Постанова
від 26.12.2008 по справі 2-а-7412/08
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа №2-а-7412/08

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2008 р. Чернігівський окружний адміністративний с уд в складі:

головуючої-судді - Кашп ур О.В. розглянувши у порядк у письмового провадження спр аву за адміністративним позо вом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі М.Чер нігова про зобов'язання нар ахувати недоплачену щомісяч ну державну соціальну допомо гу як дитині війни,

ВСТАНОВИВ:

Позивач 21.11.2008р.звернувся до суду з адміністративним позо вом до Управління Пенсійного фонду України в Деснянськом у районі М.Чернігова і про сить зобов'язати відповідача нарахувати на його користь н едоплачену як дитині війни щ омісячну державну соціальну допомогу за 2006-2007 роки.

Свої вимоги обґрунтовує ти м, що він є дитиною війни та ві дповідно до Закону України « Про соціальний захист дітей війни» пенсія щомісячно пови нна підвищуватися на 30% від мі німальної пенсії за віком. Ал е, всупереч того, що державні с оціальні гарантії дітям війн и, встановлені цим Законом, не можуть бути обмежені чи скас овані іншими нормативно-прав овими актами, розмір пенсії в 2006-2007 p.p. щомісячно протиправно н е підвищувався.

Відповідач в письмових зап ереченнях просить в задоволе нні позову відмовити, оскіль ки відповідно до Закону Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни на 2007 рік» було припинен о на 2007 рік дію ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни». Разом з тим, Рішенн ям Конституційного Суду Укра їни від 9 липня 2007року визнано т акими, що не відповідають Кон ституції України, положення пункту 12 ст.71 та ст. 111 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007рік. Однак витрати для виплати надбавки до пенс ії дітям війни за 2007 рік законо давством не передбачені, том у управління ПФУ не може витр ачати кошти на цілі, не передб ачені законодавством. В 2006 роц і надбавка до пенсії позивач а нараховувалась і виплачува лась правомірно, оскільки по ложення ст.110 Закону України "П ро Державний бюджет України на 2006 рік", згідно якої запровад жувались пільги дітям війни відповідно до ст. 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», не були визнані т акими, що не відповідають Кон ституції. Наполягає на тому, щ о позивачем пропущено строк звернення до адміністративн ого суду відповідно до ст.99 КА СУ. Крім того, позивач для розр ахунку оскаржуваного підвищ ення використовує розмір мін імальної пенсії за віком, виз начений в ст.28 закону України "Про

загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування", як ий застосовується виключно д ля визначення розмірів пенсі й, призначених за цим законом .

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає наступне.

Встановлено, що відповідн о до ст. 71 КАС України, кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення в адмі ністративних справах про про типравність рішень, дій чи бе здіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо д оказування правомірності св ого рішення, дії чи бездіяльн ості покладається на відпові дача, якщо він заперечує прот и адміністративного позову.

На думку суду позивачем дов едено ті обставини, на яких ґр унтуються вимоги про зобов'я зання нарахувати на його кор исть недоплачену як дитині в ійни щомісячну державну соці альну допомогу, а відповідач ем не доказана правомірність своїх дій.

Позивач має статус дитини в ійни, що підтверджується пен сійним посвідченням, копію я кого долучено до справи.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове у тримання чи державна соціаль на допомога, що виплачуються замість пенсії підвищуються на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком.

Відповідно до Закону Украї ни "Про внесення змін до Закон у України "Про Державний бюдж ет України на 2006 рік" від 19 січня 2006р. до статті 110 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2006 рік» від 20 грудня 2005 року було внесено зміни, якими уст ановлено, що пільги дітям вій ни, передбачені абзацом сьом им статті 5 Закону України "Про соціальний захист дітей вій ни", запроваджуються з 1 січня 2006 року, а статтею 6, - у

2006 році поетапно, за результа тами виконання бюджету у пер шому півріччі, у порядку, виз наченому Кабінетом Міністрі в України за погодженням з Ко мітетом Верховної Ради Украї ни з питань бюджету.

Положення вищезазначеної статті не конституційним не визнавалось, а тому відповід ач щодо нарахування та випла ти надбавки до пенсії як дити ні війни в 2006 році діяв відпові дно до чинного законодавства , і його дії є правомірними.

Щодо нарахування та виплат и надбавки до пенсії як дитин і війни за 2007 рік, в цій частині суд вважає, що позовні вимоги є обгрунтовними та такими, що підлягають задоволенню з на ступних підстав.

Згідно п. 12 ст. 71 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на

2007 рік» від 19 грудня 2006 року з м етою приведення окремих норм законів у відповідність із ц им законом, зупинено на 2007 рік д ію ст.6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни» з урахуванням ст. 111 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік».

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року , було визнано такими, що не ві дповідають Конституції Укра їни (є неконституційними), так і положення Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік», як п. 12 ст. 71, яким зупин ено на 2007 рік дію статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», з урахуван ням статті 111 цього закону.

Відповідно до п. п. 3 п. 7 Рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 09 липня 2007 року, положенн я статей, які визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конституц ійним Судом України цього рі шення - тобто з 09 липня 2007 року бу ло скасовано зупинення дії с т. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» (щод о підвищення дітям війни пен сії на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком) та виплату п ідвищення до пенсії (відпові дно до ст. 111 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік») дітям війни, які є інв алідами, у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встано вленої для учасників війни, т ому суд вважає, що слід підвищ ити розмір пенсії ОСОБА_2 на 30 % мінімальної пенсії за ві ком.

Відповідно до ст.22 Конститу ції України конституційні пр ава і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних зако нів не допускається звуження змісту або обсягу існуючих п рав і свобод.

Згідно з ч.2 ст.3 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» державні соціальні гарантії дітям війни, встано влені цим законом, не можуть б ути обмежені або скасовані і ншими нормативно-правовими а ктами.

Саме тому суд дійшов виснов ку про неприпустимість при в становленні розміру державн ої соціальної підтримки діте й війни виходити з положень З акону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", яким виплата державної соціально ї підтримки передбачена у зн ачно менших розмірах, оскіль ки Конституція України має в ищу юридичну силу порівняно з іншими Законами України.

Статтею 99 ч.2 КАС України вста новлено річний строк звернен ня до адміністративного суду , якщо не встановлено інше, обч ислюється з дня, коли особа ді зналась або повинна була діз натися про порушення своїх п рав, свобод чи інтересів. Для з ахисту прав, свобод та інтере сів особи цим кодексом та інш ими законами можуть встановл юватися інші строки для звер нення до адміністративного с уду, які, якщо не встановлено і нше, обчислюються з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.

З урахуванням того, що відпо відач наполягає на відмові в задоволенні позову в зв'язку з пропуском позивачем строк у звернення до суду, а позивач не підтвердив поважність пр ичин пропущення строку, оскі льки з моменту виплати пенсі ї без урахування її підвищен ня він повинен був дізнатись про порушення свого права, то му суд на підставі ч. 1 ст. 100 Коде ксу адміністративного судоч инства України вважає за нео бхідне в частині нарахування та виплати надбавки до пенсі ї як дитині війни за період з 0 1.01.2007 року по 21.11.2007 року відмовити у зв'язку з пропущенням строк у звернення до суду.

Відповідно до ч.2 ст. 11 КАС Укр аїни суд може вийти за межі по зовних вимог тільки в разі, як що це необхідно для повного з ахисту прав, свобод та інтере сів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Суд вважає за необхідне кон кретніше сформулювати резол ютивну частину постанови з м етою можливості її виконання в подальшому, а саме: зобов'яз ати Управління Пенсійного фо нду України в Деснянському р айоні

М.Чернігова провести п ерерахунок пенсії ОСОБА_2 на 30 % мінімальної пенсії за ві ком, встановленої Законом Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» з 21.11.2007 р. по 31.12.2007 р. та забезпечити її виплату.

Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частк ово.

Зобов'язати Управління Пе нсійного фонду України в Дес нянському районі М.Черніго ва провести ОСОБА_2 пере рахунок пенсії з урахуванням її підвищення на 30% мінімальн ої пенсії за віком, встановле ної ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » з 21.11.2007 р. по 31.12.2007р. та забезпечит и її виплату.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом 20-ти днів після подання заяви про апеляційне оскарже ння. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2008
Оприлюднено02.11.2010
Номер документу8945271
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7412/08

Постанова від 26.12.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 06.01.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Ухвала від 13.01.2009

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Юрчук М.І.

Постанова від 09.12.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна В.В.

Ухвала від 13.10.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Бойко С.С.

Ухвала від 20.08.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Бойко С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні