Ухвала
від 26.05.2020 по справі 280/4558/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ЗАМІНУ СТОРОНИ У СПРАВІ

26 травня 2020 рокуСправа № 280/4558/18 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Артоуз О.О., розглянувши матеріали заяви Акціонерного товариства ДТЕК Дніпроенерго про зміну сторони у справі за позовом Акціонерного товариства ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 08.04.2019 в адміністративній справі №280/4558/19 позовні вимоги Акціонерного товариства ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено у повному обсязі: визнати протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 02.08.2018 №0006364617 - в повному обсязі; визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 02.08.2018 №0006344617 - в повному обсязі; визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 02.08.2018 №0006394609 - в частині збільшення суми грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб за 2017 рік на сума 26 799 036 грн. 59 коп. (за податковим зобов`язанням у розмірі 21 439 229 грн. 27 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 5 359807 грн. 32 коп.); стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996) на користь Акціонерного товариства ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО (код ЄДРПОУ 00130872) судові витрати з судового збору у розмірі 485 599 (чотириста вісімдесят п`ять тисяч п`ятсот дев`яносто дев`ять) гривень 90 копійок. Рішення набрало законної сили 27.11.2019.

23.04.2020 на адресу суду від представника позивача Дереки Д.В. надійшла заява про заміну сторони судового процесу правонаступником, а саме здійснити заміну відповідача Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на правонаступника - Офіс великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471).

Ухвалою суду від 24.04.2020 призначено заяву АТ ДТЕК Дніпроенерго до розгляду у судовому засіданні на 05.05.2020 з викликом сторін.

05.05.2020 до суду від представника Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби надійшло клопотання (вх. №20550), відповідно до якого просить розгляд справи відкласти на іншу дату у зв`язку з веденням карантину в Україні.

Ухвалою суду від 05.05.2020 розгляд справи відкладено на 26.05.2020.

13.05.2020 до суду від відповідача надійшли заперечення (вх.. №22214), відповідно до яких зазначає, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань боржник у виконавчому листі - Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби, дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи в Реєстрі відсутні. Додаткові заперечення надано 22.05.2020 за вх. №23740.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду (частина 2 статті 379 КАС України).

Суд, дослідивши матеріали справи, заяви, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Статтею 52 КАС України встановлено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13 березня 2019 року (справа № 524/4478/17), від 20 лютого 2019 року (справа № 826/16659/15).

Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" деякі територіальні органи Державної фіскальної служби реорганізовано шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.

Установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади.

Визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються у відповідних сферах діяльності.

Із додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 слідує, що Офіс великих платників податків ДФС реорганізовано та створено нову юридичну особу Офіс великих платників податків ДПС.

Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади регламентовано Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074 (далі - Постанова №1074).

Відповідно до пункту 12 Постанови №1074, орган виконавчої влади, щодо якого набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про його припинення, продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції з формування і реалізації державної політики у визначеній Кабінетом Міністрів України сфері до набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади його повноважень та виконання функцій.

Відповідно до пункту 13 Постанови №1074 акт Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов`язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р погоджено з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Положення про ДПС України затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №277.

Згідно Наказу ДПС України від 12.07.19 № 15 затверджено положення про Офіс великих платників податків ДПС.

Таким чином, функції і повноваження Офіс великих платників податків ДФС було передано Офісу великих платників податків ДПС.

З врахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку, що заява АТ ДТЕК Дніпроенерго є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню, а відповідач Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби підлягає заміні на правонаступника Офіс великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471).

Враховуючи наведене, керуючись ст. 52, 379 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Заяву АТ ДТЕК Дніпроенерго про заміну сторони у справі, - задовольнити.

Замінити сторону у справі №280/4558/18, а саме відповідача Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника Офіс великих платників податків ДПС (04119, м.Київ, вул. Дегтярівська, будинок 11Г, код ЄДРПОУ 43141471).

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 15-денний строк з дня її постановлення.

Суддя О.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено01.06.2020
Номер документу89536500
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4558/18

Постанова від 20.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 26.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 26.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 25.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 22.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні