КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залучення третьої особи
18 травня 2020 року м. Київ № 320/2455/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Київської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
16 березня 2020 р. до Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Київської обласної державної адміністрації (далі - відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та іншим категоріям громадян № 12-19 від 14 листопада 2019 р. в частині визнання посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській катастрофі категорії 2 на ім`я ОСОБА_1 таким, що видано безпідставно;
- зобов`язати Київську обласну державну адміністрацію повернути позивачу вилучене посвідчення учасника ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС категорії 2.
Ухвалою судді Київського окружного адміністративного суду від 13 квітня 2020 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 18 травня 2020 р.
13 травня 2020 р. від представника відповідача надійшло клопотання про залучення Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Указане клопотання обґрунтовано тим, що оскаржуване рішення по справі щодо визнання посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС таким, що видано безпідставно, безпосередньо приймалось Регіональною комісією, роботу якої організовує та координує Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації.
У судове засідання 18 травня 2020 р. позивач не прибув, заяв чи клопотань до суду не подав. На підставі ч. 3 ст. 194 КАС України судом вирішено здійснювати судовий розгляд клопотання у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
При вирішенні питання щодо наявності підстав для залучення Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації до участі у справі в якості третьої особи, суд бере до уваги наступне.
При відкритті провадження у справі склад учасників справи визначався згідно з поданою позовною заявою. Дані про необхідність залучення вказаного Департаменту були відсутні.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Судом встановлено, що відповідно до пункту 5.31 Положення про Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації від 30 серпня 2018 року № 481, департамент відповідно до визначених повноважень, зокрема, організовує та координує роботу, пов`язану із визначенням статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідів війни, учасників війни та осіб, на яких поширюється чинність Законів України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та „Про жертви нацистських переслідувань".
Розпорядженням Київської обласної державної адміністрації від 23 серпня 2018 року № 469 затверджено Положення про комісію Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян (далі - Положення).
Згідно з вимогами п. 1.1. Положення розроблено відповідно до законів України „Про місцеві державні адміністрації", „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року № 551 (далі - Порядок видачі посвідчень) та Порядку віднесення громадян із числа тих, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт або постраждали за інших обставин від радіаційного опромінення не з власної вини, до відповідних категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 1992 року № 674 (із змінами) (далі - Порядок віднесення).
Пунктом 1.2. Положення визначено, що комісія Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян (далі - Регіональна комісія) - це постійно діючий колегіальний орган, що утворюється розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації.
Частиною III Положення визначено основні завдання та повноваження Регіональної комісії, що включають об`єктивний розгляд, вивчення та аналіз особових справ громадян, які виносяться на розгляд Регіональної комісії за поданням районних державних адміністрацій Київської області, з метою визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян.
Відповідно до вимог пункту 3.2 Положення, одним із завдань і повноважень Регіональної комісії є перевірка правильності визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідних категорій, та іншим категоріям громадян, на підставі первинних документів, які надходять за поданням районних державних адміністрацій Київської області, державних установ, департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації та опрацювання особових справ громадян.
Згідно з вимогами пункту 3.3 Положення, регіональна комісія приймає рішення:
- про визначення/відмову у визначенні статусу осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян;
- про підтвердження/відмову у підтвердженні статусу осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян;
- про встановлення факту необгрунтованої видачі посвідчення відповідної категорії; про направлення особових справ громадян до комісій з вирішення спірних питань щодо визначення статусу осіб, які брали участь у проведенні робіт з евакуації людей і майна із зони відчуження, а також евакуйованих із зони відчуження в 1986 році, та щодо встановлення факту участі громадян у ліквідації ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї при Київській обласній державній адміністрації та до Комісії зі спірних питань визначення статусу осіб, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС при Міністерстві соціальної політики України тих справ, розгляд яких відноситься до їх компетенції;
- про повернення особових справ громадян до органу, який їх подав, у випадках виявлення розбіжностей та неточностей в документах та матеріалах, для подальшого звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій з метою отримання в установленому порядку необхідної інформації, документів та матеріалів для визначення/підтвердження статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, та повторного розгляду Регіональною комісією таких особових справ у разі усунення виявлених недоліків.
За таких обставин, суд вважає, що клопотання представника відповідача про залучення Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Ураховуючи викладене та керуючись статтями 49, 165, 229, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Клопотання представника Київської обласної державної адміністрації про залучення Департамента соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, задовольнити.
2. Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ - 03193459, адреса: пл. Лесі Українки, буд.1, м. Київ, 01196).
3. Запропонувати третій особі подати суду письмові пояснення щодо позову протягом п`ятнадцяти днів з дня одержання копії даної ухвали та копії позовної заяви з додатками. При цьому зазначити у поясненнях відомості щодо можливих відмінностей чи тотожності вказаних у позові надбавок.
4. Звернути увагу третьої особи, що копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними.
5. Копію ухвали надіслати сторонам та третій особі.
6. Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Журавель В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2020 |
Оприлюднено | 18.05.2020 |
Номер документу | 89265018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні