ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2020 р. Справа № 520/3309/2020 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Бегунца А.О.,
Суддів: Рєзнікової С.С. , Мельнікової Л.В. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 01.06.2020 року, головуючий суддя І інстанції: Чудних С.О., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 01.06.20 року по справі № 520/3309/2020
за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області
до Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області
про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,
ВСТАНОВИВ:
Позивач Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області. в якому просив суд:
- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу житло та здоров`ю людей.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в ході перевірки будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області) встановлено, що вона експлуатується з порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 01.06.2020 позовні вимоги задоволено.
Застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу житло та здоров`ю людей.
Не погодившись з вказаним рішенням, відповідачем Красноградським багатопрофільним ліцеєм Красноградської районної ради Харківської області подано апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм матеріального та процесуального права та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, просить рішення Харківського окружного адміністративного суду від 01.06.2020 скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що Красноградським багатопрофільним ліцеєм Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області) усуваються порушення, які були виявленні під час позапланової перевірки ГУ ДСНС України у Харківській області 17.12.2019. Зокрема, 17.07.2020 підписано Договір № 156/1 між відділом освіти Красноградської РДА та КП "Харківспецпром" щодо виконання робіт з вогнезахисного оброблення деревяних конструкцій горищних приміщень. Будівля закладу Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням. Так як для забезпечення будівлі закладу пожежними резервуарами та гідрантами необхідно 1000000,грн, яких на сьогоднішній день в бюджеті на 2020 рік не передбачено.
Відповідно до відзиву на апеляційну скаргу, позивач зазначає, що на даний час строк усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що передбачений приписом КРВ ГУ ДСУ з надзвичайних ситуацій у Харківській області від 17.12.2019 № 146 закінчився 16.01.2020, однак 3 види порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що стали підставами звернення позивача до суду, відповідачем не виконані.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено наявними в матеріалах справи доказами, що з 16.12.2019 по 17.12.2019 Красноградським районним відділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області проведена позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на території та у будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252.
Зазначена перевірка проводилась у відповідності до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", наказу від 13.12.2019 №97 "Про проведення позапланових перевірок об`єктів", посвідчення на проведення перевірки від 13.12.2019 № 188 Красноградського районного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.
За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 17.12.2019 № 148.
Відповідно до акту, складеного за результатами перевірки Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252 встановлено, що будівля експлуатуються з порушенням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:
- будівлі та приміщення філії не обладнано системам пожежної сигналізації (СПС), та системою оповіщення людей про пожежу та керування евакуацією з подальшим технічним обслуговуванням організацією, що має відповідну ліцензію та з виведенням сигналу на пульт пожежного спостереження;
- будівлі не забезпечені зовнішнім водопостачанням;
- будівля не забезпечена пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;
- будівля не забезпечена адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку);
- на об`єкті не розміщено інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії;
- на об`єкті не здійснюються навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки;
- допуск до роботи працівників здійснюється тільки після проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки;
- не проведена ідентифікація потенційно-небезпечного об`єкту.
Так, на момент звернення до суду не усунутими залишаються порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей та можуть привести до пожежі у нежитлових будівлях Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області (Іванківської філії Красноградського багатопрорфільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області), за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252, а саме:
- будівлі та приміщення філії не обладнано системам пожежної сигналізації (СПС), та системою оповіщення людей про пожежу та керування евакуацією з подальшим технічним обслуговуванням організацією, що має відповідну ліцензію та з виведенням сигналу на пульт пожежного спостереження;
- будівлі не забезпечені зовнішнім водопостачанням;
- будівля не забезпечена пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів.
Задовольняючи позовні вимоги. суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості.
Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (надалі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Згідно п. 4 Розділу І Правил пожежної безпеки в Україні пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про пожежну безпеку" забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.
Згідно вимог пункту 1 "Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Вимогами частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в областях.
Згідно вимог пункту 3 "Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 визначено: "Основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності: 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб".
Згідно п. 4 Розділу І Правил пожежної безпеки в Україні пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про пожежну безпеку" забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.
Згідно частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Частиною 4 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V визначено, що виключно законами встановлюються вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.
Відповідно до пунктів 1, 4 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є зокрема недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами та нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Згідно підпункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Отже, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Згідно вимог пункту 24 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.
Відповідно до вимог пункту 3.1 Національного класифікатору ДК 019:2010 "Класифікатор надзвичайних ситуацій", затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 року №457 (далі - Класифікатор) "Надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, зокрема епідемією, епізоотією, епіфітотією, пожежею, що призвело (може призвести) до виникнення великої кількості постраждалих, загрози життю та здоров`ю людей, їх загибелі, значних матеріальних утрат, а також до неможливості проживання населення на території чи об`єкті, ведення там господарської діяльності".
Згідно вимог пункту 4 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України аварія - небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила ураження, травмування населення або створює на окремій території чи території суб`єкта господарювання загрозу життю або здоров`ю населення та призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи спричиняє наднормативні, аварійні викиди забруднюючих речовин та інший шкідливий вплив на навколишнє природне середовище.
Згідно вимог пункту 25 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечна подія - подія, у тому числі катастрофа, аварія, пожежа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, епіфітотія, яка за своїми наслідками становить загрозу життю або здоров`ю населення чи призводить до завдання матеріальних збитків.
Також розділом 4 Класифікатору встановлено, що надзвичайна ситуація техногенного характеру це порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті унаслідок транспортної аварії (катастрофи), пожежі, вибуху, аварії з викиданням (загрозою викидання) небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин, раптового руйнування споруд; аварії в електроенергетичних системах, системах життєзабезпечення, системах телекомунікацій, на очисних спорудах, у системах нафтогазового промислового комплексу, гідродинамічних аварій тощо.
У розділі 6 Класифікатору зазначені коди надзвичайних ситуацій у наслідок пожеж та вибухів.
Згідно визначення ДСТУ 2272-06 "Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять" небезпечним чинником пожежі є прояв пожежі, що призводить чи може призвести до опечення, отруєння леткими продуктами згоряння або піролізу, утравмування чи загибелі людей та (або) до заподіяння матеріальних, соціальних, екологічних збитків. До небезпечних факторів пожежі належать: підвищена температура, задимлення, погіршення складу газового середовища.
Відповідно до пункту 43 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.
Згідно з вимогами пункту 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Таким чином, пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, але й за наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від шкідливого впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.
Відповідно до частини 2 статті 17 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту здійснює прогнозування спільно із центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування території України щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій.
Приписами пункту 4 "Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1052 від 16.12.2015, встановлено, що ДСНС відповідно до покладених на неї завдань зокрема здійснює разом із центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування території України щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій.
Отже, позивач у даній справі є органом, який здійснює прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування підвідомчій йому території щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій.
Колегія суддів зазначає, що вказані в адміністративному позові порушення при виникненні пожеж (надзвичайних ситуацій) створять небезпеку людям (як персоналу об`єкту, так й іншим громадянам, а також особам, які будуть задіяні в їх ліквідації), оскільки пожежа (надзвичайна ситуація) може виникнути на об`єкті у зв`язку із стихійним лихом (блискавки, шквали, повені, пориви вітру тощо), терористичним актом або порушенням вимог пожежної та техногенної безпеки безпосередньо персоналом об`єкту (необережне поводження з вогнем, паління, проведення вогневих і зварювальних робіт, порушення технологічного процесу, підпали тощо).
В апеляційній скарзі відповідач зазначає, що договір № 26-07, який укладений 26.06.2019 між відділом освіти Красноградської РДА та ПП "ЯРІС" про виконання послуг на встановлення ламп евакуаційного освітлення у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252, повністю виконаний.
Так, матеріалами справи встановлено, що відповідно до договірної ціни, дефектного акту, кошторисів, відповідачем обладнано приміщення Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею лампами евакуаційного освітлення (здійснено монтаж світильників, установлено штепсельні розетки, прокладено пластикові короби та ізольовані проводи).
Поряд із тим, доказів обладнання приміщення Іванівської філії Красноградського багатопрофільного ліцею системами пожежної сигналізації (СПС), системою оповіщення людей про пожежу з виведенням сигналу на пульт пожежного спостереження, зокрема проектно-кошторисної документації та актів виконаних робіт, відповідачем до суду першої та апеляційної інстанції не надано.
Крім того, відповідач зазначив, що відповідно до договору № 156/1 від 17.07.2019, укладеного між відділом освіти Красноградської РДА (замовник) та КП "Харківспецпром" (підрядник), підрядник прийняв на себе зобов`язання виконати роботи з вогнезахисного оброблення дерев`яних конструкцій горищних приміщень з застосуванням автомобілю ЗІЛ 130 АЦ-40 в загальному розмірі 970 квадратних метрів.
Поряд із тим, оброблення дерев`яних конструкцій горищних приміщень не було підставою для звернення позивача до суду.
Також, відповідач зазначає, що в 2018 році виділено кошти на проектно-кошторисну документацію "Робочий проект системи блискавкозахисту у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею" в сумі 10778,40 грн. та 10.12.2018 укладено договір підряду № 10/213н між відділом освіти Красноградської РДА та ДП "ХАРКІВСПЕЦНАЛАДКА"КП "ХАРКІВСПЕЦСЕРВІС" щодо виготовлення робочого проекту системи блискавкозахисту у Іванівській філії Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області за адресою Харківська область, Красноградський район, с. Іванівське, вул. Центральна, 252.
Однак, колегія суддів зазначає, що факт укладання договору на виготовлення робочого проекту системи блискавкозахисту не є доказом облаштування будівлі Іванівської філії Красноградського багатопрофільного ліцею пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідачем до суду не надано.
Крім того, відповідач в апеляційній скарзі зазначив, що будівля закладу Іванівської філії Красноградського багатопрофільного ліцею не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням, оскільки для забезпечення будівлі закладу пожежними резервуарами та гідрантами необхідно 1000000,00 грн, яких на сьогоднішній день в бюджеті на 2020 рік не передбачено.
Тобто, порушення щодо забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням так і не усунуто відповідачем.
З огляду на викладене вище, колегія суддів зазначає, що відповідачем не надано до суду першої та апеляційної інстанцій належних доказів у підтвердження усунення у повному обсязі порушень, виявлених позивачем під час проведення перевірки, які зафіксовано перевіряючими у акті перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 17.12.2019 № 148.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції в повному обсязі досліджено положення нормативних актів, що регулюють спірні правовідносини та дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
Згідно із ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процессуального права.
Таким чином, колегія суддів, переглянувши рішення суду першої інстанції, дійшла висновку, що при прийнятті рішення, суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 311, 315, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Красноградського багатопрофільного ліцею Красноградської районної ради Харківської області - залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 01.06.2020 по справі № 520/3309/2020 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя (підпис)А.О. Бегунц Судді (підпис) (підпис) С.С. Рєзнікова Л.В. Мельнікова
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2020 |
Оприлюднено | 13.10.2020 |
Номер документу | 92115095 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Бегунц А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні