Постанова
від 26.05.2020 по справі 1.380.2019.006395
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.006395 пров. № А/857/4675/20

Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Кузьмича С.М., Шавеля Р.М.

при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.

за участю представника позивача: Куспись Є.А.,

представника відповідача: Тарасович О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Виконавчого комітету Львівської міської ради на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.02.2020 року (рішення ухвалене у м. Львові судом у складі головуючого судді Клименко О.М., повний текст рішення складено 26.02.2020 року) у справі за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівської міської ради про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИЛА:

У грудні 2019 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівської міської ради про визнання протиправною бездіяльність виконавчого комітету Львівської міської ради щодо незабезпечення належного оформлення рішення виконавчого комітету Львівської міської № 897 від 10 серпня 2018 року "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1» , зобов`язання виконавчий комітет Львівської міської ради оформити та видати ОСОБА_1 копію рішення виконавчого комітету Львівської міської № 897 від 10 серпня 2018 року "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 ".

Позивач позовні вимоги мотивував тим, що позивачем 08 травня 2018 року на земельних торгах була придбана земельна ділянка несільськогосподарського призначення, площею 0,0394 га, кадастровий номер 4610137500:05:003:0251, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, та укладений відповідний договір купівлі-продажу земельної ділянки з аукціону з продавцем - Львівською міською радою. Під час реалізації права на забудову земельної ділянки позивач звернулася до виконавчого комітету Львівської міської ради щодо отримання нових Містобудівних умов та обмежень на будівництво офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах по АДРЕСА_1 . Питання щодо розгляду звернення ОСОБА_1 було включено до порядку денного засідання виконавчого комітету Львівської міської ради 03 серпня 2018 року, та в результаті голосування розгляд питання перенесено на 11 серпня 2018 року. При цьому, на засіданні виконавчого комітету 10 серпня 2018 року по питанню "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 ", в результаті голосування було прийняте позитивне рішення № 897. Вважає, що оскільки відповідальним за надання містобудівних умов та обмежень на нове будівництво, реконструкцію, реставрацію об`єктів архітектури і містобудування, у тому числі у межах історичного ареалу м. Львова є Виконавчий комітет Львівської міської ради, ним була допущена бездіяльність, яка полягає у фактичному не завершенні процедури оформлення рішення виконавчого комітету № 897 від 10 серпня 2018 року, про що позивач дізналася з листа Організаційного управління Львівської міської ради № 1101-135 від 13 листопада 2019 року. Відтак, порушення своїх прав позивач вбачає у неможливості отримати завірену копію рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради № 897 від 10 серпня 2018 року, що перешкоджає їй реалізувати свої права, як власника відповідної земельної ділянки на її забудову. Просив позов задоволити.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21.02.2020 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправною бездіяльність виконавчого комітету Львівської міської ради, яка полягає у незабезпеченні належного оформлення рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради № 897 від 10 серпня 2018 року "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 ". Зобов`язано Виконавчий комітет Львівської міської ради оформити та видати ОСОБА_1 копію рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради № 897 від 10 серпня 2018 року "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1".

Рішення суду першої інстанції оскаржив Виконавчий комітет Львівської міської ради. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволені адміністративного позову відмовити.

Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід задоволити з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред`явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.

Згідно ч.1 ст.317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що 08 травня 2018 року відбулися земельні торги у формі аукціону з продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0394 га, кадастровий номер 4610137500:05:003:0251, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; категорія земель - землі житлової та громадської забудови; цільове призначення - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; вид використання земельної ділянки - для будівництва та обслуговування адміністративно-офісної будівлі. Організатором земельних торгів виступило Управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради.

Згідно Протоколу № 232 земельних торгів у формі аукціону з продажу земельної ділянки від 08 травня 2018 року, переможцем торгів була визнана позивач - ОСОБА_1 (а.с.20).

08 травня 2018 року між Львівською міською радою (продавцем) та ОСОБА_1 (покупцем) був укладений Договір купівлі-продажу земельної ділянки з аукціону, відповідно до якого позивач набула у власність земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0394 га., кадастровий номер 4610137500:05:003:0251, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; категорія земель - землі житлової та громадської забудови; цільове призначення - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; вид використання земельної ділянки - для будівництва та обслуговування адміністративно-офісної будівлі.

Факт набуття позивачем права власності на вищезазначену земельну ділянку підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 24 травня 2018 року № 125106649, виданим приватним нотаріусом Міхновим О.В. Львівського міського нотаріального округу (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1195163846101) (а.с.27-28) та Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-4607409442018 від 24 липня 2018 року.

Станом на момент проведення земельного аукціону та продажу позивачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 відповідачем вже були видані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво офісного будинку. Вказані містобудівні умови та обмеження були затверджені рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради № 980 від 27 жовтня 2017 року "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво офісного будинку на АДРЕСА_1 на земельній ділянці, призначеній для продажу на земельних торгах (аукціоні) (а.с.65-66).

24 липня 2018 року ОСОБА_1 звернулася до начальника управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради Чаплінського Ю. М. із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень на "Будівництво офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1 та 2 поверхах на АДРЕСА_1 (вхідний № З-М-69983/АП-2401 Центру надання адміністративних послуг м. Львова) (а.с.67).

06 серпня 2018 року ОСОБА_1 звернулася із заявою № 06-01 (вхідний № З-М-74981-2401 Центру надання адміністративних послуг м. Львова) у якій повторно просила розглянути заяву та видати містобудівні умови та обмеження на "Будівництво офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1 та 2 поверхах на АДРЕСА_1 та скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 980 від 27.10.2017 року "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво офісного будинку на АДРЕСА_1 на земельній ділянці, призначеній для продажу на земельних торгах (аукціоні)".

Питання щодо розгляду заяви ОСОБА_1 "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1" було включено до пункту 33 Порядку денного засідання виконавчого комітету Львівської міської ради 03 серпня 2018 року.

Пунктом 32 Протоколу № 36 засідання виконавчого комітету Львівської міської ради від 03 серпня 2018 року слухали: "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 " та вирішили: а) в результаті голосування проект рішення перенесено); б) надати протокольне доручення (протокольне доручення від 06.08.2018 №4-21-133).

Згідно Порядку денного засідання виконавчого комітету Львівської міської ради від 10 серпня 2018 року розгляд заяви позивача включений в порядок денний за пунктом № 39 "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 ".

Відповідно до пункту 39 Протоколу № 37 засідання виконавчого комітету Львівської міської ради від 10 серпня 2018 року в результаті голосування прийнято рішення №897 "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 ".

11 листопада 2019 року позивач звернулася до керуючого справами виконкому М . Литвинюк із заявою про видачу копії рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 897 від 10 серпня 2018 року "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 " (вх. Центру надання адміністративних послуг м. Львова № З-М-135159/АП-004) (а.с.102).

13 листопада 2019 року листом за № 1101-135 організаційне управління Львівської міської ради повідомило позивача про те, що станом на 13 листопада 2019 року рішення виконавчого комітету "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 " в організаційному управлінні відсутнє (а.с.103).

Таким чином, позивач вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо незабезпечення належного оформлення рішення виконавчого комітету Львівської міської № 897 від 10 серпня 2018 року "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 ".

Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що виконавчий комітет Львівської міської ради - це орган, який відповідно до Конституції України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні утворює міська рада для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та іншими законами. Виконавчий комітет є колегіальним органом, що діє на підставі Положення про виконавчий комітет Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 09.02.2017 р. № 1478.

Згідно п. 27 . Розділу II Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 14.07.2016 р. № 777 до повноважень виконавчого комітету належить надання містобудівних умов та обмежень на нове будівництво, реконструкцію, реставрацію об`єктів архітектури і містобудування, у тому числі у межах історичного ареалу м. Львова.

Регламентом виконавчого комітету Львівської міської ради, затвердженим рішенням виконавчого комітету від 13.10.2017 № 903, передбачено, що рішення виконавчого комітету (протокольні доручення виконавчого комітету Львівської міської ради) приймаються відкритим нефіксованим або відкритим фіксованим (поіменним) голосуванням більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету Львівської міської ради.

Згідно п. 4.57, 4.58 Регламенту рішення виконавчого комітету підписує Львівський міський голова або посадова особа, яка виконує обов`язки Львівського міського голови. Прийняті на засіданні виконавчого комітету Львівської міської ради рішення виконавчого комітету, які не потребують доопрацювання або коректування, у цей же день начальник організаційного управління передає на підпис Львівському міському голові або посадовій особі, яка виконує обов`язки Львівського міського голови.

Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що проект рішення виконавчого комітету Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_1 офісного будинку з об`єктами торгівлі та дитячим центром дозвілля на 1-му та 2-му поверхах на АДРЕСА_1 не підписаний Львівським міським головою, відтак у організаційного управління була відсутня можливість для видачі копії вищезгаданого рішення.

Судова колегія зазначає, що непідписання рішення міським головою зумовлене тим, що на адресу Львівської міської ради надійшли численні звернення, запити на скарги мешканців сусіднього, до земельної ділянки на АДРЕСА_1 , будинку щодо виникнення конфліктної ситуації навколо питання забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 .

Як вбачається з матеріалів справи, 8 травня 2018 року між Львівською міською радою та ОСОБА_1 був укладений Договір купівлі-продажу земельної ділянки з аукціону, відповідно до якого позивач набула у власність земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0394 га., кадастровий номер 4610137500:05:003:0251, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; категорія земель землі житлової та громадської забудови; цільове призначення для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; вид використання земельної ділянки для будівництва та обслуговування адміністративно-офісної будівлі.

Ухвалою Львівської міської ради від 15.02.2018 року № 3048 Про продаж земельної ділянки на АДРЕСА_1 на земельних торгах у формі аукціону було передбачено, зокрема, пунктом 2 ухвали: Продати на земельних торгах у формі аукціону земельну ділянку площею 0,0394 га (кадастровий номер 4610137500:05:003:0251) на АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування адміністративно-офісної будівлі .

Пунком 5 ухвали було зобов`язано переможця земельних торгів:

1.Приступити до освоєння земельної ділянки після укладання договору купівлі- продажу землі.

2.Сплатити кошти за підготовку лота до продажу протягом трьох банківських днів з моменту укладання відповідного договору.

3.Забезпечити безперешкодний та цілодобовий доступ до існуючих на території земельної ділянки інженерних мереж для їх ремонту та обслуговування, дотримуватись правил використання земель в охоронній зоні відповідно до вимог інженерних служб міста і не чинити перешкод при будівництві нових інженерних мереж.

4.Використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням.

5.Отримати у встановленому порядку технічні умови на інженерне забезпечення проектованого об`єкта.

6.Розробити у спеціалізованій проектній організації або архітектора, який має кваліфікаційний сертифікат на виконання робіт, робочий проект та провести його експертизу згідно з законодавством України.

7.Звернутися в Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові для отримання дозвільних документів, які дають право на початок виконання будівельних робіт та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.

Окрім цього, цією ж ухвалою було передбачено рішення виконавчого комітету від 27.10.2017 № 980 "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво офісного будинку на АДРЕСА_1 на земельній ділянці, призначеній для продажу на земельних торгах (аукціоні)".

Рішенням виконавчого комітету від 27.10.2017 № 980 затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво офісного будинку на АДРЕСА_1 на земельній ділянці, призначеній для продажу на земельних торгах (аукціоні). Даними містобудівними умовами було передбачено гранично допустиму висотність будинку - 4 поверхи - 14,20 м, що визначається від найнижчої відмітки поверхні землі до закінчення конструктивної частини будівлі, максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки - 39,23 %.

Тобто, колегія суддів апеляційного суду зазначає, що на момент придбання земельної ділянки з аукціону позивач була проінформована про видані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво офісного будинку за згаданою адресою. Містобудівні умови та обмеження із заданими намірами забудови, які істотно відрізняються від тих, які передбачені в містобудівному розрахунку, який був підставою для винесення проекту рішення № 897 від 10 серпня 2018 року.

А отже, безпідставним є твердження позивача щодо порушення виконавчим комітетом її права на забудову власної земельної ділянки. Таке право могло і повинно було бути реалізовано на підставі рішення від 27.10.2017 № 980 "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво офісного будинку на АДРЕСА_1 на земельній ділянці, призначеній для продажу на земельних торгах (аукціоні)".

Враховуючи наведене колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку про відмову в позові.

Суд першої інстанції за результатами розгляду справи ухвалив рішення, врахувавши лише доводи позивача, без проведення належного глибинного дослідження всіх необхідних доказів, застосувавши спрощений поверхневий підхід до встановлення фактів.

Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги являються суттєвими і складають підстави для висновку про неповне з`ясування обставин справи, неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також наявна невідповідність висновків суду обставинам справи.

Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Львівської міської ради задовольнити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.02.2020 року у справі №1.380.2019.006395 скасувати і в позові відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.

Постанова остаточна та касаційному оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя В. З. Улицький судді С. М. Кузьмич Р. М. Шавель Повне судове рішення складено 29.05.2020р.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено01.06.2020
Номер документу89516166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.006395

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 26.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 21.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні