ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
15 травня 2020 року Чернігів Справа № 620/1686/20
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Поліщук Л.О., розглянувши матеріали позовної заяви і додані до неї документи за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Петрівське» про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (далі по тексту - позивач, ГУ ПФУ в Чернігівській області; вул. П`ятницька, 83-А, м. Чернігів, 14005) звернулось до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Петрівське» (далі по тексту - відповідач, вул. Леніна, 18, с. Мостище, Козелецький район, Чернігівська область, 17085), в якому просить стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Петрівське» (17085, Чернігівська область, Козелецький район, с. Мостище, вул. Леніна, 18 код ЄДРПОУ 03799127, р/р НОМЕР_1 , 260067550 ЧОД ВАТ Райфайзен Банк «Аваль» , МФО 353348) заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у розмірі 2391,20 грн. на рахунок Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (14005, м.Чернігів, вул. П`ятницька,83- а, код ЄДРПОУ 21390940, р/р НОМЕР_2 , МФО 353553, філія ЧОУ AT Ощадбанк ).
Згідно зі статтями 19, 20, 26 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначений спір належить до юрисдикції адміністративних судів і підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства Чернігівським окружним адміністративним судом.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Перевіряючи матеріали позовної заяви на їх відповідність зазначеним процесуальним вимогам, суд дійшов висновку, що позовна заява не відповідає вимогам вказаних норм з наступних підстав.
Відповідно до частини третьої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
В позовній заяві позивачем, посилаючись на частину першу статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України, заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору мотивоване тим, що Законом України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03.10.2017 № 2147-VIIІ передбачається скасування з 15.12.2017 пільг Пенсійного фонду України та його органів по сплаті судового збору. Тому, враховуючи відсутність коштів на зазначену мету, просить відстрочити сплату судового збору.
Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Так, правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» (далі по тексту - Закон № 3674-VI).
Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що вказана позовна заява належить до об`єктів справляння судового збору відповідно до статті 3 Закону № 3674-VI, а особа, яка звернулася з нею до суду, не належить до суб`єктів, яким згідно з нормами статті 5 Закону № 3674-VI встановлені пільги щодо його сплати.
Згідно зі статтею 8 Закону № 3674-VI враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Аналогічні норми містяться і у частині першій статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України.
Таким чином, єдиною підставою, з урахуванням якої суд може відстрочити стороні строк сплати судового збору, є її майновий стан. Жодної іншої підстави для постановлення судом ухвали про відстрочення сплати судового збору ні Закон № 3674-VI, ні Кодекс адміністративного судочинства України не передбачають.
Доводячи наявність підстав для відстрочення сплати судового збору, позивач посилається на відсутність коштів, призначених на цю мету.
Водночас, суд вважає за необхідне зазначити, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати. Таке ж право мають і бюджетні установи.
При цьому, якщо ці бюджетні установи діють як суб`єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.
ГУ ПФУ в Чернігівській області є бюджетною установою, однак спірні правовідносини виникли в результаті реалізації владних управлінських функцій.
Наведене зумовлює висновок про відсутність передбачених статтею 8 Закону 3674-VI та статтею 133 Кодексу адміністративного судочинства України, підстав для відстрочення позивачеві сплати судового збору.
Враховуючи зазначене суд дійшов висновку про необхідність відмовити позивачу у клопотанні про відстрочення сплати судового збору.
Згідно підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою підлягає сплаті 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Виходячи з того, що в позовній заяві заявлено вимогу стягнути заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у розмірі 2391,20 грн, позивачу необхідно сплатити судовий збір у розмірі 2102,00 грн (розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу з 1 січня 2020 року відповідно до абзацу 3 статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» ).
Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Частиною другою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
В силу вимог пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Кодексу адміністративного судочинства України строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Згідно норм постанови Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11.03.2020 № 211 (зі змінами згідно постанов Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 291» та «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» від 04.05.2020 № 343) з 12.03.2020 до 22.05.2020 на усій території України установлено карантин, що передбачає вжиття ряду профілактичних і протиепідемічних заходів.
Вказані недоліки позивач може усунути шляхом подання до суду документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону або оригіналу платіжного документу про сплату судового збору в розмірі 2102,00 гривень за наступними реквізитами:
Отримувач коштів: УК у м.Чернігові/м.Чернiгiв/22030101
Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38054398
Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)
Код банку отримувача (МФО): 899998
Рахунок отримувача: UA028999980313161206084025002
Код класифікації доходів бюджету: 22030101
Призначення платежу: *;101;
Керуючись статтями 132, 133, 161, 171, 169, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання позивача відстрочити сплату судового збору - відмовити.
Залишити позовну заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Петрівське» про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій та надати позивачу строк для усунення недоліків - 10 днів з дня вручення даної ухвали суду, з урахуванням положення пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Кодексу адміністративного судочинства України.
Роз`яснити позивачу, що у разі не усунення вказаних недоліків у встановлений судом строк позовна заява буде йому повернута відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати особі, яка її подала, не пізніше наступного дня після її постановлення.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Л.О. Поліщук
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2020 |
Оприлюднено | 18.05.2020 |
Номер документу | 89249867 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Поліщук Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні