Рішення
від 19.05.2020 по справі 160/2771/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 травня 2020 року Справа № 160/2771/20 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Дєєв М.В., одноособово розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу Товариства з обмеженою відповідальністю АСТА до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Дніпровська міська рада про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю АСТА (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Р від 04.11.2019 р. №000559504, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб у сумі 207665,24 грн.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що податкове повідомлення - рішення форми Р від 04.11.2019 р. №000559504 є необгрунтованим та таким, що базується на неправильному застосуванні норм чинного законодавства та порушує законні права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.03.2020 р. відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін та встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії ухвали для подання письмового відзиву на позовну заяву та всіх документів, що підтверджують заперечення проти позову.

10.04.2020р. від Дніпровської міської ради до суду надійшло клопотання про залучення її до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, оскільки рішення за результатом розгляду даної справи може вплинути на права та обов`язки вказаної особи.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.04.2020р. клопотання Дніпровської міської ради задоволено, залучено до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Дніпровську міську раду (49000, м.Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 26510514), у задоволенні клопотання Дніпровської міської ради про розгляд справи в загальному позовному провадженні відмовлено та встановлено третій особі дводенний строк з дня отримання копії позовної заяви для подання до суду пояснень щодо позовної заяви, а щодо відзиву - три дні з дня його отримання.

На виконання вимог вказаної ухвали суду 17.03.2020 р. на адресу суду 21.04.2020р. надійшов відзив відповідача на позовну заяву, в якому просив суд у задоволенні позову відмовити та зазначив, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області під час винесення податкових повідомлень- рішень діяло у спосіб та в порядку, визначеному чинним законодавством України, у зв`язку з чим, податкові повідомлення - рішення є обґрунтованими та законними.

28.04.2020р. представником третьої особи надано до суду письмові пояснення по справі, в яких третя особа просила суд у задоволенні позову відмовити.

29.04.2020р. від позивача до суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

14.05.2020р. позивач надіслав до суду відповідь на пояснення третьої особи.

За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст. 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступні обставини.

Згідно з п. п. 20.1.4. п.20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 21.1. ст. 21 Податкового Кодексу, посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами, а також не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп. 78.1.4. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Згідно з п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів як направлення на проведення такої перевірки та копії наказу про проведення перевірки.

Відповідно до п. 86.1. ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю АСТА зареєстроване департаментом адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради від 13.12.2002р., реєстраційний номер Ю0020885 та перебуває на обліку ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Основний вид діяльності -надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (КВЕД 68.20).

Так, Між TOB АСТА та Дніпровською міською радою було укладено наступні договори:

1)договір оренди землі від 14.09.2016 р., згідно з яким ТОВ АСТА прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 1, 5179 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, Амур-Нижньодніпровський район, пр-т. Слобожанський, 31Д, кадастровий номер 1210100000:01:185:0132. Цільове призначення земельної ділянки згідно з договором оренди землі: (КВЦПЗ) 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі); 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови). Строк дії договору десять років;

2)договір оренди землі від 14.09.2016 р., згідно з яким ТОВ АСТА прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0, 9225 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, Амур-Нижньодніпровський район, пр-т. Слобожанський, 31Д, кадастровий номер 1210100000:01:185:0131. Цільове призначення земельної ділянки згідно з договором оренди землі: (КВЦПЗ) 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі); 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови). Строк дії договору десять років;

3)договір оренди землі від 05.07.2011 р., згідно з яким ТОВ АСТА прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0, 3648 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, бульвар Слави, 2Б, кадастровий номер 1210100000:03:080:0176. Цільове призначення земельної ділянки - (КВЦПЗ) 1.11.3 (роздрібна торгівля та комерційні послуги). Строк дії договору п`ятнадцять років;

4)договір оренди землі від 15.04.2005 року, згідно якого ТОВ АСТА прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0, 2256 га, що знаходиться за адресою: м . Дніпро, вул. Виконкомівська, у районі будинку 16 , кадастровий номер 1210100000:03:318:0063. Цільове призначення земельної ділянки - (КВЦПЗ) 1.11.3 (роздрібна торгівля та комерційні послуги).Строк дії договору п`ятнадцять років.

Згідно з отриманими позивачем копіями витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2017 рік (№84/070217/03-07 та №83/070217/03-07 від 08.02.2017 р.), цільове призначення земельних ділянок (кадастровий номер 1210100000:03:080:0176 та кадастровий номер 1210100000:03:318:0063) не визначено: Інформація не внесена до відомостей ДЗК , коефіцієнт Кф дорівнює 2,00, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:080:0176 складає 12077815,34 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:318:0063 складає 10073237,86 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ АСТА було задекларовано орендну плату за земельну ділянку (кадастровий номер 1210100000:03:080:0176) за 2017 рік на суму 362334,46 грн. та за земельну ділянку (кадастровий номер 1210100000:03:318:0063) за 2017 рік на суму 302197,14 грн.

Так, на підставі наказу ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 12.09.2019р. №228-п та направлень на перевірку №79 та № 90 від 12.09.2019 р. посадовими особами ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку TOB АСТА (код ЄДРПОУ 32281016), з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельні ділянки, що перебувають в користуванні TOB АСТА на підставі укладених договорів оренди землі: площею 0,9225 га (кадастровий номер -1210100000:01:185:0131), площею 1,5179 га (кадастровий номер - 1210100000:01:185:0132), площею 0,2256 га (кадастровий номер - 1210100000:03:318:0063), площею 0,3648 га (кадастровий номер -1210100000:03:080:0176) за період з 01.01.2016р. по 31.12.2018 р., за результатами якої складено акт № 942/04-36-05-04/32281016 від 25.09.2019р. ( далі - Акт перевірки).

Відповідно до висновків Акту перевірки встановлено порушення позивачем п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 286.1, п.286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Амур - Нижньодніпровського району, за період з 14.09.2016 р. по 31.12.2018 р. на суму 14,1 грн. з них за 14.09.2016р. - 31.12.2016р. на суму 0,0грн., за 2017 рік на суму 7,05 грн., за 2018 рік на суму 7,05 грн., та за земельні ділянки, розташовані на території Соборного району за період з 01.01.2017 р. по 31.12.2017 р. на суму 166132,17 грн.

В Акті перевірки відповідач посилається на витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.06.2019 р. № 1006-4235 та від 17.07.2019р. № 45/130718/03-07, згідно з якими коефіцієнт Кф земельної ділянки - 2,50, нормативна грошова оцінка земельних ділянок за 2017 рік (кадастровий номер -1210100000:03:318:0063) складає 12591547,32 грн. та земельної ділянки (кадастровий номер -1210100000:03:080:0176) складає 15097244,87 грн.

Не погоджуючись з вищевказаними висновками Акту перевірки, позивачем було направлено до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області письмові заперечення до Акту перевірки.

Проте, листом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2019 р. №1330/4-36-05-04 позивача було повідомлено про те, що висновки акту перевірки є правомірними та такими, що відповідають вимогам чинного податкового законодавства України.

На підставі Акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення форми Р від 04.11.2019 р. №000559504, яким було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: Орендна плата з юридичних осіб 18010600 в розмірі 207665,24 грн.

Крім того, позивачем 26.11.2019 р. від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було отримано лист №25547/10/04-36-05-04 від 04.11.2019 р. до Акту перевірки, яким відповідач виправив описки в частині перевірки ділянки площею 0,9225 га (кадастровий номер - 1210100000:01:185:0131) за 2017 та 2018 роки та зазначив, що висновок Акту перевірки вважати вірним в наступній редакції, а саме: Перевіркою встановлено порушення п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Амур - Нижньодніпровського району, за період з 14.09.2016 р. по 31.12.2018 р. на суму 1 333 624,16 грн., за 2017 рік на суму - 666 812,08 грн., за 2018 рік на суму - 666 812,08 грн., та за земельні ділянки, розташовані на території Соборного району за період з 01.01.2017 р. по 31.12.2017 р. на суму 166 132,17 грн.

З урахуванням вищезазначеного листа № 25547/10/04- 36-05-04 від 04.11.2019 р. відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 04.11.2019 р. № 000561504, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: Орендна плата з юридичних осіб 18010600 в розмірі 1667030,26 грн.

Однак, не погоджуючись з прийняти податковими повідомленнями - рішеннями, позивач звернувся з скаргою від 06.12.2019р. до Державної податкової служби України. Проте, відповідно до рішення Державної податкової служби України від 10.02.2020р. №5128/6/99-00-08-05-06-06 про результати розгляду скарги, скаргу ТОВ АСТА задоволено частково, а саме, скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області форми Р від 04.11.2019 р. № 000561504 та залишено без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області форми Р від 04.11.2019 р. №000559504.

Позивач вважає податкове повідомлення-рішення форми Р від 04.11.2019 р. №000559504 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до Земельного кодексу України та Закону України Про оренду землі користування землею в Україні є платним.

Згідно з статтею 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Так, з 01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України який, відповідно до пункту 1.1 статті 1 регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, і, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Згідно з пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України плата за землю це обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності

Відповідно до пп.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України). Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п.285.2 ст.285 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п.288.2 ст.288 Податкового кодексу України). Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п.288.3 ст.288 Податкового кодексу України).

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України).

Пунктом 286.2 ст.286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п. 287.3 ст.287 Податкового кодексу України , податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України Про оцінку земель , дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч.3 ст. 23 Закону України Про оцінку земель ).

Відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України, при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею платником подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Як вбачається з матеріалів справи, при розрахунку орендної плати за землю за 2017 рік, позивачем використаний розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №84/070217/03-07 та №83/070217/03-07 від 08.02.2017 р., із коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф - 2,00 . Відповідно до розділу цільове призначення (КВЦПЗ) Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру .

В подальшому, Відділом у м.Дніпро Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпропетровської міської ради було сформовано витяги від 13.06.2019 р. № 1006-4235 та від 17.07.2019р. № 45/130718/03-07 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф - 2,50 , згідно з якими, станом на 2017 рік нормативна грошова оцінка земельних ділянок (кадастровий номер -1210100000:03:318:0063) складає 12591547,32 грн. та земельної ділянки (кадастровий номер -1210100000:03:080:0176) складає 15097244,87 грн.

Отже, зі змісту вищезазначених витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки вбачається, що при визначенні нормативної грошової оцінки земельних ділянок (кадастровий номер-1210100000:03:318:0063 та кадастровий номер-1210100000:03:080:0176) Головним управлінням Держгеокадасту у Дніпропетровській області, застосовані різні коефіцієнти функціонального використання (Кф) із значенням 2,0 та 2,5 відповідно, що і призвело до визначення різної нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Так, процедура проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів з 01.01.2017р. визначається Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.12.2016 р. за №1647/29777 (далі - Порядок №489).

Відповідно до п.3 Розділу ІІ Порядку №489 ( в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1.

Згідно з п.5 Розділу ІІ Порядку №489 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 (додаток 1).

Таким чином, коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки, який впливає на визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка є базою оподаткування плати за землю, встановлюється залежно від коду виду цільового призначення земель. При цьому, суд звертає увагу на те, що у Примітках Додатку І до Порядку №489 визначено, що у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) застосовується із значенням 2,0.

Отже, єдиною умовою за якої починаючи з 01.01.2017 р. повинен застосовуватися Кф інший, ніж із значенням 2,0 , є наявність у відомостях Державного земельного кадастру коду Класифікації видів цільового призначення земель.

Суд зазначає, що наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.03.2018 р. №162, яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. №489, яким підвищено коефіцієнт Кф, набрав чинності лише з 17.07.2018 р.

Крім того, згідно з Додатком №9 до Порядку №489, яким затверджено форму витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку, передбачено зазначення у витязі із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки лише дати формування витягу. Зазначення у витязі інших дат, в тому числі стосовно визначення нормативної грошової оцінки станом на будь-яку іншу дату, Додатком 9 до Порядку №489 не передбачено.

Таким чином, суд доходить висновку про правомірність застосування позивачем у розрахунку розміру орендної плати відомості, які були отримані від ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області, а саме, витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №84/070217/03-07 та №83/070217/03-07 від 08.02.2017 р.при тому, що витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на які посилається відповідач, на час подання декларації за 2017 рік, не існувало, а тому вони не могли бути враховані позивачем при розрахунку розміру орендної плати за землю.

При цьому, відповідальність за правильність визначення показників (в тому числі і коефіцієнта функціонального використання Кф) при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі цих показників, покладається на орган, що його формує (в розрізі спірних відносин - Головне управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області). За таких обставин, користувач земельної ділянки лише використовує відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначену у Витягу на момент складання податкової звітності та не може нести відповідальність за правильність її обчислення.

Крім того, ТОВ АСТА було направлено до Відділу у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області запит №14 від 06.02.2020 р. з проханням надати відомості про нормативну грошову оцінку та коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) загальною площею 0,2256 га (кадастровий номер - 1210100000:03:318:0063) станом на 01.01.2017 р. та земельної ділянки загальною площею 0,3648 га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0176) станом на 01.01.2017 р. Відповідно до наданої відповіді №28-4-0.38-166/107-20 від 07.02.2020р. на запит позивача, Відділом у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області надано інформацію, згідно з якою: 1) нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 0,2256 га (кадастровий номер - 1210100000:03:318:0063) станом на 01.01.2017 р. складала 10073237,86 грн., коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф): 2,00; 2) нормативна грошова оцінка загальною площею 0,3648 га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0176) станом на 01.01.2017 р. складала 12077815,34 грн., коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф): 2,00.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що викладені в Акті перевірки обставини, що слугували прийняттю оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є неправомірними та необгрунтованими, спростовуються вищенаведеними доказами та прийняті без врахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

У рішеннях Європейського суду з прав людини склалася практика, яка підтверджує, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися свавільно, а суд повинен контролювати рішення, прийняті на підставі реалізації дискреційних повноважень, максимально ефективно (рішення у справі Hasan and Chaush v. Bulgaria №30985/96).

Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 20.10.2011 року у справі Рисовський проти України (п.70, п.71) Європейський Суд з прав людини підкреслив особливу важливість принципу належного урядування , який, зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. Суд зазначив, що на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи наявні докази, суд дотримується позиції, вказаної у рішенні Європейського суду з прав людини, яку він висловив у пункті 53 рішення у справі Федорченко та Лозенко проти України , відповідно до якої, суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумним сумнівом .

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаг та Вуліч проти Швеції Суд визначив, що ...адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління. .

В адміністративному судочинстві діє принцип офіційності, який полягає в активній позиції суду щодо з`ясування всіх обставин у справі. Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно достатті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та обєктивному дослідженні.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що відповідачем не підтверджено належними доказами правомірність винесення ним спірного рішення, а отже позоні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 3114,99 грн., що документально підтверджується копією платіжного доручення №6807 від 26.02.2020 р.

Враховуючи, що адміністративний позов задоволено повністю, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в сумі 3114,99 грн. підлягає стягненню з бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 139, 243-246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України,суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю АСТА (49083, м.Дніпро, вул.Собінова, 1, код ЄДРПОУ 32281016) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-А, код ЄДРПОУ 39394856), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Дніпровська міська рада (49000, м.Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 26510514) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення- задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми Р від 04.11.2019 р. №000559504, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб у сумі 207665,24 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АСТА судові витрати за сплату судового збору у розмірі 3114,99 грн. (три тисячі сто чотирнадцять гривень дев`яносто дев`ять копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) М.В. Дєєв

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду

Помічник судді І.В. Калита

19.05.2020

Рішення не набрало законної сили 19 травня 2020 р.

Помічник судді І.В. Калита

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2020
Оприлюднено19.05.2020
Номер документу89291796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2771/20

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 19.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні