Справа № 815/350/18
УХВАЛА
27 травня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
Розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМАТІН» про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМАТІН» (65014, м. Одеса, вул. Успенська, 39/1, офіс 3; код ЄДРПОУ:39031015) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ:39398646) про скасування податкового повідомлення-рішення від 28.09.2017 року №0059981212,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27.04.2018 року, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМАТІН» (65014, м. Одеса, вул. Успенська, 39/1, офіс 3; код ЄДРПОУ:39031015) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ:39398646) про скасування податкового повідомлення-рішення від 28.09.2017 року №0059981212 - задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 28.09.2017 року №0059971212.
Стягнуто з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ:39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМАТІН» (65014, м. Одеса, вул. Успенівська, 39/1, офіс 3; код ЄДРПОУ:39031015) судовий збір у сумі 10103(десять тисяч сто три) грн. 97 коп.
26.09.2018 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМАТІН» судового збору у сумі 10103 (десять тисяч сто три) грн. 97 коп.
21.05.2020 року за вх.№19633/20 від представника Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬМАТІН надійшла заява про заміну сторони у виконавчому провадженні. В обґрунтування вказаної заяви представник зазначає, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 утворено Державну податкову службу України та визначено про перехід повноважень ДФС України, що реорганізується, до новоствореного органу. Згідно Розпорядження КМ України від 21.08.2019 року №682-р визначено про початок функціонування ДПС України та його територіальних органів.
З огляду на зазначене виникає необхідність щодо заміни боржника за виконавчим листом від 26.09.2018 року з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області.
Для розгляду вказаної заяви було призначено судове засідання на 27.05.2020 року, однак сторони до суду не з`явились, сповіщались належним чином та своєчасно.
Розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬМАТІН про заміну сторони у виконавчому провадженні, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічна норма передбачена положеннями Закону України «Про виконавче провадження» , згідно ч. 5 ст. 15 якого у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до ч.2 ст.379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно з ч.4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Постановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р «Питання Державної податкової служби» погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушення під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Згідно Наказу Державної податкової служби України від 28.08.2019 року №36 «Про початок діяльності Державної податкової служби України» , розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Кабінет Міністрів України постановою від 19.06.2019 року № 537«Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» вирішив:
утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1;
реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2;
установити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.
Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1), визначено Головне управління ДПС в Одеській області (далі - ГУ ДПС в Одеській області).
Згідно із додатком 2 Головне управління ДФС в Одеській області (далі - ГУ ДФС в Одеській області) реорганізуються шляхом приєднання до ГУ ДПС в Одеській області.
Відповідно до п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.
Суд зазначає, що Державна податкова служба України - це орган, який на даний момент здійснює повноваження центрального органу виконавчої влади з реалізації податкової політики. Аналогічно до цього, територіальні органи Державної податкової служби в областях реалізують податкову політику в межах відповідної області. Суд при цьому зазначає, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р «Питання Державної податкової служби» погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється.
Отже, на момент звернення стягувача до суду із вказаною заявою боржником за рішенням є Головне управління ДПС в Одеській області, а не Головне управління ДФС в Одеській області.
У прохальній частині заяви представник позивача просив суд замінити боржника у виконавчому листі, що відповідає положенням ч.4 ст.379 КАС України.
На підставі ч.4 ст.379 КАС України суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни боржника за виконавчим листом від 26.09.2018 року, а тому заміняє боржника з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044).
Керуючись ст.ст. 241-243, 248, 250, 256, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМАТІН» про заміну боржника у виконавчому листі - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому листі №815/350/18 від 26.09.2018 року про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМАТІН» судового збору у сумі 10103 (десять тисяч сто три) грн. 97 коп. з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044).
Копію ухвали надіслати учасникам процесу.
Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України, та може бути оскаржена у відповідності до положень ст.ст. 295, 297 КАС України (з урахуванням положень п.3 розділу VI «Прикінцеві положення» КАС України).
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2020 |
Оприлюднено | 29.05.2020 |
Номер документу | 89485630 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні