Рішення
від 13.05.2020 по справі 640/4589/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2020 року м. Київ №640/4589/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомФізичної особи-підприємця ОСОБА_1 доМіського наукового інформаційно-аналітичного центру медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасувати рішення, зобов`язання вчинити дії, - В С Т А Н О В И В:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міського наукового інформаційно-аналітичного центру медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (04070, м. Київ, вул. Волоська, буд. 19/22, код ЄДРПОУ 19034415), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Міського наукового інформаційно- аналітичного центру медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо можливості включення потреби фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 у бланках (420 штук) на 2019 рік після внесення змін до відповідних наказів Міністерства охорони здоров`я України, які регулюють порядок видачі бланків листків непрацездатності закладами охорони здоров`я, проведення експертизи тимчасової непрацездатності та обов`язкового визначення чіткого механізму отримання Бланків фізичними особами-підприємцями;

- зобов`язати Міський науковий інформаційно-аналітичний центр медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) задовольнити заяву фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , щодо надання йому рахунку для придбання 420 (чотирьохсот двадцяти) бланків Листок непрацездатності , шляхом повідомлення йому розміру грошової суми та платіжних реквізитів для перерахування коштів, призначених для відшкодування у дохід Державного бюджету вартості виготовлення заявленої кількості бланків Листок непрацездатності ;

- зобов`язати Міський науковий інформаційно-аналітичний центр медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видати фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 420 (чотириста двадцять) бланків Листок непрацездатності , отриманих у порядку централізованого постачання згідно наказу Департаменту охорони здоров`я Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 823 від 08.08.2018 Про затвердження Розподілу бланків листка непрацездатності, закуплених у централізованому порядку за кошти Державного бюджету України на 2018 рік з дотриманням умов, визначених пунктом 3 наказу Міністерства охорони здоров`я України від 12.04.2016 №345 Про організацію контролю за цільовим використанням коштів державного бюджету .

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначає, що рішення Міського наукового інформаційно-аналітичного центру медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яке викладене в листі від 01.03.2019 року №35/01.1-02.08/2 є протиправним, оскільки нормативно-правові акти, на які посилається Центр, не містять положень, які унеможливлюють реалізацію бланків Листок непрацездатності лікарю, що провадить господарську діяльність з медичної практики як фізична особа-підприємець.

Ухвалою суду від 09.04.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи.

Відповідач, не погоджуючись із доводами позивача, надав суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що ОСОБА_1 немає серед надавачів медичних послуг з якими укладено договір Національною службою здоров`я України. Також зазначено, що розподіл бланків листків непрацездатності проведено відповідно до Наказу Департаменту охорони здоров`я №823 від 08.08.2018 року.

Відповідно до частини 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розгляд яких проводився за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), заявами по суті справи є позов та відзив.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, фізична особа - підприємець ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) діє на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики згідно наказу Міністерства охорони здоров`я України №2269 від 06.12.2018 року.

15 лютого 2019 року позивач звернувся з заявою до директора Міського наукового інформаційно-аналітичного центру медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради, в якій просив надати рахунок на придбання 420 бланків листків непрацездатності.

Листом від 01.03.2019 року №35/01.1-02.08/2 Міський науково інформаційно-аналітичний центр медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради повідомив позивачу, що порядок отримання та використання бланків Листок непрацездатності закуплених у централізованому порядку за кошти Державного бюджету України на 2018 рік по квоті на місто Київ в межах бюджетної програми КПКВК 2301350 організація і регулювання діяльності установ та окремі заходи у системі охорони здоров`я здійснюється на підставі наказу Департаменту охорони здоров`я Київської міської державної адміністрації від 08.08.2018 року №823 Про затвердження Розподілу бланків листка непрацездатності, закуплених у централізованому порядку за кошти Державного бюджету України на 2018 рік . Зазначив, що відповідно до наказу Міністерства охорони здоров`я України від 12 квітня 2016 року № 345 Про організацію контролю за цільовим використанням коштів державного бюджету , з врахуванням наказів №455 від 13.11.2001 року Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян , № 189 від 09.04.2008 Про затвердження Положення про експертизу тимчасової непрацездатності включення потреби фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 у ббланках (420) штук на 2019 рік можливе після внесення змін до відповідних наказів МОЗ України.

Незгода позивача зі спірними рішеннями зумовила його звернення до суду з даним позовом.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

У відповідності до вимог статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наказом №823 від 08.08.18 Про затвердження Розподілу бланків листка непрацездатності, закуплених у централізованому порядку за кошти Державного бюджету України на 2018 рік затверджено Розподіл бланків листка непрацездатності, закуплених у централізованому порядку за кошти Державного бюджету на 2018 рік за бюджетною програмою КПКВК 2301350 Організація і регулювання діяльності установ та окремі заходи у системі охорони здоров`я в частині Забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності закладів ., що додається.

Як було зазначено відповідачем, та не заперечується позивачем фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 в переліку закладів, яким належить розподіл отриманих бланків зазначено не було.

Разом з тим, судом встановлено та що наказу Міністерства охорони здоров`я України та Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) стосовно отримання та розподілу бланків листків непрацездатності не було прийнято, відповідно й у відповідача відсутні підстави для видачі таких бланків позивачу.

Суд зауважує, що позивач звернувся з заявою до директора Міського наукового інформаційно-аналітичного центру медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради, в якій просив надати рахунок на придбання 420 бланків листків непрацездатності для забезпечення повноцінного проведення першого рівня експертизи тимчасової непрацездатності пацієнтів, що звертаються по медичну допомогу.

Міський науковий інформаційно-аналітичний центр медичної статистики- це заклад охорони здоров`я, заснований на комунальній власності територіальної громади міста Києва, підпорядковується Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та здійснює свою діяльність відповідно до Статуту, затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 21.07.1998 року №1494. Як вбачається з статуту установи, центром здійснюється зокрема забезпечення закладів охорони здоров`я бланками документів облікових та звітних форм (у тому числі бланками первинної облікової документації), документації, літератури та іншої друкованої продукції шляхом їх централізованого замовлення.

Таким чином, центр не уповноважений виписувати рахунки на отримання бланків листків непрацездатності

Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров`я (МОЗ) України від 12 квітня 2016 р. № 345 Про організацію контролю за цільовим використанням коштів державного бюджету , видача бланків листків тимчасової непрацездатності приватним закладам охорони здоров`я та лікарям, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці та мають право видачі таких бланків, здійснюється у порядку централізованого постачання пропорційно заявленій потребі після відшкодування ними вартості виготовлених бланків у дохід державного бюджету та забезпечується керівниками структурних підрозділів з питань охорони здоров`я обласних, Київської міської державних адміністрацій, тобто лікарі ФОП купують бланки у департаменті охорони здоров`я відповідної області.

Як було зазначено судом вище, позивач звернувся до Міського науково інформаційно-аналітичного центру медичної статистики Виконавчого органу Київської міської ради, який не наділений повноваженнями виписувати рахунки на отримання бланків непрацездатності, а отже не є належним відповідачем.

Статтею 6 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність своєї поведінки з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 194, 241-246, 262 КАС України суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Вєкуа Н.Г.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.05.2020
Оприлюднено18.05.2020
Номер документу89266102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/4589/19

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 13.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 11.04.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 05.03.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні