Рішення
від 21.05.2020 по справі 640/21648/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 травня 2020 року справа №640/21648/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Колоріт-Буд" про стягнення податкового боргу,

Суть спору: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Головне управління ДПС у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Колоріт-Буд", в якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Колоріт-Буд", який має податковий борг, кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на суму податкового боргу з ПДВ у розмірі 1357539,36 грн. на користь державного бюджету України на наступний рахунок: отримувач УК у м. Кроп./Кропивницький, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку (МФО ГУ ДКСУ) 899998, код отримувача (ЄДРПО) 38037409, код платежу 14060100, рахунок UA408999980000031117029011002.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість у загальному розмірі 1357539,36 грн. внаслідок несплати суми узгодженого грошового зобов`язання у встановлений законодавством строк. Борг виник на підставі прийнятого позивачем податкового повідомлення-рішення від 20.05.2019 №0048775205 на суму податкових зобов`язань у розмірі 1025958,00 грн. згідно з актом камеральної перевірки від 15.03.2019 №687/11-28, який направлено поштою на адресу відповідача та було повернуто за закінченням терміну зберігання, а також донарахованих штрафних санкцій в сумі 256490 грн. та нарахованої на вказану суму грошового зобов`язання пені в сумі 74071,36 грн.

З метою погашення податкового боргу Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області винесено податкову вимогу форми Ю від 05.07.2019 №176949-25, яку направлено на адресу відповідача рекомендованим листом, який повернувся на адресу податкового органу за закінченням терміну зберігання. Податкова вимога відповідачем не оскаржувалась та не відкликалась.

Позивач у позові зазначає, що податковий борг відповідачем у добровільному порядку не було сплачено, у зв`язку з чим просить стягнути його у примусовому порядку.

Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов`язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача вказаного податкового боргу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.11.2019 позовну заяву Головного управління ДПС у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Колоріт-Буд" про стягнення заборгованості у розмірі 1357539,36 грн. передано на розгляд за підсудністю до Київського окружного адміністративного суду.

26.12.2019 матеріали адміністративної справи №640/21648/19 надійшли на адресу Київського окружного адміністративного суду та в результаті автоматизованого розподілу були передані для розгляду судді Кушновій А.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2020 відкрито провадження в адміністративній справі №640/21648/19, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду та призначено підготовче судове засідання на 06.02.2020. Витребувано докази у справі від позивача.

Вказаною ухвалою суду також запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву.

Суд зазначає, що у встановлений судом п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі відповідач правом надати суду відзив на позовну заяву не скористався.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.02.2020 повторно витребувано докази у справі від позивача, відкладено підготовче судове засідання у справі на 10.03.2020.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.03.2020 закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 09.04.2020.

У судове засідання 09.04.2020 представник сторін не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи сповіщені належним чином.

08.04.2020 на адресу Київського окружного адміністративного суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (а.с.70).

Відповідно до частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Приймаючи до уваги подане представником позивача клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження, враховуючи те, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, у витребуванні додаткових доказів, суд прийшов до висновку здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2020 постановлено здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Колоріт-Буд" (ідентифікаційний код 41678383) є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку 24.10.2017, номер запису 1 444 102 0000 011869, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 23.10.2019 №1005880516 (а.с.7).

Судом встановлено, що відповідач з 24.10.2017 як платник податків та інших обов`язкових зборів перебував на податковому обліку у Білоцерківському управлінні Головного управління ДФС у Київській області, та після реєстрації зміни місцезнаходження з 07.06.2018 - у Кропивницькому управлінні Головного управління ДПС у Кіровоградській області, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 23.10.2019 №1005880516 (а.с.7).

Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 1357539,36 грн., який виник з наступних підстав.

Судом встановлено, що 20.02.2019 відповідач подав до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2019 року за №9026874399, а 04.03.2019 відповідач подав до контролюючого органу уточнюючий розрахунок №9036623315 податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за січень 2019 року, задекларувавши при цьому збільшення суми податкового зобов`язання в р.9 (Усього за розділом І Податкові зобов`язання) на суму 1025958,00 грн. та збільшення суми податкового кредиту р.17 (Усього за розділом ІІ Податковий кредит) на суму 1025958,00 грн. (різниця між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 9 - рядок 17 декларації) (позитивне значення) р. 18 - 6080,00 грн., що не оспорюється сторонами.

Таким чином, з урахуванням уточнення показників податкової декларацій за січень 2019 року відповідачем було збільшено суму податкового боргу з податку на додану вартість за січень 2019 року на 1025958,00 грн.

15.03.2019 контролюючим органом було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість з урахуванням уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок ТОВ Колоріт-Буд (ідентифікаційний код 41678383) за січень 2019 року.

За результатами перевірки було складено акт №687/11-28-52-05-23/41678383 (а.с.9-10).

Актом перевірки було встановлено порушення ст.198.6 ст. 198, ст. 200.1 ст. 200.2 ст. 200, ст. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), а саме в уточнюючому розрахунку за січень 2019 року завищено суму податкового кредиту на загальну суму ПДВ 1025958,00 грн., що призвело до заниження позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 17 - рядок 9 декларації) (позитивне значення) (р.18) за січень 2019 року на 1025958,00 грн.

За результатами даної камеральної перевірки ТОВ Колоріт-Буд збільшено суму позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду (рядок 18) на суму ПДВ 1025958,00 грн.

Акт камеральної перевірки від 15.03.2019 №687/11-28-52-05-23/41678383 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (штрихкодовий ідентифікатор 2500100640686), який повернувся на адресу податкового органу з довідкою за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 10).

20.05.2019 контролюючим органом на підставі акту перевірки 687/11-28-52-05-23/41678383 було прийнято податкове повідомлення-рішення №0048775205, згідно якого відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 1025958,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 256490,00 грн., а всього нараховано грошове зобов`язання в сумі 1282448,00 грн. (а.с.11).

Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (штрихкодовий ідентифікатор 2500100713950), про що свідчить копія списку №889 згрупованих поштових відправлень позивача (а.с. 52), та яке повернулось на адресу податкового органу з довідкою поштового відділення за закінченням строку зберігання - 24.06.2019 (а.с. 12, зворотній бік).

Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення відповідачем не надано.

На підставі податкового повідомлення-рішення (форми Р ) від 20.05.2019 №0048775205, врученого платнику 24.06.2019, позивачем визначено граничний строк сплати грошового зобов`язання - 04.07.2019, та нараховано позивачу пеню у розмірі 74071,36 грн. за заниження податкового зобов`язання на суму 1025958,00 грн. з граничним терміном сплати - 04.03.2019, за період з 04.03.2019 по 03.07.2019 (122 календарних днів), що вбачається з розрахунку пені, обчисленої на виявлені органом ДПС суми занижень податкових зобов`язань з ПДВ по ТОВ Колоріт-Буд (а.с.13).

Також, 23.07.2019 контролюючим органом було проведено камеральну перевірку ТОВ Колоріт-Буд (ідентифікаційний код 41678383) щодо неподання податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2019 року.

За результатами перевірки було складено акт №2151/11-28-52-05-23/41678383 (а.с.14).

Актом перевірки зафіксовано порушення вимог пп. 49.18.1 п. 49.18 статті 49 глави 2 розділу ІІ, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (із змінами та доповненнями).

Акт камеральної перевірки від 23.07.2019 №2151/11-28-52-05-23/41678383 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (штрихкодовий ідентифікатор 2503104128784), про що свідчить копія списку №2550 згрупованих поштових відправлень позивача (а.с. 42), який повернувся на адресу податкового органу з відміткою поштового відділення за закінченням встановленого строку зберігання - 27.08.2019 (а.с. 15).

29.08.2019 контролюючим органом на підставі акту перевірки від 23.07.2019 №2151/11-28-52-05-23/41678383 було прийнято податкове повідомлення-рішення №0084025205, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 1020,00 гривень (а.с. 16).

Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (штрихкодовий ідентифікатор 2500904622729), про що свідчить копія списку №1188 згрупованих поштових відправлень позивача (а.с. 46), та яке повернулось на адресу податкового органу з відміткою за закінченням терміну зберігання - 02.10.2019 (а.с. 16, зворотній бік).

Оскільки в добровільному порядку відповідачем сума вказаної недоїмки не погашена, на виконання вимог статті 59 ПК України, контролюючим органом на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми Ю від 05.07.2019 №176949-52, яка направлена на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (штрихкодовий ідентифікатор 2500904553697), та яка повернулась на адресу податкового органу з відміткою за закінченням терміну зберігання - 31.08.2019 (а.с. 17).

Доказів оскарження зазначеної податкової вимоги від 05.07.2019 №176949-52 відповідачем не надано.

Згідно з даними інтегрованої картки платника податків з податку на додану вартість за ТОВ Колоріт-Буд обліковується податковий борг станом на 31.10.2019 у загальному розмірі 1357539,36 грн. (а.с.8).

Крім того, у письмових поясненнях позивача від 28.01.2020 зазначено, що відповідач має податковий борг в сумі 1357539,36 грн. Вказаний борг утворився на підставі податкового повідомлення-рішення від 20.05.2019 №0048775205, яким відповідачу нараховано податкове зобов`язання в сумі 1025958,00 грн., штрафні санкції в сумі 256490,00 грн. (вказане податкове повідомлення-рішення було направлено поштою відправленням за №2500100640686 на адресу відповідача та повернулось за закінченням терміну зберігання 24.06.2019); податкового повідомлення-рішення від 29.08.2019 №0084025205, яким відповідачу нараховано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. (вказане податкове повідомлення-рішення було направлено поштою відправленням за №2503104128784 на адресу відповідача та повернулось за закінченням терміну зберігання 02.10.2019); нарахування пені в сумі 74071,36 грн. відповідно до вимог пп.129.1.2 п.129.1 ст.129 ПК України (а.с.37-38).

У зв`язку з несплатою відповідачем у добровільному порядку податкового боргу у розмірі 1357539,36 грн., позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Кодексу податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Згідно з приписами підпунктів 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).

Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до підпункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є, зокрема, будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок подання податкової декларації до податкового органу.

За приписами п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Підпунктами 49.18.1, 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Пунктом 202.1 статті 202 ПК України передбачено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей: а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця; б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Відповідно до пункту 203.1 статті 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з пунктом 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Згідно з п. 123.1 ст. 123 ПК України у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.1, пп. 54.3.2, пп. 54.3.4, пп. 54.3.5, пп. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до підпункту "е" пункту 176.1 статті 176 Податкового Кодексу України платники податку зобов`язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Отже, у випадку визначення податкового (грошового) зобов`язання органом ДПС граничним днем сплати буде десятий календарний день, що настає за днем отримання платником відповідного податкового повідомлення-рішення.

Отже, грошові зобов`язання, визначені в податковому повідомленні-рішенні, яке не було оскаржено в установленому законом порядку, є узгодженими податковими зобов`язаннями, які у зв`язку із несплатою у встановлені терміни перетворюються у податковий борг.

Згідно з п. 58.1 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно з довідкою Головного управління ДПС у Кіровоградській області станом на 03.04.2020 ТОВ "Колоріт-Буд" має податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 1357539,36 грн. (а.с.70).

Як вбачається з інтегрованої картки платника податків з податку на додану вартість ТОВ Колоріт-Буд , податковий борг у розмірі 1357539,36 грн. складається з: основного податкового зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням від 20.05.2019 №0048775205 в сумі 1025958,00 грн.; штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням від 20.05.2019 №0048775205 в сумі 256490,00 грн., штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням від 29.08.2019 №0084025205 в сумі 1020,00 грн. та пені в сумі 74071,36 грн. (а.с.8).

Відповідно до пп.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України передбачено, що нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Згідно з пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України що пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

За змістом пункту 129.4 статті 129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до розділу 7 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422, нарахування пені розпочинається: після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня: 1) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного Податковим кодексом України; 2) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно з Податковим кодексом України; у день настання строку погашення податкового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що у даному випадку нарахування пені мало бути розпочато у день настання строку погашення податкового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом, у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Так, згідно з розрахунком пені, обчисленої на виявлені органом ДПС суми занижень податкових зобов`язань з ПДВ по ТОВ Колоріт-Буд, пеня в сумі 74071,36 грн. відповідачу нарахована на підставі податкового повідомлення-рішення (форми Р ) від 20.05.2019 №0048775205 у зв`язку із заниженням податкового зобов`язання на суму 1025958,00 грн. з граничним терміном сплати - 04.03.2019,. за період з 04.03.2019 по 03.07.2019 (122 календарних дні) (а.с. 13).

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з податку на додану вартість, що підлягає стягненню, становить 1357539,36 грн.

Суд зазначає, що грошові зобов`язання, визначені контролюючим органом, відповідачем не були сплачені, що підтверджується відсутністю в матеріалах справи доказів зворотного.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Положенням пункту 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно з пунктом 59.5 зазначеної статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Позивачем було виставлено податкову вимогу відповідачеві форми Ю від 05.07.2019 за № 176949-52 на загальну суму 1356689,36 грн., яка була направлена на адресу відповідача за штрихкодовим ідентифікатором № 2500904553697 та повернута з відміткою поштового відділення за закінченням терміну зберігання - 31.08.2019. Доказів оскарження вищевказаної податкової вимоги матеріали справи також не містять.

Отже, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.

Відповідно до вимог підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).

Згідно з вимогами пункту 95.4 статті 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Також судом встановлено, що на час розгляду справи та прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату відповідачем податкового боргу у розмірі 1357539,36 грн. до суду не надано.

Беручи до уваги ту обставину, що суму податкового боргу у розмірі 1357539,36 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної суми податкового боргу підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Колоріт-Буд" (ідентифікаційний код 41678383, місцезнаходження: 09100, Київська область, м. Біла Церква, вулиця Льва Толстого, будинок 40А) 1357539,36 грн. (один мільйон триста п`ятдесят сім тисяч п`ятсот тридцять дев`ять грн. 36 коп.) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно з пунктом 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки, визначені цим рішенням, продовжуються на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Рішення суду складено у повному обсязі 21.05.2020.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2020
Оприлюднено28.05.2020
Номер документу89457622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/21648/19

Рішення від 21.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.01.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні