Рішення
від 01.06.2020 по справі 520/3309/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 червня 2020 р. № 520/3309/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чудних С.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

В С Т А Н О В И В :

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу житло та здоров`ю людей.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в ході перевірки будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області) встановлено, що вона експлуатується з порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей. У зв`язку із чим, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, а позивачеві - відповідь на відзив.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.

Представник відповідача через канцелярію суду надав відзив на позов, в якому зазначив, що Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області) усуваються порушення, які були виявленні під час позапланової перевірки ГУ ДСНС України у Харківській області 17.12.2019. Будівлю та приміщення Іванівської філії Красноградського багатопрофільного ліцею не обладнано системами пожежної сигналізації та системою оповіщення людей про пожежу та керування евакуацією з подальшим технічним обслуговуванням організацією, що має відповідну ліцензію та виведенням сигналу на пульт пожежного спостереження. 26.06.2019 підписано Договір № 26-07 між відділом освіти Красноградської РДА та ПП "ЯРІС" про виконання послуг на встановлення ламп евакуаційного освітлення у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252. Даний договір виконаний. Крім того, 17.07.2019 підписано Договір № 156/1 між відділом освіти Красноградської РДА та КП "Харківспецпром" щодо виконання робіт з вогнезахисного оброблення дерев`яних конструкцій горищних приміщень. Будівля закладу Іванівської філії Красноградського багатопрофільного ліцею не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням, оскільки для забезпечення будівлі закладу пожежними резервуарами та гідрантами необхідно 1000000,00 грн, яких на сьогоднішній день в бюджеті на 2020 рік не передбачено. Також, адміністрація Красноградського багатопрофільного ліцею, починаючи з 2018 року частково виконувала вимоги у сфері улаштування блискавкозахисту будівель та споруд, а саме: в 2018 році були виділено кошти на проектно-кошторисну документацію "Робочий проект системи блискавкозахисту у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею" в сумі 10778,40 грн та 10.12.2018 підписаний Договір підряду № 10/213н між відділом освіти Красноградської РДА та ДП "ХАРКІВСПЕЦНАЛАДКА" КП "ХАРКІВСПЕЦСЕРВІС" щодо виготовлення Робочого проекту системи блискавкозахисту у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області за адресою Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252. На підставі викладеного, просив відмовити у задоволенні позову у понову обсязі.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що з 16.12.2019 по 17.12.2019 Красноградським районним відділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області проведена позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на території та у будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252.

Зазначена перевірка проводилась у відповідності до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", наказу від 13.12.2019 №97 "Про проведення позапланових перевірок об`єктів", посвідчення на проведення перевірки від 13.12.2019 № 188 Красноградського районного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.

За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 17.12.2019 № 148.

Відповідно до акту, складеного за результатами перевірки Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252 встановлено, що будівля експлуатуються з порушенням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- будівлі та приміщення філії не обладнано системам пожежної сигналізації (СПС), та системою оповіщення людей про пожежу та керування евакуацією з подальшим технічним обслуговуванням організацією, що має відповідну ліцензію та з виведенням сигналу на пульт пожежного спостереження;

- будівлі не забезпечені зовнішнім водопостачанням;

- будівля не забезпечена пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

- будівля не забезпечена адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку);

- на об`єкті не розміщено інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії;

- на об`єкті не здійснюються навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки;

- допуск до роботи працівників здійснюється тільки після проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки;

- не проведена ідентифікація потенційно-небезпечного об`єкту.

Так, на момент звернення до суду не усунутими залишаються порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей та можуть привести до пожежі у нежитлових будівлях Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252, а саме:

- будівлі та приміщення філії не обладнано системам пожежної сигналізації (СПС), та системою оповіщення людей про пожежу та керування евакуацією з подальшим технічним обслуговуванням організацією, що має відповідну ліцензію та з виведенням сигналу на пульт пожежного спостереження;

- будівлі не забезпечені зовнішнім водопостачанням;

- будівля не забезпечена пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів.

На думку позивача, на теперішній час, вищевказані порушення залишаються не виконаними, у зв`язку із чим, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Вирішуючи спір по суті суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (надалі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно п. 4 Розділу І Правил пожежної безпеки в Україні пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про пожежну безпеку" забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.

Згідно вимог пункту 1 "Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політикусфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Вимогами частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в областях.

Згідно вимог пункту 3 "Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 визначено: «Основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності: 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільної о захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.» .

Згідно п. 4 Розділу І Правил пожежної безпеки в Україні пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про пожежну безпеку" забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.

Згідно частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною 4 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V визначено, що виключно законами встановлюються вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.

Відповідно до пунктів 1, 4 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є зокрема недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами та нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Згідно підпункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Отже, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Згідно вимог пункту 24 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.

Відповідно до вимог пункту 3.1 Національного класифікатору ДК 019:2010 "Класифікатор надзвичайних ситуацій", затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 року №457 (далі - Класифікатор) "Надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, зокрема епідемією, епізоотією, епіфітотією, пожежею, що призвело (може призвести) до виникнення великої кількості постраждалих, загрози життю та здоров`ю людей, їх загибелі, значних матеріальних утрат, а також до неможливості проживання населення на території чи об`єкті, ведення там господарської діяльності".

Згідно вимог пункту 4 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України аварія - небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила ураження, травмування населення або створює на окремій території чи території суб`єкта господарювання загрозу життю або здоров`ю населення та призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи спричиняє наднормативні, аварійні викиди забруднюючих речовин та інший шкідливий вплив на навколишнє природне середовище.

Згідно вимог пункту 25 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечна подія - подія, у тому числі катастрофа, аварія, пожежа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, епіфітотія, яка за своїми наслідками становить загрозу життю або здоров`ю населення чи призводить до завдання матеріальних збитків.

Також розділом 4 Класифікатору встановлено, що надзвичайна ситуація техногенного характеру це порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті унаслідок транспортної аварії (катастрофи), пожежі, вибуху, аварії з викиданням (загрозою викидання) небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин, раптового руйнування споруд; аварії в електроенергетичних системах, системах життєзабезпечення, системах телекомунікацій, на очисних спорудах, у системах нафтогазового промислового комплексу, гідродинамічних аварій тощо.

У розділі 6 Класифікатору зазначені коди надзвичайних ситуацій у наслідок пожеж та вибухів.

Згідно визначення ДСТУ 2272-06 "Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять" небезпечним чинником пожежі є прояв пожежі, що призводить чи може призвести до опечення, отруєння леткими продуктами згоряння або піролізу, утравмування чи загибелі людей та (або) до заподіяння матеріальних, соціальних, екологічних збитків. До небезпечних факторів пожежі належать: підвищена температура, задимлення, погіршення складу газового середовища.

Відповідно до пункту 43 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.

Згідно з вимогами пункту 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Таким чином, пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, але й за наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від шкідливого впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.

Відповідно до частини 2 статті 17 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту здійснює прогнозування спільно із центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування території України щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій.

Приписами пункту 4 "Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1052 від 16.12.2015, встановлено, що ДСНС відповідно до покладених на неї завдань зокрема здійснює разом із центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування території України щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій.

Отже, позивач у даній справі є органом, який здійснює прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування підвідомчій йому території щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій.

Суд погоджується з доводами позивача, що вказані в адміністративному позові порушення, які при виникненні пожеж (надзвичайних ситуацій) створять небезпеку людям (як персоналу об`єкту, так й іншим громадянам, а також особам, які будуть задіяні в їх ліквідації), оскільки пожежа (надзвичайна ситуація) може виникнути на об`єкті у зв`язку із стихійним лихом (блискавки, шквали, повені, пориви вітру тощо), терористичним актом або порушенням вимог пожежної та техногенної безпеки безпосередньо персоналом об`єкту (необережне поводження з вогнем, паління, проведення вогневих і зварювальних робіт, порушення технологічного процесу, підпали тощо).

Як зазначив представник відповідача у відзиві на позов, 26.06.2019 між відділом освіти Красноградської РДА та ПП "ЯРІС" укладено договір № 26-07 про виконання послуг на встановлення ламп евакуаційного освітлення у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252.

Дослідивши надані до матеріалів справи договір та відповідні документи до нього, а саме: договірні ціни, дефектний акт, кошториси, суд зазначає, що відповідачем обладнано приміщення Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею лампами евакуаційного освітлення (здійснено монтаж світильників, установлено штепсельні розетки, прокладено пластикові короби та ізольовані проводи).

Поряд із тим, доказів обладнання приміщення Іванівської філії Красноградського багатопрофільного ліцею системами пожежної сигналізації (СПС), системою оповіщення людей про пожежу з виведенням сигналу на пульт пожежного спостереження відповідачем до суду не надано.

Крім того, представник відповідача зазначив, що відповідно до договору № 156/1 від 17.07.2019, укладеного між відділом освіти Красноградської РДА (замовник) та КП "Харківспецпром" (підрядник), підрядник прийняв на себе зобов`язання виконати роботи з вогнезахисного оброблення дерев`яних конструкцій горищних приміщень з застосуванням автомобілю ЗІЛ 130 АЦ-40 в загальному розмірі 970 квадратних метрів розгорнутої.

Поряд із тим, оброблення дерев`яних конструкцій горищних приміщень не було підставою для звернення позивача до суду.

Також, у відзиві на позов відповідача зазначив, що в 2018 році були виділено кошти на проектно-кошторисну документацію "Робочий проект системи блискавкозахисту у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею" та 10.12.2018 укладено договір підряду № 10/213н між відділом освіти Красноградської РДА та ДП "ХАРКІВСПЕЦНАЛАДКА" КП "ХАРКІВСПЕЦСЕРВІС" щодо виготовлення робочого проекту системи блискавкозахисту у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області за адресою Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252.

Однак, суд зауважує, що факт укладання договору на виготовлення робочого проекту системи блискавкозахисту не є доказом облаштування будівлі Іванівської філії Красноградського багатопрофільного ліцею пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідачем до суду не надано.

Крім того, суд зазначає, що у відзиві на позов відповідач зазначив, що будівля закладу Іванівської філії Красноградського багатопрофільного ліцею не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням, оскільки для забезпечення будівлі закладу пожежними резервуарами та гідрантами необхідно 1000000,00 грн, яких на сьогоднішній день в бюджеті на 2020 рік не передбачено.

Тобто, порушення щодо забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням так і не усунуто відповідачем.

З огляду на викладене вище, суд зазначає, що відповідачем не надано до суду належних доказів у підтвердження усунення у повному обсязі порушень, виявлених позивачем під час проведення перевірки, які зафіксовано перевіряючими у акті перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 17.12.2019 № 148 та є підставою для звернення до суду, а судом під час розгляду справи не встановлено.

Враховуючи, що відповідачем не надано до суду доказів усунення виявлених в ході перевірки позивачем порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, суд приходить до висновку, що з метою недопущення пожежі та як наслідок загрозу життю та здоров`ю людей, про необхідність зупинення експлуатації будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу житло та здоров`ю людей.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.

Керуючись статтями 14, 243-246, 258, 262, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8, м. Харків, 61013, код 38631015) до Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (вул. 19 Вересня, буд. 119 А, м. Красноград, Харківська область, 63304, код 24135555) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу житло та здоров`ю людей.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.О.Чудних

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2020
Оприлюднено04.06.2020
Номер документу89598542
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3309/2020

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Постанова від 09.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Рішення від 01.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні