ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2020 року Справа № 160/3001/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Боженко Н.В. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у письмовому провадженні в м.Дніпрі адміністративну справу №160/3001/20 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-поліграфічний комплекс "Весна" (49021, м.Дніпро, вул. Саранська, 93; код ЄДРПОУ 24993721) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а; код ЄДРПОУ 43145015) про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ :
17 березня 2020 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-поліграфічний комплекс Весна (далі - ТОВ ВПК Весна , підприємство, позивач) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення №0004895240 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 21.01.2020 р.
Позовні вимоги ТОВ ВПК Весна обґрунтовані протиправністю оскаржуваного рішення. Так, позивач зазначив, що підприємством здійснювалась повна та своєчасна сплата задекларованих сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок, ЄСВ), що підтверджується доданими до позовної заяви платіжними дорученнями, які містять відмітки банку щодо проведення платежів. При цьому, позивач наголосив, що ТОВ ВПК Весна не тільки своєчасно та у повному обсязі перераховувало кошти по сплаті нарахованого ним єдиного внеску, але й з переплатою. Водночас, позивач зауважив, що певні платіжні доручення за період з 18.06.2019 р. по 17.07.2019 р. про сплату підприємством єдиного внеску за відповідні періоди з невідомих позивачу причин були відображені в Електронному кабінеті платника (ТОВ ВПК Весна ) лише 27.11.2019 р. Водночас, позивач вважає, що наведене не є підставою для застосування до підприємства штрафу та нарахування пені, оскільки ТОВ ВПК Весна відповідні кошти були сплачені своєчасно, а висновки контролюючого органу щодо порушення позивачем строку сплати єдиного внеску є помилковими.
Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи - 160/3001/20 та у зв`язку з автоматизованим розподілом дана адміністративна справа була передана для розгляду судді Боженко Н.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 березня 2020 р. прийнято зазначену вище позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по справі №160/3001/20 за вищезазначеним позовом, ухвалено здійснювати розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами, згідно ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України у письмовому провадженні.
07 квітня 2020 р. до суду надійшов від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив проти заявлених підприємством до суду позовних вимог та зазначив, що станом на 22.07.2019 р. у ТОВ ВПК Весна утворилась недоїмка по сплаті єдиного внеску, що склала 267 439, 50 грн., що підтверджується даними інтегрованої картки платника позивач по коду бюджетної класифікації 71010000 (далі - ІКП). Дана недоїмка, як стверджує відповідач, виникла внаслідок не сплати своєчасно та у повному обсязі платником єдиного внеску, нарахованого згідно поданого підприємством звіту №9158671538 від 22.07.2019 р. із граничним терміном сплати - 22.07.2019 р. з урахуванням наявної у позивача за даними ІКП переплати. Надалі за даними ІКП платник погасив недоїмку у повному обсязі 07.08.2019 р. та у позивача утворилась на рахунку переплата, яка станом на 19.08.2019 р. становила 156 941, 95 грн., однак цієї суми та подальших нарахувань платника було недостатньо для повної сплати єдиного внеску за звітом позивача №9185902974 від 19.08.2019 р. із граничним терміном сплати - 20.08.2019 р., що призвело до повторного утворення у підприємства недоїмки та, як наслідок, нарахування платнику пені. Як зазначає відповідач, подальші нарахування підприємства по звітам за №9211121901 від 14.09.2019 р. (граничний термін сплати - 20.09.2019 р.), за №9244029703 від 18.10.2019 р. (граничний термін сплати - 21.10.2019 р.), за №9275297113 від 19.11.2019 р. (граничний термін сплати - 20.11.2019 р.), за №9307253509 від 20.12.2019 р. (граничний термін сплати - 20.12.2019 р.) також відбувались із затримкою та не у повному обсязі. При цьому, відповідач зауважив, що ТОВ ВПК Весна впродовж 2019 року самостійно задекларовано зобов`язання по сплаті єдиного внеску на загальну суму 6 418 000, 60 грн., однак за даними ІКП позивачем було сплачено 6 376 561, 20 грн, що є значно меншим, ніж сума самостійно задекларованих підприємством зобов`язань.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2020 р. по справі №160/3001/20 суд відмовив у задоволенні клопотання представника позивача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.
Згідно положень статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ ВПК Весна (код ЄДРПОУ 24993721) є правонаступником Дочірнього підприємства Імекс Товариства з обмеженою відповідальністю Весна та зареєстровано як суб`єкта підприємницької діяльності - юридичну особу від 01.02.2001 р. (дата запису - 31.08.2016 р.) та перебуває на обліку як платник єдиного внеску з 06.08.1997 р. за №04060402841.
Згідно даних ІКП позивача та доданих до позовної заяви квитанцій №2 у 2019 році підприємством було подано до контролюючого органу звіти, в яких позивач самостійно визначив суми єдиного внеску, що підлягали сплаті, а саме:
-звіт за грудень 2018 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9307255357 від 17.01.2019 р.; граничний термін сплати - 21.01.2019 р.) на суму 646 974, 67 грн.;
-звіт за січень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №902558813 від 19.02.2019 р.; граничний термін сплати - 20.02.2019 р.) на суму 435 415, 66 грн.;
-звіт за лютий 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9049855953 від 19.03.2019 р.; граничний термін сплати - 20.03.2019 р.) на суму 431 176, 59 грн.;
-звіт за березень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9077141916 від 18.04.2019 р.; граничний термін сплати - 20.04.2019 р.) на суму 463 102, 77 грн.;
-звіт за квітень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9103279388 від 17.05.2019 р.; граничний термін сплати - 20.05.2019 р.) на суму 522 415, 37 грн.;
-звіт за травень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9125405639 від 13.06.2019 р.; граничний термін сплати - 20.06.2019 р.) на суму 536 898, 38 грн.;
-звіт за червень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9158671538 від 22.07.2019 р.; граничний термін сплати - 22.07.2019 р.) на суму 418 069, 20 грн.;
-звіт за липень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9185902974 від 19.08.2019 р.; граничний термін сплати - 20.08.2019 р.) на суму 574 689, 28 грн.;
-звіт за серпень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9211121901 від 14.09.2019 р.; граничний термін сплати - 20.09.2019 р.) на суму 516 101, 27 грн.;
-звіт за вересень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9244029703 від 18.10.2019 р.; граничний термін сплати - 21.02.2019 р.) на суму 621 604, 12 грн.;
-звіт за жовтень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9275297113 від 19.11.2019 р.; граничний термін сплати - 20.11.2019 р.) на суму 694 357, 66 грн.;
-звіт за листопад 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9307253509 від 20.12.2019 р.; граничний термін сплати - 20.12.2019 р.) на суму 680 495, 09 грн.
Згідно даних ІКП позивача та доданих до позовної заяви копій платіжних доручень, підприємством були погашені відповідні зобов`язання зі сплати єдиного внеску, зокрема за період з 21.05.2019 р. по 21.12.2019 р. згідно платіжних доручень: №1443 від 21.05.2019 р. (на суму 107 322,82 грн.), №1441 від 21.05.2019 р. (на суму 1433,97 грн.), №1456 від 27.05.2019 р. (на суму 2712,92 грн.), №1460 від 29.05.2019 р. (на суму 6700,59 грн.), №1468 від 31.05.2019 р. (на суму 1548,20 грн.), №1474 від 04.06.2019 р. (на суму 1080,73 грн.), №1473 від 04.06.2019 р. (на суму 707,47 грн.), №1482 від 05.06.2019 р. (на суму 224,12 грн.), №1481 від 05.06.2019 р. (на суму 7200,22 грн.), №1491 від 06.06.2019 р. (на суму 383 010, 00 грн.), №1488 від 06.06.2019 р. (на суму 2418,62 грн.), №1500 від 10.06.2019 р. (на суму 27 519,00 грн.), №1505 від 13.06.2019 р. (на суму 4296,17 грн.), №1512 від 18.06.2019 р. (на суму 1193,14 грн.), №1519 від 19.06.2019 р. (на суму 3386,96 грн.), №1516 від 19.06.2019 р. (на суму 925,83 грн.), №1515 від 19.06.2019 р. (на суму 12 357,67 грн.), №1524 від 21.06.2019 р. (на суму 128 116,93 грн.), №1526 від 21.06.2019 р. (на суму 1734,93 грн.), №1541 від 27.06.2019 р. (на суму 938,81 грн.), №1545 від 27.06.2019 р. (на суму 20 898, 30 грн.), №1546 від 27.06.2019 р. (на суму 377,04 грн.), №1552 від 01.07.2019 р. (на суму 1723,76 грн.), №1554 від 04.07.2019 р. (на суму 25 161, 26 грн.), №1565 від 05.07.2019 р. (на суму 211 127, 00 грн.), №1564 від 05.07.2019 р. (на суму 1317,44 грн.), №1569 від 11.07.2019 р. (на суму 180,53 грн.), №1570 від 11.07.2019 р. (на суму 21 887, 34 грн.), №1576 від 17.07.2019 р. (на суму 4558, 89 грн.), №1579 від 18.07.2019 р. (на суму 2754,18 грн.), №1578 від 18.07.2019 р. (на суму 4397,69 грн.), №1586 від 19.07.2019 р. (на суму 1528,92 грн.), № 1584 від 19.07.2019 р. (на суму 112 258, 34 грн.), №1591 від 22.07.2019 р. (на суму 589,52 грн.), №1618 від 30.07.2019 р. (на суму 403,64 грн.), №1616 від 30.07.2019 р. (на суму 16 311,07 грн.), №1617 від 30.07.2019 р. (на суму 1213,65 грн.), №1624 від 31.07.2019 р. (на суму 3426,72 грн.), №1630 від 01.08.2019 р. (на суму 122,08 грн.), №1629 від 01.08.2019 р. (на суму 628,80 грн.), №1639 від 05.08.2019 р. (на суму 3977, 00 грн.), №1638 від 06.08.2019 р. (на суму 17 208,13 грн.), №1639 від 06.08.2019 р. (на суму 113,64 грн.), №1648 від 07.08.2019 р. (на суму 367 355, 00 грн.), №1645 від 07.08.2019 р. (на суму 2726, 90 грн.), №1643 від 07.08.2019 р. (на суму 8140, 00 грн.), №1651 від 08.08.2019 р. (на суму 1311,60 грн.), №1658 від 20.08.2019 р. (на суму 1443,22 грн.), №1660 від 21.08.2019 р. (на суму 320,72 грн.), №1661 від 21.08.2019 р. (на суму 7227,16 грн.), №1665 від 22.08.2019 р. (на суму 119 674, 50 грн.), №1666 від 22.08.2019 р. (на суму 1645,40 грн.), №1670 від 23.08.2019 р. (на суму 582,11 грн.), №1682 від 28.08.2019 р. (на суму 190,30 грн.), №1679 від 28.08.2019 р. (на суму 20 526, 77 грн.), №1687 від 02.09.2019 р. (на суму 3524,49 грн.), №1695 від 05.09.2019 р. (на суму 4397, 69 грн.), №1699 від 05.09.2019 р. (на суму 10 364, 82 грн.), №1702 від 06.09.2019 р. (на суму 251,40 грн.), №1714 від 06.09.2019 р. (на суму 8140,00 грн.), №1712 від 06.09.2019 р. (на суму 2349,26 грн.), №1710 від 06.09.2019 р. (на суму 330 245, 00 грн.), №1714 від 09.09.2019 р. (на суму 319,18 грн.), №1719 від 10.09.2019 р. (на суму 13 497, 92 грн.), №1720 від 13.09.2019 р. (на суму 750, 00 грн.), №1726 від 18.09.2019 р. (на суму 2471,87 грн.), № 1729 від 19.09.2019 р. (на суму 1739,45 грн.), №1732 від 19.09.2019 р. (на суму 109 897, 92 грн.), №1735 від 24.09.2019 р. (на суму 2247,95 грн.), №1745 від 25.09.2019 р. (на суму 1399,76 грн.), №1751 від 27.09.2019 р. (на суму 2827,01 грн.), №1753 від 27.09.2019 р. (на суму 1110,16 грн.), №1758 від 30.09.2019 р. (на суму 5490, 40 грн.), №1768 від 03.10.2019 р. (на суму 1400, 26 грн.), №1767 від 03.10.2019 р. (на суму 3587, 59 грн.), №1781 від 07.10.2019 р. (на суму 8140,00 грн.), №1780 від 07.10.2019 р. (на суму 2618, 94 грн.), №1779 від 07.10.2019 р. (на суму 439 672, 00 грн.), №1781 від 08.10.2019 р. (на суму 2102, 94 грн.), №1785 від 10.10.2019 р. (на суму 10 990,70 грн.), №1786 від 10.10.2019 р. (на суму 365,16 грн.), №1795 від 16.10.2019 р. (на суму 1474,75 грн.), №1798 від 17.10.2019 р. (на суму 1971,81 грн.), №1803 від 17.10.2019 р. (на суму 4712,40 грн.), №1807 від 18.10.2019 (на суму 5751,59 грн.), №1811 від 21.10.2019 р. (на суму 1810,32 грн.), №1818 від 21.10.2019 р. (на суму 112 201, 45 грн.), №1819 від 21.10.2019 р. (на суму 1511,33 грн.), №1824 від 22.10.2019 р. (на суму 1969,89 грн.), №1827 від 23.10.2019 р. (на суму 1023,27 грн.), №1835 від 30.10.2019 р. (на суму 896,39 грн.), №1843 від 31.10.2019 р. (на суму 304,59 грн.), №1842 від 31.10.2019 р. (на суму 8909,94 грн.), №1845 від 05.11.2019 р. (на суму 3045,78 грн.), №1849 від 05.11.2019 р. (на суму 766,96 грн.), №1858 від 07.11.2019 р. (на суму 3607,99 грн.), №1856 від 07.11.2019 р. (на суму 548 430, 00 грн.), №1857 від 08.11.2019 р. (на суму 6322,68 грн.), №1861 від 11.11.2019 р. (на суму 4669,28 грн.), №1870 від 14.11.2019 р. (на суму 1996,83 грн.), №1876 від 18.11.2019 р. (на суму 2501,33 грн.), №1881 від 21.11.2019 р. (на суму 1825,36 грн.), №1882 від 21.11.2019 р. (на суму 128 311,10 грн.), №1908 від 28.11.2019 р. (на суму 308,90 грн.), №1905 від 28.11.2019 р. (на суму 5861,14 грн.), №1913 від 05.12.2019 р. (на суму 9468,99 грн.), №1922 від 06.12.2019 р. (на суму 1238,68 грн.), №1923 від 06.12.2019 р. (на суму 700,13 грн.), №1932 від 06.12.2019 р. (на суму 517 905, 00 грн.), №1929 від 06.12.2019 р. (на суму 4070,04 грн.), №1942 від 11.12.2019 р. (на суму 3859,23 грн.), №1945 від 12.12.2019 р. (на суму 700,13 грн.), №1946 від 12.12.2019 р. (на суму 803,02 грн.), №1952 від 16.12.2019 р. (на суму 5574,28 грн.), №1982 від 21.12.2019 р. (на суму 106 526, 35 грн.), №1983 від 21.12.2019 р. (на суму 1612,45 грн.), №1984 від 21.12.2019 р. (на суму 484,70 грн.), №1985 від 21.12.2019 р. (на суму 215,42 грн.).
У відповідності до відміток на вищезазначених платіжних дорученнях відповідні платежі були проведені банком за датами платіжних доручень.
21 січня 2020 р. Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було прийнято рішення за №0004895240, згідно з яким відповідач на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску вирішив застосувати до ТОВ ВПК Весна штраф у розмірі (20 %) 283 859, 45 грн. та нарахувати за період з 23.07.2019 р. до 21.12.2019 р. пеню в сумі 19 110, 62 грн. (0,1 % суми недоїмки).
Таким чином, контролюючий орган збільшив зобов`язання позивача по сплаті єдиного внеску за даним рішення на загальну суму 302 970, 07 грн.
Не погодившись із такими нарахуваннями, позивач оскаржив рішення відповідача в адміністративному порядку (первинна скарга за вих. №24 від 05.02.2020 р.).
За результатами розгляду вищезазначеної скарги Державною податковою службою України прийнято 06 березня 2020 р. рішення за №8647/6/99-00-08-06-01-06, яким скаргу підприємства залишено без задоволення, оскаржуване рішення - без змін.
З огляду на викладене, з метою захисту власних прав та інтересів ТОВ ВПК Весна звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із даною позовною заявою.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.
Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне страхування №2464 від 08.07.2010 р. (далі - Закон), Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №449 від 20.04.2015 р. (далі - Інструкція).
У відповідності до положень частини 1 статті 1 Закону:
- єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування (пункт 2);
- сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, є недоїмкою (пункт 6).
Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 4 Закону, платниками єдиного внеску є, зокрема, роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Частиною 2 статті 6 Закону визначено, що платник єдиного внеску, зокрема, зобов`язаний:
- своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок;
- подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.
Відповідно до ст. 8 Закону - єдиний внесок не входить до системи оподаткування. Кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до цього Закону, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Приписами статті 9 Закону визначено, що:
- єдиний внесок обчислюється виключно у національній валюті, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі (частина 1);
- обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (частина 2);
- платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. При цьому платники, зазначені у пункті 1частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачою зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі) (частина 8).
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника; у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом (ч. 11 та ч. 12 ст. 9 Закону).
Згідно із частиною 6 статті 25 Закону - за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.
Частиною 10 статті 25 Закону передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до п.п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону - за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
При цьому, складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
У частині 16 статті 25 Закону визначено, що строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.
При застосуванні штрафів приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за зазначені періоди.
Міністерство фінансів України на підставі статей 4, 6, 7, 8, 10, 12, 25, пунктів 9-2-95 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України №2464-VI прийняло наказ за №449 від 20.04.2015 р., яким затвердило Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Інструкція визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску страхувальниками, визначеними Законом, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів.
Відповідно до пункту 1 розділу VII Фінансові санкції Інструкції - за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.
Підпунктом 2 пункту 2 розділу VII Інструкції визначено, що відповідно до частини одинадцятої статті 25 Закону до платників, визначених підпунктами 1- 4 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції:
- за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум
- за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Згідно з пунктом 5 розділу VII Інструкції, на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка на суму фактично сплаченої недоїмки за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Приписами пункту 2 розділу VII Інструкції передбачено, що рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску складається за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції. Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів. При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за вказані періоди.
Пунктом 7 розділу VII Інструкції передбачено, що рішення про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених пунктами 2, 3, 5 та 6 цього розділу, за наслідками розгляду акта та інших матеріалів про порушення приймає начальник відповідного органу доходів і зборів або його заступник.
З метою удосконалення оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування Міністерство фінансів України прийняло наказ за №422 від 07.04.2016 р., яким затвердило Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Порядок №422).
Порядок №422 визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). За визначенням, наведеним в пункті 2 Порядку №422:
- інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами;
- інформаційна система органів ДФС - інтегрована структура, що складається з одного чи більшої кількості процесів, компонентів апаратного та програмного забезпечення, засобів та персоналу, що забезпечує можливість задоволення встановленої потреби або цільової функції.
Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу ІІ Інтегрована картка платника Порядку №422, з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу. Облік нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску відображається в ІКП окремими обліковими операціями в хронологічному порядку. При цьому кожна операція фіксується в окремому рядку із зазначенням виду операції та дати її проведення. Інформаційна система органів ДФС після відображення облікової операції забезпечує автоматичне проведення в ІКП розрахункових операцій.
З аналізу вищенаведених норм законодавства слідує, що для визначення правильності нарахування штрафу та пені обов`язково слід встановити факт невиконання платником єдиного внеску обов`язку зі сплати сум внеску, розмір недоїмки, на який нараховано штраф і пеню, а також період прострочення платежу.
Дослідивши наявні у матеріалах справах докази (роздрукований витяг з ІКП ТОВ ВПК Весна та надані позивачем копії звітів і платіжних доручень), суд зазначає наступне.
Станом на 20.05.2019 р. у позивача за даними ІКП обліковувалась переплата по сплаті єдиного внеску у розмірі 15 756, 39 грн.
У період з 21.05.2019 р. по 31.05.2019 р. (включно) згідно даних ІКП ТОВ ВПК Весна внесено кошти по сплаті єдиного внеску у загальному розмірі 119 718, 50 грн. згідно платіжного доручення №1443 від 21.05.2019 р. (на суму 107 322, 82 грн.), платіжного доручення №1441 від 21.05.2019 р. (на суму 1433, 97 грн.), платіжного доручення №1456 від 27.05.2019 р. (на суму 2712, 92 грн.), платіжного доручення №1460 від 29.05.2019 р. (на суму 6700, 59 грн.), платіжного доручення №1468 від 31.05.2019 р. (на суму 1548, 20 грн.).
У відповідності до платіжних доручень №1474 від 04.06.2019 р. (на суму 1080,73 грн.), №1473 від 04.06.2019 р. (на суму 707,47 грн.), №1482 від 05.06.2019 р. (на суму 224,12 грн.), №1481 від 05.06.2019 р. (на суму 7200,22 грн.), №1491 від 06.06.2019 р. (на суму 383 010, 00 грн.), №1488 від 06.06.2019 р. (на суму 2418,62 грн.), №1500 від 10.06.2019 р. (на суму 27 519,00 грн.), №1505 від 13.06.2019 р. (на суму 4296,17 грн.), №1512 від 18.06.2019 р. (на суму 1193,14 грн.), №1519 від 19.06.2019 р. (на суму 3386,96 грн.), №1516 від 19.06.2019 р. (на суму 925,83 грн.), №1515 від 19.06.2019 р. (на суму 12 357,67 грн.) підприємством сплачено єдиний внесок у період з 04.06.2019 р. по 20.06.2019 р. на загальну суму 444 319, 93 грн.
Таким чином, станом на подання підприємством звіту за травень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9125405639 від 13.06.2019 р.; граничний термін сплати - 20.06.2019 р.) на суму 536 898, 38 грн. у ТОВ ВПК Весна мала б обліковуватись сума сплаченого останнім єдиного внеску у розмірі 579 794, 82 грн.
У зв`язку з чим після погашення суми єдиного внеску за звітом позивача за травень 2019 року в ІКП підприємства мала б обліковуватись переплата у розмірі 42 896, 44 грн.
У відповідності до платіжних доручень №1524 від 21.06.2019 р. (на суму 128 116,93 грн.), №1526 від 21.06.2019 р. (на суму 1734,93 грн.), №1541 від 27.06.2019 р. (на суму 938,81 грн.), №1545 від 27.06.2019 р. (на суму 20 898, 30 грн.), №1546 від 27.06.2019 р. (на суму 377,04 грн.), №1552 від 01.07.2019 р. (на суму 1723,76 грн.), №1554 від 04.07.2019 р. (на суму 25 161, 26 грн.), №1565 від 05.07.2019 р. (на суму 211 127, 00 грн.), №1564 від 05.07.2019 р. (на суму 1317,44 грн.), №1569 від 11.07.2019 р. (на суму 180,53 грн.), №1570 від 11.07.2019 р. (на суму 21 887, 34 грн.), №1576 від 17.07.2019 р. (на суму 4558, 89 грн.), №1579 від 18.07.2019 р. (на суму 2754,18 грн.), №1578 від 18.07.2019 р. (на суму 4397,69 грн.), №1586 від 19.07.2019 р. (на суму 1528,92 грн.), №1584 від 19.07.2019 р. (на суму 112 258, 34 грн.), №1591 від 22.07.2019 р. (на суму 589,52 грн.) підприємством сплачено єдиний внесок у період з 21.06.2019 р. по 22.07.2019 р. на загальну суму 539 550, 88 грн.
Таким чином, станом на подання підприємством звіту за червень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9158671538 від 22.07.2019 р.; граничний термін сплати - 22.07.2019 р.) на суму 418 069, 20 грн. у ТОВ ВПК Весна мала б обліковуватись сума сплаченого останнім єдиного внеску у розмірі 582 447, 32 грн.
У зв`язку з чим після погашення суми єдиного внеску за звітом позивача за червень 2019 року в ІКП підприємства мала б обліковуватись переплата у розмірі 164 378, 12 грн.
У відповідності до платіжних доручень №1618 від 30.07.2019 р. (на суму 403,64 грн.), №1616 від 30.07.2019 р. (на суму 16 311,07 грн.), №1617 від 30.07.2019 р. (на суму 1213,65 грн.), №1624 від 31.07.2019 р. (на суму 3426,72 грн.), №1630 від 01.08.2019 р. (на суму 122,08 грн.), №1629 від 01.08.2019 р. (на суму 628,80 грн.), №1639 від 05.08.2019 р. (на суму 3977, 00 грн.), №1638 від 06.08.2019 р. (на суму 17 208,13 грн.), №1639 від 06.08.2019 р. (на суму 113,64 грн.), №1648 від 07.08.2019 р. (на суму 367 355, 00 грн.), №1645 від 07.08.2019 р. (на суму 2726, 90 грн.), №1643 від 07.08.2019 р. (на суму 8140, 00 грн.), №1651 від 08.08.2019 р. (на суму 1311,60 грн.), №1658 від 20.08.2019 р. (на суму 1443,22 грн.) підприємством сплачено єдиний внесок у період з 23.07.2019 р. по 20.08.2019 р. на загальну суму 424 381, 32 грн.
Таким чином, станом на подання підприємством звіту за липень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9185902974 від 19.08.2019 р.; граничний термін сплати - 20.08.2019 р.) на суму 574 689, 28 грн. у ТОВ ВПК Весна мала б обліковуватись сума сплаченого останнім єдиного внеску у розмірі 588 759, 44 грн.
У зв`язку з чим після погашення суми єдиного внеску за звітом позивача за липень 2019 року в ІКП підприємства мала б обліковуватись переплата у розмірі 14 070, 16 грн.
У відповідності до платіжних доручень №1660 від 21.08.2019 р. (на суму 320,72 грн.), №1661 від 21.08.2019 р. (на суму 7227,16 грн.), №1665 від 22.08.2019 р. (на суму 119 674, 50 грн.), №1666 від 22.08.2019 р. (на суму 1645,40 грн.), №1670 від 23.08.2019 р. (на суму 582,11 грн.), №1682 від 28.08.2019 р. (на суму 190,30 грн.), №1679 від 28.08.2019 р. (на суму 20 526, 77 грн.), №1687 від 02.09.2019 р. (на суму 3524,49 грн.), №1695 від 05.09.2019 р. (на суму 4397, 69 грн.), №1699 від 05.09.2019 р. (на суму 10 364, 82 грн.), №1702 від 06.09.2019 р. (на суму 251,40 грн.), №1714 від 06.09.2019 р. (на суму 8140,00 грн.), №1712 від 06.09.2019 р. (на суму 2349,26 грн.), №1710 від 06.09.2019 р. (на суму 330 245, 00 грн.), №1714 від 09.09.2019 р. (на суму 319,18 грн.), №1719 від 10.09.2019 р. (на суму 13 497, 92 грн.), №1720 від 13.09.2019 р. (на суму 750, 00 грн.), №1726 від 18.09.2019 р. (на суму 2471,87 грн.), №1729 від 19.09.2019 р. (на суму 1739,45 грн.), №1732 від 19.09.2019 р. (на суму 109 897, 92 грн.) підприємством сплачено єдиний внесок у період з 21.08.2019 р. по 20.09.2019 р. на загальну суму 638 115, 96 грн.
Таким чином, станом на подання підприємством звіту за серпень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9211121901 від 14.09.2019 р.; граничний термін сплати - 20.09.2019 р.) на суму 516 101, 27 грн. у ТОВ ВПК Весна мала б обліковуватись сума сплаченого останнім єдиного внеску у розмірі 652 186, 12 грн.
У зв`язку з чим після погашення суми єдиного внеску за звітом позивача за серпень 2019 року в ІКП підприємства мала б обліковуватись переплата у розмірі 136 084, 85 грн.
У відповідності до платіжних доручень №1735 від 24.09.2019 р. (на суму 2247,95 грн.), №1745 від 25.09.2019 р. (на суму 1399,76 грн.), №1751 від 27.09.2019 р. (на суму 2827,01 грн.), №1753 від 27.09.2019 р. (на суму 1110,16 грн.), №1758 від 30.09.2019 р. (на суму 5490, 40 грн.), №1768 від 03.10.2019 р. (на суму 1400, 26 грн.), №1767 від 03.10.2019 р. (на суму 3587, 59 грн.), №1781 від 07.10.2019 р. (на суму 8140,00 грн.), №1780 від 07.10.2019 р. (на суму 2618, 94 грн.), №1779 від 07.10.2019 р. (на суму 439 672, 00 грн.), №1781 від 08.10.2019 р. (на суму 2102, 94 грн.), №1785 від 10.10.2019 р. (на суму 10 990,70 грн.), №1786 від 10.10.2019 р. (на суму 365,16 грн.), №1795 від 16.10.2019 р. (на суму 1474,75 грн.), №1798 від 17.10.2019 р. (на суму 1971,81 грн.), №1803 від 17.10.2019 р. (на суму 4712,40 грн.), №1807 від 18.10.2019 (на суму 5751,59 грн.), №1811 від 21.10.2019 р. (на суму 1810,32 грн.), №1818 від 21.10.2019 р. (на суму 112 201, 45 грн.), №1819 від 21.10.2019 р. (на суму 1511,33 грн.) підприємством сплачено єдиний внесок у період з 21.09.2019 р. по 21.10.2019 р. на загальну суму 611 426, 52 грн.
Таким чином, станом на подання підприємством звіту за вересень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9244029703 від 18.10.2019 р.; граничний термін сплати - 21.02.2019 р.) на суму 621 604, 12 грн. у ТОВ ВПК Весна мала б обліковуватись сума сплаченого останнім єдиного внеску у розмірі 747 511, 37 грн.
У зв`язку з чим після погашення суми єдиного внеску за звітом позивача за вересень 2019 року в ІКП підприємства мала б обліковуватись переплата у розмірі 125 907, 25 грн.
У відповідності до платіжних доручень №1824 від 22.10.2019 р. (на суму 1969,89 грн.), №1827 від 23.10.2019 р. (на суму 1023,27 грн.), №1835 від 30.10.2019 р. (на суму 896,39 грн.), №1843 від 31.10.2019 р. (на суму 304,59 грн.), №1842 від 31.10.2019 р. (на суму 8909,94 грн.), №1845 від 05.11.2019 р. (на суму 3045,78 грн.), №1849 від 05.11.2019 р. (на суму 766,96 грн.), №1858 від 07.11.2019 р. (на суму 3607,99 грн.), №1856 від 07.11.2019 р. (на суму 548 430, 00 грн.), №1857 від 08.11.2019 р. (на суму 6322,68 грн.), №1861 від 11.11.2019 р. (на суму 4669,28 грн.), №1870 від 14.11.2019 р. (на суму 1996,83 грн.), №1876 від 18.11.2019 р. (на суму 2501,33 грн.) підприємством сплачено єдиний внесок у період з 22.10.2019 р. по 20.11.2019 р. на загальну суму 584 444, 93 грн.
Таким чином, станом на подання підприємством звіту за жовтень 2019 року (номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9275297113 від 19.11.2019 р.; граничний термін сплати - 20.11.2019 р.) на суму 694 357, 66 грн. у ТОВ ВПК Весна мала б обліковуватись сума сплаченого останнім єдиного внеску у розмірі 710 352, 18 грн.
У зв`язку з чим після погашення суми єдиного внеску за звітом позивача за жовтень 2019 року в ІКП підприємства мала б обліковуватись переплата у розмірі 15 994, 52 грн.
У відповідності до платіжних доручень №1881 від 21.11.2019 р. (на суму 1825,36 грн.), №1882 від 21.11.2019 р. (на суму 128 311,10 грн.), №1908 від 28.11.2019 р. (на суму 308,90 грн.), №1905 від 28.11.2019 р. (на суму 5861,14 грн.), №1913 від 05.12.2019 р. (на суму 9468,99 грн.), №1922 від 06.12.2019 р. (на суму 1238,68 грн.), №1923 від 06.12.2019 р. (на суму 700,13 грн.), №1932 від 06.12.2019 р. (на суму 517 905, 00 грн.), №1929 від 06.12.2019 р. (на суму 4070,04 грн.), №1942 від 11.12.2019 р. (на суму 3859,23 грн.), №1945 від 12.12.2019 р. (на суму 700,13 грн.), №1946 від 12.12.2019 р. (на суму 803,02 грн.), №1952 від 16.12.2019 р. (на суму 5574,28 грн.) підприємством сплачено єдиний внесок у період з 21.11.2019 р. по 20.12.2019 р. на загальну суму 680 626, 00 грн.
Таким чином, станом на подання підприємством звіту за листопад 2019 року(номер та дата реєстрації документа у контролюючому органі - №9307253509 від 20.12.2019 р.; граничний термін сплати - 20.12.2019 р.) на суму 680 495, 09 грн. у ТОВ ВПК Весна мала б обліковуватись сума сплаченого останнім єдиного внеску у розмірі 696 620, 52 грн.
У зв`язку з чим після погашення суми єдиного внеску за звітом позивача за листопад 2019 року в ІКП підприємства мала б обліковуватись переплата у розмірі 16 125, 43 грн.
Згідно із п. 1 ч. 10. ст. 9 Закону №2464 днем сплати єдиного внеску вважається, зокрема, у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.
Так, у відповідності до даних ІКП платника та згідно відміток банківської установи на доданих до позовної заяви копіях платіжних доручень позивача відповідні кошти були зараховані та надійшли на рахунки контролюючого органу за датами відповідних платіжних доручень.
Водночас, згідно даних ІКП ТОВ ВПК Весна сплачені позивачем кошти єдиного внеску у період з 18.06.2019 р. по 17.07.2019 р. за платіжними дорученнями №1512 від 18.06.2019 р. (на суму 1193,14 грн.), №1519 від 19.06.2019 р. (на суму 3386,96 грн.), №1516 від 19.06.2019 р. (на суму 925,83 грн.), №1515 від 19.06.2019 р. (на суму 12 357,67 грн.), №1524 від 21.06.2019 р. (на суму 128 116,93 грн.), №1526 від 21.06.2019 р. (на суму 1734,93 грн.), №1541 від 27.06.2019 р. (на суму 938,81 грн.), №1545 від 27.06.2019 р. (на суму 20 898, 30 грн.), №1552 від 01.07.2019 р. (на суму 1723,76 грн.), №1554 від 04.07.2019 р. (на суму 25 161, 26 грн.), №1565 від 05.07.2019 р. (на суму 211 127, 00 грн.), №1564 від 05.07.2019 р. (на суму 1317,44 грн.), №1570 від 11.07.2019 р. (на суму 21 887, 34 грн.), №1576 від 17.07.2019 р. (на суму 4558, 89 грн.) були відображені в ІКП платника лише 27.11.2019 р. з поміткою, що ці кошти зараховані датою відповідних платіжних доручень та із зазначенням Зарахування (+) коштів у зв`язку з перерознесенням сум в межах одного бюджетного рахунку , однак вищенаведене призвело до штучного формування контролюючим органом у платника недоїмки, яка стала підставою для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за оскаржуваним підприємством рішенням.
Слід зауважити, що відповідачем у відзиві на позовну заяву не надано роз`яснень стосовно причин не зарахування своєчасно сплачених підприємством сум за вищезазначеними платіжними дорученнями, в той час як в ІКП зазначено, що відповідні суми надійшли на відповідні рахунки у день складання цих платіжних доручень.
Підсумовуючи вищенаведене, суд зазначає, що ТОВ ВПК Весна у 2019 році (зокрема, у період з 23.07.2019 по 21.12.2019 рік) сплачені самостійно нараховані суми єдиного внеску своєчасно у повному обсязі, у зв`язку з чим у підприємства не утворилась недоїмки по сплаті ЄСВ, та, як наслідок, у відповідача не було правових підстав для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування підприємству пені згідно оскаржуваного рішення.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України (ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Враховуючи те, що відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, не дотримався вимог Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, дане рішення не може відповідати приписам ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ ВПК Весна .
Вирішуючи питання про розподіл між сторонами судових витрат в порядку ст. ст. 143 та 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає наступне.
При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно із приписами ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду позивачем понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду на загальну суму 4544,56 грн., що документально підтверджується наявним у матеріалах платіжним дорученням №136 від 12.03.2020 р. на суму 4544, 56 грн.
Інші докази документально підтверджених судових витрат, понесених позивачем - у матеріалах справи відсутні.
Враховуючи положення ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на те, що адміністративний позов ТОВ ВПК Весна - задоволено, суд доходить до висновку, що сума сплаченого позивачем судового збору за подачу адміністративного позову до суду в сумі 4544, 56 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача - суб`єкта владних повноважень.
Згідно з ч. 5 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-поліграфічний комплекс Весна (49021, м.Дніпро, вул. Саранська, 93; код ЄДРПОУ 24993721) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а; код ЄДРПОУ 43145015) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за №0004895240 від 21 січня 2020 р.
Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а; код ЄДРПОУ 43145015) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-поліграфічний комплекс Весна (49021, м.Дніпро, вул. Саранська, 93; код ЄДРПОУ 24993721) судовий збір у розмірі 4544, 56 гривні (чотири тисячі п`ятсот сорок чотири гривні п`ятдесят шість копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Роз`яснити, що відповідно до п. 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк апеляційного оскарження, передбачений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, продовжується на строк дії такого карантину.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2020 |
Оприлюднено | 29.05.2020 |
Номер документу | 89485219 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні