П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 травня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/6505/19 Головуючий в 1 інстанції: Бутенко А.В.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі:
доповідача, судді: Димерлія О.О.
суддів: Танасогло Т.М., Єщенка О.В.
за участю секретаря: Пономарьової Н.С.
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування наказів, -
УСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, в якому просить суд:
- Скасувати наказ Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради за №01-13/224 ДАБК від 16.05.2019 року про скасування права на виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI) № ОД 061190441782.
- Скасувати наказ Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради за №01-13/241 ДАБК від 07.06.2019 року про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації №ОД 141190982351 від 08.04.2019 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що оскаржувані накази Відповідача суперечить принципу правової визначеності, оскільки рішення суб`єкта владних повноважень про самостійне скасування власного рішення може відповідати ознакам "свавільного" рішення, яке ставить особу (суб`єкта приватного права) в нерівне становище та створює ситуацію незахищеності, а тому вбачається наявність підстав для їх скасування.
За наслідками розгляду зазначеної справи Одеським окружним адміністративним судом від 17 грудня 2019 року прийнято рішення про задоволення позовних вимог.
Скасовано наказ Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/224 ДАБК від 16.05.2019 та № 01-13/241 ДАБК від 07.06.2019.
Стягнуто на користь позивача судовий збір у розмірі 1536 гривень 80 копійок.
В своїй апеляційній скарзі Управління ДАБК ОМР, посилаючись на помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального права, процесуального права та невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.
Позивач у відзиві на апеляційну скаргу, просить апеляційну Управління ДАБК ОМР залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Суд апеляційної інстанції заслухав суддю-доповідача, розглянув та обговорив доводи апеляційної скарги, перевірив матеріали справи та вважає, що апеляційна скарга Управління ДАБК ОМР підлягає задоволенню.
Перевіряючи повноту з`ясування судом першої інстанції обставин справи та правильність застосування правових норм, апеляційний суд звертає увагу на таке.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, управлінням ДАБК Одеської міської ради 13.02.2019 року за № ОД 061190441782 зареєстровано Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (CCI) щодо реконструкції квартири АДРЕСА_1 без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, за адресою: АДРЕСА_2 а.
08.04.2019 року за № ОД 141190982351, Управлінням ДАБК Одеської міської ради зареєстрована Декларація про готовність до експлуатації об`єкта за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (CCI) щодо реконструкції квартири АДРЕСА_1 без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, за адресою АДРЕСА_3 АДРЕСА_2 .
Замовник - ОСОБА_1 .
12.04.2019 року за ОСОБА_1 зареєстровано право власності на квартиру АДРЕСА_4 .
В серпні 2019 року з офіційного веб-сайту ДАБІ України, ОСОБА_1 стало відомо, що з реєстру дозвільних документів ДАБІ України виключені записи щодо реєстрації Повідомлення про початок виконання будівельних робіт і Декларації про готовність до експлуатації об`єкта.
На адвокатський запит адвоката Носкіної І.М., що діє в інтересах ОСОБА_1 листом Управління ДАБК Одеської області від 13.08.2019 року повідомлено, що відповідно до абз.11 п.15 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №;466 від 13 квітня 2011 року, орган державного архітектурно-будівельного контролю скасовує право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, шляхом видачі відповідного розпорядчого акта.
Наказом Управління №01-13/224 ДАБК від 16.05.2019 року скасовано повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI) № ОД 061190441782 від 13.02.2019 року «Реконструкція квартири АДРЕСА_1 без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані» за адресою: АДРЕСА_2 , замовник - ОСОБА_1 .
Також повідомлено, що наказ Управління №01-13/224 ДАБК від 16.05.2019 року, виданий на підставі акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності № 000841 від 14.05.2019 року та доповідної записки головного спеціаліста інспекційного відділу №1 ОСОБА_2 від 14.05.2019 року.
Також, на підставі акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності № 001084 від 07.06.2019 року та доповідної записки головного спеціаліста інспекційного відділу №1 Найка В., від 07.06.2019 року наказом Управління №01-13/241 ДАБК від 07.06.2019 року, скасовано реєстрацію декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (CCI) № ОД 141190982351 від 08.04.2019 року «Реконструкція квартири АДРЕСА_1 а без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані» , за адресою: АДРЕСА_2 , замовник - ОСОБА_1 .
Не погоджуючись із зазначеними діями відповідача, позивач звернулась із даним позовом до суду.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.1 Положення про Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради №579-VII від 27.04.2016 року, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради та створено відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» , «Про регулювання містобудівної діяльності» , «Про архітектурну діяльність» та інших нормативно-правових актів з метою здійснення архітектурно-будівельного контролю на території м. Одеси.
Таким чином, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради наділено відповідними повноваженнями щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю в межах м. Одеси.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VI від 17.02.2011 року (далі Закон №3038-VI).
Відповідно до статті 41 Закону №3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Замовник має право виконувати будівельні роботи після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України (п.1 ч.1 ст.34 Закону №3038-VI).
Так, згідно ч.3 ст.31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" не підлягають обов`язковій експертизі проекти будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI), крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Відповідно до ч.4 ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, які:
1 ) за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення;
2) споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами, - в частині міцності, надійності та довговічності будинків і споруд;
3) споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тисяч гривень, - щодо кошторисної частини проектної документації; 4) підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" в частині врахування результатів оцінки впливу на довкілля.
Згідно з п.2 ч.4 ст. 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", за рішенням замовника може проводитися також експертиза проектів будівництва інших об`єктів, ніж передбачені у цій частині або окремих розділів проектної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на виконання будівельних робіт набувається після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Згідно ч. 2. ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Відповідно до ч.3 ст.34 Закону України «про регулювання містобудівної діяльності» , Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, веде єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр). Внесення даних до реєстру з присвоєнням реєстраційного номера здійснюється на підставі інформації, наданої органами державного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її отримання.
Доступ користувачів до даних реєстру здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Згідно із частинами 1 та 2 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється.
Частиною 1 ст. 38 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису. У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.
Відповідно до ч. 1 статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI), та об`єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно- будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об`єкта до експлуатації протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви. Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта є дата реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації або видачі сертифіката (частина п`ята статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").
Згідно ч. 9 статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зареєстрована декларація про готовність об`єкта до експлуатації або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об`єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об`єкт до державної статистичної звітностк-а оформлення права власності на нього.
Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об`єкта до експлуатації, та за експлуатацію об`єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката (частина десята статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").
Відповідно до ч. 2 ст.39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування декларації чи права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно- будівельного контролю письмово повідомляє замовника протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів будівництва регламентована Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 (далі - Порядок №553).
Частиною 2 пункту 1 Порядку №553 закріплено, що державний архітектурно-будівельний контроль відповідно до повноважень, визначених статтею 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , здійснюється такими органами державного архітектурно-будівельного контролю: виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; Держархбудінспекцією.
Пунктом 3 Порядку №553 встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами органів державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень.
Відповідно до п.5 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Пунктом 7 Порядку N 553 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що підставами для проведення позапланової перевірки є:
- подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта;
- перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;
- звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Відповідно пункту 8 Порядку N 553, за результатами державного архітектурно- будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.
У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (пункти 16, 17 Порядку N 553).
Права та обов`язки суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зазначені у пунктах 13, 14 Порядку N 553.
Зокрема, суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Зі змісту положень статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку N 553 вбачається, що для усунення можливості зловживання правом на перевірки, сукупність заходів, які здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил можуть здійснюватися лише під час виконання відповідними суб`єктами підготовчих га будівельних робіт.
Тобто за загальним правилом такі перевірки можливі щодо тих об`єктів, які знаходяться в процесі будівництва.
Виключенням із цього загального правила є виявлення факту самочинного будівництва, у зв`язку з чим, такі перевірки можуть стосуватися й збудованого об`єкту.
Разом з тим, після реєстрації права власності на збудований об`єкт нерухомості на підставі зареєстрованої декларації про готовність об`єкту до експлуатації, остання вичерпує свою дію фактом виконання.
Аналогічна правова позиція міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 01.10.2019 у справі № 826/9967/18; від 12 червня 2019 року у справі №916/1986/18; від 19 вересня 2018 року у справі N 804/1510/16 та від 02 жовтня 2018 року у справі N 465/1461/16-а.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги орган будівельного контролю посилається на те, що об`єкт є самочинним, оскільки відповідно до листа Державного підприємства «УКРДЕРЖБУДЕКСГІЕРТИЗА» в Одеській області №95/04 від 13.05.2019 року експертиза проектної документації «Реконструкція квартири АДРЕСА_1 а без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_5 . Одеса, АДРЕСА_6 не виконувались. Експертний звіт №16-0044-19 від 11.02.2019 року, стосується зовсім іншого об`єкту будівництва та замовника.
Апеляційний суд звертає увагу на те, що встановлення відповідачем в процесі перевірки факту не виконання експертизи проектної документації «Реконструкція квартири АДРЕСА_1 а без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_5 .Одеса, АДРЕСА_6 не підпадає під ознаки самочинного будівництва.
З приписів ч.3 та ч.4 ст. 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", вбачається, що експертиза проекту об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (CCI), не є обов`язковою.
Тобто, як Повідомлення так і Декларація могли була зареєстровані Відповідачем без експертизи проектної документації, а відсутність такої експертизи не є підставою для відмови в реєстрації Повідомлення та Декларації.
Тому, виявлений Відповідачем факт подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні і зареєстрованій декларації, не є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом.
Також, суд зазначає, що Управлінням ДАБК Одеської міської ради 13.02.2019 року за № ОД 061190441782 зареєстровано Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (CC1) щодо реконструкції квартири АДРЕСА_1 без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, за адресою АДРЕСА_3 АДРЕСА_2 а.
08.04.2019 року за № ОД 141190982351, Управлінням ДАБК Одеської міської ради зареєстрована Декларація про готовність до експлуатації об`єкта, замовник - ОСОБА_1 .
12.04.2019 року за ОСОБА_1 зареєстровано право власності на квартиру АДРЕСА_4 .
Колегія суддів звертає увагу, що реєстрація повідомлення про початок виконання будівельних робіт є обов`язковою умовою для початку виконання будівельних робіт. Відповідальність за повноту та достовірність інформації, наведеної в декларації, несе замовник будівництва (особа, яка подає повідомлення).
В свою чергу, Державна архітектурно-будівельна інспекція може скористатися наданим їй правом відмови у реєстрації повідомлення з підстав, визначених статтею 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", у тому числі, у зв`язку з поданням недостовірної інформації у такому повідомленні.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 05 червня 2019 року у справі N 815/3172/18, від 23 липня 2019 року у справі N 826/5607/17.
За правилами статті 26 цього Закону завершальним етапом будівництва об`єкта містобудування є реєстрація права власності на такий об`єкт.
З огляду на викладене, реєстрація повідомлення про початок виконання будівельних робіт є актом одноразового застосування, який потягнув за собою настання певних правових наслідків, в даному випадку вчинення позивачем дій щодо реалізації наданого йому цим повідомленням права на проведення будівельних робіт, а згодом і отримати свідоцтво на право власності.
З моменту реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації, з якою пов`язується закінчення будівництва об`єкта містобудування, повідомлення про початок виконання будівельних робіт вичерпало свою дію.
Після реєстрації 12.04.2019 року ОСОБА_1 права власності на квартиру АДРЕСА_4 , декларація про готовність об`єкта до експлуатації новоствореного об`єкта містобудування вичерпала свою дію, про що правомірно зазначив суд першої інстанції.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією, викладеною, зокрема, у постановах Верховного Суду від 19 вересня 2018 року у справі N 804/1510/16, від 02 жовтня 2018 року у справі N 465/1461/16-а, від 05 червня 2019 року у справі N 815/3172/18, від 23 липня 2019 року у справі N 826/5607/17.
Отже, за таких обставин, окружний суд дійшов обґрунтованого висновку, що накази від 16.05.2019 № 01-13/224 ДАБК та від 07.06.2019 № 01-13/241 ДАБК, є протиправними та такими що підлягають скасуванню.
У зв`язку з відмовою у задоволенні апеляційної скарги та залишенням без змін рішення суду першої інстанції у відповідності до ст. 139 КАС України апеляційний суд не здійснює зміну розподілу судових витрат.
Згідно зі ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, рішення або ухвалу - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 34, 243, 316, 321, 325, 328, 329, 331 КАС, суд,
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради - залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування наказів - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст судового рішення складено 03.06.2020 року.
Суддя-доповідач: О.О.Димерлій
Суддя: Т.М. Танасогло
Суддя: О.В. Єщенко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2020 |
Оприлюднено | 03.06.2020 |
Номер документу | 89598203 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Димерлій О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні