Рішення
від 01.06.2020 по справі 540/268/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/268/20 16 год. 10 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Морської Г.М.,

при секретарі: Кованій В.А.,

за участю: представника відповідача - Рябітченко Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про скасування наказів та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач -1), ОСОБА_2 (далі - позивач -2), ОСОБА_4 (далі - позивач -3), ОСОБА_3 (далі - позивач -4), ОСОБА_5 (далі - позивач -5), ОСОБА_6 (далі - позивач -6) звернулися до суду із адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі - відповідач), у якому просять:

- визнати протиправними та скасувати накази Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6315-СГ, №6331-СГ, №6333- СГ, №6335-СГ, №6338-СГ, №6341-СГ "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення фермерського господарства громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , загальною площею 49,9997 га в розмірі, що не перевищує розмір земельної частки (паю), на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, із земель що перебувають у користуванні голови ФГ "НАДЄЖДА 2" згідно Державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею, на підставі рішення Раківської сільської ради народних депутатів Бериславського району від 12.05.1992 року №12, в тому числі ріллі - 50,0000 га, та передачі земельних ділянок у власність.

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області затвердити погоджений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення фермерського господарства громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , загальною площею 49,9997 га в розмірі, що не перевищує розмір земельної частки (паю), на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, із земель що перебувають у користуванні голови ФГ "НАДЄЖДА 2" ОСОБА_7 , згідно Державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею, на підставі рішення Раківської сільської ради народних депутатів Бериславського району від 12.05.1992 року №12, в тому числі ріллі - 50,0000 га, та передати земельні ділянки у власність членам фермерського господарства громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ;

- стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області на користь громадян ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору;

- встановити судовий контроль за виконанням рішення суду.

Ухвалою від 07.02.2020 р. у справі відкрите спрощене позовне провадження, судове засідання призначене 02.03.2020 р.

Ухвалою від 02.03.2020 р. задоволено клопотання представника позивача про відкладення розгляду до 25.03.2020р.

Ухвалою від 25.03.2020 р. задоволено клопотання представника Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області та відкладено розгляд справи до 06.04.2020 р.

Ухвалою від 06.04.2020р. за клопотанням відповідача провадження у справі зупинене до завершення протиепідемічних заходів.

Ухвалою від 25.05.2020р. провадження у справі поновлене, судове засідання призначене на 01.06.2020р.

У судове засідання позивачі не прибули, у заяві від 02.03.2020р. представник позивачів просила суд розгляд справи проводити без їх участі.

У судовому засіданні 01.06.2020р. проголошені вступна та резолютивна частини рішення.

Позовні вимоги мотивовані тим, що на підставі наданого позивачам дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність, як членам фермерського господарства земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю) із земель державної власності, що розташовані на території Раківської сільської ради Бериславського району для ведення фермерського господарства та перебувають у користуванні голови ФГ НАДЄЖДА 2 ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 розроблено проект землеустрою, який у встановленому законом порядку було погоджено ГУ Держгеокадастру у Тернопільській та Донецькій областях. З метою затвердження погодженого проекту землеустрою, позивачі подали до ГУ Держгеокадастру у Херсонській області заяви щодо такого затвердження. Однак, наказами від 20.12.2019 р. № 6315-СГ, № 6331-СГ, № 6333-СГ, № 6335-СГ, № 6338-СГ, № 6341-СГ позивачам відмовлено у затверджені проекту землеустрою з підстав відсутності нотаріально засвідченої письмової згоди користувача земельної ділянки, відсутності копії про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та не відповідності рішенню Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 р. №2140/1361/18 та наказу №391-СГ від 06.02.2019 р. Позивачі вважають такі дії відповідача протиправними, оскільки зазначений проект підписаний представниками ГУ Держгеокадастру у Бериславському районі та пройшов погодження ГУ Держгеокастру у Тернопільській та Донецькій областей. З огляду на зазначене, вважають накази відповідача про відмову у затверджені проекту землеустрою протиправними та просять позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

03.03.2020 року до суду надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач по суті позовних вимог заперечує, зазначає, що доводи позивачів є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню. Зазначає, що поданий на затвердження проект землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок в розмірі земельної частки (паю) членам фермерського господарства Надежда - 2 не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме ст.50 ЗУ Про землеустрій де відсутня нотаріальна засвідчена письмова згода землекористувача та копії клопотань про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою. Також, відповідач вказує, що вказаний проект землеустрою не відповідає рішенню Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 р. по справі №2140/1361/18 та наказу від 06.02.2019 р. за №391-СГ Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою , а саме наголошує, що поданий проект землеустрою передбачає відведення у власність земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю) кожному з позивачів, в той час як наказ передбачає надання дозволу на відведення позивачам однієї земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю). Окрім того, посилаючись на практику Верховного суд та практику ЄСПЛ, зазначає, що суди не вправі втручатися в діяльність державних органі та органів місцевого самоврядування при здійсненні ними функцій та повноважень, визначених законодавством, не вправі перебирати на себе функції суб`єктів владних повноважень, оскільки не наділенні правом створювати норми права. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд зазначає наступне.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 14.05.2018 р. №1772-СГ надано ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель, що перебувають у користуванні згідно Державного акту на право довічного успадкованого володіння землею, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею АДРЕСА_1 НОМЕР_1 , розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, в розмірі земельної частки (паю), із цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства (кадастровий номер ділянки - 6520686600:05:001:0140).

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 06.02.2019 р. №391 надано ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність, як членам фермерського господарства Надежда-2 , земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що розташована на території Раківської сільської ради Бериславського району для ведення фермерського господарства, із земель раніше наданих замовнику фермерського господарства ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства згідно Державного акту на право довічного успадкованого володіння землею за кадастровим номером 6520686600:05:001:0140, виданого на підставі рішення Раківської сільської ради Бариславського району Херсонської області від 12.05.1992 року № 12, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею АДРЕСА_1 НОМЕР_1 , загальною площею 50,0 га.

На підставі зазначених наказів інженером-землевпорядником ОСОБА_8 розроблений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) членам фермерського господарства Надежда 2 : ОСОБА_1 площею 8,3332 га, ОСОБА_2 площею 8,3333 га, ОСОБА_4 площею 8,3333 га, ОСОБА_3 площею 8,3333 га, ОСОБА_5 площею 8,3333 га, ОСОБА_9 площею 8,3333 га загальною площею 49,9997 га для ведення фермерського господарства із земель, що перебувають у користуванні згідно державного акту на право довічного успадкованого володіння землею, зареєстрованого в книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею за №77 розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області.

Згідно висновку експерта державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Тернопільській області від 21.03.2019 №3549/82-19 зазначений проект землеустрою був погоджений у встановленому порядку та зазначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідає вимогам законодавства та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам.

Висновком експерта державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Донецькій області від 19.09.2019 р. №8304/82-19 зазначений проект землеустрою - погоджений.

Рішенням 4 сесії сьомого скликання Шляхівської сільської ради Бериславського району Херсонської області надано згоду на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) членам фермерського господарства Надежда 2 : ОСОБА_1 площею 8,3332 га, ОСОБА_2 площею 8,3333 га, ОСОБА_4 площею 8,3333 га, ОСОБА_3 площею 8,3333 га, ОСОБА_5 площею 8,3333 га, ОСОБА_9 площею 8,3333 га загальною площею 49,9997 га для ведення фермерського господарства із земель, що перебувають у користуванні згідно державного акту на право довічного успадкованого володіння землею, зареєстрованого в книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею за № АДРЕСА_2 розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6315-СГ відмовлено ОСОБА_2 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, в розмірі земельної частки (паю) площею 8,3333 га, кадастровий номер 6520686600:05:001:0267, із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства та наданні цієї земельної ділянки у власність у зв`язку з не усуненням зауважень, викладених у листі ГУ від 23.05.2019 №3977/0-1095/0/95-19. Наданий на розгляд проект землеустрою не відповідає: - вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам, а саме ЗУ Про землеустрій (відсутня нотаріально засвідчена письмова згода землекористувача та копії клопотань (заяв) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки); - рішенню Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 р. по справі №2140/1361/18 та наказу ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 06.02.2019 р. №391-СГ Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою , де передбачено надання ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність як членам фермерського господарства Надежда 2 земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що розташована на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області для ведення фермерського господарства, із земель, раніше наданих засновнику фермерського господарства ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства згідно державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею (кадастровий номер 6520686600:05:001:0140) виданого на підставі рішення Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області від 12.05.1992 №12, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадковуваного володіння землею за АДРЕСА_2 , загальною площею 50,0 га.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6331-СГ відмовлено ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, в розмірі земельної частки (паю) площею 8,3332 га, кадастровий номер 6520686600:05:001:0265, із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства та наданні цієї земельної ділянки у власність у зв`язку з не усуненням зауважень, викладених у листі ГУ від 23.05.2019 №3977/0-1095/0/95-19. Наданий на розгляд проект землеустрою не відповідає: - вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам, а саме ЗУ Про землеустрій (відсутня нотаріально засвідчена письмова згода землекористувача та копії клопотань (заяв) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки); - рішенню Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 р. по справі №2140/1361/18 та наказу ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 06.02.2019 р. №391-СГ Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою , де передбачено надання ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність як членам фермерського господарства Надежда 2 земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що розташована на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області для ведення фермерського господарства, із земель, раніше наданих засновнику фермерського господарства ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства згідно державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею (кадастровий номер 6520686600:05:001:0140) виданого на підставі рішення Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області від 12.05.1992 №12, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадковуваного володіння землею за АДРЕСА_2 , загальною площею 50,0 га.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6333-СГ відмовлено ОСОБА_6 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, в розмірі земельної частки (паю) площею 8,3333 га, кадастровий номер 6520686600:05:001:0264, із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства та наданні цієї земельної ділянки у власність у зв`язку з не усуненням зауважень, викладених у листі ГУ від 23.05.2019 №3977/0-1095/0/95-19. Наданий на розгляд проект землеустрою не відповідає: - вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам, а саме ЗУ Про землеустрій (відсутня нотаріально засвідчена письмова згода землекористувача та копії клопотань (заяв) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки); - рішенню Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 р. по справі №2140/1361/18 та наказу ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 06.02.2019 р. №391-СГ Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою , де передбачено надання ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність як членам фермерського господарства Надежда 2 земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що розташована на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області для ведення фермерського господарства, із земель, раніше наданих засновнику фермерського господарства ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства згідно державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею (кадастровий номер 6520686600:05:001:0140) виданого на підставі рішення Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області від 12.05.1992 №12, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадковуваного володіння землею за АДРЕСА_2 , загальною площею 50,0 га.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6335-СГ відмовлено ОСОБА_5 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, в розмірі земельної частки (паю) площею 8,3333 га, кадастровий номер 6520686600:05:001:0262, із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства та наданні цієї земельної ділянки у власність у зв`язку з не усуненням зауважень, викладених у листі ГУ від 23.05.2019 №3977/0-1095/0/95-19. Наданий на розгляд проект землеустрою не відповідає: - вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам, а саме ЗУ Про землеустрій (відсутня нотаріально засвідчена письмова згода землекористувача та копії клопотань (заяв) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки); - рішенню Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 р. по справі №2140/1361/18 та наказу ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 06.02.2019 р. №391-СГ Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою , де передбачено надання ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність як членам фермерського господарства Надежда 2 земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що розташована на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області для ведення фермерського господарства, із земель, раніше наданих засновнику фермерського господарства ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства згідно державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею (кадастровий номер 6520686600:05:001:0140) виданого на підставі рішення Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області від 12.05.1992 №12, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадковуваного володіння землею за АДРЕСА_2 , загальною площею 50,0 га.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6338-СГ відмовлено ОСОБА_3 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, в розмірі земельної частки (паю) площею 8,3333 га, кадастровий номер 6520686600:05:001:0266, із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства та наданні цієї земельної ділянки у власність у зв`язку з не усуненням зауважень, викладених у листі ГУ від 23.05.2019 №3977/0-1095/0/95-19. Наданий на розгляд проект землеустрою не відповідає: - вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам, а саме ЗУ Про землеустрій (відсутня нотаріально засвідчена письмова згода землекористувача та копії клопотань (заяв) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки); - рішенню Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 р. по справі №2140/1361/18 та наказу ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 06.02.2019 р. №391-СГ Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою , де передбачено надання ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність як членам фермерського господарства Надежда 2 земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що розташована на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області для ведення фермерського господарства, із земель, раніше наданих засновнику фермерського господарства ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства згідно державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею (кадастровий номер 6520686600:05:001:0140) виданого на підставі рішення Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області від 12.05.1992 №12, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадковуваного володіння землею за АДРЕСА_2 , загальною площею 50,0 га.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6341-СГ відмовлено ОСОБА_4 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, в розмірі земельної частки (паю) площею 8,3333 га, кадастровий номер 6520686600:05:001:0263, із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства та наданні цієї земельної ділянки у власність у зв`язку з не усуненням зауважень, викладених у листі ГУ від 23.05.2019 №3977/0-1095/0/95-19. Наданий на розгляд проект землеустрою не відповідає: - вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам, а саме ЗУ Про землеустрій (відсутня нотаріально засвідчена письмова згода землекористувача та копії клопотань (заяв) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки); - рішенню Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 р. по справі №2140/1361/18 та наказу ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 06.02.2019 р. №391-СГ Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою , де передбачено надання ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність як членам фермерського господарства Надежда 2 земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що розташована на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області для ведення фермерського господарства, із земель, раніше наданих засновнику фермерського господарства ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства згідно державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею (кадастровий номер 6520686600:05:001:0140) виданого на підставі рішення Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області від 12.05.1992 №12, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадковуваного володіння землею за № АДРЕСА_2 , загальною площею 50,0 га.

Позивачі, не погоджуючись із зазначеними наказами, звернулися до суду із даним позовом.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Статтею 5 ЗК України визначено, що земельне законодавство базується на таких принципах: а) поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; б) забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; в) невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; г) забезпечення раціонального використання та охорони земель; ґ) забезпечення гарантій прав на землю; д) пріоритету вимог екологічної безпеки.

Частиною 4 статті 122 ЗК України передбачено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Статтею 118 ЗК України встановлено порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.

Так, згідно ч. 1 ст. 118 ЗК України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Частиною 7 статті 118 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін (абз. 2 ч. 7 ст. 118 ЗК України).

Згідно ч.8 ст.118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 - 1 цього Кодексу.

За змістом частини другої статті 26 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 № 858-IV (далі Закон № 858-IV) розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

Відповідно до ч.3 ст.50 Закону № 858-IV проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність (ч.9 ст.118 ЗК України).

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Отже, із системного аналізу наведених норм права суд дійшов висновку, що законом передбачено певний алгоритм та поетапність процесу безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян, а саме: 1) подання громадянином клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо отримання земельної ділянки у власність; 2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні); 3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у відповідності до приписів статті 186-1 ЗК України; 4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі; 5) подання громадянином погодженого проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або рішення про відмову передання земельної ділянки у власність чи залишення клопотання без розгляду.

При цьому з вищенаведених норм Земельного кодексу України вбачається, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.

Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України, норми статті 118 Земельного кодексу України не містять. При цьому перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватись саме на етапі погодження такого проекту.

Оскільки, судом встановлено, що проект землеустрою був погодженний в установленому законом порядку, суд вважає протиправними дії відповідача щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою.

Також, суд оцінюючи оскаржені рішення на предмет їх правомірності у контексті статті 1 Першого Протоколу до Конвенції, суд виходить з того, що таке втручання не було законним, оскільки як вже було встановлено, не ґрунтувалось на підставах, визначених чинним національним законодавством.

Європейський суд з прав людини у рішенні по справі "Рисовський проти України" (№ 29979/04) визнав низку порушення пункту 1 статті 6 Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов`язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб`єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу "доброго врядування".

Цей принцип, зокрема, передбачає, що у разі якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і послідовний спосіб (див. рішення у справах "Beyeler v. Italy" № 33202/96, "Oneryildiz v. Turkey" № 48939/99, "Moskal v. Poland" № 10373/05).

Застосовуючи відповідний принцип у даному конкретному випадку, суд зазначає, що цільове призначення спірних земельних ділянок, було визначено - для ведення селянського (фермерського) господарства . Дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок були надані Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області. Зазначений Проект землеустрою був погоджений експертами державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Тернопільській та Донецькій областях. Тому неврахування зазначених фактів ГУ Держгеокадастру у Херсонській області є порушенням принципу "доброго врядування", зокрема в частині послідовного та належного способу дій державного органу.

Також суд не погоджується із позицією представника відповідача, висловленою у судовому засіданні, яка полягає у тому, що підставою для відмови у затвердженні проектів відведення позивачам стало невідповідність цих проектів рішенню Херсонського окружного адміністративного суду у справі № 2140/1361/18, оскільки відповідач трактує рішення суду як зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області надати ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність як членам фермерського господарства Надежда 2 однієї земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю) на всіх.

Із приводу цієї позиції відповідача, суд зазначає наступне.

У рішенні Херсонського окружного адміністративного суду від 23.08.2018р. у справі № 2140/1361/18 суд вирішив:

"Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281; місцезнаходження: вул. Університетська, 136-а, м. Херсон, 73036) надати ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 і.н. НОМЕР_2 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , і.н. НОМЕР_3 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , і.н. НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 , і.н. НОМЕР_5 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_5 , і.н. НОМЕР_6 ) дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність, як членам фермерського господарства "Надежда 2", земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що розташована на території Раківської сільської ради Бериславського району для ведення фермерського господарства, із земель раніше наданих засновнику фермерського господарства ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства згідно Державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею (кадастровий номер 6520686600:05:001:0140), виданого на підставі рішення Раківської сільської ради Берисласького району Херсонської області від 12.05.1992 року № 12, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею за № АДРЕСА_2 , загальною площею 50,0 га.".

Зазначене рішення ні резолютивна його частина, ні мотивувальна не містить посилань на необхідність надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність однієї земельної ділянки у розмірі частки (паю) на всіх членів фермерського господарства.

Відповідно до ч. 1 ст. 32 Земельного кодексу України громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України "Про фермерське господарство" від 19 червня 2003 року № 973-IV членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність із раніше наданих їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. Земельні ділянки, на яких розташовані житлові будинки, господарські будівлі та споруди фермерського господарства, передаються безоплатно у приватну власність у рахунок земельної частки (паю).

Із урахуванням наведеного суд зазначає, що відповідач дозволяє собі вільно трактувати положення ЗК України та Закону України "Про фермерське господарство", на власний розсуд змінюючи їх правові норми щодо розміру земельної ділянки, яку мають право набути у власність члени фермерського господарства.

Отже, судом встановлено відсутність підстав для прийняття наказів Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6331-СГ, №6333-СГ, №6335-СГ, №6338-СГ, №6341-СГ в частині відмов позивачам у затверджені проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, в розмірі земельної частки (паю).

З приводу твердження відповідача про неможливість судового втручання у його дискреційні повноваження суд зазначає наступне.

Поняття дискреційних повноважень наведене у Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2, яка прийнята Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, відповідно до якої під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Тобто, дискреційними є повноваження суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Прикладом таких повноважень є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова "може".

Натомість, у цій справі, відповідач не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти не за законом, а на власний розсуд, зокрема, затвердити погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність або ні. Безперечно, правомірним у даному випадку є лише один варіант поведінки, залежно від фактичних обставин.

Отже, повноваження відповідача у спірних правовідносинах не є дискреційними.

Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного суду Касаційного адміністративного суду від 27 лютого 2018 року в справі №816/591/15-а.

Відповідно до пункту 4 частини першої 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України способом захисту прав особи від протиправної бездіяльності є визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Тобто дії, які він повинен вчинити за законом.

Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Оскільки протиправна бездіяльність відповідача полягає у неприйнятті ним жодного з тих рішень, які передбачені статтею 118 Земельного кодексу України, належним способом захисту прав позивача є зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області прийняти відповідне рішення, тобто рішення про затвердження або відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В матеріалах справи наявні докази, які були досліджені судом, які свідчать про наявність можливості у суб`єкта владних повноважень прийняти обґрунтоване та законне рішення з урахуванням позиції суду.

Аналогічна правова позиція викладена ВС у постанові від 06.03.2019р. по справі №1640/2594/18.

Також Велика Палата Верховного Суду у постанові від 06.11.2019р. по справі № 509/1350/17 зазначила, щодо ефективності обраного судом апеляційної інстанції способу захисту Велика Палата Верховного Суду зазначає, що суд має право визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати вчинити певні дії. Суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Враховуючи викладене, належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивачів є саме зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю) членам фермерського господарства "Надежда 2" ОСОБА_1 площею 8,3332 га, ОСОБА_2 площею 8,3333 га, ОСОБА_4 площею 8,3333 га, ОСОБА_3 площею 8,3333 га, ОСОБА_5 площею 8,3333 га, ОСОБА_9 площею 8,3333 га загальною площею 49,9997 га для ведення фермерського господарства із земель, що перебувають у користуванні згідно державного акту на право довічного успадкованого володіння землею, зареєстрованого в книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею за №77 розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, та передати земельні ділянки у власність зазначеним громадянам, з урахуванням висновків суду.

Що стосується позовної вимоги позивачів про встановлення судового контролю за виконанням рішення , суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

З приписів даної норми слідує, що зобов`язання суб`єкта владних повноважень надати звіт про виконання судового рішення є правом, а не обов`язком суду, що може використовуватись залежно від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.

В той же час позивачами не надано жодного доказу того, що відповідач буде ухилятися від виконання судового рішення, а судом таких обставин не встановлено. Тому, суд не вбачає підстав для задоволення даної позовної вимоги.

Порядок розподілу судових витрат врегульовано статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до частини 1 якої: при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6315-СГ "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6333-СГ "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6331-СГ "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки".

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6335-СГ "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6338-СГ "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 20.12.2019 р. №6341-СГ "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" .

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю) членам фермерського господарства Надежда 2 ОСОБА_1 площею 8,3332 га, ОСОБА_2 площею 8,3333 га, ОСОБА_4 площею 8,3333 га, ОСОБА_3 площею 8,3333 га, ОСОБА_5 площею 8,3333 га, ОСОБА_9 площею 8,3333 га загальною площею 49,9997 га для ведення фермерського господарства із земель, що перебувають у користуванні згідно державного акту на право довічного успадкованого володіння землею, зареєстрованого в книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею за №77 розташованої за межами населених пунктів на території Раківської сільської ради Бериславського району Херсонської області, та передати земельні ділянки у власність зазначеним громадянам.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (73036, м.Херсон, вул.Університетська, 136-а, код ЄДРПОУ 39766281) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_6 , рнокпп НОМЕР_7 ) судовий збір у сумі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (73036, м.Херсон, вул.Університетська, 136-а, код ЄДРПОУ 39766281) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_7 , рнокпп НОМЕР_2 ) судовий збір у сумі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (73036, м.Херсон, вул.Університетська, 136-а, код ЄДРПОУ 39766281) на користь ОСОБА_4 ( АДРЕСА_7 , рнокпп НОМЕР_3 ) судовий збір у сумі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (73036, м.Херсон, вул.Університетська, 136-а, код ЄДРПОУ 39766281) на користь ОСОБА_3 ( АДРЕСА_7 , рнокпп НОМЕР_4 ) судовий збір у сумі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (73036, м.Херсон, вул.Університетська, 136-а, код ЄДРПОУ 39766281) на користь ОСОБА_5 ( АДРЕСА_8 , рнокпп НОМЕР_5 ) судовий збір у сумі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (73036, м.Херсон, вул.Університетська, 136-а, код ЄДРПОУ 39766281) на користь ОСОБА_6 ( АДРЕСА_8 , рнокпп НОМЕР_6 ) судовий збір у сумі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

З повним текстом рішення сторони можуть ознайомитись через п`ять днів.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114,122,162, 163,164, 165,169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки, продовжуються на строк дії такого карантину.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 04 червня 2020 р.

Суддя Г.М. Морська

кат. 109020100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2020
Оприлюднено04.06.2020
Номер документу89626167
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/268/20

Постанова від 22.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 01.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні