Чортківський районний суд Тернопільської області
Копія
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2020 року Справа № 608/528/19
Номер провадження1-кс/608/338/2020
Слідчий суддя Чортківського районного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши в залі судового засідання в місті Чорткові клопотання старшого слідчого СВ Чортківського ВП ГУНП в Тернопільській області капітана поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий СВ Чортківського ВП ГУНП в Тернопільській області капітан поліції ОСОБА_3 за погодженням із прокурором Чортківської місцевої прокуратури ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей і документів в кримінальному провадженні за №12019210190000140 від 11 березня 2019 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.
В клопотанні слідчий вказав, що слідчим відділенням Чортківського ВП ГУНП в Тернопільській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019210190000140 від 11.03.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, щодо розтрати начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 бюджетних коштів в розмірі 99998,21 гривень за надання послуг з влаштування горизонтальної розмітки у місті Чорткові (вул. Ягільницька, вул. О. Гончара, вул. Ст. Бандери, вул. Б. Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська), шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем та внесенні службовою особою завідомо неправдивих відомостей до акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2 в №1 за січень 2019 року від 24.01.2019 та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за січень 2019 року від 24.01.2019, щодо сплати коштів за надання послуг з влаштування горизонтальної розмітки у місті Чорткові (вул. Ягільницька, вул. О.Гончара, вул. Ст. Бандери, вул. Б.Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська).
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 відповідно до рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 №1 від 13.11.2015 є депутатом ІНФОРМАЦІЯ_2 7 скликання.
Відповідно до розпорядження Чортківського міського голови № 245-к від 18 жовтня 2016 року ОСОБА_5 призначено на посаду начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до п. 6 Статуту ІНФОРМАЦІЯ_1 (в новій редакції), зареєстрованого 24 листопада 2005 року, до обов`язків керівника Комбінату входить:
- самостійно визначати структуру управління Комбінатом і розроблення штатного розпису, погодження його з власником та управлінням житлово-комунального господарства облдержадміністрації;
-самостійно вирішувати питання діяльності Комбінату;
-нести повну відповідальність за фінансово-господарський стан та діяльність Комбінату;
-діяти без довіреності від імені Комбінату, представляти його інтереси в усіх установах та організаціях;
-розпоряджатись коштами та майном Комбінату відповідно до чинного законодавства;
-укладати договори, видавати довіреності, відкривати в установах банків розрахункові та інші рахунки;
-нести відповідальність за формування та виконання фінансових планів;
-призначення на посади і звільнення з посад працівників Комбінату.
Також, відповідно до посадової інструкції № 1 начальника підприємства (далі - Інструкція), затвердженої Чортківським міським головою ОСОБА_6 18 жовтня 2016 року, а саме згідно п. 2.1 начальник керує відповідно до чинного законодавства виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю підприємства, відповідає за наслідки прийнятих рішень, збереження та ефективне використання майна підприємства, а також фінансово-господарські результати його діяльності.
У відповідності до п. 2.3 Інструкції начальник забезпечує виконання підприємством усіх зобов`язань перед державним і місцевим бюджетами, державними позабюджетними соціальними фондами, постачальниками, замовниками й кредиторами, включаючи установи банку, а також господарських і трудових договорів.
Крім цього, згідно п. 2.8 начальник вирішує питання фінансово-економічної і виробничо-господарської діяльності підприємства, доручає ведення окремих напрямків діяльності іншим посадовим особам заступникам начальника, керівникам виробничих одиниць, а також функціональних і виробничих підрозділів.
Окрім наведеного, згідно розділу № 3 Інструкції начальник підприємства має право діяти від імені підприємства, представляти інтереси підприємства у взаємовідносинах з іншими організаціями й органами державної влади, представляти підприємство в судах, арбітражі, інших установах; видавати накази та розпорядження по підприємству, контролювати їх виконання; підписувати фінансово-господарські документи, договори.
Також, п. 4.2. Інструкції передбачено, що начальник підприємства несе відповідальність за правопорушення, вчинені у процесі своєї діяльності, - у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним і цивільним законодавством України. Відповідно до п. 5.12 інструкції начальник повинен знати порядок укладення й виконання господарських (фінансових) договорів.
Таким чином, ОСОБА_5 в період часу з 18 жовтня 2016 року по даний час займає посаду начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 , пов`язану з виконанням адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій.
Отже, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України в період часу з 18 жовтня 2016 року по даний час, ОСОБА_5 виконує функції службової особи.
23 січня 2019 року між ІНФОРМАЦІЯ_3 , в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », в особі директора ОСОБА_7 , укладено договір про надання послуг з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки у місті Чорткові (вул. Ягільницька, вул.О.Гончара, вул. Ст. Бандери, вул. Б. Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська). Того ж дня, ОСОБА_5 , діючи на підставі статуту підприємства та своєї посадової інструкції, власноруч підписав та завірив печаткою договір № 5 на послуги з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки у місті Чорткові (вул. Ягільницька, вул. О. Гончара, вул. Ст. Бандери, вул. Б. Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська), який вже був раніше підписаний директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Відповідно до п. 1.1 вказаного договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зобов`язується власними силами і засобами, надати послуги з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки, а Замовник прийняти і оплатити такі послуги. Ціна договору становила 99 998, 21 гривень.
Відповідно до п. 4.1 договору розрахунки проводяться Замовником Виконавцю після підписання Сторонами «Акту приймання виконаних будівельних робіт» (ф.2КБ-2в) і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт» (ф.КБ-3), складених у відповідності з положенням чинних ДСТУ та СОУ, які складаються Виконавцем і подаються для підписання Замовнику не пізніше як за 3 робочих дні до кінця звітного місяця.
Відповідно до п. 4.2 договору оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця не пізніше 10-ти днів з моменту підписання «Акту приймання виконаних будівельних робіт»(ф.2КБ-2в) і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт» (ф.КБ-3).
Вимогами п. 6.3.1 договору передбачено, що виконавець зобов`язаний забезпечити надання послуг у строки, встановлені договором, календарним планом та відповідно до проектно-кошторисної документації.
Пункт 9.1 договору передбачає, що договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31 грудня 2019 року, але в будь якому разі до повного виконання сторонами зобов`язань.
Відповідно до ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України, розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов`язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України.
Згідно «Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів», затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України № 938 від 23.08.2012 року (зі змінами), органи Казначейства здійснюють розрахунково-касове обслуговування розпорядників бюджетних коштів шляхом проведення платежів з рахунків розпорядників бюджетних коштів та рахунків одержувачів бюджетних коштів, відкритих в органах Казначейства, відповідно до кошторисів. Органи Казначейства здійснюють платежі на підставіплатіжних дорученьрозпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів у разі наявності в обліку відповідного бюджетного зобов`язання та бюджетного фінансового зобов`язання у межах залишків бюджетних коштів на рахунках розпорядників бюджетних коштів. Підтвердні документи (договори, звіт про результати проведення процедури закупівлі тощо) надаються у разі потреби здійснення авансування, поетапної оплати зареєстрованих бюджетних фінансових зобов`язань тощо.
Передбачені договором№ 5від 23січня 2019року роботиз влаштуваннягоризонтальної дорожньоїрозмітки у місті Чорткові (вул. Ягільницька, вул.Олеся Гончара, вул. Ст. Бандери, вул. Б. Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська) станом на 24 січня 2019 року (день підписання акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в № 1 за січень 2019 року від 24 січня 2019 року), не виконані.
Будучи обізнаним,що роботиз влаштуваннядорожньої розміткиу місті Чорткові (вул. Ягільницька, вул.О.Гончара, вул.Ст.Бандери, вул. Б. Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська), згідно договору № 5 від 23 січня 2019 року, не виконані, порушуючи норми бюджетного законодавства та умови договору, діючи умисно, шляхом проставлення власного підпису та відтиску печатки в рядку «Замовник» 24 січня 2019 року, в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташоване в АДРЕСА_1 , погодив акт приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в № 1 за січень 2019 року від 24 січня 2019 року, який вже був підписаний та завірений директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_7 , відповідно доякого ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 »виконало роботиз влаштуваннядорожньої розміткиу місті Чорткові (вул.Ягільницька, вул.О.Гончара, вул.Ст.Бандери, вул. Б. Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська) на суму 99 998, 21 гривень.
Надалі, вказаний акт ОСОБА_5 передав для проведення оплати головному бухгалтеру Чортківського комбінату комунальних підприємств, яка 24 січня 2019 року керуючись «Інструкцією про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті»,затвердженою постановоюПравління Національногобанку Українивід 21січня 2004року №22,зареєстрованою вМіністерстві юстиціїУкраїни 29березня 2004року за№ 377/8976,підготувала платіжнедоручення № 18 від 24 січня 2019 року про проведення оплати ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 »за виконаннядоговору № 5від 23січня 2019року,згідно актуприймання виконанихбудівельних робітКБ-2в№ 1за січень2019року від24січня 2019року,в сумі99 998, 21 гривень.
В подальшому відповідно до платіжного доручення поданого ІНФОРМАЦІЯ_5 ,згідно «Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів», затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України № 938 від 23 серпня 2012 року (із подальшими змінами), перераховано кошти ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в розмірі 99 998, 21 гривень.
За наведених вище обставин, будучи службовою особою, використовуючи свої службові повноваження всупереч інтересам служби, діючи умисно, шляхом погодження 24 січня 2019 року, в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташоване по АДРЕСА_1 , акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 1 за січень 2019 року від 24 січня 2019 року та надалі передачі вказаного акту головному бухгалтеру ІНФОРМАЦІЯ_1 для оформлення платіжного доручення № 18 від 24 січня 2019 року, на підставі якого ІНФОРМАЦІЯ_6 проведено оплату підряднику ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 вчинив розтрату бюджетних коштів в розмірі 99998,21гривень, що на час вчинення злочину становило 104 неоподаткованих мінімуми доходів громадян, чим спричинив шкоду державному бюджету на вказану суму.
Окрім тоговстановлено,що 24січня 2019року уначальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 виник злочиннийумисел,спрямований навидачу службовоюособою завідомонеправдивих офіційнихдокументів,а самеакту прийманнявиконаних будівельнихробіт формиКБ-2в №1за січень2019року від24січня 2019року тадовідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за січень 2019 року від 24 січня 2019 року щодо сплати коштів за надання послуг з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки у місті Чорткові (вул.Ягільницька, вул.Олеся Гончара, вул. Ст. Бандери, вул.Б.Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська), з метою розтрати бюджетних коштів, які перебували у володінні ІНФОРМАЦІЯ_7 .
ОСОБА_5 , обіймаючи посаду начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи службовою особою, діючи умисно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби та очолюваної ним комунальної установи, в інтересах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », 24 січня 2019 року, в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 АДРЕСА_1 підписав та завірив відтиском печатки акт приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в № 1 за січень 2019 року від 24 січня 2019 року та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за січень 2019 року від 24 січня 2019 року щодо сплати коштів за надання послуг з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки у місті Чорткові (вул. Ягільницька, вул.Олеся Гончара, вул. Ст. Бандери, вул. Б.Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська), чим надав їм ознак офіційного документа та з урахуванням яких надалі було виписане платіжне доручення № 18 від 24січня 2019року, на підставі якого ІНФОРМАЦІЯ_6 проведено оплату підряднику ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за ніби-то надані послуги з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки у місті Чорткові (вул.Ягільницька, вул. О.Гончара, вул. Ст. Бандери, вул.Б.Хмельницького, вул. Подільська та вул. Млинарська), хоча фактично вказані роботи виконані не були.
З метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, надання їм належної правової оцінки необхідно отримати копії журналу реєстрації договорів ІНФОРМАЦІЯ_8 за січень 2019 року, які містяться в ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Старший слідчий СВ Чортківського ВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 просив розгляд клопотання проводити без його участі, інші учасники не з`явились. Їхня неявка не є перешкодою для розгляду клопотання.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, приходжу до висновку, що клопотання є підставне та підлягає до задоволення з наступних мотивів.
Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутись до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.
Згідно з вимогами ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою, або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Іншим чином всебічно, повно і неупереджено дослідити всі обставини кримінального провадження, надати їм належну правову оцінку не представляється можливим, що обумовлює необхідність проведення даної процесуальної дії. Враховуючи те, що метою отримання доступу до журналу реєстрації договорів за січень 2019 року, є їх всебічне вивчення та дослідження, а тому необхідно вилучити належним чином завірені копії журналу, оскільки без фактичного вилучення неможливо буде провести усі необхідні слідчі (розшукові) дії.
Беручи до уваги вище викладене та враховуючи, що журнал реєстрації договорів за січень 2019 року, який знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , має суттєве значення для встановлення важливих обставин вчиненого кримінального правопорушення, а тому необхідно отримати доступ до них з можливістю вилучення належним чином завірених копій журналу.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 159, 160, 162, 163 Кримінально-процесуального кодексу України, -
У Х В А Л И В:
Клопотання задовольнити.
Надати тимчасовий доступ старшому слідчому СВ Чортківського ВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 , дільничному офіцеру поліції Чортківського ВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_8 та процесуальному прокурору, до:
-Журналу реєстрації договорів ІНФОРМАЦІЯ_1 за січень 2019 року;
який знаходиться в ІНФОРМАЦІЯ_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , місцезнаходження юридичної особи: АДРЕСА_2 .
Тимчасовий доступ до вище вказаних документів надати із можливістю вилучити належним чином завірену копію документів.
В разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів відповідно до вимог ст. 166 Кримінального процесуального кодексу України слідчий суддя має право за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей та документів, постановити ухвалу про проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукування та вилучення зазначених речей та документів.
Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.
Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: (підпис)
Копія вірна
Оригінал ухвали знаходиться в матеріалах кримінального провадження №12019210190000140 від 11.03.2019 року.
Ухвала набрала законної сили «09» червня 2020 року.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Чортківський районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2020 |
Оприлюднено | 07.06.2024 |
Номер документу | 89691642 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Чортківський районний суд Тернопільської області
Квятковська Л. Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні