КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
22 травня 2020 року справа № 340/1620/20
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Брегей Р.І., розглянувши у м.Кропивницький заяву Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (далі - Управління) до приватного підприємства Ремдорстрой Сервіс (далі - Підприємство) про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків,
В С Т А Н О В И В:
22 травня 2020 року Управління звернулося до суду з заявою до Підприємства про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Суд, ознайомившись з матеріалами заяви, зробив висновок, що її належить залишити без руху з таких підстав.
Так, відповідно до приписів статті 1 Закону України Про судовий збір (далі - Закон) судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом.
Приписами пункту 1 частини 1 статті 3 Закону встановлено, що судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Податковий орган звернувся до суду з заявою, подання якої передбачено приписами статті 283 КАС України.
Приписами частини 2 статті 3 Закону встановлено вичерпний перелік заяв, за подання яких не справляється судовий збір.
У переліку відсутня заява, котра подається в порядку статті 283 КАС України.
Приписами статті 5 Закону встановлено пільги щодо сплати судового збору.
Податковий орган не відноситься до суб`єктів, які наділені правом користування пільгою.
Приписами частини 5 статті 283 КАС України встановлено, що відмова у відкритті провадження за заявою унеможливлює повторне звернення заявника з такою самою заявою. Заявник у цьому випадку має право звернутися з тими самими вимогами до суду в загальному порядку.
У такому випадку податковий орган звертається до суду з позовною заявою немайнового характеру.
Це зобов`язує сплатити судовий збір відповідно до приписів частини 2 статті 4 Закону.
Виникає питання: якщо податковий орган звільнений від сплати судового збору за подання заяви в порядку статті 283 КАС України, то чому Закон зобов`язує його сплатити судовий збір за подання заяви такого ж змісту у порядку позовного провадження?
На це запитання є логічна відповідь.
Помилка припущення у запитанні.
Системний аналіз приписів Закону та КАС України доводить, що податковий орган не звільнений від сплати судового збору за подання заяви в порядку статті 283 КАС України.
Судовий збір за її подання справляється у тому ж розмірі, як і за позовну заяву такого ж змісту.
Такий позов відноситься до немайнових.
Відсутність коштів у державного органу не може бути підставою звільнення від сплати судового збору, бо держава зобов`язана належним чином складати кошториси її органів з метою належного виконання ними своїх обов`язків.
Відповідно до приписів частини 3 статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Звертаючись до суду, фіскальний орган не сплатив судовий збір.
Положеннями частини 1 та 2 статті 4 Закону встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Ставка судового збору за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Приписами статті 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01 січня 2020 року становить 2102 грн.
Таким чином, податковому органу необхідно сплати судовий збір у сумі 2102 грн.
Приписами частини 2 статті 283 КАС України встановлено, що заява подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом, у письмовій формі.
У даному випадку такою підставою є недопущення ревізорів до проведення позапланової перевірки, який мав місце о 16:00 годині 21 травня 2020 року.
Тому, заяву належить залишити без руху відповідно до приписів частин 1 статті 169 та 3 статті 283 КАС України, надавши Управлінню час для усунення недоліку.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.161, 169 та 283 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Заяву залишити без руху.
Надати заявнику строк для усунення недоліку до 10:00 години 23 травня 2020 року.
Ухвала не може бути оскаржена.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Р.І. Брегей
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2020 |
Оприлюднено | 25.05.2020 |
Номер документу | 89387869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Р.І. Брегей
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні