Герб України

Рішення від 15.05.2020 по справі 634/205/20

Харківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2020 р. № 634/205/20

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мороко А.С., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу № 634/205/20 за позовом ОСОБА_1 до Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення моральної шкоди,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправними дії Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області в особі першого заступника голови Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області Кравця Володимира Івановича та керівника апарату Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області Дудки Сергія Валентиновича, що виявилися в ненаданні ОСОБА_1 інформації по запитам на публічну інформацію від 23.12.2019, від 20.01.2020 та від 27.01.2020 щодо щорічного оцінювання державних службовців та виплати премій державним службовцям-працівникам апарату Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області за підсумками 2017 року та за період з січня 2018 року по грудень 2018 року, з січня 2019 року по грудень 2019 року;

- зобов`язати Сахновщинську районну державну адміністрацію Харківської області в особі першого заступника голови Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області Кравця Володимира Івановича та керівника апарату Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області Дудки Сергія Валентиновича надати інформацію щодо щорічного оцінювання державних службовців за період з 2017 року по 2019 рік та виплати премій державним службовцям-працівникам апарату Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області за підсумками 2017 року та за період з січня 2018 року по грудень 2018 року, з січня 2019 року по грудень 2019 року;

- притягнути до адміністративної відповідальності посадових осіб Сахновщинської районної державної адміністрації за порушення Закону України "Про доступ до публічної інформації" відповідно статті 212-3 "Порушення права на інформацію та права на звернення" КУпАП;

- зобов`язати Сахновщинську районну державну адміністрацію Харківської області виплатити ОСОБА_1 моральну шкоду в розмірі 1000,00 грн.

Ухвалою Сахновщинського районного суду Харківської області від 18.02.2020 справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, притягнення до адміністративної відповідальності передано на розгляд до Харківського окружного адміністративного суду.

12.03.2020 дана справа надійшла до Харківського окружного адміністративного суду, що підтверджується витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.03.2020.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 17.03.2020 відмовлено у відкритті провадження в частині позовних вимог про притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області за порушення Закону України "Про доступ до публічної інформації" відповідно статті 212-3 "Порушення права на інформацію та права на звернення" КУпАП.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 17.03.2020 відкрито провадження в даній справі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області в особі першого заступника голови Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області Кравця Володимира Івановича та керівника апарату Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області Дудки Сергія Валентиновича, що виявилися в ненаданні ОСОБА_1 інформації по запитам на публічну інформацію від 23.12.2019, від 20.01.2020 та від 27.01.2020 щодо щорічного оцінювання державних службовців та виплати премій державним службовцям-працівникам апарату Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області за підсумками 2017 року та за період з січня 2018 року по грудень 2018 року, з січня 2019 року по грудень 2019 року є протиправними.

03.04.2020 представником Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити у задоволенні позову, оскільки позивачу були надані відповіді на всі його запити.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

23.12.2019 ОСОБА_1 звернувся до Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області із запитом, в якому просив надати інформацію: про підсумки щорічного оцінювання державних службовців за 2017 рік та затверджену належним чином копію розпорядчого документу стосовно проведеного оцінювання; затверджені належним чином копії розпорядчих документів про преміювання державних службовців апарату рай держадміністрації: за грудень 2017 року, за підсумками 2017 року та за січень-грудень 2018 року.

Листом № 59-П від 28.12.2019 відповідач повідомив позивача про те, що щорічне оцінювання державних службовців апарату районної державної адміністрації за 2017 рік не проводилось. Стосовно копій розпорядчих документів про преміювання відповідно до п. 2 ч. 1 ст.15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" районні державні адміністрації, як розпорядники інформації оприлюднюють усі розпорядження голови районної державної адміністрації, крім внутрішньо організаційних. Внутрішньо - організаційними є акти індивідуальної дії, які приймаються з метою організації та упорядкування роботи суб`єктів владних повноважень, встановлення надбавок, доплат, премій, виплата допомоги на оздоровлення. Згідно ст.31 Закону України "Про оплату праці" відомості про оплату праці працівника надаються будь-яким органам чи особам лише у випадках передбачених законодавством або за згодою чи на вимогу працівника. Також, вказано, що з 01 вересня 2016 року запущено Єдиний Державний Реєстр Декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, де можна ознайомитись з доходами працівників Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області.

20.01.2020 ОСОБА_1 звернувся до Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області із запитом, в якому просив надати інформацію: про підсумки щорічного оцінювання державних службовців за 2017 - 2019 роки та затверджені належним чином копії відповідних документів; затверджені належним чином ксерокопії з оригіналів розпорядчих документів про преміювання державних службовців працівників апарату райдержадміністрації: за грудень 2017 року, за підсумками 2017 року та за січень - грудень 2018 року, січень - грудень 2019 року.

В листі № 01-30/125 від 24.01.2020 відповідач зазначив, що запит має великий обсяг інформації та потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту продовжено до 20 робочих днів; відповідь на запит буде надана 14.02.2020.

27.01.2020 ОСОБА_1 звернувся до Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області із запитом, в якому просив надати інформацію. яка міститься в запитах від 23.12.2019 та від 20.01.2020 протягом 5 робочих днів з дня отримання запиту.

Листом № 4-П від 31.01.2020 відповідач повідомив позивача про те, що відповідно до п. 1 ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з моменту його отримання. Відповідно до п. 4 ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" строк розгляду такого запиту розпорядник інформації може продовжити до 20 робочих днів. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти днів з дня отримання запиту. На запит від 23.12.2019 було надано відповідь 28.12.2019 за № 59-П. Запит від 20.01.2020 стосується надання великого обсягу інформації та потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, томі відповідь на вказаний запит буде надана до 14.02.2020, про що було повідомлено 24.01.2020 за № 01-30/125.

В листі № 2-П від 14.02.2020 Сахновщинська районна державна адміністрація Харківської області зазначила, що щорічне оцінювання державних службовців апарату районної державної адміністрації за 2017 рік не проводилось. За результатами щорічного оцінювання 2018 та 2019 років усі державні службовці апарату районної державної адміністрації отримали оцінку "позитивно". Також, у даному листі ОСОБА_1 надано наступну інформацію: за грудень 2017 року та за підсумками 2017 року преміювання працівників апарату Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області не здійснювалось; інформацію за січень-грудень 2018 року та за січень-грудень 2019 року була надана позивачу в процентному відношенні розміру премій помісячно.

Листом № 01-30/296 від 26.02.2020 відповідачем надано позивачу копії розпорядчих документів про підсумки щорічного оцінювання державних службовців апарату районної державної адміністрації за 2018 - 2019 роки та копії розпорядчих документів щодо преміювання державних службовців за січень-грудень 2018 року та січень - грудень 2019 року. У вказаному листі повторно повідомлено про те, що в 2017 році щорічне оцінювання державних службовців апарату районної державної адміністрації не проводилось; за грудень 2017 року преміювання державних службовців апарату районної державної адміністрації не здійснювалось.

Щодо правового регулювання спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Статтею 1 Закону України "Про звернення громадян" визначено право громадян України звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Згідно ст. 3 Закону України "Про звернення громадян" під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо. Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб.

Згідно ст. 4 Закону України "Про звернення громадян", до рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких: порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян).

Статтею 15 Закону України "Про звернення громадян" передбачено, що органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Відповідно ст. 18 Закону України "Про звернення громадян", громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

Стаття 19 Закону України "Про звернення громадян" органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані: об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об`єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

Згідно з ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.

Судовим розглядом встановлено, що на запит позивача від 23.12.2019 відповідачем надано відповідь 28.12.2019 за № 59-П.

У зв`язку з тим, що запит від 20.01.2020 стосувався надання великого обсягу інформації, листом від 24.01.2020 за № 01-30/125 Сахновщинська районна державна адміністрація Харківської області повідомила ОСОБА_1 про те, що відповідь буде надана до 14.02.2020.

В листі № 2-П від 14.02.2020 відповідачем надано обґрунтовану відповідь на запитувану інформацію в запиті від 20.01.2020. Крім того, листом № 01-30/296 від 26.02.2020 Сахновщинською районною державною адміністрацією Харківської області надано позивачу копії розпорядчих документів про підсумки щорічного оцінювання державних службовців апарату районної державної адміністрації за 2018 - 2019 роки та копії розпорядчих документів щодо преміювання державних службовців за січень-грудень 2018 року та січень - грудень 2019 року.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 1, 4 ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач у спірних правовідносинах діяв з дотриманням чинного законодавства України, а тому, позовні вимоги ОСОБА_1 є необґрунтованими та безпідставними, а отже, такими, що задоволенню не підлягають.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) до Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області (місцезнаходження: вул. Шмідта, буд. 10, смт. Сахновщина, Сахновщинський район, Харківська область, 64501, ідентифікаційний код - 04058769) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії стягнення моральної шкоди - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справа розглядалась в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя А.С. Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2020
Оприлюднено18.05.2020
Номер документу89249452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —634/205/20

Постанова від 29.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 29.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 23.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 23.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 15.05.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Єрьоміна О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні