли від Департамента з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до суду.
Відповідачі-1, 2 у строк, визначений законом, відзиву не надали, їх позиція стосовно позову суду не відома.
Третя особа - ПАТ "СК "Укррічфлот" надала письмові пояснення щодо позовних вимог, у яких просила задовольнити позов.
Під час розгляду справи по суті, у судове засідання, призначене на 27.04.2020, представники позивача та третьої особи не з`явились, у минулому судовому засіданні представник позивача позов підтримав та обгрунтував, просив їх задовольнити. Представник третьої особи у тому ж судовому засіданні надав пояснення щодо позовних вимог, зазначив, що на підставі рішення Виконкому Київської міської ради депутатів трудящих № 782 від 05.04.1947 р., акту про право користування землею, виданого виконавчим комітетом Київської міської Ради депутатів трудящих від 22.08.1967 р., користувачем земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:78:243:0110) площею 25,29 га, розташованої за адресою: м. Київ, Хутір Микільський в Оболонському районі (до якої входить земельна ділянка площею 0,1 га), є ПАТ "СК "Укррічфлот". Вказана земельна ділянка у третьої особи не вилучалась та органом місцевого самоврядування у власність будь-якої іншої фізичної чи юридичної особи, зокрема, ТОВ НВК "Базіс-Альянс , не передавалась.
Представники відповідачів-1, 2 в судове засідання повторно не з`явились, належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.
Враховуючи, що позивач та третя особа скористались своїм правом надати пояснення у судовому засіданні, а відповідачі, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, повторно не з`явились, суд вважає за можливе розглянути спір у порядку, визначеному ч. 9 ст. 165 ГПК України.
Отже, розглянувши заяви учасників справи по суті спору, дослідивши наявні у справі докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з урахуванням наступного.
Відповідно до рішення виконкому Київської міської ради депутатів трудящих № 782 від 05.04.1947 р., акту про право користування землею, виданого виконавчим комітетом Київської міської Ради депутатів трудящих від 22.08.1967 р. та постанови Київського апеляційного господарського суду від 18.03.2008 р. у справі № 36/396, залишеної без змін постановою Вищого господарського суду України від 10.09.2008 р., у користуванні ПАТ "СК "Укррічфлот" перебуває земельна ділянка (кадастровий номер 8000000000:78:243:0041) площею 25,29 га, розташована за адресою: м . Київ, Хутір Микільський в Оболонському районі, провул. Лісовий, 5.
Судом встановлено, що під час вирішення питання про внесення до Державного земельного кадастру даних про вказану земельну ділянку (кадастровий номер 8000000000:78:243:0041), ПАТ "СК "Укррічфлот" стало відомо, що в межах цієї земельної ділянки були виділені інші земельні ділянки, зокрема, ділянка з кадастровим номером: 8000000000:78:243:0110, площею 0,1 га, які були зареєстровані за іншими юридичними особами.
Так, матеріали реєстраційної справи, наданої на вимогу суду Департаментом з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), свідчать, що на підставі акту приймання-передачі земельної ділянки, яка є внеском до статутного капіталу ТОВ "НВК "Базіс-Альянс", 22.11.2018 р. державним реєстратором Київської філії Комунального підприємства "Реєстрація бізнесу" Коровинської сільської ради Недригайлівського району Сумської області Поліщук В. М. було прийняте рішення про державну реєстрацію речових прав власності на земельну ділянку з кадастровим номером: 8000000000:78:243:0110, площею 0,1 га за відповідачем-2 - ТОВ "НВК "Базіс-Альянс", про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень був внесений запис № 29041854.
Також із протоколу загальних зборів учасників ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" № 19/11/18 від 19.11.2018 р., наявного у матеріалах вказаної реєстраційної справи, вбачається, що до складу учасників ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" увійшла фізична особа - ОСОБА_1 , здійснивши внесок до статутного капіталу товариства у вигляді земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:243:0110 площею 0,1 га, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , літ. М.
Отже, на час розгляду даної справи зареєстрованим власником земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:78:243:0110, площею 0,1 га) є відповідач-2 - ТОВ "НВК "Базіс-Альянс".
Позивач вказує, що зазначене рішення державного реєстратора є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки було прийняте без належної правової підстави та з порушенням вимог чинного законодавства про землю та Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Вирішуючи спір по суті, суд виходив з наступного.
За змістом ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах.
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Згідно п. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування відноситься до повноважень Київської міської ради.
Частиною 3 ст. 124 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час прийняття спірного рішення) визначено спеціальний порядок передачі земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, в оренду громадянам та юридичним особам, встановлений ст. 123 Земельного кодексу України.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Відповідно до ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Згідно з ч. 4 ст. 123 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Відповідно до ст. 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві регулюється також рішенням Київської міської ради № 241/2463 від 20.04.2017 "Про порядок набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві" (далі - Порядок), який розроблено з метою врегулювання процедури реалізації прав на землю фізичними та юридичними особами із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва.
Зі змісту вказаного порядку вбачається, що набуття права власності на землю із земель комунальної власності у місті Києві здійснюється на підставі рішення Київської міської ради, яке мало бути прийняте й у разі передачі спірної земельної ділянки у власність відповідача-2 (ТОВ "НВК "Базіс-Альянс").
Проте, судом встановлено, що рішення про припинення діючого права постійного користування ПАТ "СК "Укррічфлот" земельною ділянкою площею 0,1 га (кадастровий номер 8000000000:78:243:0110) чи рішення щодо поділу цієї земельної ділянки на частини, а тим більше - рішення щодо передачі її у користування фізичній або юридичній особі, зокрема, ТОВ "НВК "Базіс-Альянс", Київрадою не приймалось.
Отже, земельна ділянка площею 0,1 га (кадастровий номер 8000000000:78:243:0110) вибула з володіння територіальної громади міста Києва поза волею власника та за відсутності відповідного рішення Київради, при цьому у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно мається запис про нового власника цієї земельної ділянки.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямовані на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяження".
Відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції, чинній на час спірних правовідносин) обов`язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування.
Згідно з ч. 4 ст. 18 вказаного Закону державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
Державна реєстрація прав проводиться, зокрема, на підставі рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно (ст. 27 Закону).
Відповідно до п. 48 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25.12.2015 р., для проведення державної реєстрації права власності у зв`язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок до статутного капіталу подаються: 1) документ, що посвідчує право власності особи на майно, що передається у власність юридичної особи (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав); 2) акт приймання-передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна. 3) рішення органу або особи, уповноважених установчими документами юридичної особи або законом (у разі, коли передача майна здійснюється іншою юридичною особою); 4) письмова згода всіх співвласників (у разі, коли передача здійснюється щодо майна, що перебуває у спільній власності).
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор встановлює, зокрема, відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема, відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; та перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
Отже, з системного аналізу законодавчо закріпленої компетенції державного реєстратора вбачається, що одним із обов`язків державного реєстратора є перевірка поданих документів на наявність підстав для проведення реєстраційних дій. Такий обов`язок узгоджується із закріпленими ч. 1 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" засадами державної реєстрації прав, зокрема, гарантуванням державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження.
Суд вважає, що під час реєстрації права власності за ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" на земельну ділянку кадастровий номер: 8000000000:78:243:0110 площею 0,1 га, державний реєстратор повинен був пересвідчитись на предмет відсутності права власності на неї іншій особі, яке фактично належать територіальній громаді міста Києва в особі Київради. При цьому доказів, що посвідчують право власності ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" на вказану земельну ділянку, матеріали реєстраційної справи № 1700437380000 не містять, а акт приймання-передачі земельної ділянки від 19.11.2018 р., підписаний між ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" та ОСОБА_1 , не є правовстановлюючим документом права власності на землю.
У той же час, державний реєстратор в порушення вимог ст. 10 Закону "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" таких дій не здійснив, прийняв протиправне рішення про реєстрацію права власності на спірну земельну ділянку за ТОВ "НВК "Базіс-Альянс", про що вніс відповідний запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідачі, зі свого боку, протилежного суду не довели, належних та вірогідних доказів правомірності спірного рішення державного реєстратора не надали.
Згідно зі ст. 73, 74, 76 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи, а вирогідні докази - це ті, які на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.
Відповідно до ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Указані норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 ГПК України, згідно з положеннями якої судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Оскільки позивач довів суду належними та вірогідними доказами той факт, що рішення про державну реєстрацію права власності за ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" на земельну ділянку площею 0,1 га (кадастровий номер: 8000000000:78:243:0110) (№ 29041854 від 22.11.2018 р.) було прийняте державним реєстратором Київської філії Комунального підприємства "Реєстрація бізнесу" Коровинської сільської ради Недригайлівського району Сумської області Поліщук В. М. із порушенням закону, суд приходить до висновку, що вказане рішення підлягає скасуванню, як незаконне. Отже, позов Київради у цій частині підлягає задоволенню.
Щодо позовної вимоги про витребування від ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" спірної земельної ділянки на підставі ст. 387-388 ЦК України, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 387 ЦК України власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.
Правовий аналіз положень ст. 387 ЦК України дає підстави для висновку, що у ній йдеться про право власника на віндикаційний позов, тобто позов власника, який не володіє, до невласника, який незаконно володіє майном, про вилучення (витребування) цього майна в натурі.
Віндикацією є передбачений законом основний речово-правовий спосіб захисту цивільних прав та інтересів власника майна або особи, яка має речове право на майно (титульний володілець), який полягає у відновленні становища, що існувало до порушення, шляхом повернення об`єкта права власності у володіння власника (титульного володільця) з метою відновлення права використання власником усього комплексу правомочностей. Предмет віндикаційного позову становить вимога неволодіючого майном власника до незаконно володіючого цим майном невласника про повернення індивідуально визначеного майна з чужого незаконного володіння.
При цьому слід звернути увагу на те, що предметом доказування у справах за віндикаційними позовами, становлять обставини, які підтверджують правомірність вимог позивача про повернення йому майна з чужого незаконного володіння, як то: факти, що підтверджують право власності або інше суб`єктивне право титульного володільця на витребуване майно, вибуття його з володіння позивача, перебування його в натурі у відповідача та інше. Власник вправі витребувати своє майно від особи, у якої воно фактично знаходиться у незаконному володінні.
У даному випадку суд враховує, що спірна земельна ділянка площею 0,1 га (кадастровий номер: 8000000000:78:243:0110) належить на праві комунальної власності територіальній громаді міста Києва, проте, вона вибула з володіння поза волею власника, у той час, коли ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" протиправно (без будь-якої правової підстави) заволоділо цією земельною ділянкою.
За таких обставин суд приходить до висновку, що позовна вимога Київради про витребування з чужого незаконного володіння ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" земельної ділянки площею 0,1 га, кадастровий номер 8000000000:78:243:0110, за адресою: АДРЕСА_1, літ. М в Оболонському районі м. Києва, на користь територіальної громади міста Києва в особі Київради підлягає задоволенню на підставі ст. 387 ЦК України.
Щодо посилань позивача на ст. 388 ЦК України, то суд вважає, що вказана правова норма не може бути застосована у спірних відносинах, оскільки передбачає витребування майна від добросовісного набувача.
Так, за змістом пункту 3 ч. 1 ст. 388 Цивільного кодексу України власник має право витребувати майно від набувача, якщо це майно було придбане за відплатним договором в особи, яка не мала права його відчужувати, про що набувач не знав і не міг знати (добросовісний набувач).
У той же час, судом встановлені обставини незаконного заволодіння ТОВ "НВК "Базіс-Альянс" майном (земельною ділянкою) територіальної громади міста, що виключає застосування ст. 388 ЦК України.
За таких обставин позов Київради підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 ГПК України у разі задоволення позову судові витрати покладаються на відповідачів.
Також суд враховує, що Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" та постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" (із внесеними до неї змінами) з 12.03.2020 на всій території України встановлено карантин, у зв`язку з чим до ГПК України внесені зміни щодо продовження процесуальних строків.
На підставі викладеного, керуючись ст. 73 - 79, 129, 236 - 238 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Київської міської ради до Державного реєстратора Київської філії Комунального підприємства "Реєстрація бізнесу" Коровинської сільської ради Недригайлівського району Сумської області Поліщук Вікторії Миколаївни, Товариства з обмеженою відповідальністю "НВК "Базіс-Альянс", третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Публічне акціонерне товариство "Судноплавна компанія "Укррічфлот" про визнання протиправним та скасування рішення, витребування земельної ділянки задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Київської філії Комунального підприємства "Реєстрація бізнесу" Коровинської сільської ради Недригайлівського району Сумської області Поліщук В. М. № 29041854 від 22.11.2018 р. про реєстрацію за Товариством з обмеженою відповідальністю "НВК "Базіс-Альянс" (02002, м. Київ, вул. М. Раскової, 19, ідентифікаційний код 35363143) права власності на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1, літ. М в Оболонському районі м. Києва;
Витребувати від Товариства з обмеженою відповідальністю "НВК "Базіс-Альянс" (02002, м. Київ, вул. М. Раскової, 19, ідентифікаційний код 35363143) на користь територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, будинок 36, ідентифікаційний код 22883141) земельну ділянку площею 0,1 га, кадастровий номер 8000000000:78:243:0110, за адресою: АДРЕСА_1, літ. М в Оболонському районі м. Києва.
Стягнути солідарно з Комунального підприємства "Реєстрація бізнесу" Коровинської сільської ради Недригайлівського району Сумської області (42140, Сумська обл., село Коровинці, вул. Київська, буд. 41, ідентифікаційний код 42022037) та Товариства з обмеженою відповідальністю "НВК "Базіс-Альянс" (02002, м. Київ, вул. М. Раскової, 19, ідентифікаційний код 35363143) на користь Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, будинок 36, ідентифікаційний код 22883141) судовий збір у сумі 3 842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.
Вступна та резолютивна частини рішення ухвалені в нарадчій кімнаті в судовому засіданні 27 квітня 2020 року.
Повний текст рішення складений 12 травня 2020 року.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до суду апеляційної інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 20-денний строк з дня складення повного тексту рішення, який не може бути меншим строку карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Суддя Головіна К. І.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2020 |
Оприлюднено | 14.05.2020 |
Номер документу | 89211337 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головіна К.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні