УХВАЛА
14 травня 2020 року
Київ
справа №640/12557/19
адміністративне провадження №К/9901/10285/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :
судді-доповідача - Тацій Л.В.,
суддів: Стеценка С.Г., Стрелець Т.Г.
перевіривши касаційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 грудня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 березня 2020 року по справі № 640/12557/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Клінінг Авто Груп" до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва про визнання протиправним та скасування наказу, -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Клінінг Авто Груп" з адміністративним позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва, в якому позивач просив визнати протиправним та скасувати Наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 19.02.2019 №63.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 грудня 2019 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 березня 2020 року, адміністративний позов задоволено.
Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва не погодився із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій та 09 квітня 2020 року подав касаційну скаргу про їх перегляд у касаційному порядку з підстави, передбаченої пунктом 1 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).
На обґрунтування касаційної скарги посилається на те, що суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду.
Так, Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва посилається на постанову Верховного Суду від 25 квітня 2018 року у справі № 815/5987/16, у якій, на думку скаржника, викладено висновок про застосування статті 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п. 15 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт № 466 та п. 22 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів № 461 у подібних правовідносинах, який не застосовано судом апеляційної інстанції в оскаржуваному рішенні.
Колегія суддів перевірила наведені в касаційній скарзі обґрунтування підстав для відкриття касаційного провадження і дійшла висновку про таке.
Відповідно до частини першої статті 328 КАС учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Такі виключні випадки визначені у частині четвертій статті 328 КАС, згідно з якою підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, зокрема у випадку - якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку.
Отже, законодавець чітко визначив , які судові рішення, з яких підстав і у яких випадках можуть бути оскаржені до суду касаційної інстанції.
Відповідно до положень цих норм касаційний перегляд з указаних мотивів може відбутися за наявності таких складових:
- суд апеляційної інстанції застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норм права, викладеного у постанові Верховного Суду;
- спірні питання виникли у подібних правовідносинах.
Подібність правовідносин означає, зокрема, тотожність суб`єктного складу учасників відносин, об`єкта та предмета правового регулювання, а також умов застосування правових норм (зокрема, часу, місця, підстав виникнення, припинення та зміни відповідних правовідносин). Зміст правовідносин з метою з`ясування їх подібності в різних рішеннях суду (судів) визначається обставинами кожної конкретної справи.
Як видно з касаційної скарги , Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва оскаржує постанову суду апеляційної інстанції з підстави неправильного застосування цим судом норм матеріального права у випадку, передбаченому пунктом 1 частиною четвертою статті 328 КАС.
Проте аналіз зазначеної Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва постанови Верховного Суду та оскаржуваного рішення апеляційного суду не дає підстав для висновку про те, що ці рішення прийняті у справах , правовідносини у яких є подібними.
Так, в оскаржуваній постанові апеляційний суд виходив із того, що оскільки Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва перевірку проведено після здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю "Клінінг Авто Груп" реєстраційних дій права власності на підставі поданої декларації, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна № 154167025 від 28.01.2019 року, наданим відповідачу, така перевірка є незаконною, що відповідно є підставою для визнання протиправними актів, оформлених за результатами цього державного архітектурно-будівельного контролю .
Тоді як:
- у постанові Верховного Суду від 25 квітня 2018 року, на яку посилається скаржник, висновок касаційного суду ґрунтується на тому, що замовником ТОВ Г.М.Б. Девелопмент здійснюється перебудова житлового будинку з метою поліпшення умов проживання, експлуатації, зміни загальної та житлової площі у зв`язку із зміною функціонального призначення із нежитлового в житлове, що підпадає під поняття реконструкція , а не капітальний ремонт , а тому наказ Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/39 ДАБК від 27 жовтня 2016 року про скасування реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД083162171343 від 04 серпня 2016 року є правомірним.
Отже, оскільки правовідносини у справі, в якій оскаржено рішення суду апеляційної інстанції, та правовідносини у справі, в якій ухвалено постанову Верховного Суду від 25 квітня 2018 року, не є подібними, що виключає касаційний перегляд оскаржуваної постанови апеляційного суду з підстави та у випадку, передбачених пунктом 1 частини четвертої статті 328 КАС, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для відкриття касаційного провадження.
Суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню (пункт 1 частини першої статті 333 КАС).
З огляду на викладене, керуючись статтями 328, 333 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 грудня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 березня 2020 року по справі № 640/12557/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Клінінг Авто Груп" до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва про визнання протиправним та скасування наказу, з підстави, встановленої пунктом 1 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Л.В. Тацій
Судді: С.Г. Стеценко
Т.Г. Стрелець
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2020 |
Оприлюднено | 15.05.2020 |
Номер документу | 89217588 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Тацій Л.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні