ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.004784 пров. № А/857/1688/20
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Гудима Л.Я.,
суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,
за участю секретаря судового засідання: Гнідець Р.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Львівської міської ради на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2019 року, головуючий суддя - Клименко О.М., ухвалене у м. Львові, повний текст якого складено 27.11.2019 року, у справі за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове до Львівської міської ради про зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
В вересні 2019 року позивач - ОК Садове товариство Підголоско-ланове звернувся в суд з позовом до Львівської міської ради, в якому просив зобов`язати Львівську міську раду розглянути на черговому пленарному засіданні питання надання членам Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 1,5000 га у м. Львові в урочищі Голоско згідно плану земельної ділянки, виготовленого ТОВ ЗЦ НАДІЛ .
В обґрунтування своїх позовних вимог посилався на те, що 26.07.2019 року він звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою громадянам Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове , однак отримав лист Управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради від 06.09.2019 року № 2403-3755. У вказаному листі повідомлено про неможливість вирішення питання надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в урочищі Голоско згідно звернення позивача від 26.07.2019 року, оскільки Управлінням підготовлено проект ухвали Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садове товариство Об`єднаний ) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Малоголосківській , вказаний проект ухвали розглядався радою 20.06.2019 року та не набрав необхідної кількості голосів на підтримку. Також зазначено, що у зв`язку із конфліктною ситуацією щодо накладення земельних ділянок, необхідністю поновлення плану земельних ділянок, розгляд питання, порушеного у зверненні від 26.07.2019 року є неможливим.
З такими діями відповідача позивач не погоджувався та вважав їх протиправними, оскільки зазначав, що відповідно до частини другої статті 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. При цьому, відповідно до частини третьої цієї ж статті відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Таким чином, на думку позивача, відповідачем порушено норми приписів частини третьої статті 123 Земельного кодексу України, як в частині своєчасності розгляду його заяви так і в частині не розгляду її по суті.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2019 року адміністративний позов задоволено; зобов`язано Львівську міську раду розглянути на черговому пленарному засіданні заяву від 26.07.2019 року, підписану головою правління Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове Яцишин Р.С. про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою громадянам Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове в урочищі Підголоско для садибної та житлової забудови, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, Львівська міська рада оскаржила його в апеляційному порядку, яка, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що відсутні підстави здійснювати підготовку проекту ухвали щодо надання дозволу членам обслуговуючого кооперативу Підголоско-ланове на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та виносити на розгляд клопотання позивача на пленарне засідання міської ради до моменту вирішення конфліктної ситуації щодо накладення земельних ділянок.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав подану апеляційну скаргу, вважає оскаржене рішення суду незаконним та повністю підтримав доводи, зазначені у апеляційній скарзі.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, відповідно до протоколу загальних зборів членів Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове від 12 червня 2019 року на загальних зборах присутні члени Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове в кількості 23 особи, що становить 100% членів кооперативу вирішили звернутися до Львівської міської ради з заявою щодо надання членам Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 1,5000 га у м. Львові в урочищі Голоско, згідно плану земельної ділянки, виготовленого ТОВ ЗЦ НАДІЛ , а також вирішили уповноважити голову правління Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове Яцишина Ростислава Ярославовича підготувати необхідні документи та звернутися від імені кооперативу до Львівської міської ради з заявою щодо надання членам Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 1,5000 га у м. Львові в урочищі Голоско згідно плану земельної ділянки виготовленого ТОВ ЗЦ НАДІЛ .
26.07.2019 року голова правління Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове Яцишин Р.С. звернувся до Львівської міської ради із заявою, у якій просив надати дозвіл на виготовлення документації із землеустрою громадянам Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-ланове в урочищі Голоско для садибної та житлової забудови.
Листом Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради від 06.09.2019 року № 2403-3755 позивачу повідомлено, що проект ухвали Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садове товариство Об`єднаний ) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул . Малоголосківській розглядався Львівською міською радою на пленарному засіданні сесії 20.06.2019 року та не набрав необхідної кількості голосів депутатського корпусу на підтримку. У зв`язку із конфліктною ситуацією щодо накладання земельних ділянок та необхідністю поновлення плану земельної ділянки, довідок з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями, видана Відділом у місті Львові Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (про наявність зареєстрованих на заявника правовстановлюючих документів на земельні ділянки), питання порушене у Вашому зверненні не може бути вирішене .
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що заява позивача від 26.07.2019 року не розглянута Львівською міською радою у строк та у спосіб, які встановлені нормами Земельного кодексу України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , оскільки відповідачем не прийнято мотивоване рішення про надання дозволу чи про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.
Земельні відносини, що виникають при використанні надр, лісів, вод, а також рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря, регулюються Земельним кодексом України (далі - ЗК України), нормативно-правовими актами про надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, якщо вони не суперечать цьому Кодексу.
Як встановлено статтею 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Статтею 122 ЗК України встановлено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Відповідно до абзаців першого, другого частини другої статті 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно із пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Таким чином, за результатами розгляду заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, орган місцевого самоврядування у місячний строк повинен прийняти одне із рішень визначених частиною третьою статті 123 ЗК України, а саме: про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивованої відмови у його наданні.
Як видно із листа Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, проект ухвали Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садове товариство Об`єднаний ) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Малоголосківській розглядався Львівською міською радою на пленарному засіданні сесії 20.06.2019 року та не набрав необхідної кількості голосів депутатського корпусу на підтримку, у зв`язку із конфліктною ситуацією щодо накладання земельних ділянок та необхідністю поновлення плану земельної ділянки, довідок з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями, видана Відділом у місті Львові Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (про наявність зареєстрованих на заявника правовстановлюючих документів на земельні ділянки).
Однак, в матеріалах справи відсутні будь-які належні та допустимі докази розгляду саме заяви позивача - Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-Ланове від 26.07.2019 року про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою громадянам Обслуговуючого кооперативу Садове товариство Підголоско-Ланове в урочищі Підголоско для садибної та житлової забудови.
Аналізуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду попередньої інстанції про те, що заява позивача від 26.07.2019 року не розглянута Львівською міською радою у строк та у спосіб, які встановлені нормами Земельного кодексу України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , оскільки відповідачем не прийнято мотивоване рішення про надання дозволу чи про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, через що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими.
Крім цього, згідно із ч. 2 ст. 6 КАС України та ст. 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.
Так, у п. 58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.
Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Львівської міської ради залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2019 року у справі №1.380.2019.004784 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький Повний текст постанови складено 22.05.2020 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2020 |
Оприлюднено | 24.05.2020 |
Номер документу | 89389946 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні