Провадження № 3/760/339/20
в справі 760/31271/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП (ЄДРПОУ 40045340, 04080, м. Київ, вул. Олексія Терьохіна 8А, оф. 41), ідентифікаційний код НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В :
13 листопада 2019 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_1 , передбачених ч.1 ст.483 МК України.
Відповідно до протоколу № 0696/10000/19 про порушення митних правил від 26 вересня 2019 року вбачається, що 07.02.2016 на митну територію України з Польщі через п/п Ягодин - Дорогуск м/п Ягодин Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП (ЄДРПОУ 40045340, 04080, м. Київ, вул. Олексія Терьохіна 8А, оф. 41) ввезено товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто - 22575 кг, кількість місць - 22.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП від 05.02.2016 № 100000000/2016/805285, а також товаросупровідні документи: СMR від 06.02.2016 № 094990, книжка МДП № XF.76980102, інвойс від 04.02.2016 № IM-7891 з зазначенням вартості товарів - 15400 доларів США.
Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ БЛОК БАГ СІСТЕМ гр. ОСОБА_2 для вільного обігу на митній території України на митному посту Столичний за МД від 08.02.2016 № 100270001/2016/248251.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.12.2015 № 01/12/2015, укладений між компанією EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED (3/F, Jonsim Place, 228, Queen's Road East, Wanchai, Гонконг) та ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП в особі директора ОСОБА_1 , СMR від 06.02.2016 № 094990, книжка МДП № XF.76980102, інвойс від 04.02.2016 № IM-7891 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
05.09.2016 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 15292/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів термопластична гума в первинній формі , одержувачем яких виступало ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .
26.12.2016 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 20.12.2016 № 40235/7/99-99-20-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.
Митні органи Республіки Польща надали копії таких документів: додаток № 1 з відомостями щодо номерів книжок МДП та відповідних їм транзитних супровідних документів і експортних декларацій, транзитний супровідний документ № TIR MRN 16PL30204016Е86035, витяг з митної системи транзиту NCTS № TIR XF76980102.
Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR XF76980102, а також транзитному супровідному документі № TIR MRN 16PL30204016Е86035, товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто 22575 кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № XF.76980102 та відправлено в Україну. Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені в Італії відповідно до експортної декларації № 16ITQ0F1T0003348E2, посилання на яку міститься в транзитному супровідному документі № TIR MRN 16PL30204016Е86035.
29.12.2016 було направлено запит до митних органів Італійської Республіки
(вих. № 22722/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів термопластична гума в первинній формі , одержувачем яких виступало ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .
09.09.2019 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Італійської Республіки (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 09.09.2019 № 28536/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.
Митні органи Італійської Республіки надали копії таких документів: експортна декларація від 04.02.2016 № MRN 16ITQ0F1T0003348E2, витяг з бази даних стосовно експортної декларації № MRN 16ITQ0F1T0003348E2, інвойс від 04.02.2016 № E/60/2016, транспортний документ від 04.02.2016.
Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Італійської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100270001/2016/248251, встановлено відповідність щодо опису, ваги брутто та нетто, кількості місць товарів, номера автомобіля.
Відмінність встановлено щодо відправника / продавця, одержувача / покупця та вартості товарів.
Згідно з експортною декларацією № MRN 16ITQ0F1T0003348E2 вартість товарів становить 37576,25 євро, але відповідно до МД № 100270001/2016/248251 та інвойсу від 04.02.2016 № IM-7891 вартість цих же товарів - 15400 доларів США.
Отже, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Італії, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих
ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП при митному оформленні в Україні.
У зв`язку з цим митний орган прийшов до висновку, що товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто 22575 кг та загальною вартістю 37576,25 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (07.02.2016) складає 1090287,26 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Пунктом 1 частини четвертої ст. 335 МКУ встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України надаються такі документи та/або відомості, у числі засобами інформаційних технологій: а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація); б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України.
Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що громадянин ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв`язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил № 0696/10000/19 за ч. 1 ст. 483 МК України.
Особа, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про місце і час розгляду справи був повідомлений.
Заслухавши пояснення представників митного органу, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Протокол про порушення митних правил № 0696/10000/19 складено відносно ОСОБА_1 як керівника ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .
Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
З матеріалів справи вбачається, що 07.02.2016 на митну територію України з Польщі через п/п Ягодин - Дорогуск м/п Ягодин Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП (ЄДРПОУ 40045340, 04080, м. Київ, вул. Олексія Терьохіна 8А, оф. 41) ввезено товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто - 22575 кг, кількість місць - 22.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП від 05.02.2016 № 100000000/2016/805285, а також товаросупровідні документи: СMR від 06.02.2016 № 094990, книжка МДП № XF.76980102, інвойс від 04.02.2016 № IM-7891 з зазначенням вартості товарів - 15400 доларів США).
Проте згідно з копією експортної митної декларації, яка надійшла від митних органів Італійської Республіки від 04.02.2016 № MRN 16ITQ0F1T0003348E2, витягом з бази даних стосовно експортної декларації № MRN 16ITQ0F1T0003348E2, інвойсом від 04.02.2016 № E/60/2016, італійською компанією TECNOFILM на адресу ТОВ Телексі Кар експортовано товар термопластична гума в первинній формі , вартість якого становить 37576,25 євро (EUR)., а отже вони не мають відношення до партії товару, яка поставляється на адресу ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .
Зазначені документи стосуються різних суб`єктів господарювання, тобто були направлені двома різними відправниками (продавцями) двом різним юридичним особам - одержувачам (покупцям) товару, що не пов`язані між собою, а також відмінними є й умови поставки товарів та їх вартість.
Посилання в протоколі про порушення митних правил на те, що вартість цього товару складає більшу суму ґрунтуються лише на припущеннях та не підтверджені належними доказами.
У ст. 257 МК України визначено поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Будь-яких інших доказів на підтвердження таких обставин суду не надано та не зазначено про наявність таких доказів. Не надано і належних доказів на підтвердження того, що громадянину ОСОБА_1 могло бути відомо про відмінність вартості товарів та наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які, передбачена ст. 483 МК України.
В матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у митних деклараціях (товаросупровідних документах) на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що громадянин ОСОБА_1 не подавав митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняв дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
За таких обставин не може йти мова про наявність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 483 Митного Кодексу України
Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, оскільки зазначена в поданому інвойсі сума є більшою, ніж вартість товару.
З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, що сумніви мають трактуватись на користь притягуваного до відповідальності, вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.
Керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,
П О С Т А Н О В И В :
Закрити провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2020 |
Номер документу | 89619155 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Коробенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні