Рішення
від 30.11.2020 по справі 480/2956/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2020 року Справа №480/2956/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воловика С.В.,

за участі секретаря судового засідання - Дараган Ю.П.,

представників позивачів - Євтушенко А.Б., Гученка Р.А.,

представника відповідача - Мельник Ю.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Суми адміністративну справу №480/2956/20

за позовом ОСОБА_1 (далі позивач-1, ОСОБА_1 ), ОСОБА_2 (далі - позивач-2, ОСОБА_2 ), Сумського міського об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 10-А" (далі - позивач-3, ОСББ Новомістенська 10-А ), Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 12" (далі - позивач-4. ОСББ Новомістенська 12 ), Асоціації об`єднань співвласників багатоквартирних будинків "Сумщина" (далі - позивач-5, Асоціація Сумщина )

до Сумської міської ради (далі - відповідач-1), Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради (далі - відповідач-2, Депаратмент інфраструктури),

треті особи , які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідачів - Товариство з обмеженою відповідальністю "Керуюча компанія "Сумитехнобудсервіс" (далі - ТОВ КК Сумитехнобудсервіс ), Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Г. Кондратьєва, 211/1" (далі - ОСББ Г. Кондратьєва, 211/1 ), Приватне підприємство "Наш дім" (далі - ПП Наш дім ), Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Учитель Суми" (далі - ОСББ Учитель Суми ), про

- визнання протиправним та скасування рішення Сумської міської ради № 6248-МР від 24.12.2019 зі змінами, внесеними Рішенням Сумської міської ради № 6628-МР від 26.02.2020, в частині розподілу коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами згідно з додатком № 6, а саме: в частині виділення коштів "Капітальний ремонт житлового фонду (приміщень)" будинку № 22 по вул. Інтернаціоналістів, під`їзд 7 та в частині виділення коштів "Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)" будинкам № 211/1 по вул. Герасима Кондратьєва, під`їзд 1, № 10-А по вул. Новомістенській, під`їзди 1 та 2, № 81В по вул. Ковпака, під`їзди 1 та 2, № 89 по вул. Ковпака, під`їзди 1 та 2, № 91 по вул. Ковпака, під`їзди 1, 2 та 3;

- визнати дії Департаменту інфраструктури протиправними та зобов`язати скласти список капітального ремонту багатоквартирних будинків з включенням до нього будинків № 89 по вул. Ковпака 1 та 2 під`їзди, № 211/1 по вул. Г. Кондратьєва 1 під`їзд, № 10А по вул. Новомістенська 1, 2, 3 та 4 під`їзди, № 12 по вул. Новомістенська 1 та 2 під`їзди та включенням будинків № 81 по вул. Ковпака 1 та 2 під`їзди, АДРЕСА_1 , 2 та 3 під`їзди, АДРЕСА_2 , а також, подати новий список на погодження постійній комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою, енергозбереження, транспорту та зв`язку та постійній комісії з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, розвитку підприємництва, торгівлі та послуг, регуляторної політики,

У С Т А Н О В И В:

І. Позиція позивачів

Рішенням Сумської міської ради № 6369-МР від 29.01.2020 був затверджений Порядок використання бюджетних коштів для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків, який визначав механізм витрачання коштів місцевого бюджету на ремонт багатоквартирних будинків, передбачених у бюджеті на виконання Комплексної цільової програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Сумської міської об`єднаної територіальної громади та Цільової програми капітального ремонту, модернізації та диспетчеризації ліфтів.

26.02.2020 Сумською міською радою прийнято рішення № 6628-МР Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 24 грудня 2019 року № 6248-МР Про бюджет Сумської міської об`єднаної територіальної громади на 2020 рік , додатком 6 до якого затверджений розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію, капітальний ремонт об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами у 2020 році. Зокрема, у вказаному додатку міститься перелік будинків, яким вирішено виділити кошти на капітальний ремонт ліфтів на умовах співфінансування відповідно до згаданого Порядку використання коштів, а саме: житловий будинок № 211/1 по вул. Г. Кондратьєва 1 та 2 під`їзди, житловий будинок № 10А по вул. Новомістенській 1 та 2 під`їзди, житловий будинок АДРЕСА_3 та 2 під`їзди, житловий будинок АДРЕСА_4 та 2 під`їзди, житловий будинок АДРЕСА_5 1, 2 та 3 під`їзди, а також житловий будинок АДРЕСА_2 .

На переконання позивачів, зазначене рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки перелік будинків, включених до списку розподілу коштів бюджету, був сформований з порушенням вимог Порядку використання бюджетних коштів для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків.

Так, з отриманої від Департаменту інфраструктури інформації, позивачі з`ясували, що список зареєстрованих звернень щодо участі у програмі співфінансування капітального ремонту ліфтів в хронологічному порядку має інший вигляд, ніж зазначено у додатку № 6 спірного рішення.

Крім того, по будинкам № 81В та АДРЕСА_5 були подані не всі документи, перелік яких наведений у Порядку використання коштів, зокрема, не були подані проектно-кошторисна документація на виконання робіт та позитивний експертний звіт, що є підставою для їх повернення без включення до списку капітального ремонта.

Також, позивачі зауважили на тому, що сформований Департаментом інфраструктури список багатоквартирних будинків не був погоджений постійною комісією з питань житлово-комунального господарства, благоустрою, енергозбереження, транспорту та зв`язку, а також, постійною комісією з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, розвитку підприємництва, торгівлі та послуг, регуляторної політики, що свідчить про порушення пункту 2.3 розділу ІІ згаданого Порядку використання бюджетних коштів.

За наведених обставин, позивачі вважають позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

ІІ. Заперечення відповідачів

Не погоджуючись з позовними вимогами, у відзиві (т. 1 а.с. 161-166) Сумська міська рада зазначила, що оскаржуване рішення не порушує прав та інтересів позивачів, оскільки відповідно до пункту 5 статті 71 Бюджетного кодексу України кошти бюджету розвитку щодо здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію, капітальний ремонт об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури розподіляються за об`єктами за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради при затвердженні місцевих бюджетів та при внесенні змін до них. При цьому, при формуванні бюджету (бюджетне призначення) виникає необхідність у зазначенні об`єктів на які будуть здійснені асигнування, а самі асигнування мають бути реальними та підтвердженими відповідними грошовими коштами.

Станом на 26.02.2020 у рішенні № 6628-МР (додатку 6 до цього рішення) межі бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами були згідно з визначеним рішенням переліком, що свідчить про відсутність порушення прав позивачів внаслідок не включення до переліку будинків АДРЕСА_6 та АДРЕСА_7 .

Крім того, відповідач-1 зауважив на тому, що відповідно до пункту 3.1 Порядку використання бюджетних коштів для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків, фінансування ремонту багатоквартирних будинків із залученням коштів місцевого бюджету здійснюється у межах коштів, передбачених у бюджеті на відповідний рік і за умови наявності суми коштів співлвасників/ОСББ у розмірі згідно з їх часткою від загальної вартості витрат на фінансування капітального ремонту об`єкта.

Також, Сумська міська рада звернула увагу на те, що ОСББ Новомістенська 10А та ОСББ Новомістенська 12 подали не всі документи, передбачені Порядком використання бюджетних коштів, у зв`язку з чим, на виконання пункту 2.4, вони підлягали поверненню, про що листом від 06.05.2020 повідомлено заявників.

Отже, на переконання відповідача-1, позивачі не вжили заходів щодо забезпечення та реалізації свого права на проведення ремонту, що свідчить про відсутність порушень їх прав та інтересів, у зв`язку з чим, позовні вимоги є необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.

Департамент інфраструктури у відзиві (т. 1 а.с. 211-217) також зазначив про подання позивачами не всіх документів, передбачених Порядком використання бюджетних коштів, а також про відсутність порушення їх прав та інтересів оскаржуваним рішенням.

ІІІ. Процесуальні дії у справі

Ухвалою суду від 14.05.2020, позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження у справі № 480/2956/20, підготовче засідання призначено на 10.06.2020 о 10 год. 00 хв., встановлені строки для подання відзиву, відповіді на відзив та заперечень.

Ухвалою суду від 10.06.2020, занесеною до протоколу, на підставі клопотання відповідача, підготовче засідання відкладено на 11 год. 00 хв. 25.06.2020.

Ухвалою суду від 25.06.2020. у зв`язку з неприбуттям в підготовче засіданні представників сторін, розгляд справи відкладено на 31.07.2020 об 11 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 31.07.2020, занесеною до протоколу, на підставі клопотання позивача, підготовче засідання відкладено на 12.08.2020 об 11 год. 50 хв.

Ухвалою суду від 12.08.2020 підготовче провадження по справі № 480/2956/20 закрито, справа призначена до розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 07.09.2020 о 10 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 07.09.2020, занесеною до протоколу, в судовому засіданні оголошена перерва до 10 год. 00 хв. 08.10.2020.

Ухвалою суду від 08.10.2020, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання представників сторін, розгляд справи відкладено на 28.10.2020 о 10 год. 00 хв.

Ухвалами суду від 28.10.2020, розгляд справи відкладено на 13.11.2020 о 10 год. 30 хв., до участі у справі третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів залучені Товариство з обмеженою відповідальністю "Керуюча компанія "Сумитехнобудсервіс", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Г. Кондратьєва, 211/1", Приватне підприємство "Наш дім" та Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Учитель Суми".

Ухвалою суду від 13.11.2020, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання представників сторін, розгляд справи відкладено на 26.11.2020 о 10 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 26.11.2020, занесеною до протоколу, в судовому засіданні оголошена перерва до 12 год. 00 хв. 30.11.2020.

В судовому засіданні 30.11.2020 представники ОСББ Новомістенська 10А , ОСББ Новомістенська 12 та Асоціації Сумщина позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд їх задовольнити.

Представник відповідачів в судовому засіданні проти позову заперечував та просив суд в його задоволенні відмовити.

IV. Обставини справи

Сумською міською радою 24 грудня 2019 року прийнято рішення № 6248-МР Про бюджет Сумської міської об`єднаної територіальної громади на 2020 рік (т. 2 а.с. 159-163), пунктом 4 якого затверджений розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами згідно з додатком № 6 до рішення (т. 2 а.с. 177-180).

З метою своєчасного проведення капітального ремонту багатоквартирних будинків Сумської міської об`єднаної територіальної громади, покращення технічного стану житлового фонду шляхом проведення капітального ремонту у багатоквартирних будинках на умовах співфінансування за рахунок коштів бюджету Сумської міської об`єднаної територіальної громади та коштів співвласників цих будинків, відповідно до статей 322, 382 Цивільного кодексу України, статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду , законів України Про житлово-комунальні послуги , Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , керуючись статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , 29.01.2020 Сумською міською радою прийнято рішення, яким затверджено Порядок використання бюджетних коштів для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків (т. 3 а.с. 29-33).

Так, на виконання вказаного Порядку, співвласники багатоквартирних будинків подали заяви про проведення капітального ремонту, зокрема, 03.02.2020 такі заяви були подані ОСББ Ковпака 81В , ОСББ Ковпака 89 та ОСББ Ковпака 91 , а 14.02.2020 - ОСББ Кондратьєва, 211/1 , ОСББ Новомістенська 10А та ОСББ Новомістенська, 12 (т. 1 а.с. 104-115).

На виконання затвердженої Цільової програми капітального ремонту, модернізації, заміни та диспетчеризації ліфтів на 2020-2022 роки, Департамент інфраструктури 11.02.2020 звернувся до Департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради з листом № 173/05.01.01-07, у якому містилась пропозиція внесення змін до бюджету та перерозподілу видатків, зокрема розподілу коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами (т. 1 а.с. 124-125).

Розглянувши вказану пропозицію, Сумська міська рада 26.02.2020 прийняла рішення № 6628-МР, яким затвердила на 2020 рік розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію, капітальний ремонт об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами згідно з додатком № 6 до цього рішення (т. 2 а.с. 127).

За змістом згаданого додатку, до списку будинків на ремонт яких передбачались кошти, були включені, зокрема, будинки № 22 по вул. Інтернаціоналістів, №№ 81В, 89, 91 по вул. Ковпака, № 211/1 по Герасима Кондратьєва та АДРЕСА_7 (т. 1 а.с. 96-99).

V. Норми права які регулюють спірні правовідносини та їх застосування

На виконання частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, регулюються Бюджетним кодексом України.

Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 2 вказаного Кодексу, будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому є бюджетним зобов`язанням.

Бюджетним призначенням є повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування (пункт 8 частини 1 статті 2);

Відповідно до частин 1, 2 статті 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.

Кошти бюджету розвитку щодо здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію, капітальний ремонт об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури розподіляються за об`єктами за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради при затвердженні місцевих бюджетів та при внесенні змін до них. За об`єктами, строк впровадження яких довший, ніж бюджетний період, визначаються прогнозні показники бюджету розвитку у складі прогнозу місцевого бюджету та враховуються при затвердженні місцевих бюджетів протягом усього строку впровадження таких об`єктів (частина 5 статті 23).

Статтею 63 Бюджетного кодексу України передбачено, що місцевий бюджет відповідно до цього Кодексу містить надходження і витрати на виконання повноважень органів влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати становлять єдиний баланс відповідного бюджету.

На виконання статті 70 вказаного Кодексу, видатки та кредитування місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, пов`язані з реалізацією програм та заходів згідно із статтями 89 - 91 цього Кодексу.

Механізм використання коштів бюджету Сумської міської об`єднаної територіальної громади для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків Сумської міської об`єднаної територіальної громади, передбачених у бюджеті Сумської міської об`єднаної територіальної громади на виконання Комплексної цільової програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Сумської міської об`єднаної територіальної громади та Цільової програми капітального ремонту, модернізації та диспетчеризації ліфтів, затверджених відповідними рішеннями Сумської міської ради, визначається Порядком використання бюджетних коштів для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків, затвердженим рішенням Сумської міської ради № 6369-МР від 29.01.2020.

Згідно з пунктом 2.1 вказаного Порядку, співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком, а саме: обрання уповноваженої особи, визначення напрямів робіт капітального ремонту багатоквартирного будинку (черговості їх проведення), розміру витрат на його (їх) проведення (джерел фінансування) у порядку, передбаченому законами України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку .

За змістом пунктів 2.2, 2.3 Порядку, уповноважена особа подає розпоряднику коштів заяву на проведення капітального ремонту багатоквартирного будинку із залученням бюджетних коштів та додає до неї такі документи: інформацію про об`єкт; гарантійний лист; протокол зборів співвласників, а для будинків, в яких створено ОСББ - протокол загальних зборів співвласників або зборів представників ОСББ, з визначених у п. 2.1. Порядку питань; документ, що підтверджує особу та повноваження уповноваженої особи; копію Статуту (для ОСББ); довідку з банківської установи про стан рахунку (для ОСББ) з наявною сумою коштів відповідно до п. 3.5. Порядку або довідка з банку про кредитні зобов`язання (виключно в 2020 році надання протягом трьох місяців з дати подання розпоряднику коштів заяви на проведення капітального ремонту багатоквартирного будинку із залученням бюджетних коштів); фото об`єкта (елементів, що потребують капітального ремонту); проектно-кошторисну документацію на виконання робіт з капітального ремонту багатоквартирного будинку та позитивний експертний звіт; висновок експертизи з питань охорони праці та промислової безпеки у разі проведення робіт з капітального ремонту ліфтів та систем диспетчеризації об`єкта; документи, які підтверджують факт власності в багатоквартирному будинку, та групу інвалідності.

Щомісячно на підставі поданих документів до 25 числа місяця за результатами їх перевірки об`єкт включається розпорядником коштів до списку об`єктів. 01 числа наступного місяця список капітального ремонту багатоквартирних будинків відповідно до цього Порядку підписується керівником розпорядника коштів і передається на погодження постійній комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою, енергозбереження, транспорту та зв`язку та постійній комісії з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, розвитку підприємництва, торгівлі та послуг, регуляторної політики. Після погодження постійними комісіями Сумської міської ради подається на затвердження заступнику міського голови згідно з розподілом обов`язків та затвердження Сумським міським головою.

Об`єкти включаються до списку капітального ремонту багатоквартирних будинків в порядку черговості надходження заяв до розпорядника коштів.

Розпорядник коштів забезпечує ведення онлайн списку капітального ремонту багатоквартирних будинків на офіційному сайті Сумської міської ради. Оновлення онлайн списку відбувається одразу при реєстрації розпорядником поданої заяви та публікується на офіційному сайті.

На виконання пункту 2.4 Порядку, у випадку неналежного оформлення поданих документів вони підлягають поверненню розпорядником коштів із письмовим визначенням виявлених недоліків без включення об`єкта до списку капітального ремонту багатоквартирних будинків. Після усунення недоліків документи можуть бути подані уповноваженою особою розпоряднику коштів повторно (в установленому порядку).

Отже, аналіз вказаних норм, дає підстави для висновків, що видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, пов`язані з реалізацією затверджених програм та заходів. При цьому, кошти бюджету розвитку щодо здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію, капітальний ремонт об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури мають розподілятись за об`єктами, відповідно до визначеного органом місцевого самоврядування порядку.

VI. Висновки суду щодо доводів сторін та вирішення спору

Стверджуючи про правомірність оскаржуваних рішення та дій, Сумська міська рада й Департамент інфраструктури зазначають на відсутності порушень прав позивачів та дотриманні вимог законодавства при розподілі коштів бюджету розвитку за об`єктами.

Втім, дослідивши подані матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті в їх сукупності, суд не може повністю погодитись з указаними доводами відповідачів, з огляду на таке.

У цій справі судом встановлено, що з метою отримання коштів за програмою співфінансування капітального ремонту багатоквартирних будинків, 14.02.2020 позивачі подали заяви до Департаменту інфраструктури відповідно до Порядку використання бюджетних коштів для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків (т. 1 а.с. 111-115). Окрім позивачів, 03.02.202 заяви також подали і співвласники будинків АДРЕСА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_5 ; 14.02.2020 - співвласники будинку АДРЕСА_9 та 03.03.2020 - співвласники будинку АДРЕСА_10 (т. 1 а.с. 104-110).

Отримавши вказані заяви, на виконання пункту 2.3 Порядку використання бюджетних коштів для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків, Департамент інфраструктури зобов`язаний був до 25 лютого 2020 року перевірити їх та, за результатами цієї перевірки, включити до списку капітального ремонту багатоквартирних будинків. Потім, до 01 березня 2020 року відповідач-2 зобов`язаний був передати сформовані списки на погодження визначеним комісіям, а після погодження - подати на затвердження заступнику міського голови та затвердження Сумським міським головою. Тільки після цього, ремонт включених до списку в порядку черговості надходження заяв об`єктів, мав фінансуватись з місцевого бюджету шляхом включення відповідних видатків рішенням про місцевий бюджет.

Натомість, 11.02.2020 Департамент інфраструктури звернувся до Департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради з пропозицією внесення змін до бюджету Сумської ОТГ та включенням видатків на фінансування капітального ремонту житлового фонду, а саме: будинку № 22 по вул. Інтернаціоналістів, 7 під`їзд; будинку № 211/1 по вул. Г. Кондратьєва, 1, 2 під`їзди; будинку № 91 по вул. Ковпака, 1, 2, 3 під`їзди; будинку № 89 по вул. Ковпака, 1, 2 під`їзди; будинку АДРЕСА_8 , 1, 2 під`їзди; а також будинку № 10А по вул. Новомістенській, 1, 2 під`їзди (т. 1 а.с. 124-125).

Рішенням Сумської міської ради № 6628-МР від 26.02.2020, вказані пропозиції були задоволені, до бюджету територіальної громади внесені зміни, якими, зокрема, передбачені видатки на капітальний ремонт згаданих багатоквартирних будинків.

За таких обставин, суд робить висновок, про недотримання Департаментом інфраструктури та Сумською міською радою механізму використання коштів бюджету Сумської міської об`єднаної територіальної громади для участі Сумської міської ради в організації та співфінансуванні капітального ремонту багатоквартирних будинків, не відповідність оскаржуваного рішення критеріям, встановленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання його протиправним та скасування.

В той же час, позовні вимоги про зобов`язання відповідача-2 скласти список капітального ремонту багатоквартирних будинків з включенням до нього будинків № 89 по вул. Ковпака 1 та 2 під`їзди, № 211/1 по вул. Г. Кондратьєва 1 під`їзд, № 10А по вул. Новомістенська 1, 2, 3 та 4 під`їзди, № 12 по вул. Новомістенська 1 та 2 під`їзди та включенням будинків АДРЕСА_3 та 2 під`їзди, АДРЕСА_1 , 2 та 3 під`їзди, АДРЕСА_2 , а також, подати новий список на погодження постійній комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою, енергозбереження, транспорту та зв`язку та постійній комісії з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, розвитку підприємництва, торгівлі та послуг, регуляторної політики, на переконання суду, є необґрунтованими та не підлягають задоволенню, оскільки матеріалами справи підтверджено, що такий список уже складений, погоджений постійними комісіями та опублікований на сайті Сумської міської ради за посиланнямhttp: //smr.gov.ua/uk/2016-03-14-08-10-17/informatsijni-materiali/inform-mat-jkg/17129-spiski-kapitalnogo-remontu-bagatokvartirnikh-budinkiv.html (т. 2 а.с. 3-7, 26, 31-34).

Таким чином, керуючись статтями 3, 6-10, 132, 241, 242, 243, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Сумського міського об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 10-А", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новомістенська 12", Асоціації об`єднань співвласників багатоквартирних будинків "Сумщина" до Сумської міської ради, Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради, треті особи , які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідачів: Товариство з обмеженою відповідальністю "Керуюча компанія "Сумитехнобудсервіс", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Г. Кондратьєва, 211/1", Приватне підприємство "Наш дім", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Учитель Суми" - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Сумської міської ради № 6248-МР від 24.12.2019 зі змінами, внесеними Рішенням Сумської міської ради № 6628-МР від 26.02.2020, в частині розподілу коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію об`єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об`єктами згідно з додатком № 6, а саме: в частині виділення коштів "Капітальний ремонт житлового фонду (приміщень)" будинку № 22 по вул. Інтернаціоналістів, під`їзд 7 та в частині виділення коштів "Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)" будинкам № 211/1 по вул. Герасима Кондратьєва, під`їзд 1, № 10-А по вул. Новомістенській, під`їзди 1 та 2, № 81В по вул. Ковпака, під`їзди 1 та 2, АДРЕСА_4 та 2, № 91 по вул. Ковпака, під`їзди 1, 2 та 3.

В задоволенні інших позовних вимог - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.В. Воловик

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2020
Оприлюднено21.12.2020
Номер документу93626595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/2956/20

Рішення від 13.04.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Рішення від 22.01.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні