ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" червня 2020 р. справа № 300/677/20
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (вул. Франка, 6, м. Івано-Франківськ, 76018) до комунального вищого навчального закладу Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради (вул. Івана Франка, 12, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
В С Т А Н О В И В:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулося в суд із позовною заявою до комунального вищого навчального закладу Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради (далі - відповідач, КВНЗ Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Позовні вимоги мотивовані тим, що у період з 16.12.2019 по 20.12.2019 працівниками Коломийського міськрайонного відділу Управління ДСНС України в Івано-Франківській області проведено позапланову перевірку до комунального вищого навчального закладу Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт №461 від 20.12.2019. В ході перевірки встановлено, що експлуатація будівель (споруд, приміщень) навчального корпусу комунального вищого навчального закладу Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради за адресою: вул. Івана Франка, 12, м. Коломия, Івано-Франківська область, здійснюється з порушенням вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. На підставі наведеного позивач просив позов задовольнити та застосувати заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель навчального корпусу комунального вищого навчального закладу Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.03.2020 відкрито провадження у даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідач 18.05.2020 подав суду повідомлення про те, що ним виконана частина робіт, пов`язаних із додержанням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки коледжу (а.с. 39).
02.06.2020 відповідач подав суду письмові докази щодо підтвердження виконаної ним роботи по усуненню недоліків, пов`язаних із додержанням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки коледжу (а.с. 43-53).
Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Зважаючи на вищевикладене, судом проведено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі за наявними матеріалами.
Дослідивши в сукупності письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.
Комунальний вищий навчальний заклад Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради у встановленому законом порядку зареєстрований як юридична особа з організаційно-правовою формою - комунальна організація (установа, заклад), з присвоєнням їй ідентифікаційного коду 38996220, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 25-26).
На підставі наказу Управління ДСНС в Івано-Франківській області про проведення позапланових перевірок №386 від 12.12.2019 (а.с. 8), посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) №423 від 11.12.2019 (а.с. 12), працівниками Коломийського міськрайонного відділу Управління ДСНС України в Івано-Франківській області у період з 16.12.2019 по 20.12.2019 проведено позапланову перевірку щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки суб`єктом господарювання - комунальним вищим навчальним закладом Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради , за результатами якої складено акт №461 від 20.12.2019 (а.с. 13-20).
Даним актом зафіксовано ряд порушень вимог законодавства, які створюють загрозу життю і здоров`ю людей, у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, зокрема:
1. Дерев`яні конструкції горища будівлі навчального корпусу не оброблено вогнетривким розчином (п. 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 за №1417 (далі - Наказ МВС від 30.12.2014 за №1417));
2. Будівлю навчального корпусу не обладнано системами протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) (п. 1.2 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 за №1417);
3. Коридори будівлі навчального корпусу опоряджено (облицьовано) будівельними матеріалами з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2 (п. 2.17, розділ III Наказу МВС від 30.12.2014 за №1417);
4. Не пройшли технічне обслуговування наявні первинні засоби пожежогасіння (вогнегасники) в кількості 13 шт. (п. 3.17 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 за №1417);
5. Горище будівлі навчального корпусу не звільнено від сторонніх речей та меблів (п. 2.12 розділу III Наказу МВС від 30.12.2014 за №1417);
6. Будівля навчального корпусу не забезпечено первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) згідно вимог (п. 8 розділу VI Наказу МОН від 15.08.2016 за №974 Про затвердження Правил пожежної для навчальних закладів та установ системи освіти України );
7. Кабінет 32 (лекційна зала) на третьому поверсі навчального корпусу не забезпечено двома евакуаційними виходами (лекційна зала розрахована на 66 чоловік);
8. Пожежні щити не доукомплектовано необхідним протипожежним інвентарем (вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт.) (п. 3.11. розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 за №1417).
Акт перевірки підписав директор КВНЗ Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради - Ковтун В.І. (зв. ст. а.с. 20).
За результатами перевірки Управлінням ДСНС в Івано-Франківській області винесено припис №255 від 20.12.2019 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, в якому зобов`язано відповідача вжити заходи по усуненню порушень, виявлених перевіркою (а.с. 21-22). Даний припис директор КВНЗ Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради Ковтун В.І. отримав 20.12.2019 (зв. ст. а.с. 22).
Зазначені в акті перевірки №461 від 20.12.2019 порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, на думку представника позивача, створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей (як працівникам відповідача, так і іншим громадянам, а також особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі), а саме:
- відсутність інженерного захисту (обробки вогнетривким розчином дерев`яних конструкцій) сприятиме швидкому розповсюдженню полум`я по дерев`яних конструкціях, ускладнить гасіння пожежі працівниками об`єкту та підрозділами Державної служби України з надзвичайних ситуацій;
- відсутність систем протипожежного захисту перешкоджає швидкому виявленню пожежі, повідомленню (оповіщенню) про неї, а також оперативній евакуації людей на ранній стадії виникнення пожежі;
- облицювання стін на шляхах евакуації горючими матеріалами сприятиме швидкому розповсюдженню полум`я по дерев`яних конструкціях, ускладнить гасіння пожежі працівниками об`єкту та підрозділами Державної служби України з надзвичайних ситуацій;
- відсутність та несправність на об`єкті первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників) не дозволить оперативно загасити або обмежити розповсюдження полум`я на ранній стадії виникнення пожежі, чим створюється загроза безпеці людей від її небезпечних чинників;
- захаращеність горища горючими матеріалами сприятиме швидкому розвитку пожежі;
- невідповідність евакуаційних виходів (відсутність 2-го евакуаційного виходу) перешкоджатиме вільній евакуації людей з приміщень під час виникнення пожежі чим створюється загроза безпеці людей, які в них перебувають;
- не укомплектованість пожежних щитів не дозволить оперативно загасити або обмежити розповсюдження полум`я на ранній стадії виникнення пожежі, чим створюється загроза безпеці людей від її небезпечних чинників.
Суд зазначає, що Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України №1417 від 30.12.2014, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).
Відповідно до приписів статті 64 Кодексу цивільного захисту України, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області реалізує повноваження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки (Державної служби України з надзвичайних ситуацій).
Згідно підпункту 27 пункту 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, затвердженого наказом ДСНС України №175 від 13.04.2016, Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.
Відповідно до частини 1 статті 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (частина 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України).
Частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України).
Таким чином, у випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів реагування як повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, орган контролю звертається до суду із адміністративним позовом.
Суд, враховуючи аналіз наведених норм права, зазначає, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акта, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Суд встановив, що на час розгляду справи, відповідачем згідно матеріалів справи, серед порушень, які є підставою звернення до адміністративного суду, усунуто більшість із них.
Так, відповідачем з метою обробки дерев`яних конструкцій горища будівлі навчального корпусу КВНЗ Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради укладено договір із ПП СЕМ- ПЛЮС на проведення робіт з вогнезахисту матеріалом ДСА-2 дерев`яних конструкцій даху головного корпусу по вул. Франка, 12, м. Коломия, вартістю 25 013,00 грн. (а.с. 45).
Також, з метою обладнання будівлі навчального корпусу системою протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) відповідач звернувся до ПП СЕМ- ПЛЮС , яке підготувало відповідний дефектний акт та зведений кошторисний розрахунок вартості влаштування автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу в головному навчальному корпусі педагогічного коледжу (а.с. 45).
Для оплати влаштування автоматичної пожежної сигналізації відповідач звернувся до Івано-Франківської обласної ради та Департаменту освіти і науки та молодіжної політики Івано-Франківської облдержадміністрації із проханням провести фінансування відповідної роботи на суму 403 735,00 грн. (а.с. 46).
Згідно фотознімків наданих відповідачем, в коридорі третього поверху навчального корпусу КВНЗ Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради демонтовані панелі із вагонки вищої пожежної небезпеки та проведений капітальний ремонт стін; підлога коридору викладена керамічною плиткою.
Суд також встановив, що відповідачем через Приватне підприємство дизайн-студію Пара План проведено перезарядку 19 вогнегасників, зокрема проведено технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників) типу ВП-2 в кількості 13 штук, що підтверджується копією акту здачі-приймання робіт №193 від 20.12.2019 (а.с. 48).
Окрім цього, судом встановлено, що відповідач звільнив горище від захаращеності матеріалами, які могли б сприяти швидкому розвитку пожежі (а.с. 49-50).
З метою збільшення кількості первинних засобів пожежогасіння для будівлі навчального корпусу КВНЗ Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради додатково придбано 8 шт. вогнегасників ВП-2, що підтверджується видатковою накладною №59 від 20.12.2019 (а.с. 51).
В кабінеті №32 (лекційний зал) на третьому поверсі навчального корпусу, який містив 33 столи на 66 студентів проведена реконструкція, зокрема, кабінет переобладнаний під навчальну аудиторію, розраховану максимум на 30 студентів (а.с. 52).
Згідно накладної №00026 від 29.05.2020 відповідачем придбано новий пожежний стенд з щитом (ЗТ) і повною комплектацією, а також придбано два вогнегасники ВП-5 (а.с. 53).
Такими чином, виявлені позивачем порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки відповідачем усунуті або ж перебувають в процесі усунення.
Аналізуючи вказане та вищезазначені норми закону, суд дійшов висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи навчального корпусу комунального вищого навчального закладу Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, проте за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Згідно з частиною 2 статті 51 та частиною 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної та техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Застосовуючи у спірних правовідносинах поняття порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей суд зазначає наступне.
Ні Кодекс цивільного захисту України, ні Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності не містить в собі юридичне визначення конкретних обставин, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей , переліку відповідних небезпечних чинників , порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки , наявність яких створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Дана категорія понять є оціночною, у зв`язку з чим трактування загрози життю та здоров`ю людей , що створюється певним порушенням у сфері пожежної безпеки, повинно визначатися контролюючим органом і судом в кожному конкретному випадку окремо.
Пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю (пункт 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України).
Відповідно до пункту 43 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України вказаної статті техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.
Згідно з пунктом 26 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.
Суд зазначає, що в контексті вищенаведених норм настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.
Враховуючи те, що заходи реагування застосовуються судом за позовом органу державного нагляду, останній повинен обґрунтувати наявність підстав для цього, тобто вказати та довести, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а також необхідність застосування конкретного заходу реагування залежно від характеру порушень та ступеню їх небезпеки.
Суд зазначає, що під час розгляду справи також підлягає встановленню чи є захід реагування співрозмірним до мети його застосування і що таке втручання у права відповідача буде пропорційним і, таким чином, буде досягнуто справедливий баланс між інтересами відповідача та публічними інтересами.
Метою застосування цього заходу є відвернення ймовірного настання для невизначеного кола осіб негативних наслідків виявлених порушень. Такі негативні наслідки полягають у завданні шкоди життю та здоров`ю людей, але їх настання є вірогідною подією.
У зв`язку з цим, суд вважає обраний позивачем захід реагування таким, що не в повній мірі відповідає критеріям пропорційності, так як зрозумілого обґрунтування застосуванню повного зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) відповідача, позивачем не наведено і належними доказами не доведено, що не дає підстав для висновку, що саме у такий спосіб буде досягнуто справедливого балансу між публічними інтересами та інтересами відповідача.
Системно аналізуючи положення частини 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та статей 68, 70 Кодексу цивільного захисту України, суд також дійшов висновку, що цими правовими нормами установлена можливість застосування як органом державного нагляду, так і судом різних заходів реагування за одні й ті самі порушення, при цьому критерієм їх розмежування є створення такими порушеннями загрози життю та здоров`ю людей і саме наявність такої загрози надає можливість для застосування адміністративним судом заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень.
У контексті спірних правовідносин загрозу життю та здоров`ю людей створюють такі порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства, які можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища (пункт 32 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України).
Саме такі порушення вимагають вжиття заходів реагування адміністративним судом у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень. Водночас суд бере до уваги часткове вжиття відповідачем необхідних заходів, спрямованих на дотримання безпеки.
Суд звертає увагу на те, що у даному випадку виявлені позивачем порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки відповідачем усунуті або ж перебувають в процесі усунення.
Окрім того, порушення, усунення яких триває самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожеж, але може створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.
Проте, ризик виникнення пожежі має вірогідний характер і він безпосередньо не виникає внаслідок виявлених порушень.
Крім того, судом не встановлено, що не усунуті до кінця виявлені порушення викликають необхідність застосування судом саме заходів реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель навчального корпусу комунального вищого навчального закладу Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Підсумовуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області є необґрунтованими і не підлягають задоволенню, оскільки обраний позивачем захід реагування, який має бути застосований судом до відповідача, не відповідає критеріям законності і пропорційності у зв`язку із надлишковим характером способу захисту публічного інтересу.
Враховуючи вимоги статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат, понесених позивачем, відсутні.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
в задоволенні адміністративного позову управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (вул. Франка, 6, м. Івано-Франківськ,76018, код ЄДРПОУ 38555228) до комунального вищого навчального закладу Коломийський педагогічний коледж Івано-Франківської обласної ради (вул. Івана Франка, 12, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200, код ЄДРПОУ 38996220) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2020 |
Номер документу | 89624594 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні