ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 580/287/20 Суддя (судді) першої інстанції: А.М. Бабич
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 травня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Кузьмишиної О.М.,
суддів Костюк Л.О., Пилипенко О.Є.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Тернівської сільської ради Смілянського району Черкаської області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2020 року у справі за адміністративним позовом Виконувача обов`язків керівника Смілянської місцевої прокуратури до Тернівської сільської ради Смілянського району Черкаської області про визнання протиправною бездіяльності і зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
22.01.2020 р. у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов Виконувача обов`язків керівника Смілянської місцевої прокуратури (далі - позивач) до Тернівської сільської ради Смілянського району Черкаської області (далі - відповідач) про:
- визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під ДНЗ №16 "Вогник" за адресою: Черкаська обл., Смілянський р-н, селище Холоднянське, вул. Докучаєва, буд.5;
- зобов`язання відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під ДНЗ №16 "Вогник" за адресою: Черкаська обл., Смілянський р-н, селище Холоднянське, вул. Докучаєва, буд. 5.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку ДНЗ "Веселка" створює передумови для зловживань щодо розпорядження цим майном, формує ризики для нормального функціонування навчального закладу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 27.02.2020 р. позов задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Тернівської сільської ради стосовно невжиття заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Дошкільного навчального закладу №16 "Вогник" селище Холоднянське Смілянського району Черкаської області. Зобов`язано Тернівську сільську раду вжити у межах повноважень заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Дошкільного навчального закладу № 16 Вогник селище Холоднянське Смілянського району Черкаської області.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права. Апелянт зазначає, що оскільки станом на 27.01.2020 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться дані про дві самостійні юридичні особи - Тернівська сільська рада, Малосмілянська сільська рада (яка перебуває в стані припинення) та відсутні відомості про правонаступника Малосмілянської сільської ради, а тому процес приєднання ще не завершений, що також вказує на те, що Тернівська сільська рада ще не є правонаступником майна Малосмілянської сільської ради, а тому заявлений позов є передчасним.
Також апелянт вказує на порушення позивачем строків звернення до суду із позовом.
Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим.
Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.04.2020 р. відкрито апеляційне провадження у справі та призначено справу до розгляду в порядку письмового провадження відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Розглянувши матеріали апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про її обґрунтованість та наявність підстав для її задоволення, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що за результатами проведеного Смілянською місцевою прокуратурою вивчення інформації стану дотримання органами місцевого самоврядування вимог законодавства з питань земельних відносин у сфері охорони дитинства виявлено, що на нерухоме майно Дошкільного навчального закладу №16 "Вогник" селище Холоднянське Смілянського району Черкаської області відсутня державна реєстрація права власності.
З урахуванням вищевикладеного, прокурор звернувся до суду із позовом з метою захисту інтересів держави в сфері охорони дитинства щодо забезпечення прав дітей на безпечні умови здобуття освіти, як складової гарантованого ст. 53 Конституції України права на освіту та відновлення законності під час здійснення навчального процесу в навчальних закладах.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив із того, що повноваження Малосмілянської сільської ради припинені, а повноваження щодо розпорядження її майном перейшли до відповідача. Дані ЄДРПОУ щодо перебування Малосмілянської сільської ради у стані припинення свідчать про початок такого процесу. З огляду на визначену Законом №1952-IV обов`язкову реєстрацію речових прав та надані відповідачу Законом №280/97-ВР повноваження, бездіяльність щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку ДНЗ №16 "Вогник" є порушенням вимог закону. Відсутність заходів щодо оформлення речових прав на земельну ділянку вказаного ДНЗ свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення таких об`єктів, порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови функціонування і розвитку.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить із наступного.
Статтею 131-1 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладено представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Захист прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави згідно зі ст.1 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII "Про прокуратуру" відносяться до мети здійснення функцій прокуратури України.
Під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження, звертатися до суду з позовом (п. 1 ч. 6 ст. 23 вказаного Закону).
Частиною 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру зазначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Законом України Про охорону дитинства передбачено, що охорона дитинства в Україні є стратегічним загальнонаціональним пріоритетом і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров`я, освіту, соціальний захист, всебічний розвиток та виховання в сімейному оточенні встановлює основні засади державної політики у цій сфері, що ґрунтуються на забезпеченні найкращих інтересів дитини.
Звертаючись до суду із позовом, позивач зазначає, що під час вивчення Смілянською місцевою прокуратурою стану додержання вимог законодавства органами влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та земельні ділянки закладів освіти Смілянського району встановлено, що за адресою: вул. Докучаєва, 5, с. Холоднянське, Смілянський район, Черкаська область функціонує Дошкільний навчальний заклад № 16 Вогник с. Холоднянське Смілянського району Черкаської області, будівлі, споруди та земельна ділянка якого використовується без оформлення та реєстрації права власності.
Відповідно до п.1.3. Статуту Дошкільного навчального закладу №16 Вогник селище Холоднянське Смілянського району Черкаської області його засновником є Малосмілянська сільська рада. Управління ДНЗ здійснює його власник (п.8.1. Статуту).
На підставі п. 1.3. Статуту засновник здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування.
Відповідно до Розділу ІХ Статуту, рішенням Малосмілянської сільської ради від 16.04.1996 р. № 21 дошкільному навчальному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики.
Дошкільний навчальний заклад користується земельною ділянкою площею 0,4 га, на якій розташована сама будівля, господарські будівлі та двір дошкільного навчального закладу.
Рішенням Тернівської сільської ради від 04.01.2019 р. № 1-10/VII Про початок реорганізації Сердюківської, Попівської, Малосмілянської сільських рад шляхом приєднання до Тернівської сільської ради вирішено припинити повноваження Сердюківської, Попівської, Малосмілянської сільських рад та надати повноваження Тернівській сільській раді об`єднаної територіальної громади в особі сільського голови Борисенка І .А. бути правонаступником прав та обов`язків Сердюківської, Попівської, Малосмілянської сільських рад внаслідок добровільного об`єднання територіальних громад.
Відповідно до пп. 2.3 п. 2 вказаного рішення - припинено юридичну особу - Малосмілянську сільську раду, адреса: вул. Центральна, 9, с. Мала Смілянка, Смілянського району, Черкаської області в результаті реорганізації шляхом приєднання.
Пунктом 11 рішення передбачено, що Тернівську сільську раду об`єднаної територіальної громади вважати правонаступником активів та пасивів, всіх майнових прав та обов`язків Сердюківської, Попівської, Малосмілянської сільських рад.
З урахуванням вищевикладеного, позивач дійшов висновку, що Тернівська сільська рада є власником та балансоутримувачем дитячого навчального закладу № 16 Вогник с. Холоднянське Смілянського району Черкаської області.
За результатами моніторингу відомостей Публічної кадастрової карти України позивачем встановлено, що земельна документація за земельну ділянку, яка розташована під дитячим навчальним закладом № 16 Вогник с. Холоднянське Смілянського району Черкаської області не переоформлена, правовстановлюючі документи на земельну ділянку не розроблено та не видано.
Позивач, вважаючи, що відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,4 га, яка знаходиться у користуванні вказаного ДНЗ, створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування навчального закладу та здійснення учбового процесу, звернувся до Тернівської сільської ради із вимогою про усунення вказаного порушення.
Листом Тернівської сільської ради від 21.12.2019 р. № 907 Першого заступника керівника Смілянської місцевої прокуратури Пидорича Д.М. повідомлено про відсутність у Тернівської сільської ради повноважень на розпорядження вказаної земельної ділянки.
З урахуванням вищевикладеного, оскільки в даному випадку відсутній державний орган, який уповноважений здійснювати представництво інтересів у даних правовідносинах, звернення прокурора до суду здійснено у відповідності до вимог закону.
При цьому строк звернення до суду, передбачений ч. 1, ч. 2 ст. 122 КАС України, слід відраховувати з дня, коли він дізнався про порушення інтересів держави, тобто з дня отримання 28.12.2019 р. канцелярією Смілянської місцевої прокуратури листа Тернівської сільської ради від 21.12.2019 р. № 907. До суду позивач звернувся із позовом 21.01.2020 р., тобто в межах законодавчовизначеного строку.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
До майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 80 Закону України від 05.09.2017 № 2145-VIII Про освіту (далі - Закон № 2145-VIII) належать нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо.
Матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти згідно з ч.1 ст. 38 Закону України від 11.07.2001 №2628-ІІІ "Про дошкільну освіту" включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Частиною 2 ст. 80 Закону №2145-VIII визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Відповідно до ч.1 ст.3 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-III (далі - ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
На підставі ч.1 ст.92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Згідно з п. "а" ч.2 ст.92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки на підставі ч.1 ст.125 ЗК України виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 №1952-IV (далі - Закон № 1952-IV) є офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону №1952-IV державна реєстрація прав є обов`язковою.
Частиною 1 ст. 5 Закону № 1952-IV встановлено, що у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.
Отже, речові права на нерухоме майно (будівлі, споруди, земельну ділянку) відповідача підлягають державній реєстрації відповідно до закону.
Статтею 12 ЗК України визначено повноваження сільських, селищних, міських рад, до яких належить розпоряджання землями територіальних громад.
Частиною 1 ст. 116 ЗК України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб згідно з ч. 1 ст. 122 ЗК України.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон №280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання регулювання земельних відносин.
Управління закладами освіти, які належать територіальним громадам відповідно до пп. 1 п. а ч. 1 ст. 32 Закону № 280/97-ВР належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Отже, управління об`єктами освіти, т.ч. прийняття рішень щодо оформлення речових прав на об`єкти комунальної власності є обов`язком відповідної сільської ради.
Судом першої інстанції встановлено, що засновником Дошкільного навчального закладу №16 "Вогник" селище Холоднянське Смілянського району Черкаської області є Малосмілянська сільська рада.
Пунктом 1 рішення відповідача від 04.01.2019 №1-10/VII "Про початок реорганізації Сердюківської, Попівської, Малосмілянської сільських рад шляхом приєднання до Тернівської сільської ради" вирішено припинити повноваження Малосмілянської сільської ради та надати повноваження Тернівській сільській раді ОТГ в особі сільського голови Борисюк І.А. бути правонаступником їх прав та обов`язків внаслідок добровільного об`єднання.
Також пунктом 11 цього рішення Тернівську сільську раду визнано правонаступником активів та пасивів, усіх майнових прав та обов`язків Сердюківської, Попівської, Малосмілянської сільських рад.
Відповідно до п. 1 передавального акту від 14.03.2019 Тернівська сільська рада є правонаступником майна, активів та зобов`язань Малосмілянської сільської ради, а саме необоротних активів, виробничих запасів та грошових коштів.
На підставі п. 2 Акту разом із майном Малосмілянської сільської ради Тернівська сільська рада приймає документи, що підтверджують право власності на об`єкти основних засобів, право власності або користування земельними ділянками.
Зазначений акт підписаний комісією з реорганізації Сердюківської, Попівської, Малосмілянської сільських рад з однієї сторони та Комісією з прийняття майна, активів та зобов`язань Тернівської сільської ради з іншої сторони.
З урахуванням вищевикладеного, суд першої інстанції дійшов висновку, що повноваження Малосмілянської сільської ради припинені, а повноваження щодо розпорядження її майном перейшли до відповідача. Дані ЄДРПОУ щодо перебування Малосмілянської сільської ради у стані припинення свідчать про початок такого процесу, а тому Тернівська сільська рада є правонаступником Малосмілянської сільської ради, а відтак вона була зобов`язана виготовити правовстановлюючі документи на земельну ділянку ДНЗ №16 Вогник .
Однак, колегія суддів не може погодитися із висновками суду першої інстанції, оскільки вважає звернення позивача із позовом передчасним, виходячи із наступного.
Відповідно до абз. 4 ч. 2 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року N 755-IV (надалі - Закон N 755-IV) державна реєстрація при реорганізації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб після добровільного об`єднання територіальних громад здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 5 лютого 2015 року N 157-VIII (надалі - Закон N 157-VIII).
Частиною 4 ст. 8 Закону N 157-VIII визначено, що з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об`єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом.
Відповідно до ч.ч. 6,7 ст. 8 Закону N 157-VIII реорганізація юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди.
Під час проведення реорганізації юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний об`єднаною територіальною громадою.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 11 Закону N 157-VIII державна реєстрація припинення юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих комітетів шляхом приєднання здійснюється на підставі заяви, поданої сільським, селищним, міським головою, обраним об`єднаною територіальною громадою, або уповноваженою ним особою суб`єкту державної реєстрації.
Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, її виконавчий комітет є такою, що припинилася, з дня внесення запису про її припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 5).
Згідно із п.п. 12, 14, 15 ч. 3 ст. 9 Закону N 755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо державних органів і органів місцевого самоврядування, юридичних осіб: дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог, дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа, дані про юридичних осіб - правонаступників.
При універсальному правонаступництві майно особи, як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника як єдине ціле. В такому випадку єдиним актом переходять всі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва праводавцю, незалежно від того, виявлені вони на цей момент чи ні. При універсальному правонаступництві, зважаючи на відсутність певної визначеності у складі майна, правонаступник спрямовує свою волю не на набуття окремих прав та обов`язків, а на набуття усієї їх сукупності.
Відповідно до п.1 ч.1, ч.8 ст. 4 Закону № 755-IV державна реєстрація базується на принципі обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі. У разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі щодо правонаступництва юридичної особи до якої приєднується. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі щодо правонаступництва юридичної особи до якої приєднуються.
Як випливає із наведених вищих норм, правовий інститут реорганізації регулює відносини, одночасно пов`язані із припиненням тих юридичних осіб, що існують, та створенням нових господарських організацій - правонаступників.
Як встановлено судовою колегією, як на час звернення позивача до суду так і на час розгляду даної справи в суді апеляційної інстанції в Єдиному державному реєстрі юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться дані про Тернівську сільську раду, Малосмілянську сільську раду, яка перебуває в стані припинення.
Також в Єдиному держаному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутній запис про правонаступника Малосмілянської сільської ради, що дає суду підстави дійти висновку про незавершеність процесу приєднання.
Більше того, у вирішенні питань, пов`язаних з таким правонаступництвом, судам необхідно здійснювати аналіз доказів переходу відповідних прав і обов`язків (висновок про застосування норм права, який викладений в постанові Верховного Суду від 31.05.2018 у справі № 910/1879/17).
Під час реорганізації юридичної особи, передання майна, прав та обов`язків від правопопередника до правонаступника здійснюється на підставі передавального акта, в якому має бути чітко зазначено про суть та обсяг прав і обов`язків, що передаються. Разом з тим момент переходу прав і обов`язків до правонаступника визначається днем підписання передавального акта , і тому може не співпадати у часі з моментом здійснення реорганізації підприємства, тобто включенням запису про припинення юридичної особи до державного реєстру.
Слід зазначити, що при реорганізації внаслідок приєднання правонаступником завжди буде одна особа, будь-який розподіл прав та обов`язків в даному випадку неможливий. Передавальний акт, що складається при приєднанні, слугує документальним закріпленням універсального правонаступництва.
В той же час, виходячи із аналізу наведених вище правових норм, колегія суддів вважає, що передавальний акт призначений для забезпечення обліку прав та обов`язків, які передаються при реорганізації і його затвердження як юридичний факт не має самостійного значення для виникнення універсального правонаступництва.
Натомість складання і затвердження передавального акту в динаміці реорганізаційних відносин, пов`язаних із припиненням територіальної громади, що припиняється шляхом приєднання, є юридичним фактом як елементом юридичного складу, необхідним для легітимації Тернівською сільською радою.
Виходячи із системного аналізу норм чинного законодавства, колегія суддів приходить до висновку, що моментом виникнення універсального правонаступництва Тернівської сільської ради є дата внесення запису про припинення державної реєстрації Малосмілянської сільської ради та державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі щодо правонаступництва юридичної особи до якої приєднуються.
Зважаючи на викладене вище, слід дійти висновку, що наявність в матеріалах справи рішення Тернівської сільської ради від 04.01.2019 р. № 1-10/VII, рішення про затвердження передавального акту Малосмілянської сільської ради від 22.03.2019 р. № 5-2/VІІ, передавального акту, в яких встановлено, що Тернівська сільська рада є правонаступником прав та обов`язків Малосмілянської сільської ради є недостатнім для визнання Тернівської сільської ради її правонаступником, оскільки завершенню такої процедури передує внесення відомостей до ЄДРПОУ про припинення юридичної особи шляхом приєднання із визначенням правонаступника. Відсутність таких відомостей в ЄДРПОУ свідчить про передчасність вимог позивача, а тому є підставою для відмови в їх задоволенні.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 317 КАС України апеляційну скаргу задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Так, згідно ч. 1 ст. 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Згідно з п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності.
Керуючись ст.ст. 242, 243, 244, 250, 257, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Тернівської сільської ради Смілянського району Черкаської області задовольнити.
Рішення Черкаського окружного адміністративного суду міста Києва від 27 лютого 2020 року скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя: О.М.Кузьмишина
Судді: Л.О. Костюк
О.Є. Пилипенко
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2020 |
Оприлюднено | 21.05.2020 |
Номер документу | 89352101 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні