Постанова
від 13.12.2019 по справі 760/29965/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/29965/19

Провадження №3/760/8878/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2019 року м. Київ

Суддя Солом`янського районного суду м. Києва Козленко Г.О., за участю секретаря Хлімекнкової А.Л., представника Київської міської митниці ДФС Кептене Д.А., розглянувши матеріали, що надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності відносно громадянина України ОСОБА_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40045340, 04080, м. Київ, вул. Олексія Терьохіна 8А, оф. 41), ідентифікаційний код НОМЕР_1 , у зв`язку з порушенням митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України,-

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу № 0697/10000/19 від 26.09.2019 про порушення митних правил, вбачається, що 07.03.2016 на митну територію України з Польщі через п/п Ягодин - Дорогуск м/п Волинь - центральний Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40045340, 04080, м. Київ, вул. Олексія Терьохіна 8А, оф. 41) ввезено товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто - 22300 кг, кількість місць - 20.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП від 04.03.2016 № 100000000/2016/811299, а також товаросупровідні документи: СMR від 07.03.2016 № 009791, книжка МДП № RX.77033371, інвойс від 02.03.2016 № IM-1602 з зазначенням вартості товарів - 15260 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ БЛОК БАГ СІСТЕМ гр. ОСОБА_2 для вільного обігу на митній території України на митному посту Столичний за МД від 09.03.2016 № 100270001/2016/250883.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.12.2015 № 01/12/2015, укладений між компанією EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED (3/F, Jonsim Place, 228, Queen's Road East, Wanchai, Гонконг) та ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП в особі директора ОСОБА_1 , СMR від 07.03.2016 № 009791, книжка МДП № RX.77033371, інвойс від 02.03.2016 № IM-1602 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

05.09.2016 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 15292/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів термопластична гума в первинній формі , одержувачем яких виступало ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .

26.12.2016 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 20.12.2016 № 40235/7/99-99-20-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копії таких документів: додаток № 1 з відомостями щодо номерів книжок МДП та відповідних їм транзитних супровідних документів і експортних декларацій, транзитний супровідний документ № TIR MRN 16PL30204016FA2621, витяг з митної системи транзиту NCTS № TIR RX77033371.

Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR RX77033371, а також транзитному супровідному документі № TIR MRN 16PL30204016FA2621, товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто 22300 кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № RX.77033371 та відправлено в Україну. Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені в Італії відповідно до експортної декларації № 16ITQ0F1T0007936E8, посилання на яку міститься в транзитному супровідному документі № TIR MRN 16PL30204016FA2621.

29.12.2016 було направлено запит до митних органів Італійської Республіки (вих. № 22722/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів термопластична гума в первинній формі , одержувачем яких виступало ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .

09.09.2019 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Італійської Республіки (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 09.09.2019 № 28536/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Італійської Республіки надали копії таких документів: експортна декларація від 02.03.2016 № MRN 16ITQ0F1T0007936E8, витяг з бази даних стосовно експортної декларації № MRN 16ITQ0F1T0007936E8, інвойс від 02.03.2016 № E/115/2016, транспортний документ від 02.03.2016 № MP/0/160841.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Італійської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100270001/2016/250883, встановлено відповідність щодо опису, ваги брутто та нетто, кількості місць товарів, номера автомобіля.

Відмінність встановлено щодо відправника / продавця, одержувача / покупця та вартості товарів.

Згідно з експортною декларацією № MRN 16ITQ0F1T0007936E8 та інвойсом від 02.03.2016 № E/115/2016 вартість товарів становить 37582,50 євро, але відповідно до МД № 100270001/2016/250883 та інвойсу від 02.03.2016 № IM-1602 вартість цих же товарів - 15260 доларів США.

Отже, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Італії, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП при митному оформленні в Україні.

Таким чином, товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто 22300 кг та загальною вартістю 37582,50 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (07.03.2016) складає 1073937,53 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до листа Головного управління регіональної статистики від 01.02.2017 № 12/2-22/20, а також витягу з бази даних Податковий блок на момент переміщення (07.03.2016) вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_1 був керівником ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .

Таким чином, дії директора ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1073937,53 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС та АСМО Інспектор , гр. ОСОБА_1 протягом 2018-2019 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.483 або ст.482 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Відповідно до матеріалів справи, безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались, так як були оформлені у вільний обіг за МД № 100270001/2016/ НОМЕР_4 .

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що гр. ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв`язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил №0697/10000/19 за ч.1 ст.483 МК України. Протокол підтримав в повному обсязі та просив гр. ОСОБА_1 визнати винним за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності - в судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином про день, час та місце судового засідання. Причини неявки суду не відомі.

Враховуючи вимоги ст.526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд дійшов висновку, що в діях гр. ОСОБА_1 наявні ознаки складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, з приховуванням від митного контролю.

В судовому засіданні встановлено, що 07.03.2016 на митну територію України з Польщі через п/п Ягодин - Дорогуск м/п Волинь - центральний Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40045340, 04080, м. Київ, вул. Олексія Терьохіна 8А, оф. 41) ввезено товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто - 22300 кг, кількість місць - 20.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП від 04.03.2016 № 100000000/2016/811299, а також товаросупровідні документи: СMR від 07.03.2016 № 009791, книжка МДП № RX.77033371, інвойс від 02.03.2016 № IM-1602 з зазначенням вартості товарів - 15260 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ БЛОК БАГ СІСТЕМ гр. ОСОБА_2 для вільного обігу на митній території України на митному посту Столичний за МД від 09.03.2016 № 100270001/2016/250883.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.12.2015 № 01/12/2015, укладений між компанією EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED (3/F, Jonsim Place, 228, Queen's Road East, Wanchai, Гонконг) та ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП в особі директора ОСОБА_1 , СMR від 07.03.2016 № 009791, книжка МДП № RX.77033371, інвойс від 02.03.2016 № IM-1602 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

05.09.2016 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 15292/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів термопластична гума в первинній формі , одержувачем яких виступало ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .

26.12.2016 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 20.12.2016 № 40235/7/99-99-20-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копії таких документів: додаток № 1 з відомостями щодо номерів книжок МДП та відповідних їм транзитних супровідних документів і експортних декларацій, транзитний супровідний документ № TIR MRN 16PL30204016FA2621, витяг з митної системи транзиту NCTS № TIR RX77033371.

Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR RX77033371, а також транзитному супровідному документі № TIR MRN 16PL30204016FA2621, товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто 22300 кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № RX.77033371 та відправлено в Україну. Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені в Італії відповідно до експортної декларації № 16ITQ0F1T0007936E8, посилання на яку міститься в транзитному супровідному документі № TIR MRN 16PL30204016FA2621.

29.12.2016 було направлено запит до митних органів Італійської Республіки (вих. № 22722/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів термопластична гума в первинній формі , одержувачем яких виступало ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .

09.09.2019 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Італійської Республіки (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 09.09.2019 № 28536/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Італійської Республіки надали копії таких документів: експортна декларація від 02.03.2016 № MRN 16ITQ0F1T0007936E8, витяг з бази даних стосовно експортної декларації № MRN 16ITQ0F1T0007936E8, інвойс від 02.03.2016 № E/115/2016, транспортний документ від 02.03.2016 № MP/0/160841.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Італійської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100270001/2016/250883, встановлено відповідність щодо опису, ваги брутто та нетто, кількості місць товарів, номера автомобіля.

Відмінність встановлено щодо відправника / продавця, одержувача / покупця та вартості товарів.

Згідно з експортною декларацією № MRN 16ITQ0F1T0007936E8 та інвойсом від 02.03.2016 № E/115/2016 вартість товарів становить 37582,50 євро, але відповідно до МД № 100270001/2016/250883 та інвойсу від 02.03.2016 № IM-1602 вартість цих же товарів - 15260 доларів США.

Отже, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Італії, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП при митному оформленні в Україні.

Таким чином, товари термопластична гума в первинній формі загальною вагою брутто 22300 кг та загальною вартістю 37582,50 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (07.03.2016) складає 1073937,53 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС та АСМО Інспектор , гр. ОСОБА_1 протягом 2018-2019 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Відповідно до положень ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи

Згідно з ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За змістом ст.483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст.483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

У ч.1 ст.489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до вимог ст.ст.245, 280 КУпАП, суд зобов`язаний повно та всебічно з`ясувати усі обставини справи, зокрема, чи мало місце адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, наявність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, а також інші обставини, що мають суттєве значення для правильного її вирішення при цьому, встановити істину по справі необхідно з аналізу наявних доказів, які відповідно чинного законодавства, представляють собою будь - які фактичні дані, які підтверджують або спростовують ті чи інші обставини і мають суттєве значення для правильного вирішення справи по суті.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч.1 ст.66 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Відповідно ст.61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Відповідно до правил ст.257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно зі ст.ст.245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.2 ст.459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Внаслідок дій гр. ОСОБА_1 було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Санкцією ч.1 ст.483 МК України передбачено накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

З урахуванням вимог викладених вище, гр. ОСОБА_1 підлягає притягненню до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України.

Крім того, у зв`язку з притягненням до адміністративної відповідальності гр. ОСОБА_1 , підлягає стягненню 100% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме - 1073937,53 грн.

За вимогами ч.1 ст.265 КУпАП безпосередні предмети порушення митних правил відповідно до протоколу №0697/10000/19 підлягають конфіскації.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП з гр. ОСОБА_1 на користь держави Україна підлягає стягненню судовий збір в розмірі 384,20 грн.

Керуючись ст.ст.1, 8, 40-1, 245, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст.3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати винним гр. ОСОБА_1 у порушенні митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України та піддати його адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил відповідно до протоколу №0697/10000/19 у розмірі 1073937,53 грн на користь держави, який необхідно сплатити за наступними банківськими реквізитами: отримувач УДКСУ у Солом`янському районі; код ЄДРПОУ: 38050812; МФО: 899998; банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р № 31119106526010.

Безпосередні предмети правопорушення митних правил відповідно до протоколу №0697/10000/19 вартістю 1073937,53 грн - конфіскувати.

Стягнути з гр. ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн 20 коп. на користь держави.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя - Г.О. Козленко

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.12.2019
Оприлюднено04.06.2020
Номер документу89619361
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/29965/19

Постанова від 17.07.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Кияшко Олександр Анатолійович

Постанова від 13.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Козленко Г. О.

Постанова від 13.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Козленко Г. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні