Постанова
від 09.06.2020 по справі 420/6294/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 червня 2020 р. Категорія 110020000м.ОдесаСправа № 420/6294/19 Головуючий в 1 інстанції: Самойлюк Г.П.

час і місце ухвалення: 15:58, м. Одеса

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача: Семенюка Г.В.

суддів: Домусчі С.Д. , Шляхтицького О.І.

розглянувши у письмовому провадженні у приміщенні П`ятого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державного агентства рибного господарства України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року по справі за позовом селянського фермерського господарства Восход до Державного агентства рибного господарства України, Чорноморського басейнового управління Державного агентства рибного господарства України; третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів: товариство з обмеженою відповідальністю Юпітер 2010 про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення, скасування режиму рибогосподарської експлуатації, -

встановиВ:

Позивач, звернувся до суду з позовом до Державного агентства рибного господарства України, Чорноморського басейнового управління Державного агентства рибного господарства України; третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів: товариство з обмеженою відповідальністю Юпітер 2010 про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення, скасування режиму рибогосподарської експлуатації, мотивуючи його тим, що затвердження Режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства погодженого для ТОВ Юпітер - 2010 відбулось з численними порушеннями вимог Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів , Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженої наказом Державного комітету рибного господарства України № 4 від 15.01.2008р.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Державного агентства рибного господарства України, що пов`язані з погодженням 26.06.2019р. режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства, для Товариства з обмеженою відповідальністю Юпітер 2010 . Визнано протиправними дії Чорноморського басейнового управління Державного агентства рибного господарства України, що пов`язані з погодженням режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства, для Товариства з обмеженою відповідальністю Юпітер 2010 . Скасовано режим рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства, для Товариства з обмеженою відповідальністю Юпітер 2010 . В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Державне агентство рибного господарства України подало апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду та прийняти нову постанову, якою у задоволенні вимог позивача відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального та процесуального права. Зазначає, що задовольняючи частково позов, судом першої інстанції не враховано того факту, що на момент розробки та погодження Держрибагенством режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Великого Аджеликського) лиману для ТОВ Юпітер 2010 , Режим Дофінівського (Великого Аджеликського) лиману, погоджений 19.12.2016 для СФГ Восход був скасований.

Селянським фермерським господарством Восход було надано відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено, що доводи, викладені в апеляційній скарзі є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року винесено законно та обґрунтовано, а тому підстави для його скасування відсутні. Крім того, позивач вказує, що Режим рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Великого Аджеликського) лиману СФГ Восход не припиняв своєї дії та був дійсний весь час судового оскарження, а відповідно до цього СФГ Восход був та є правомірним користувачем ВЖР Дофінівського лиману.

Учасники справи сповіщались належним чином про час, дату та місце проведення судового засідання, однак своїм правом на участь в розгляді апеляційної скарги не скористались та у судове засідання не з`явилися, тому судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження згідно ст. 311 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу належить залишити без задоволення з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що селянське фермерське господарство Восход (С(Ф)Г "Восход") є користувачем водних живих ресурсів (ВЖР) у рибогосподарському водному об`єкті Дофіновському (Велико Аджаликському) лимані у Режимі спеціального товарного рибного господарства (далі - СТРГ) з 1997р.

Попередня редакція режиму СТРГ, що затверджувала умови експлуатації Дофіновського лиману для С(Ф)Г "Восход" (2007-2016рр.) була затверджена 05.03.2007р.

Для продовження господарської діяльності на Дофівнівському лимані С(Ф)Г "Восход" звернулось із відповідною заявою та документами до контролюючого органу, за результатами розгляду якої 19.12.2016р. Держрибагентством погоджено Режим рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману (2016-2026р.р.) (далі- Режим) (т.1, а.с. 18-24).

Зазначений режим розроблено на підставі Науково-біологічного обгрунтування експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману у режимі СТРГ від 23.09.2016р., розробленого державним підприємством Одеський центр Південного науково-дослідного інституту морського рибного інституту морського рибного господарства та океанографії (т.1, а.с. 28-43).

У 2017р. для С(Ф)Г "Восход" додатково розроблено науково-біологічне обгрунтування доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, що було направлене на коригування обсягів вилову ВБР (далі Доповнення до Режиму), яке 10.10.2017р. погоджено начальником управління Держрибагенства України в Одеській області та 09.11.2017р. головою Держрибагенства (т.1, а.с. 25-27).

У 1997р. прийнято Програму відновлення екосистеми Дофінівського лиману з подальшим рибогосподарським використанням (затверджена рішенням сесії народних депутатів Комінтернівського району Одеської області №117-ХІІ від 27.03.1997р.). У рамках зазначеної програми для поліпшення водообміну навесні та восени відкривався канал на пересипу лиману, а до 2002р. С(Ф)Г "Восход" побудовано гідротехнічний комплекс, що включає трубопровід великого діаменту, який з`єднує лиман з морем. Такий метод штучного водообміну, який дозволяє частково регулювати водний і сольовий режими лиману, визнано винаходом (патент № 2002086621).

15.03.2001 року С(Ф)Г "Восход" отримано державний акт серії І-ОД в„– 003324 на право постійного користування землею для розміщення водопропускного каналу (т.1, а.с. 58-62).

31.07.2013 року за результатами проведення відповідних робіт з установки водопропускного каналу С(Ф)Г "Восход" отримано Свідоцтво про право власності на нерухоме майно комплекс гідротехнічних споруд за авдресою: Одеська область, Комінтернівський район, с/рада Новодофінівська, Гідротехнічні споруди ФГ "Восход", траса Одеса-Южне 22 км 1 (т.1, а.с. 63). Право власності на зазначений об`єкт зареєстровано за С(Ф)Г "Восход" у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 23.07.2018р. (т.1, а.с. 64-67).

11.12.2018 року Держрибагенством прийнято наказ № 514 Про скасування Режиму рибогосподарської експлуатації водного об`єкта , яким скасовано Режим рибогосподпарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману (2016-2026рр.), погоджений 19.12.2016р. для С(Ф)Г "Восход".

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 31.07.2019р. у справі № 420/6544/18 залишеною без змін Постановою Верховного Суду від 24.10.2019 р., апеляційну скаргу С(Ф )Г "Восход " задоволено, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.03.2019р. скасовано, ухвалено у справі постанову, якою визнано протиправним та скасовано наказ Держрибагенства №514 від 11.12.2018 р.

04.10.2019 року (вих. № 1-8-17/1476-19) на адвокатський запит представника позивача Чорноморським басейновим управлінням Державного агентства рибного господарства України (Чорноморський рибоохоронний патруль) повідомлено, що станом на 04.10.2019р. на Дофінівському (Велико Аджаликському) лимані діє Режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта, погоджений Держрибагенством від 26.06.2019р., користувачем водних біоресурсів якого є ТОВ Юпітер-2010 з наданням відповідних документів (т.1, а.с. 46-57).

Позивач вважає, що погодження Режиму ТОВ Юпітер-2010 відбулось із порушенням вимог чинного законодавства та його прав, у зв`язку із чим звернувся до суду з відповідним позовом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 6 Водного кодексу України води (водні об`єкти) є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування.

Закон України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів від 8 липня 2011 року № 3677-VI (далі Закон № 3677-VI) визначає основні засади діяльності та державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів, порядок взаємовідносин між органами державної влади, місцевого самоврядування і суб`єктами господарювання, які здійснюють рибогосподарську діяльність у внутрішніх водних об`єктах України, внутрішніх морських водах і територіальному морі, континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні України та відкритому морі.

Відповідно до ст. 6 Закону № 3677-VI державне управління та регулювання у галузі рибного господарства здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації.

Згідно ст.ст. 9, 10 Закону № 3677-VI до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, відповідно до покладених на нього завдань належать, зокрема, погодження режимів рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та контроль за діяльністю спеціальних товарних рибних господарств.

Посадові особи органів рибоохорони здійснюють державний контроль та управління в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та мають, зокрема, повноваження погоджувати режими рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та забезпечувати державний контроль (нагляд) за їх дотриманням.

Державне агентство рибного господарства України (Держрибагентство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра енергетики та захисту довкілля і який реалізує державну політику у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства, безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства (п.1 Положення про Державне агентство рибного господарства України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №895 від 30.09.2015р. (далі - Положення №895).

Держрибагентство відповідно до покладених на нього завдань погоджує режими рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та контролює діяльність спеціальних товарних рибних господарств (пп. 44 п. 4 Положення №895).

Згідно ст.1 Закону № 3677-VI режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта - установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення водних біоресурсів за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання водних біоресурсів рибогосподарського водного об`єкта (його частини).

Спеціальне товарне рибне господарство - діяльність, яка включає комплекс заходів, основною метою яких є підвищення рибопродуктивності рибогосподарського водного об`єкта (його частини) шляхом штучного відтворення водних біоресурсів, а також шляхом збереження та раціонального використання видів водних біоресурсів, які раніше перебували у рибогосподарському водному об`єкті (його частині).

За приписами ч. 3 ст. 31 Закону № 3677-VI, з метою забезпечення охорони, раціонального використання окремих видів водних біоресурсів, а також для доповнення, уточнення або зміни зазначених правил можуть розроблятися режими для окремих рибогосподарських водних об`єктів (їх частин). Режими затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості.

Інструкція про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затверджена наказом Державного комітету рибного господарства України № 4 від 15.01.2008р. (далі Інструкція № 4), регламентує порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах.

Відповідно до п. 2.14 Інструкції № 4 контроль за виконанням Режиму, спеціальним використанням ВЖР під час проведення рибогосподарської експлуатації водних об`єктів СТРГ та охороною користувачем водних живих ресурсів здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України, територіальними органами рибоохорони та іншими органами відповідно до законодавства України.

Згідно абз.2 п.1.3 Інструкції № 4 режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта (далі - Режим) - установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення ВЖР за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання туводних видів, виконання якого забезпечує раціональне використання ВЖР рибогосподарського водного об`єкта або його ділянки.

Відповідно до п. 2.1 Інструкції № 4 для здійснення штучного розведення, вирощування ВЖР та їх використання користувач подає до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань рибного господарства України:

Заяву (додаток 1), погоджену з територіальним органом рибоохорони, у зоні контролю якого перебуває рибогосподарський водний об`єкт (його ділянка).

Режим (додаток 2), погоджений з територіальним органом рибоохорони та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, у зоні діяльності яких є рибогосподарський водний об`єкт, який розробляється на підставі науково-біологічного обґрунтування.

Науково-біологічне обґрунтування (далі - НБО) щодо рибогосподарського водного об`єкта (його ділянки), на якому створюється СТРГ, повинне містити таку інформацію: загальна характеристика; гідрологічний та гідрохімічний режими; видовий, віковий, розмірно-ваговий склад ВЖР; обсяги запасів, визначені за даними проведених досліджень; рибопродуктивність за видами ВЖР; строки заборони лову (добування) ВЖР; видовий склад водних рослин, зоопланктону, фітопланктону, бентосу, їх біомаса, ефективність використання кормової бази; розрахунки обсягів вселення цінних видів ВЖР та проведення рибоводно-меліоративних робіт; розрахунки обсягів (лімітів) вилову туводних ВЖР та планові показники з вилову видів - вселенців; наявність чи відсутність видів рослин і тварин, занесених до Червоної книги України, та ендемічних видів; заходи з недопущення погіршення екологічного стану, а також запобіжні заходи з недопущення зменшення чисельності або знищення цінних та рідкісних видів туводних ВЖР; регламентація ведення любительського та спортивного рибальства, яка повинна включати виділення ділянок для любительського та спортивного рибальства на умовах загального та спеціального використання ВЖР та не суперечити чинним нормативно-правовим актам у галузі регулювання любительського та спортивного рибальства; для мідійно-устричних господарств - характеристика технології та технічних засобів для вирощування (носії, спеціалізація, установка).

Карту-схему розташування СТРГ.

Документи (засвідчені у встановленому законодавством порядку копії):

свідоцтво про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності (для фізичної особи);

статут, свідоцтво про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності (для юридичної особи);

при розробці Режиму на водні об`єкти об`ємом більше 1 млн куб.м (водосховища) - ліцензію на право господарської діяльності, пов`язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств.

За змістом пп. 2.1.6 п. 2 Інструкції № 4 при розробці Режиму на водні об`єкти, де вже здійснювалась рибогосподарська діяльність, відносини між користувачами, які традиційно (3 і більше років) здійснюють спеціальне використання ВЖР, та суб`єктом господарювання, що подає Режим на затвердження, урегульовуються шляхом згоди всіх користувачів щодо участі в створеному СТРГ або затвердженням спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України Режимів на окремі ділянки водного об`єкта.

Відповідно до приписів п. 2.3 Інструкції № 4 Режим погоджується територіальним органом рибоохорони, у зоні якого здійснюватимуть діяльність, та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України протягом місяця з дня його отримання. Якщо Режим не погоджується, то в місячний термін він надсилається користувачу з мотивованим повідомленням та відправляється на доопрацювання.

Суд зазначає, що скасування акта суб`єкта владних повноважень як способу захисту порушеного права позивача застосовується тоді, коли спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту прийняття такого акта.

Аналогічна правова позиція неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 31.07.2018 р. у справі №814/1189/16, 31.07.2018 р. у справі №814/1189/16.

Як убачається з матеріалів справи, постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 31.07.2019р. у справі № 420/6544/18, що набрала законної сили, визнано протиправним та скасовано наказ Державного агентства рибного господарства України №514 від 11.12.2018 р., яким скасовано Режим рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману (2016-2026рр.), погоджений 19.12.2016р. для С(Ф)Г "Восход".

З урахуванням наведеного, наказ Держрибагенства №514 від 11.12.2018 р. є таким, що не породжує для С(Ф)Г "Восход" жодних правових наслідків з моменту його прийняття.

Згідно п. 2.8 Інструкції № 4 користувач, якому видано Режим, має одноосібне право на спеціальне використання ВЖР у цьому рибогосподарському водному об`єкті. У разі неможливості виконання умов Режиму власними силами може на підставі договору залучати інші організації або установи.

У п. 15.6 Режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману (2016-2026рр.), погодженого 19.12.2016р. для С(Ф)Г "Восход", зазначено щодо одноосібного права на вилучення водних біоресурсів у Дофінівському лимані (т.1, а.с. 22).

Отже, скасування наказу Державного агентства рибного господарства України №514 від 11.12.2018 р., зважаючи на приписи п. 2.8 Інструкції № 4, погодження режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства, для ТОВ Юпітер-2010 призводить до порушення прав позивача, в тому числі на одноосібне право на спеціальне використання ВЖР у цьому рибогосподарському водному об`єкті.

Враховуючи вище викладене, а також постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 31.07.2019р. у справі № 420/6544/18, колегія суддів не приймає до уваги посилання апелянта на те, що на момент розробки та погодження Держрибагенством режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Великого Аджеликського) лиману для ТОВ Юпітер 2010 , Режим Дофінівського (Великого Аджеликського) лиману, погоджений 19.12.2016 для СФГ Восход був скасований.

Всупереч пп. 2.1.6 п. 2 Інструкції № 4 при розробці Режиму ТОВ Юпітер- 2010 не отримано згоди С(Ф)Г "Восход" (користувачем, який традиційно (3 і більше років) здійснює спеціальне використання ВЖР на вищезазначеному об`єкті).

З урахуванням приписів п. 2.3 Інструкції № 4 Режим погоджується територіальним органом рибоохорони, у зоні якого здійснюватимуть діяльність, та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України протягом місяця з дня його отримання. Якщо Режим не погоджується, то в місячний термін він надсилається користувачу з мотивованим повідомленням та відправляється на доопрацювання.

Подана ТОВ Юпітер-2010 заява датована 17.04.2019р. (вх. № 17/1406), проте Держрибагенством погоджено Режим лише 26.06.2019р., а дата погодження Чорноморським басейновим управлінням Державного агентства рибного господарства України (Чорноморський рибоохоронний патруль) взагалі відсутня (т.1, а.с. 171).

Представник Чорноморського басейнового управління Державного агентства рибного господарства України (Чорноморський рибоохоронний патруль) зазначив щодо погодження Режиму для ТОВ Юпітер -2010 17.04.2019 р., посилаючись на лист від 17.04.2019р. (вих. № 1-6-17/521-19) (т.1, а.с. 222).

Крім того, згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 17.04.2019р. (дату подання заяви про затвердження Режиму), основним видом діяльності ТОВ Юпітер-2010 був 52.29 інші супровідні послуги при перевезеннях та директором на вказану дату була ОСОБА_3 .

Проте, заява про затвердження Режиму для ТОВ Юпітер-2010 від 17.04.2019р. підписана Карпенчуком Т.О., який на момент її підписання не був керівником вказаної юридичної особи. Доказів на підтвердження наявності у Карпенчука Т.О. повноважень на підписання зазначеної заяви надано не було.

Разом з тим, лише 22.04.2019р. зареєстровано зміни директора та видів діяльності ТОВ Юпітер-2010 .

Тобто, Чорноморським басейновим управлінням Державного агентства рибного господарства України (Чорноморський рибоохоронний патруль) не перевірено повноважень особи, що подала заяву про затвердження Режиму для ТОВ Юпітер-2010 від 17.04.2019р. та повноти поданих із нею документів та їх відповідність Інструкції № 4.

Крім того, як убачається зі змісту заяви ТОВ Юпітер-2010 щодо погодження Режиму від 17.04.2019р. (вх. № 17/1406), серед додатків до неї зазначено: Режим, науково-біологічне обґрунтування, копія статуту ТОВ Юпітер-2010 , копія свідоцтва про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності (т.1, а.с. 47). Проте, ані на адвокатський запит представника позивача, ані до суду першої інстанції на виконання відповідної ухвали суду про витребування письмових доказів, відповідачами не надано копії свідоцтва про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності ТОВ Юпітер-2010 .

Крім того, відповідно до умов Режиму, погодженого для ТОВ Юпітер-2010 , користувач повинен забезпечувати водообмін через гідроспоруду обловно-запускний канал, що поєднує лиман з морем. При цьому зазначено щодо необхідності підтримувати гідроспоруду у справному стані, здійснювати меліоративні роботи з очищення обловно-запускного каналу від наносів піску після штормів, розчищення водообмінної труби, регулярне очищення оголовку каналу від наносів піску відповідно до умов Режиму із належним звітуванням про це до Чорноморського басейнового управління Державного агентства рибного господарства України (Чорноморський рибоохоронний патруль). Проте, при цьому безпідставно не враховано, що гідроспоруда на праві власності належить С(Ф)Г "Восход", тобто не враховано наявності об`єктивної можливості виконання умов Режиму ТОВ Юпітер-2010 .

Згідно п. 2.4 Інструкції № 4 спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України протягом місяця після отримання розглядаються надіслані користувачем документи і приймається відповідне рішення щодо затвердження Режиму.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення щодо затвердження Режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства погодженого для ТОВ Юпітер-2010 не приймалось, в зв`язку з чим позовні вимоги щодо визнання його протиправним та скасування є безпідставними, а тому суд першої інстанції правомірно відмовив у їх задоволенні.

Враховуючи вище викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо наявності підстав для часткового задоволення позову шляхом визнання протиправними дій Державного агентства рибного господарства України, що пов`язані з погодженням 26.06.2019р. режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства, для ТОВ Юпітер-2010 ; визнання протиправними дій Чорноморського басейнового управління Державного агентства рибного господарства України, що пов`язані з погодженням режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства, для ТОВ Юпітер-2010 ; скасування режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства, для ТОВ Юпітер- 2010 .

Частиною 2 ст. 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України Про судоустрій і статус суддів встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статей 1 та 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні по справі Рисовський проти України (№ 29979/04) підкреслив особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v.) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 2 ст. 73 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на встановлені судом обставини відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не довели правомірність своїх дій що пов`язані з погодженням режиму рибогосподарської експлуатації Дофінівського (Велико Аджаликського) лиману, в умовах спеціального товарного рибного господарства, для товариства з обмеженою відповідальністю Юпітер 2010 .

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги селянського фермерського господарства Восход про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення, скасування режиму рибогосподарської експлуатації належним чином обґрунтовані, підтверджені наявними матеріалами справи та підлягають частковому задоволенню.

Інші доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

З огляду на вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Згідно з ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державного агентства рибного господарства України, - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року по справі № 420/6294/19, - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач Семенюк Г.В. Судді Домусчі С.Д. Шляхтицький О.І.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2020
Оприлюднено09.06.2020
Номер документу89683306
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6294/19

Постанова від 09.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 21.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні