СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у забезпеченні адміністративного позову
14 травня 2020 р. Справа № 480/2956/20
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Воловик С.В., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду м. Суми заяву ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про забезпечення позову по справі №480/2956/20 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Сумського міського об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 10-А", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 12", Асоціації об`єднань співвласників багатоквартирних будинків "Сумщина" до Сумської міської ради, Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради про скасування рішення, визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Сумське міське об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 10-А", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 12", Асоціація об`єднань співвласників багатоквартирних будинків "Сумщина" звернулись до суду з позовною заявою до Сумської міської ради, Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради, в якій просять суд:
- скасувати рішення Сумської міської ради від 26 лютого 2020 року № 6628- МР Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 24 грудня 2019 року № 6248-МР Про бюджет Сумської міської об`єднаної територіальної громади на 2020 рік розділ Забезпечення надійної та безперебійної експлуатації ліфтів Додатку 6 Розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію капітальний ремонт об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами у 2020 році в частині виділення коштів Капітальний ремонт житлового фонду (приміщень) будинку в„– 22 по вул. Інтернаціоналістів, 7 під`їзд та в частині виділення коштів на Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) будинкам № 211/1 по вул. Г. Кондратьєва 1 під`їзд, № 10А по вул. Новомістенській 1 та 2 під`їзди, № 81 В по вул. Ковпака 1 та 2 під`їзди, № 89 по вул. Ковпака 1 та 2 під`їзди, № 91 по вул. Ковпака 1,2 та 3 під`їзди.
- визнати протиправними дії Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради та зобов`язати Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради скласти список капітального ремонту багатоквартирних будинків в порядку черговості надходження заяв та подати новий список на погодження постійній комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою, енергозбереження, транспорту та зв`язку та постійній комісії з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, розвитку підприємництва, торгівлі та послуг, регуляторної політики.
Разом з позовною заявою позивачами, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Сумської міської ради від 26 лютого 2020 року № 6628- МР Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 24 грудня 2019 року № 6248-МР Про бюджет Сумської міської об`єднаної територіальної громади на 2020 рік розділ Забезпечення надійної та безперебійної експлуатації ліфтів Додатку 6 Розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію капітальний ремонт об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами у 2020 році в частині виділення коштів Капітальний ремонт житлового фонду (приміщень) будинку в„– 22 по вул. Інтернаціоналістів, 7 під`їзд та в частині виділення коштів на Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) будинкам № 211/1 по вул. Г. Кондратьєва 1 під`їзд, № 10А по вул. Новомістенській 1 та 2 під`їзди, № 81 В по вул. Ковпака 1 та 2 під`їзди, № 89 по вул. Ковпака 1 та 2 під`їзди, № 91 по вул. Ковпака 1,2 та 3 під`їзди та заборони Сумській міській раді, її виконавчим органам, управлінням, департаментам використовувати кошти місцевого бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію капітальний ремонт об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами у 2020 році, що передбачені на забезпечення надійної та безперебійної експлуатації ліфтів в частині виділення коштів на Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) в сумі 8 500 000,00 грн.
Зазначена заява мотивована тим, що невжиття заходів забезпечення позову істотно ускладнить чи унеможливить виконання рішення суду та унеможливить поновлення порушених прав позивачів, оскільки бюджетні кошти на момент ухвалення судового рішення можуть бути вже витрачені на будинки, які неправомірно потрапили до переліку, чи взагалі перерозподілені на інші об`єкти.
Дослідивши наявні матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини та доводи про необхідність вжиття заходів забезпечення позову в їх сукупності, суд вважає заяву про забезпечення позову необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю (частина друга статті 150 КАС України).
Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що заходи забезпечення позову можуть вживатися виключно у випадках, коли невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Частиною 1 статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що позов може бути забезпечено, крім іншого, шляхом: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; забороною відповідачу вчиняти певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору.
Згідно з роз`ясненнями Постанови Пленуму Верховного Суду України від 22 грудня 2006 року № 9 Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитись, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.
Відповідно до Рекомендацій № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Ради Європи 13.09.1989 року, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта. Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акта; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акта.
Тобто, інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення прийнятого в адміністративній справі.
При цьому, заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути адекватними та співмірними з позовними вимогами.
Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.
Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони відповідачеві вчиняти певні дії.
Отже, при вирішенні питання про забезпечення позову суд здійснює оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.
В свою чергу, заявник повинен довести існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам до ухвалення рішення у справі, а також вказати, в чому будуть полягати дії, направлені на відновлення його прав, обґрунтувати складність вчинення цих дій, підтвердити, що витрати, пов`язані з відновленням прав будуть значними.
Як убачається зі змісту заяви, стверджуючи про наявність підстав для вжиття заходів забезпечення позову, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 наводять винятково припущеннями щодо ймовірних подальших негативних для них наслідків у вигляді неможливості ефективного захисту його порушених прав. При цьому, жодних доказів існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам внаслідок невжиття заходів забезпечення позову, заявники суду не надали.
Не зазначили заявники і які саме дії, направлені на відновлення прав, доведеться вживати в разі невжиття заходів забезпечення позову, не обґрунтували складність вчинення цих дій, а також не підтвердили необхідність несення значних витрат, пов`язаних з відновленням прав.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для вжиття заходів забезпечення позову.
Керуючись статтями 150, 151, 154, 243 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
В задоволенні заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про забезпечення позову по справі №480/2956/20 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Сумського міського об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 10-А", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 12", Асоціації об`єднань співвласників багатоквартирних будинків "Сумщина" до Сумської міської ради, Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради про скасування рішення, визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Відповідно до п. 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки визначені, зокрема, статтею 295 цього кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.
Суддя С.В. Воловик
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2020 |
Оприлюднено | 14.05.2020 |
Номер документу | 89214718 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.В. Воловик
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні