Постанова
від 09.06.2020 по справі 200/11179/19-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2020 року справа №200/11179/19

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),

суддів Сіваченка І.В., Ястребової Л.В.,

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу державного підприємства Торецьквугілля в особі відокремленого підрозділу Шахта Центральна на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2020 року у справі №200/11179/19-а (головуючий І інстанції Ушенко С.В.) за позовом Головного Управління Держпраці у Донецькій області до державного підприємства Торецьквугілля в особі Відокремленого підрозділу Шахта Центральна про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення ведення очисних робіт в лаві № 42-1146 метрів, ведення робіт по проходженню підготовчих виробок: квершлагу 3 ЗПШ-42-1146; польового штреку 3 ЗПШ 1146 м.

В обґрунтування позову зазначив, що під час позапланової перевірки ДП Торецьквугілля ВП Шахта Центральна щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки було виявлено 60 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 8 створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

В зв`язку з виникненням загрози життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди здоров`ю людей позивач вважає, що є підстави для заборони виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування, підвищеної небезпеки, а саме: 1) ведення очисних робіт в лаві № 42-1146 метрів; 2) ведення робіт по проходженню підготовчих виробок: квершлагу 3 ЗПШ -42-1146; польового штреку 3 ЗПШ 1146 м ВП Шахта Центральна ДП Торецьквугілля .

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2020 року позов задоволено.

Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до ДП Торецьквугілля в особі ВП Шахта Центральна шляхом зупинення ведення очисних робіт в лаві № 42-1146 метрів, ведення робіт по проходженню підготовчих виробок: квершлагу 3 ЗПШ-42-1146; польового штреку 3 ЗПШ 1146м ВП Шахта Центральна ДП Торецьквугілля у зв`язку із загрозою життю людей.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позову.

Обґрунтування апеляційної скарги.

06.10.2019 року на ВП Шахта Центральна ДП Торецьквугілля сталася аварія на дільниці № 42-1146м, яка призвела до ізоляції дільниці №42-1146м, що унеможливлює доступ людей до небезпечної ізольованої зони пожежі.

Тому відсутні обставини, які стали передумовою для вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду виявлених органом державного нагляду порушень вимог щодо дотримання законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки що, у свою чергу, є підставою для відмови судом у застосуванні заходів реагування у сфері державного нагляду.

Сторони про дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, до суду не з`явилися, відповідно до ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

Державне підприємство Торецьквугілля є юридичною особою (ЄДРПОУ 33839013; 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Дружби, 19), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є платником податків та знаходиться на обліку в органах Державної фіскальної служби.

27 червня 2019 року Головним управлінням Держпраці у Донецькій області на підставі Конвенції Міжнародної організації праці № 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості і торгівлі, що ратифікована Україною 08.09.2004, частини 1 статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , у зв`язку зі смертельним випадком, який стався 14.0.2019 о 19 годині 00 хвилин з машиністом гірничих робіт виїмкових машин ОСОБА_1 відокремленого підрозділу Шахта Центральна Державного підприємства Торецьквугілля прийнято наказ № 984 про проведення позапланової перевірки Відокремленого підрозділу Шахта ім. Центральна ДП Торецьквугілля у період з 09.07.2019 по 11.07.2019 (а.с. 10).

На виконання наказу Головним управлінням Держпраці у Донецькій області видано направлення на проведення позапланової перевірки від 27 червня 2019 р. №686/06.7/15-08 (а.с. 11).

З 09 по 11 липня 2019 року посадовими особами Головного управління Держпраці у Донецькій області проведено позапланову перевірку ВП Шахта Центральна ДП Торецьквугілля щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки в частині відповідності дільниці №42-1146м на ВП Шахта Центральна ДП Торецьквугілля вимогам нормативно-правових актів.

В ході перевірки виявлено 60 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 8 створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- вибої підготовчих виробок дільниці № 42-1146м, а також сполучення лав із штреками, розподільні пункти та інші місця групового розміщення електроустаткування в дільничних виробках, не захищені автоматичними системами локалізації спалахів (вибухів) метану і вугільного пилу на початковій стадії їх виникнення, що є порушенням п. 14.7.VI НПАОП 10.0-1.01-10 Правил безпеки у вугільних шахтах ;

- в технологічному паспорті роботи щитового агрегату передбачено знаходження машиніста в небезпечній зоні під час роботи щитового агрегату, що є порушенням п.11.1.ІV, п.1.5. V НПАОП 10.0-1.01-10 Правил безпеки у вугільних шахтах ;

- паспорт на проведення виробки квершлаг № 14 III Західний польовий штрек горизонту 1146м не узгоджений ІГТМ НАНУ в частині заходів з попередження газодинамічних явищ, що є порушенням п.11.1.IV НПАОП 10.0-1.01-10 Правил безпеки у вугільних шахтах ;

- не виконується буріння розвідувальних свердловин до пласту m 12 у вибої квершлагу № 14 III Західний польовий штрек горизонту 1146м згідно паспорту з 10м, фактично до пласту 5м, що є порушенням п.1.5.V НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ;

- виїмкова дільниця №42-1146м виконала виїмку вугілля на протязі ЗОпм по падінню пласту, панель №13 не здана до експлуатації. Не надано дозвіл на технологічний відхід від монтажної ніші. Не надані акти прийому до експлуатації шахтною комісією системи Прогнозу , аерогазового контролю. Не надані акти прийому до експлуатації електрообладнання дільниці, що є порушенням п.11.1.IV, п.18.1.IV НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ;

- не затверджені 10 ДВГРЗ позиції плану ліквідації аварій по дільниці, що є порушенням п. 6.3.IV НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ;

- проект АГК шахти не пройшов експертизу на предмет відповідності нормативним актам з охорони праці, що є порушенням п. 11.1.IV НПАОП 10.0-1 01 -10 Правила безпеки у вугільних шахтах ;

- тупикова частина ЗЗПШ-1146м на протязі 55м і квершлаг ЗЗПШ-42-1146м на протязі 4м закріплені з порушенням паспорту. В замках кріплення встановлено по одній скобі, відсутні міжрамні стяжки, що є порушенням п. 5.3.V НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах (а.с. 12 - 15).

06.10.19 на відокремленому підрозділі Шахта Центральна Державного підприємства Торецьквугілля сталася аварія на дільниці № 42-1146м.

Згідно з гірничотехнічними умовами, що склалися на аварійній дільниці, прийнято рішення про ізоляцію аварійної дільниці № 42 гор. 1026/1146м.

09.10.2019 закінчені роботи з ізоляції дільниці №42-1146м, що підтверджується Актом від 30 жовтня 2019 року спеціального розслідування аварії, що сталася 06.10.2019 (а.с. 123-128).

Суд першої інстанції, задовольняючи позов, виходив з того, що відповідачем не надано доказів повного усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Оцінка суду.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі статті 43 Конституції України держава створює умови для здійснення громадянами права на працю. Нагляд і контроль за додержанням законодавства про працю є важливими способами захисту трудових прав працівників, гарантією забезпечення законності в трудових відносинах.

Згідно п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі Положення №96), державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Пунктом 7 Положення № 96 визначено, що Держпраця здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

Згідно з пунктом 1 постанови КМУ від 11.02.2015 року №100 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов КМУ утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком, реорганізувавши шляхом злиття територіальні органи Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці, зокрема, утворено ГУ Держпраці в Донецькій області шляхом реорганізації Територіального управління Держгірпромнагляду в Донецькій області та Територіальної державної інспекції з питань праці в Донецькій області.

Відповідно до п. 1 Положення про територіальні органи Державної служби України, затвердженого наказом Мінсоцполитіки від 27.03.2015 № 340, Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Пунктом 4 Положення визначено, що ГУ Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю (пп.5).

Наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 № 8 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Донецькій області, у пункті 1 якого зазначено, що Головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Донецькій області.

На підставі частини четвертої статті 2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі Закон №877) заходи контролю здійснюються органами державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами.

Відповідно до статті 3 Закону №877 визначені основні принципи державного нагляду (контролю), якими є, зокрема, гарантування прав та законних інтересів кожного суб`єкта господарювання; об`єктивності та неупередженості здійснення державного нагляду (контролю), неприпустимості проведення перевірок суб`єктів господарювання за анонімними та іншими безпідставними заявами, а також невідворотності відповідальності осіб за подання таких заяв; здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом; дотримання умов міжнародних договорів України; презумпції правомірності діяльності суб`єкта господарювання у разі, якщо норма законучи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків суб`єкта господарювання та/або повноважень органу державного нагляду (контролю).

Згідно пункту 2 частини другої статті 4 Закону України № 2694 Про охорону праці (далі Закон № 2694), державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

На підставі абзацу 3 частини першої статті 4 Закону № 877 виключно законами встановлюються повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону № 877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Як визначено частиною першою статті 13 Закону № 2694, роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.

Згідно до статті 14 Закону № 2694 працівник зобов`язаний: дбати про особисту безпеку і здоров`я, а також про безпеку і здоров`я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території підприємства; знати і виконувати вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту; проходити у встановленому законодавством порядку попередні та періодичні медичні огляди.

Працівник несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Відповідно до статті 39 Закону № 2694, посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, зокрема: безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об`єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції; одержувати від роботодавця і посадових осіб письмові чи усні пояснення, висновки експертних обстежень, аудитів, матеріали та інформацію з відповідних питань, звіти про рівень і стан профілактичної роботи, причини порушень законодавства та вжиті заходи щодо їх усунення; видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов`язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об`єктів підвищеної небезпеки; забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Як свідчать матеріали справи орган державного нагляду в межах повноважень, передбачених законом, виявив 60 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 8 створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що відповідно до Закону №877 з врахуванням положень Закону №2694 є підставою для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду.

Як на час звернення позивача до суду з позовом, так і на час розгляду справи судом порушення відповідачем вимог законодавства у сфері охорони праці існують і створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Як свідчить наданий відповідачем акт від 30 жовтня 2019 року спеціального розслідування аварії, що сталась 06.10.2019 року, роботи з ізоляції дільниці № 42-1146м закінчені 09.10.2019 року.

Проте відповідачем не надано доказів, які б свідчили про повне усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, виявлених в ході позапланової перевірки посадовими особами ГУ Держпраці у Донецькій області з 09 по 11 липня 2019 року.

Таким чином, оскільки на час розгляду справи відповідачем не усунуті в повному обсязі порушення, які виявлені в ході проведення перевірки і викладені в акті перевірки від 11 липня 2019 року № 06.7-10/26/19, тому на теперішній час продовжує існувати загроза життю і здоров`ю людей.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до ДП Торецьквугілля шляхом зупинення ведення очисних робіт в лаві № 42-1146 метрів, ведення робіт по проходженню підготовчих виробок: квершлагу 3 ЗПШ-42-1146; польового штреку 3 ЗПШ 1146м ВП Шахта Центральна ДП Торецьквугілля у зв`язку із загрозою життю людей.

Є неприйнятними доводи апелянта про відсутність обставин для вжиття заходів реагування в зв`язку з ізоляцією дільниці № 42-1146м, оскільки факт прийняття відповідачем рішення про ізоляцію дільниці не є повним усуненням виявлених порушень вимог законодавства у сфері охорони праці за актом перевірки від 11.07.2019 року, тому не гарантує відсутності загрози життю та здоров`ю людей -працівникам ВП "Шахта "Центральна" ДП "Торецьквутілля".

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами пункту 1 частини 1 статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу державного підприємства Торецьквугілля в особі відокремленого підрозділу Шахта Центральна на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2020 року у справі №200/11179/19-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2020 року у справі №200/11179/19-а- залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття 09 червня 2020 року.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення в порядку, визначеному ст.328, пунктом 3 розділу 6 Прикінцеві положення КАС України.

Повне судове рішення складено 09 червня 2020 року.

Головуючий суддя І.Д. Компанієць

Судді І.В. Сіваченко

Л.В. Ястребова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2020
Оприлюднено09.06.2020
Номер документу89683033
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/11179/19-а

Постанова від 09.06.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 04.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні