№ 207/567/20
№ 1-кс/207/510/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 травня 2020 року Баглійський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області у складі:
слідчого судді ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2
за участю слідчого ОСОБА_3
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Кам`янське клопотання слідчого СВ Південного ВП Кам`янського ВП Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Дніпродзержинської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів,
В С Т А Н О В И В :
05.05.2020 року слідчий СВ Південного ВП Кам`янського ВП Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на тимчасовий доступ та вилучення засвідчених підписом посадової особи та скріплених печаткою копій документів, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування заявленого клопотання слідчий СВ Південного ВП Кам`янського ВП Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 зазначив, що у провадженні СВ Південного ВП Кам`янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування за № 12020040780000156 від 31.01.2020 року за фактом службового підроблення документів податкової та бухгалтерської звітності службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_1 ), за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що на земельній ділянці площею 1,081 га (кадастровий номер: 1210400000:03:035:0266) за адресою: АДРЕСА_2 , службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) здійснюють операції з металобрухтом, шляхом закупівлі брухту та лому чорних та кольорових металів у юридичних та фізичних осіб та подальшій реалізації його на адресу підприємств металургійної та сталеливарної галузі.
Встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2018-2019 рр. уклало договори з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ) на закупівлю товару: «брухт подрібнений вид №13 ДСТУ 4121-2002», «брухт сталевий №2, вид 2 ДСТУ 4121-2002», «брухт чорних металів», за яким на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було відвантажено продукції на загальну суму 16693468,5 грн. Далі, відповідно до даних податкової звітності, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснює реалізацію «брухту сталевого» на адресу ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_3 ), ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_4 ), дочірнє підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_5 ) та іншим підприємствам та товариствам.
Так, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2018 уклало договори з TOB « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_6 ) на закупівлю товару: «брухт великогабаритний вид 510 ДСТУ 4121-2002».
За вказаним договором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » відвантажило на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продукцію на загальну суму 15819571,9 грн.
Крім цього, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2018-2019 уклало договори з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ) на закупівлю товару: «брухт подрібнений вид №13 ДСТУ 4121-2002», «брухт сталевий №2, вид 2 ДСТУ 4121- 2002», «брухт чорних металів».
За вказаним договором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » відвантажило на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продукцію на загальну суму 16693468,5 грн.
Крім цього, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2019 уклало договори з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_7 ) на закупівлю товару: «брухт подрібнений вид №13 ДСТУ 4121-2002», «брухт сталевий №2, вид 2 ДСТУ 4121-2002», «брухт чорних металів».
За вказаним договором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » відвантажило на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продукцію на загальну суму 14686798,5 грн.
Крім цього, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2019 р. уклало договори з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_8 ) на закупівлю товару: «брухт та відходи чорних металів, вид 510».
За вказаним договором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » відвантажило на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продукцію на загальну суму 1911365,45 грн.
Крім цього, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2019 уклало договори з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_9 ) на закупівлю товару: «брухт та відході чорних металів, вид 510».
За вказаним договором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » відвантажило на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продукцію на загальну суму 2553543,45 грн.
Крім цього, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2018-2019 рр. уклало договори з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_10 ) на закупівлю товару: «візок вантажного вагону б/в», «металобрухт».
За вказаним договором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » відвантажило на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продукцію на загальну суму 1344154,5 грн.
Шляхом аналізу фінансово-господарської діяльності контрагентів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які здійснюють постачання брухту та відходів чорних і кольорових металів встановлено, що їх фінансово-господарська діяльність характеризується не відповідністю придбаного та реалізованого товару (робіт, послуг), тобто мають місце ознаки використання суб`єктами господарювання схем і механізмів по збільшенню валових витрат, податкового кредиту з ПДВ, утворення збитковості/малоприбутковості, заниження доходу/податкових зобов`язань з ПДВ з метою мінімізації податкових зобов`язань.
Крім цього, під час здійснення досудового слідства, оперативним шляхом, а також шляхом використання відкритих джерел, була отримана інформація відносно діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ).
Відповідно доотриманої оперативноїінформації буловстановлено,що невстановленіособи,фактично використовуючиреквізити ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 »( НОМЕР_2 )та іншихпідприємств,у період2018-2019років,діючи натериторії Дніпропетровськоїта іншихобластей,надають послугиСГД реальногосектору економікищодо незаконногоформування податковогокредиту зПДВ тазавищення валовихвитрат,з метоюмінімізації податковихзобов`язаньостанніх,шляхом відображенняу податковійзвітності безтоварнихоперацій.Тобто реквізитиТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ( НОМЕР_2 )використовуються длявидачі завідомонеправдивих офіційнихдокументів щодопоходження таджерел придбаннябрухту тавідходів чорнихі кольоровихметалів,інших товарівта послуг.
TOB « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснює господарську діяльність за адресою: АДРЕСА_2 , де фактично закуповує металобрухт за готівкові кошти та здійснює розрахунок з фізичними та юридичними особами, після чого з метою приховування факту розрахунків за готівку службові особи підприємства вносять недостовірні відомості до документів бухгалтерської звітності.
Таким чином, у слідства є підстави вважати, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в період 2018-2019 р., внесли завідомо неправдиві відомості до договорів та інших документів бухгалтерської та податкової звітності щодо закупівлі металобрухту у підприємств ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », тобто здійснили службове підроблення.
31.03.2020 року (вих. Південного ВП Кам`янського ВП № 461/5/3351 від 31.03.2020) на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » складено та спрямовано інформаційний запит про надання копій фінансово-бухгалтерських документів з метою підтвердження реальності взаємовідносин між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) наступними контрагентами: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».
28.04.2020 року (вих. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » № 2804 від 28.04.2020) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) отримано відповідь, якою в наданні документів було відмовлено з посиланням на ч.2 ст. 159 КПК України, якою передбачено порядок отримання документів шляхом здійснення тимчасового доступу до речей і документів на підставі ухвали слідчого судді в рамках кримінального провадження.
Враховуючи вищевикладене, під час досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення, з метою перевірки факту постачання продукції «брухт подрібнений вид № 13 ДСТУ 4121-2002», «брухт сталевий № 2, вид 2 ДСТУ 4121-2002», «брухт чорних металів» та іншої похідної продукції на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », необхідно отримати завірені належним чином копії документів з приводу взаємовідносин між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з наступними контрагентами: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Крім цього, копії первинних бухгалтерських документів, податкової звітності, платіжні документи, які підтверджують взаємовідносини та розрахунки між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » необхідні для призначення та проведення судових економічних та інших експертиз.
Суд, приймає до уваги, що існує реальна загроза зміни або знищення документів, а тому відповідно до ст. 163 КПК України клопотання розглянуто без виклику осіб, у володінні яких знаходиться вищезазначена інформація.
Розглянувши клопотання, заслухавши думку слідчого, вивчивши матеріали кримінального провадження, суд вважає клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Частиною 2 ст. 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів і тимчасове вилучення майна.
Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Пункт 6 частини 1 статті 164 КПК України передбачає можливість вилучення речей і документів, які можуть мати значення у кримінальному провадженні.
Особа, зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана згідно з ч.1 ст.165 КПК України надати тимчасовий доступ до визначених в ухвалі речей або документів особі, вказаній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду або ж особі, уповноваженій на здійснення тимчасового доступу на підставі доручення слідчого.
При таких обставинах слідчий суддя приходе до обґрунтованого висновку про те, що органом досудового розслідування доведена наявність документів, які можуть перебувати в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та необхідність їх огляду і вилучення.
Органом досудового розслідування обґрунтована суттєвість значення документів, що підлягають огляду, для встановлення важливих даних у кримінальному провадженні.
Суддя, дослідивши надані матеріали кримінального провадження, вважає, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки документи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Таким чином, вищезазначені обставини дають суду підстави для висновку про наявність передбачених ст. 132, 160 та ст. 163 КПК України підстав для задоволення клопотання слідчого.
Оскільки ухвала не перешкоджає здійсненню права юридичної чи фізичної особи на підприємницьку діяльність, то відповідно до вимог ст. 309 ч.1 п.10 КПК України дана ухвала оскарженню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись статтями 110, 131,132, 159-166, 223, 309, 369-372 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя
У Х В А Л И В:
Клопотання про надання дозволу на тимчасовий доступ до документів задовольнити.
Надати слідчомуСВ ПівденногоВП Кам`янськогоВП Головногоуправління Національноїполіції вДніпропетровській областістаршому лейтенантуполіції ОСОБА_3 ,іншим слідчим,яким дорученорозслідування кримінальногопровадження,відповідно довідомостей Єдиногореєстру досудовихрозслідувань №12020040780000156від 31.01.2020та оперуповноваженомуСКП ПівденногоВП Кам`янськогоВП ГУНПв Дніпропетровськійобласті майоруполіції ОСОБА_5 ,дозвіл натимчасовий доступдо засвідченихпідписом посадовоїособи таскріплених печаткоюкопій наступнихдокументів,які знаходяться уволодінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
-договори міжТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 »(код НОМЕР_6 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_7 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 »(код НОМЕР_8 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 »(код НОМЕР_9 )та ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_11 »(код НОМЕР_10 )та ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ),додаткові угодиз додатками,специфікації,акти виконанихробіт (наданихпослуг,приймання-передачітоварів),видаткові накладні,сертифікати відповідності,листування міжпідприємствами,паспорти тасертифікати наТМЦ,рахунки-фактури,платіжні доручення,виписки збанків,звірка взаєморозрахунків,транспортні (перевізні)документи,податкові деклараціїз податкуна доданувартість,додатки 5,які булискладені танадані підприємствамипротягом 2018-2020(подень винесенняухвали слідчимсуддею)до податковихорганів замісцем реєстрації,акти перевірокконтролюючих органівпротягом 2018-2020(подень винесенняухвали слідчимсуддею),журнали-ордерипо рахунку№ 361(розрахункиз вітчизнянимипокупцями),журнал-ордерпо рахунку№ 281(товарина складі),картки складськогообліку,документи зарезультатами проведенняінвентаризацій,копії сторінокжурналів видачідовіреностей таінші бухгалтерськідокументи по вказаних фінансово-господарських взаємовідносинах, банківські виписки по рахункам по яким відбувались перекази грошових коштів за придбані та у подальшому реалізовані ТМЦ, документи, які підтверджують подальшу реалізацію та рух товару: «брухт подрібнений вид №13 ДСТУ 4121-2002», «брухт сталевий №2, вид 2 ДСТУ 4121-2002», «брухт чорних металів» та інших похідних товарів, які постачались на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: (договори, додаткові угоді зі змінами, об`єми, ціна, специфікація, сертифікати відповідності, накладні на ТМЦ, довіреності на отримання ТМЦ, акти приймання-передачі, товарно-транспортні накладні, угоди з перевізниками, тощо), паспорти, сертифікати відповідності, реєстраційні документи на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), статут підприємства, наказ про призначення на посаду директора та бухгалтера підприємства, дозволи, копії паспорта громадянина України на директора та бухгалтера підприємства, ліцензії, тощо, інші документи які стосуються постачання ТМЦ на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ).
Строк дії ухвали один місяць з дня постановлення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2020 |
Оприлюднено | 07.06.2024 |
Номер документу | 89232524 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська
Юрченко І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні