ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
26 травня 2020 року м. Дніпросправа № 280/2380/19
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),
суддів: Прокопчук Т.С., Кругового О.О.,
за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 р. (суддя Семененко М.О.) в адміністративній справі № 280/2380/19 за позовом ОСОБА_1 до Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , про визнання бездіяльності протиправною та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправною бездіяльність Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області щодо не розгляду його клопотання від 29 листопада 2018 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою; скасувати рішення Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області № 26 від 29 березня 2019 р. Про надання згоди на поділ земельної ділянки ; зобов`язати Підгірненську сільську раду Василівського району Запорізької області розглянути клопотання від 29 листопада 2018 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та надати відповідь у встановлені законодавством строки.
В обґрунтування позову ОСОБА_1 вказував, що 29.11.2018 ним подано клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2320988800:01:010:0030. Це клопотання Підгірненською сільською радою Василівського району Запорізької області у встановлений законом спосіб розглянуто не було, натомість 29.03.2019 відбулася 21 сесія Підгірненської сільської ради, на якій розглянуто заяви громадян ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та прийнято рішення №26 Про надання згоди на поділ земельної ділянки , яким зазначеним особам надано дозвіл на поділ земельної з кадастровим номером 2320988800:01:010:0030, на яку претендував позивач. Протиправна бездіяльність відповідача щодо не розгляду клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту із землеустрою, призвела, на його думку, до порушення прав на безоплатне отримання земельної ділянки у власність. Крім того, позивач вказував на те, що заява ОСОБА_6 була подана 04.12.2018, заява ОСОБА_5 - 06.12.2018, тобто після подачі ним заяви (29.11.2018), однак заяви цих громадян були відповідачем розглянуті, а заява позивача - проігнорована.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 р., ухваленим за результатами розгляду справи за правилами загального позовного провадження, у задоволенні позову відмовлено.
Рішення суду першої інстанції оскаржено в апеляційному порядку позивачем. Посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, скаржник просить скасувати оскаржене рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов у повному обсязі.
Доводи скаржника:
Висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, оскільки ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 до своїх заяв не додавали графічні матеріали щодо бажаного розташування земельно ділянки, не вказували на цільове призначення земельної ділянки, не подавали документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному закладі, тощо. На переконання скаржника, розглянувши заяви цих осіб, відповідач надав їм перевагу, оскільки ОСОБА_5 , ОСОБА_6 подавали заяви після подачі клопотання позивачем, яке взагалі не розглянуто. Судом не враховано наданий позивачем доказ перебування ОСОБА_5 за кордоном, що свідчить про неможливість підписання ним заяви. Крім того, 20 вересня 2019 р. на офіційному сайті Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області розміщено проекти рішень про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства всім третім особам по справі, однак таке оприлюднення здійснено з порушенням статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації , тобто менше, ніж за 2 робочих дня.
У письмовому відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить залишити апеляційну скаргу позивача без задоволення, посилаючись на законність та обґрунтованість оскарженого рішення суду першої інстанції. Відповідач вказує на правильність висновків суду про те, що ним не допущена протиправна бездіяльність, оскільки заява позивача була розглянута та ухвалено рішення № 10 Про надання згоди на виготовлення технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки від 29.07.2019, яким ОСОБА_1 надано згоду на виготовлення технічної документації. На думку відповідача, ненадання дозволу на розроблення проекту землеустрою за відсутності мотивованої відмови у його наданні не є для особи перешкодою для виготовлення проекту, про що вказував Верховний Суд у постанові від 31.01.2018 у справі № 814/741/16 та у постанові від 14.03.2018 у справі № 804/3703/16. Крім того, Верховний Суд у постанові від 27.03.2018 у справі № 463/3375/15-а дійшов висновку про те, що органи місцевого самоврядування не мають підстав вважати пріоритетність того чи іншого заявника на стадії надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, і такий дозвіл може бути наданий кільком заявникам на вказану ними земельну ділянку. Відповідач також просить суд апеляційної інстанції врахувати ту обставину, що на момент подачі відзиву на апеляційну скаргу всі треті особи вже зареєстрували право власності та отримали витяги із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
У судовому засіданні представник скаржника підтримав вимоги та доводи апеляційної скарги. Представники відповідача просили залишити оскаржене рішення суду першої інстанції без змін, як законне та обґрунтоване.
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача, належним чином повідомлені про день, місце і час розгляду справи, до суду не прибули.
Відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Перевірка оскарженого рішення суду першої інстанції здійснюється в межах доводів та вимог апеляційної скарги, як це передбачено статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судом першої інстанції встановлено, що 29.11.2018 ОСОБА_1 звернувся до Підгірненської сільської ради із клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, у якому просив надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, орієнтованою площею 2,000 га, яка розташована на території Підгірненської сільської ради (а.с.14). До клопотання позивачем подано схему розташування земельної ділянки, на якій визначено бажане розташування земельної ділянки в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2320988800:01:010:0030 (а.с15). Також, до Підгірненської сільської ради із заявами про надання земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства звернулись треті особи, які також визначили бажане місце розташування земельної ділянки в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2320988800:01:010:0030 (а.с.55-70). Рішенням Підгірненської сільської ради від 29.03.2019 №26 Про надання згоди на поділ земельної ділянки вирішено: 1) надати згоду ОСОБА_2 на поділ земельної ділянки кадастровий №2320988800:01:010:0030, на землях Підгірненської сільської ради, площею 8,4888 на шість земельних ділянок площами 2,0000 га, 2.0000 га, 1,1222 га, 1,1222 га, 1,1222 га, та 1,1222 га.; 2) після погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки та реєстрації новосформованих земельних ділянок в Державному земельному кадастрі гр. ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_4 подати заяви про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок площами 2,0000 га, 2,0000 га, 1,1222 га, 1,1222 га, 1,1222 га, та 1,1222 га в установленому порядку (а.с.28). На запит представника позивача відповідач листом від 23.04.2019 №140/06-18 надав відповідь, що клопотання гр. ОСОБА_1 було розглянуте на засіданні постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою, і члени постійної комісії запропонували багатодітним сім`ям надати земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства на земельній ділянці комунальної власності Підгірненської сільської ради кадастровий номер 2320988800:04:003:0002 площею 24,6336 га. На черговому засіданні постійної комісії при розгляді клопотань багатодітних родин та проекту рішення Про надання згоди на поділ земельної ділянки виникли суперечки, з цієї причини проект рішення не був поданий на розгляд сесії. Відносно громадян, яким прийнято Рішення №26 Про надання згоди на поділ земельної ділянки до заяв громадяни ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 додано схеми розташування земельної ділянки на яку претендують, крім громадян ОСОБА_3 , ОСОБА_2 у яких є розпорядження голови РДА від 16.05.2011 №303 (а.с.29).
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність бездіяльності відповідача, оскільки станом на час розгляду даної справи відповідачем розглянуто клопотання позивача про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою. Також суд вказав відсутність підстав для визнання протиправним та скасування рішення Підгірненської сільської ради Про надання згоди на поділ земельної ділянки від 29.03.2019 №26, оскільки його прийняття не означає позитивного рішення про надання земельної ділянки у власність третім особам та не порушує будь-які права позивача.
Колегія суддів частково погоджується із висновками суду першої інстанції, викладеними в оскарженому судовому рішенні, з наступних підстав:
Щодо позовної вимоги про визнання протиправної бездіяльності Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області, яка полягає у не розгляді клопотання позивача від 29 листопада 2018 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.
Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Земельним кодексом України.
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Статтею 118 цього ж Кодексу передбачено, що громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Таким чином, законодавець визначив обов`язковим розгляд відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та прийняття за його наслідками вмотивованого рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням усіх підстав такої відмови. При цьому, право громадянина замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу жодним чином не позбавляє його права на отримання від уповноваженого органу після спливу місячного строку дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або вмотивованої відмови у його наданні, а також права на судовий захист у випадку неможливості реалізації права на отримання відповідного дозволу (бездіяльності суб`єкта владних повноважень) або відмови у його наданні після спливу місячного строку. Саме така правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 10 липня 2018 р. у справі № 806/3095/17, від 17 грудня 2018 р. у справі №509/4156/15-а.
Суд першої інстанції в оскарженому рішенні дійшов обґрунтованого висновку про наявність права, а не обов`язку громадянина замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, і реалізація особою права замовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки без згоди уповноваженого органу не позбавляє такий орган обов`язку розглянути заяву згідно із чинним законодавством та прийняти відповідне рішення.
Разом з цим, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про недопущення відповідачем протиправної бездіяльності щодо не розгляду клопотання позивача. Такий висновок суду першої інстанції обґрунтовано наявністю рішення Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області № 10 Про надання згоди на виготовлення технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки від 29.07.2019, яким, як вказав суд, ОСОБА_1 надано згоду на виготовлення технічної документації.
Колегія суддів дослідила зміст зазначеного рішення, копія якого наявна в матеріалах справи, і встановила, що цим рішенням надана згода гр. ОСОБА_9 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки кадастровий номер №2320988800:04:024:005 на землях комунальної власності Підгірненської сільської ради (т.1 а.с.99). У зазначеному рішенні відсутня інформація про розгляд Підгірненською сільською радою Василівського району Запорізької області клопотання ОСОБА_1 , поданого 29 листопада 2018 р., про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, орієнтованою площею 2,000 га, яка розташована на території Підгірненської сільської ради, бажане розташування земельної ділянки в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2320988800:01:010:0030. Цим рішенням ОСОБА_1 не надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на підставі його клопотання від 29 листопада 2018 р.
Колегія суддів звертає увагу, що за змістом пункту 2 рішення № 10 Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області висловила намір в майбутньому, за умови погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельних ділянок, їх реєстрації в Державному земельному кадастрі, як новосформованих, при подачі заяв про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок згідно додатку в установленому порядку остаточна площа буде встановлена після виготовлення проекту землеустрою.
Тобто, пункт 2 рішення № 10 в редакції, яка була прийнята 29.07.2019, не має жодного правового значення для ОСОБА_1 .. Цей пункт не є рішенням (актом індивідуальної дії), оскільки не породжує прав та обов`язків ОСОБА_1 , як суб`єкта права.
Крім того, відповідно до статті 1 Закону України Про землеустрій проект землеустрою - це сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом. Технічна документація із землеустрою - це сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування. Відповідно до статті 25 цього ж Закону документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Видами документації із землеустрою є, зокрема: й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Таким чином, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок є різними за своєю суттю документами із землеустрою, не є тотожними за процедурою виконання цієї документації. Тобто, згідно з ЗК України способами формування земельної ділянки, є, у порядку відведення земельної ділянки із земель державної, комунальної власності (за відсутності на даній частині земної поверхні сформованих та зареєстрованих земельних ділянок), шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки. На одній частині земної поверхні неможливим є існування двох одночасно зареєстрованих земельних ділянок, координати яких перетинаються, адже ч. 2 ст. 79 ЗК України встановлює, що право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий шар.
Отже, надання дозволу на розробку проекту землеустрою має на меті лише формування земельної ділянки як окремого об`єкта. Натомість, коли йдеться про формування земельної ділянки з частини вже сформованого земельного масиву, що має кадастровий номер, її відведення відбувається на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.
Такий правовий висновок висловив Верховний Суд у постанові від 04 травня 2020 р. у справі № 802/1539/17-а.
Як зазначалось вище, закон зобов`язує орган місцевого самоврядування розглянути клопотання особи про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та прийняття за його наслідками вмотивоване рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням усіх підстав такої відмови.
Колегія суддів зазначає, що клопотання ОСОБА_1 від 29.11.2018 Підгірненською сільською радою Василівського району Запорізької області у встановленому Земельним кодексом України порядку розглянуто не було, що свідчить про допущення протиправної бездіяльності. Рішення Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області № 10 Про надання згоди на виготовлення технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки від 29.07.2019 не є ані дозволом на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, ані відмовою у його наданні.
Порушене право ОСОБА_1 підлягає відновленню шляхом зобов`язання Підгірненську сільську раду Василівського району Запорізької області розглянути його клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 29.11.2018 щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, орієнтованою площею 2,000 га, яка розташована на території Підгірненської сільської ради, бажане розташування земельної ділянки в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2320988800:01:010:0030. За результатами розгляду клопотання ОСОБА_1 . Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області зобов`язана прийняті відповідне рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, що відповідатиме вимогам статті 118 Земельного кодексу України.
Щодо позовної вимоги про скасування рішення Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області № 26 від 29 березня 2019 р. Про надання згоди на поділ земельної ділянки .
Суд першої інстанції відмовив позивачу у задоволенні цієї позовної вимоги, оскільки прийняття відповідачем спірного рішення не означає позитивного рішення про надання земельної ділянки у власність третім особам та не порушує будь-які права позивача.
Колегія суддів погоджується із таким висновком, оскільки рішення № 26 приймалось Підгірненською сільською радою Василівського району Запорізької області за результатами розгляду заяв ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 . Подача ОСОБА_1 клопотання від 29.11.2018 жодним чином не обмежує Підгірненську сільську раду Василівського району Запорізької області у розгляді заяв та клопотань інших громадян та прийняття за їх результатами відповідних рішень. Крім того, клопотання ОСОБА_1 29.11.2018 взагалі не розглядалось, тому доводи апеляційної скарги щодо допущення порушення прав позивача у зв`язку із прийняттям відповідачем рішення № 26, колегія суддів вважає неспроможними.
Відтак, оскаржене рішення суду першої інстанції в цій частині, на думку колегії суддів, є законним та обґрунтованим.
За результатами розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції дійшов висновку про часткове задоволення апеляційної скарги, скасування Запорізького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 р. в частині відмови у задоволенні позову ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області щодо не розгляду його клопотання від 29 листопада 2019 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та зобов`язання Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області розглянути клопотання від 29 листопада 2018 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та надати відповідь у встановлені законодавством строки. Ухвалити в цій частині нове рішення про задоволення позову. В частині відмови у задоволення позову про скасування рішення Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області № 26 від 29 березня 2019 р. Про надання згоди на поділ земельної ділянки рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 р. залишити без змін.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, колегія суддів керується приписами статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно матеріалів справи, позивачем понесені судові витрати по сплаті судового збору за подачу позову до суду першої інстанції - 1536,80 грн. (т. 1 а.с. 3) та судового збору за подачу апеляційної скарги - 2305,20 грн. (т. 2 а.с.13), всього на суму 3842 грн. Зважаючи на часткове задоволення апеляційної скарги та адміністративного позову, за рахунок відповідача підлягають відшкодуванню понесені позивачем витрати зі сплати судового збору на суму 1921 грн. (3842 грн. : 2).
Керуючись статтями 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити частково.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 р. в адміністративній справі № 280/2380/19 - скасувати в частині відмови ОСОБА_1 у задоволенні позову про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, ухваливши в цій частині нове рішення.
Позов ОСОБА_1 до Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області щодо не розгляду клопотання ОСОБА_1 від 29 листопада 2018 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.
Зобов`язати Підгірненську сільську раду Василівського району Запорізької області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 29 листопада 2018 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та надати йому відповідь у місячний термін з дня набрання законної сили цієї постанови.
В частині відмови ОСОБА_1 у задоволенні позовної вимоги про скасування рішення Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області № 26 від 29 березня 2019 р. - рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 р. в адміністративній справі № 280/2380/19 - залишити без змін.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (ІПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області ( код ЄДРПОУ 25220205, Запорізька область, Василівський район, с. Підгірне, 71652, вул. Чкалова, 101) судові витрати зі сплати судового збору на суму 1921 (одна тисяча дев`ятьсот двадцять одна) грн.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 26 травня 2020 р. і може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду з урахуванням пункту 3 Розділу УІ Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України № 540-ІХ від 30.03.2020.
Повний текст постанови складено 26 травня 2020 р.
Головуючий - суддя А.В. Шлай
суддя Т.С. Прокопчук
суддя О.О. Круговий
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2020 |
Оприлюднено | 26.05.2020 |
Номер документу | 89433611 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шлай А.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні