Рішення
від 26.05.2020 по справі 603/650/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 603/650/19

26 травня 2020 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Баранюка А.З.

за участю:

секретаря судового засідання Габрилецької С.Є.

представників позивача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 Н ОСОБА_3 ;

представника відповідача: Стрижак О.В.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БМУ-61" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Львівській області про визнання дій протиправними, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БМУ-61" звернулося до Монастириського районного суду Тернопільської області із позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Львівській області, в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Львівській області щодо складання Акта про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10.10.2019 №0018923;

- визнати протиправним та скасувати розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту №0018923 від 10.10.2019 на суму 852,00 євро, складений Управлінням Укртрансбезпеки у Львівській області.

Свої позовні вимоги обґрунтував тим, що 10.10.2019 працівниками Управління Укртрансбезпеки в Львівській області на пункті габаритно-вагового контролю, розташованому на автомобільній дорозі Київ Чоп 610-200 км, було проведено габаритно-ваговий контроль позивача МАЗ модель 6516 Е8-520-000 реєстраційний номер НОМЕР_1 , що перевозив пісок будівельний просіяний, за результатами якого встановлено перевищення вагових параметрів.

Проте позивач не погоджується із вказаним висновком, оскільки інформація про вагові параметри транспортного засобу щодо якого здійснюється габаритно-ваговий контроль, в довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю та в акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів може вноситися лише на підставі документа, автоматично сформованого відповідним ваговим обладнанням за результатами зважування.

Оскільки такий документ у відповідача відсутній, тому на думку позивача, вищевказані довідка та Акт не можуть вважатися допустимими доказами реальної ваги транспортного засобу позивача.

Ухвалою судді від 30.10.2019 справу №603/650/19 передано на розгляд до Тернопільського окружного адміністративного суду.

Дана справа надійшла до Тернопільського окружного адміністративного суду 25.11.2019 та за результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями передана на розгляд головуючому судді Баранюку А.З.

Ухвалою судді від 29.11.2019 відмовлено у відкриті провадження в даній адміністративній справі в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту №0018923 від 10.10.2019 на суму 852,00 євро, складений Управлінням Укртрансбезпеки у Львівській області.

Також, ухвалою судді від 29.11.2019 відкрито провадження в адміністративній справі №603/650/19 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

19.12.2019 представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву (а.с. 32-42), в якому вказав, що 10 жовтня 2019 року контролюючими особами Управління Уктрансбезпеки у Львівській області, на підставі щотижневого графіку проведення рейдових перевірок Управління Уктрансбезпеки у Львівській області в період з 7 жовтня по 13 жовтня 2019 року та відповідно до направлення на рейдову перевірку № 009316 від 7 жовтня 2019 року на а/д Київ-Чоп 610 км+ 200 м проводилася рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні вантажні перевезення вантажів та пасажирів.

За результатами зважування транспортного засобу марки МАЗ НОМЕР_2 державний номер НОМЕР_1 , співробітниками Уктрансбезпеки у Львівській області було встановлено, що навантаження на І здвоєну вісь становило 17,17 т при максимально допустимому 16 т і на II - 24,06 т при нормативно допустимих - 16 т. У зв`язку з виявленими під час здійснення габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових параметрів нормам та правилам, контролюючими особами Укртрансбезпеки у Львівській області було складено довідку № 0007923 від 10.10.2019 року про результати здійснення габаритно-вагового контролю та акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0018923 від 10.10.2019 року.

Зважування проводилось автоматичним приладом для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь 030T-AS2-PWIA. На вказаний засіб вимірювальної техніки виданий сертифікат перевірки типу №000438 від 27.11.2018, який зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за №UA.TR.002.CT.0115-17 Rev.0. Вказаний сертифікат та декларація про відповідність №4 від 06.12.2017р. свідчать про відповідність засобу вимірювальної техніки вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підтверджено шляхом перевірки відповідності вимогам п. 5.2 ДСТУ OIML R 134-1:2010 Прилади автоматичні для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантажень на вісь. Частина 1. Загальні технічні вимоги та методи випробування (OIML R 134-1:2006, IDT) .

Зазначив, що вище вказані документи видані ДП Харківстандартметрологією , яке є повноваженим органом метрології, стандартизації, сертифікації і оцінки відповідності, системи управління та випробування продукції Мінекономрозвитку України.

Вказав, що зважування проводилось на автомобільній дорозі Київ - Чоп 610 км + 200 м, де розміщена площадка для проведення габаритно-вагового контролю, яка відповідає розділу ІІ Вимог до пересувного пункту габаритно-вагового контролю, що затверджені наказом Міністерства інфраструктури України №255 від 28.07.2016.

Зазначив, що обставина перевищення вагових параметрів зафіксована роздруківкою (талоном) від 10 жовтня 2019 року № 2057, який формується і видається автоматично, що унеможливлює втручання особи в результати зважування.

26.12.2019 представник позивача подав до суду додаткові пояснення до позову (а.с. 55-56).

Ухвалою суду від 26.12.2019 розгляд справи було відкладено.

27.01.2020 представник позивача подав до суду відповідь на відзив (а.с. 60-62).

Ухвалою суду від 27.01.2020 розгляд справи було відкладено.

20.03.2020 представник відповідача подав до суду заперечення на відповідь на відзив (а.с. 71-73).

11.02.2020 представник позивача подав до суду відповідь на заперечення на відповідь на відзив (а.с. 75-77).

Ухвалою суду від 11.02.2020 розгляд справи було відкладено.

14.02.2020 представник відповідача подав до суду додаткові пояснення (а.с. 106-107).

Ухвалою суду від 18.02.2020 розгляд справи було відкладено.

27.02.2020 представник позивача подав до суду відповідь на додаткові пояснення (а.с. 127-128).

Ухвалою суду від 27.02.2020 розгляд справи було відкладено.

Судове засідання 11.03.2020 не проводилося у зв`язку із перебуванням головуючого судді у відпустці.

11.03.2020 представник позивача подав до суду додаткові пояснення до позову (а.с. 138-139).

Ухвалами суду від 24.03.2020, 09.04.2020, 28.04.2020 та 20.05.2020 розгляд справи було відкладено.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали, просили його задовольнити. Додатково вказали, що акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0018923 від 10.10.2019 складений контролюючими особами відповідача не у відповідності до Додатку 3 до Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 р. № 422.

Представник відповідача в судовому засідання проти позовних вимог заперечив, просив відмовити в його задоволенні.

Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників позивача, представника відповідача, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали, що містяться у справі, встановив наступні факти.

Судом встановлено, що 10 жовтня 2019 року контролюючими особами Управління Уктрансбезпеки у Львівській області, на підставі щотижневого графіку проведення рейдових перевірок Управління Уктрансбезпеки у Львівській області в період з 7 жовтня по 13 жовтня 2019 року (а.с. 43) та відповідно до направлення на рейдову перевірку № 009316 від 7 жовтня 2019 року (а.с. 44) на автомобільній дорозі Київ-Чоп 610 км+200 м проводилася рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні вантажні перевезення вантажів та пасажирів.

За результатами зважування транспортного засобу марки МАЗ НОМЕР_2 державний номер НОМЕР_1 , співробітниками Уктрансбезпеки у Львівській області було встановлено, що навантаження на першу здвоєну вісь становило 17,17 т при максимально допустимому 16 т і на другу - 24,06 т при нормативно допустимих - 16 т.

У зв`язку з виявленими під час здійснення габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових параметрів нормам та правилам, контролюючими особами Укртрансбезпеки у Львівській області було складено довідку № 0007923 від 10.10.2019 року про результати здійснення габаритно-вагового контролю (а.с. 47), Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0018923 від 10.10.2019 року (а.с. 48) та розрахунок №247/041 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування (а.с. 49).

Не погоджуючись із діями відповідача позивач звернувся до суду із відповідним позовом.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України № 2747-IV від 06.07.2005 (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, відповідно до пункту 1 якого Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Підпунктами 2, 15, 27, 54, 58, 62 пункту 5 даного Положення передбачено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті; здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю; проводить перевірки за додержанням суб`єктами господарювання, фізичними особами та юридичними особами вимог законодавства про транспорт; здійснює контроль наявності, видачу дозвільних документів на здійснення перевезень та контроль відповідності виду перевезення, що фактично здійснюється; здійснює інші повноваження, визначені законом.

Згідно з пунктом 8 вказаного Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до пункту 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567, (далі - Порядок № 1567) органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.

Отже, з огляду на викладене, Управління Укртрансбезпеки у Львівській області під час здійснення своїх повноважень діє як суб`єкт владних повноважень, якому надано повноваження щодо здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням перевізниками законодавства про автомобільний транспорт.

Згідно з пунктом 14 Порядку №1567 рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.

Пунктом 15 Порядку №1567 передбачено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється, серед іншого: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України Про автомобільний транспорт документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону України Про автомобільний транспорт .

Пунктом 16 Порядку №1567 передбачено, зокрема, що під час проведення рейдової перевірки можливе здійснення габаритно-вагового контролю.

Відповідно до пункту п.6 Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 р. № 422, у разі виявлення порушень правил перевезення великогабаритних, великовагових і небезпечних вантажів посадові особи складають акти за формою згідно з додатками 2 і 3 до цього Порядку та повідомляють відповідний підрозділ Національної поліції про такі порушення.

При дослідженні оскаржуваного Акта в судовому засіданні представники позивача вказали, що посадові особи Управління Укртрансбезпеки у Львівській області при його складанні не зазначили код ЄДРПОУ суб`єкта який перевірявся, його номер телефону, не вказали маршрут руху із зазначенням пройденої відстані, що вказує на протиправну бездіяльність Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Львівській області при складанні Акту про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10 жовтня 2019 року № 0018923.

При розгляді даної справи суд погоджується із твердженням представників позивача про те, що, поряд з іншим, при складанні вказаного Акта посадовими особами відповідача вказано невірний пройдений маршрут автомобіля "Миколаїв - Івано-Франківськ", що стоновить120 км, оскільки судом встановлено, що транспортний засіб рухався по пройденому маршруту від м.Миколаїв Львівської області до м.Стрий Львівської області, що становить 35 км.

Поряд із цим, посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Львівській області у вказаному Акті було зазначено місце проведення габаритно-вагового контролю (гр.2), автомобіль (гр.3), суб`єкт, що перевіряється (гр. 5), найменування та тип вантажу (гр. 6), повна маса (нормативно допустима, фактична) (гр. 7), осьові навантаження (нормативно допустиме, фактичне) (гр. 10).

З урахуванням вищенаведеного, суд приходить до висновку, що наявні вказані недоліки у оформленні Акта. Разом з тим, незазначення всіх реквізитів у Акті про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10 жовтня 2019 року № 0018923 не спростовує інших відомостей, що відображені у ньому.

Щодо інших доводів представників позивача про неправомірні дії посадових осіб відповідача при складанні Акту про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10 жовтня 2019 року № 0018923, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).

Відповідно до частини дванадцятої статті 6 Закону № 2344-III державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Згідно з частиною першою статті 48 Закону № 2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Відповідно до частини другої статті 29 Закону України Про дорожній рух від 30.06.1993 № 3353-XII з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30 (далі - Правила № 30), передбачено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великогабаритним, якщо його габарити перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306.

Згідно з пунктом 4 Правил № 30 рух великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що використовуються на автомобільних дорогах загального користування визначає Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 (далі - Порядок № 879).

Відповідно до підпункту 2 пункту 2 Порядку № 879 вимірювання (зважування) - процес визначення за допомогою вимірювального (зважувального) обладнання габаритно-вагових параметрів фактичної маси та навантаження на вісь (осі) транспортного засобу, що проводяться згідно з методикою, затвердженою спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології.

Підпунктом 4 пункту 2 Порядку № 879 визначено, що габаритно-ваговий контроль - це контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

У відповідності до пункту 18 Порядку № 879 за результатами точного габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка результатів здійснення контролю із зазначенням часу і місця його проведення, а на запит водія - міжнародний сертифікат зважування вантажних транспортних засобів, якщо пункт габаритно-вагового контролю уповноважений видавати такі сертифікати.

Відповідно до пункту 23 Порядку № 879 власник великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу або уповноважена ним особа має право привести габаритно-вагові параметри транспортного засобу у відповідність з установленими нормативами шляхом часткового розвантаження, перевантаження на інший транспортний засіб або у будь-який інший спосіб.

Суд зазначає, що представником відповідача в судових засідання спростовано твердження представників позивача про те, що прилад, яким проводилося зважування автомобіля несертифікований.

Так, зважування проводилось автоматичним приладом для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь 030T-AS2-PWIA.

Під час розгляду справи, представником Управління Укртрансбезпеки у Львівській області було надано на вказаний засіб вимірювальної техніки сертифікат перевірки типу №000438 від 27.11.2018 (а.с. 50), який зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за №UA.TR.002.CT.0115-17 Rev.0, а також декларацію про відповідність №4 згідно якої вказаний засіб вимірювальної техніки відповідає вимогам технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки та сертифікату перевірки типу №UA.TR/113-0115-17.

Вище вказані документи видані ДП Харківстандартметрологією , яке є повноваженим органом метрології, стандартизації, сертифікації і оцінки відповідності, системи управління та випробування продукції Мінекономрозвитку України.

Суд зазначає, що вказаний сертифікат та декларація про відповідність №4 від 06.12.2017р. свідчать про відповідність засобу вимірювальної техніки вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.

Крім того, обставина перевищення вагових параметрів зафіксована роздруківкою (талоном) від 10 жовтня 2019 року № 2057, який формується і видається автоматично, що унеможливлює втручання особи в результати зважування.

Щодо посилання представників позивача про те, що на час проведення рейдової перевірки методика зважування транспортних засобів, що здійснюють перевезення сипучих вантажів відсутня, суд зазначає, що Верховний Суд у постанові 02 серпня 2018 року у справі №820/1420/17 (адміністративне провадження №К/9901/24144/18) зазначив, що відсутність методики проведення габаритно-вагового контролю, затвердженої Міністерством економічного розвитку, відповідно до вимог п.19 Порядку №879, не є підставою, яка звільняє перевізників від відповідальності за перевищення вагових та габаритних параметрів транспортного засобу та від обов`язку по внесенню плати за таке перевищення.

У вказаній постанові Верховний Суд також зазначив, що на момент виникнення спірних правовідносин, не була затверджена відповідна методика Мінекономрозвитку, якою мали керуватися органи Укртрансбезпеки під час проведення габаритно-вагового контролю.

Але оскільки за змістом статей 4 і 29 Закону України Про дорожній рух , статті 33 Закону України Про автомобільні дороги визначення порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування віднесено до компетенції Кабінету Міністрів України, і такий механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів визначено Порядком №879, яким керувався відповідач, Суд вважає, що відповідачем правомірно складено спірний розрахунок плати за проїзд.

Наведене узгоджується з подальшим нормативним регулюванням спірних правовідносин, а саме скасування п.19 Порядку №879 Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №671 без визначення необхідності застосування затвердженою Мінекономрозвитку або іншою методикою .

У відповідності до Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, в межах позовних вимог.

Частиною першою статті 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищенаведеного суд приходить до висновку, що у даному випадку позовні вимоги підлягають до задоволення шляхом визнання протиправною бездіяльності Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Львівській області щодо незазначення всіх зазначених реквізитів при складанні Акта про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10 жовтня 2019 року № 0018923, передбачених в Додатку 3 до Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 р. № 422.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Визнати протиправною бездіяльність Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Львівській області щодо незазначення всіх реквізитів при складанні Акта про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10 жовтня 2019 року № 0018923, передбачених в Додатку 3 до Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 р. № 422.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БМУ-61" сплачений судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Реквізити сторін:

позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "БМУ-61" (вул. Січових Стрільців, 42, м. Монастирська, Тернопільська область, 48300, код ЄДРПОУ 40824550);

відповідач - Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Львівській області (проспект Чорновола, 57, м. Львів, 79020, код ЄДРПОУ 39816845).

Повне судове рішення складено 01 червня 2020 року.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено03.06.2020
Номер документу89598452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —603/650/19

Рішення від 26.05.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Монастириський районний суд Тернопільської області

Гудкова Ю. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні