Справа № 504/1054/17
провадження №2-а/504/8/20
П О С Т А Н О В А
02.06.2020смт.Доброслав
Комінтернівський районний суд Одеської області в складі:
головуючого судді - Доброва П.В.,
при секретарі - Данько Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в с.м.т. Доброслав Одеської області адміністративний позов ОСОБА_1 до Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області про визнання противоправними дії посадових осіб, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
В квітні 2017 року ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області про визнання противоправними дії посадових осіб, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, посилаючись на те, що 27.03.2015 року між Фонтанською сільською радою та позивачем був укладений договір про строкове платне користування земельною ділянкою для ведення городництва в АДРЕСА_1 , яка розташована на території Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області на підставі рішення сесії Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 01.10.2014 року за №967-VI, загальною площею 0,0250га. 15.09.2016 року представник позивача надав заяву до Фонтанської сільської ради, в якій просив надати згоду на придбання земельної ділянки загальною площею 0,0250га та виготовлення технічної документації. Відповідь на заяву на адресу позивача надійшла у листопаді 2016 року, згідно якої Фонтанською сільською радою розглянута заява щодо вирішення питання про надання згоди на виготовлення технічної документації щодо передачі у власність ОСОБА_1 та розірвання договору оренди. Згідно листа Фонтанської сільської ради, на час розгляду заяви не вбачалось підстав для розгляду питання про надання згоди на виготовлення технічної документації, щодо передачі у власність ОСОБА_1 земельної ділянки та розірвання укладеного договору оренди земельної ділянки.
Позивач вважає, що Фонтанською сільською радою порушено строки надання відповіді, просить визнати протиправними дії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області стосовно ненадання письмової відповіді на заяву від 24.11.2017 року та ненадання письмової відповіді про рішення чергового засідання сесії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 29.12.2016 року стосовно питання про надання згоди на придбання земельної ділянки, скасувати рішення чергового засідання сесії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 29.12.2016 року стосовно відмови про надання згоди на придбання земельної ділянки та зобов`язати Фонтанську сільську раду Лиманського району Одеської області надати письмову відповідь про рішення чергового засідання сесії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 29.12.2016 року стосовно питання про надання згоди на придбання земельної ділянки та зобов`язати надати дозвіл на виготовлення технічної документації згідно умов договору від 13.03.2015 року.
Відповідач надав заперечення на позовну заяву, згідно якої з доводами ОСОБА_1 не погоджуються, вважають їх безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, посилаючись на наступне. 27.03.2015 року на підставі рішення Фонтанської сільської ради № №967-VI від 01.10.2014 року між Фонтанською сільською радою та ОСОБА_1 укладено договір оренди земельної ділянки, згідно з яким позивачці передано у платне користування земельну ділянку площею 0,0250га для ведення городництва, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Договір укладено строком на 49 років, термін його дії до 2064 року. На лист ОСОБА_1 від 15.09.2016 року відповідачем була надана відповідь 30.09.2016 року з роз`ясненням про відсутність підстав для розгляду питання про надання згоди на виготовлення технічної документації щодо передачі земельної ділянки у власність позивачки. На час розгляду заяви позивача у вересні 2016 року Фонтанською сільською радою не приймалось рішення про продаж земельної ділянки комунальної власності, як така, що не включена до переліку тих, що підлягають реалізації. За результатом розгляду повторного звернення ОСОБА_1 від 24.11.2016 року на засіданні двадцять першої сесії Фонтанської сільської ради прийнято рішення №501-VІІ від 29.12.2016 року, яким відмовлено у задоволенні заяви.
Позивач в судове засідання не з`явився, про день і час розгляду справи був належним чином повідомлений, надав заяву про розгляд справи за його відсутністю, позовні вимоги підтримує та просить задовільнити.
Представник відповідача Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області в судове засідання не з`явився, про час та дату засідання повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за їх відсутністю.
Згідно з ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх наданими доказами, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав .
Судом встановлено, що з 1988 року в користуванні позивачки ОСОБА_1 знаходиться земельна ділянка, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,025 га, про що зроблено запис в по господарській книзі № 1, розрахунковий рахунок № 20, що підтверджується довідкою Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області за № 100 від 15.01.2008 року.
27.03.2015 року між Фонтанською сільською радою та позивачкою ОСОБА_1 був заключний Договір оренди земельної ділянки про строкове платне користування, строком на 49 років, термін дії до 2064 року, земельною ділянкою для ведення городництва в АДРЕСА_1 , яка розташована на території Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, на підставі рішення сесії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 01.10.2014 року за № 967-VI. Земельна ділянка площею 0,0250 га, кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:02:003:1819.
28.05.2014 року було складено акт прийому-передачі земельної ділянки в присутності суміжних землекористувачів.
Позивачкою було виготовлено технічну документацію та зареєстровано свої речові права в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом з реєстру, реєстраційний номер 36068919.
Відповідно змін умов договору і припинення його дії є п. 30 б) придбання орендарем земельної ділянки у власність.
15.09.2016 року представник позивачки від імені ОСОБА_1 надав заяву до Фонтанської сільської ради на ім`я сільського голови ОСОБА_2 , в якій просив надати згоду на придбання земельної ділянки загальною площею 0,0250 га, кадастровий номер 5122786400:02:003:1819 та надати дозвіл на виготовлення технічної документації. У разі надання згоди на придбання земельної ділянки розірвати договір оренди за взаємною згодою сторін.
Заява ОСОБА_1 від 15.09.2016 року про продаж їй земельної ділянки подана з дотриманням вимог ч.2 ст. 128 ЗК України.
30.09.2016 року Фонтанською сільською радою Лиманського району Одеської області надіслано відповідь згідно якої повідомлено, що Фонтанською сільською радою Лиманського району Одеської області розглянуто заяву позивачки про надання згоди на виготовлення технічної документації щодо передані у власність ОСОБА_1 , земельної ділянки кадастровий номер 5122786400:02:003:1819 та розірвання з нею договору оренди за взаємною згодою сторін. Звертаємо Вашу, що згідно умов договору оренди земельної ділянки від 27.03.2015 року, укладеного між ОСОБА_1 та Фонтанською сільською радою, орендарю передано в строкове платне користування на 49 років земельну ділянку площею 0,0250 га для ведення городництва. Таким чином, підписуючи указаний договір оренди погодилась на отримання в строкове платне користування вказаної земельної ділянки до 2064 року. Згідно п. 31 вказаного договору дія договору припиняється шляхом його розірвання за взаємною згодою сторін. На теперішній час сільською радою не вбачається підстав для розгляду питання про надання згоди на виготовлення технічної документації щодо передачі у власність ОСОБА_1 земельної ділянки та розірвання укладеного договору оренди земельної ділянки.
24.11.2016 року позивачкою було надано до сільської ради заяву відповідно до якої вона просила надати згоду на придбання земельної ділянки загальною площею 0,0250 га, кадастровий номер 5122786400:02:003:1819, надати дозвіл на виготовлення технічної документації. У разі надання згоди на придбання земельної ділянки загальною площею 0,0250 га, кадастровий номер 5122786400:02:003:1819, розірвати договір оренди за взаємної згоди обох сторін та надати згоду бути присутньою представнику на черговому засіданні сесії Фонтанської сільської ради та на засіданні земельної комісії щодо вищевказаного питання. Однак посадовими особами Фонтанської сільської ради про день проведення сесії представника повідомлено не було.
Рішенням 21 сесії 7 скликання Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 29.12.2016 року № 501-VII відмовлено представнику ОСОБА_1 у наданні згоди на придбання земельної ділянки загальною площею 0,0250 га, кадастровий номер 5122786400:02:003:1819 для ведення городництва, яка знаходиться в АДРЕСА_1 на території Фонтанської АДРЕСА_2 ради Лиманського району Одеської області та розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного 27.03.2015 року між ОСОБА_1 та Фонтанською сільською радою Лиманської району Одеської області.
В грудні 2016 року на місце розташування орендованої позивачкою земельної ділянки, що розташована в АДРЕСА_1 , був здійснений виїзд земельної комісії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, де з`ясувалось, що поряд з цією земельною ділянкою побудовані житлові будинки з господарськими спорудами, на землі, яка також була надана в довгострокову оренду сільською радою. Тобто Фонтанська сільська рада надала іншим мешканцям дозвіл на будування житлових будинків на орендованих земельних ділянках.
13.06.2019 року позивачка звернулась с заявою вх. № К-1311-020-3 до Фонтанської сільської ради з проханням виділити ОСОБА_1 земельну ділянку, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 Одеської області, площею 0.025 га, кадастровий номер 5122786400, для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд (ведення особистого господарства), але до теперішнього часу будь-якої відповіді позивачкою отримано не було.
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Статтею 127 Земельного кодексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1ст. 128 Земельного кодексу України, продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Згідно ч.2 ст. 128 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації.
Відповідно до ч. 3ст. 128 Земельного кодексу України, орган державної влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
Водночас, оскільки позивач є орендарем спірної земельної ділянки, наданої для ведення городництва, про продаж якої вона просила відповідача, на підставі ст.134 Земельного кодексу України, позивач має право на прямий продаж вищезгаданої земельної ділянки не на конкурентних засадах.
Відповідно до ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України, Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі:
розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;
використання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів;
використання релігійними організаціями, які легалізовані в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями;
будівництва об`єктів, що в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;
надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам та їх членам) під творчі майстерні;
надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено;
розміщення іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України;
надання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності для забезпечення таких потреб;
надання земельних ділянок державної або комунальної власності для потреб приватного партнера в рамках державно-приватного партнерства відповідно до закону;
надання земельної ділянки замість викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику чи його спадкоємцю (правонаступнику), у разі якщо така потреба відпала;
будівництва, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу);
будівництва об`єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об`єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд);
передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва;
надання земельних ділянок суб`єктам господарювання, що реалізують відповідно до Закону України Про особливості провадження інвестиційної діяльності на території Автономної Республіки Крим зареєстровані в установленому порядку інвестиційні проекти. Надання такої земельної ділянки у власність здійснюється згідно із законодавством після завершення строку реалізації інвестиційного проекту за умови виконання суб`єктом господарювання договору про умови реалізації цього інвестиційного проекту на території Автономної Республіки Крим;
поновлення договорів оренди землі;
передачі в оренду, концесію майнових комплексів або нерухомого майна, розташованого на земельних ділянках державної, комунальної власності;
надання в оренду земельних ділянок індустріальних парків керуючим компаніям цих індустріальних парків;
надання земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
надання в оренду земельних ділянок під польовими дорогами, розташованих у масиві земель сільськогосподарського призначення (крім доріг, що обмежують масив), відповідно до статті 37-1 цього Кодексу;
надання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами, що обслуговують масив земель сільськогосподарського призначення.
При цьому, ч.5 ст. 128 Земельного кодексу України передбачені виключні підстави для прийняття органом місцевого самоврядування рішення про відмову у продажу земельної ділянки, а саме: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Таким чином, виходячи із системного тлумачення частин 3 та 5ст. 128 Земельного кодексу України, відмовляючи у наданні заявнику згоди на виготовлення технічної документації на земельну ділянку для наступного її продажу орган місцевого самоврядування зобов`язаний вказати причини такої відмови та покликання на відповідний пункт ч.5ст. 128 Земельного кодексу України.
Проте в оскаржуваному рішенні, відповідач не навів підстав для такої відмови, посилань на конкретну норму закону.
Заперечення відповідача щодо позовних вимог із вказаних нею підстав не дають підстав вважати, що рішення відповідача є правомірним, а навпаки вказують на те, що воно прийняте відповідачем необґрунтовано, без дотриманням вимог Земельного кодексу України, що свідчить про наявність підстав для його скасування.
Також згідно ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України, щодо відведення земельної ділянки природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельна ділянка розташована на території чи в межах об`єкта природно-заповідного фонду, водоохоронних, зон санітарної охорони, або в межах прибережної захисної смуги, підлягає погодженню з органами виконавчої влади. Однак вищевказана земельна ділянка таких меж немає.
Крім того, відповідь на звернення позивачки до сільської ради була надана з порушенням строків надання відповідей, номер був нерозбірливий, без дати відправки на конверті. Позивачкою відповідь була отримана лише у листопаді 2016 року.
Згідно ст.. 20 Закону України Про звернення громадян , звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушенні у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.
Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані:
- об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви, скарги;
- на прохання громадян запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
- письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяв чи скарги і суть прийнятого рішення.
Позивач має право на своєчасний розгляд та отримання відповіді від органу місцевого самоврядування щодо своєї заяви, і таке його право є гарантованим Конституцією України та забезпечується державним захистом , у тому числі судом, що випливає із норм Конституції України, зокрема частини 4 статті 13, частини 2 статті 19, статті 124, частин 1 статті 143 та 144, адже право суб`єкта земельних відносин на розгляд поданої ним заяви та прийняття з цього приводу органом місцевого самоврядування рішення є абсолютним і не може бути поставлено у залежність від правової позиції Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області.
Відповідно до ст. 3 Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Згідно ст. 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.
Відповідно до ст. 7 Конституції в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.
Згідно ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно до закону.
Відповідно до ст. 19 Конституції органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до п. 34) ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування питання регулювання земельних відносин віднесені до виключної компетенції сільських та селищних рад.
До делегованих повноважень у сфері регулювання земельних відносин належать, відповідно до п. б) ч. 1 ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування : 1) здійснення контролю за дотриманням земельного законодавства, використання і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворення лісів; 2) реєстрація суб`єктів права власності на землю і договорів оренди землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею; 3) організація і ведення земельно-кадастрової документації; 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення установленому законом порядку земельних ділянок, що проводяться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) погодження проектів землеустрою.
Відповідно до ст. 76 Закону України Про місцеве самоврядування органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність у разі порушення ними Конституції або Законів України.
За нормами ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.
Належними доказами, відповідно до ч. 1 ст. 73 КАС України є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Обов`язок доказування, згідно статті 77 КАС України покладено на сторін, які повинні довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 46 ч. 1, 12, 16 Закону України Про місцеве самоврядування сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради; пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" ; сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації .
Згідно статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування приймаються у межах повноважень у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймається відкритим (у тому числі поіменним) або таємним голосуванням. Таємне голосування обов`язково проводиться у випадках, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону. Рішення сільської, селищної, міської ради у п`ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов`язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилила зауваження сільського, селищного, міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Враховуючи вищенаведене, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про протиправність рішення відповідача про відмову позивачу у наданні згоди на придбання земельної ділянки та згоди на виготовлення технічної документації, без наведення відповідачем жодних підстав для такої відмови, а тому слід визнати протиправним та скасувати рішення відповідача.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246 КАС України, Закону України Про доступ до публічної інформації , Закону України Про місцеве самоврядування , ст.ст.116, 122, 127, 128, 134 ЗК України, суд-
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області про визнання протиправними дії посадових осіб, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправними дії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області стосовно не надання письмової відповіді, згідно закону на заяву від 24.11.2017 року та ненадання письмової відповіді про рішення чергового засідання сесії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 29.12.2016 року стосовно питання про надання згоди на придбання земельної ділянки загальною площею 0.025 га, кадастровий номер 5122786400:02:003:1819.
Скасувати рішення 21 сесії 7 скликання Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 29.12.2016 року № 501-VII про відмову ОСОБА_1 у наданні згоди на придбання земельної ділянки загальною площею 0,0250 га, кадастровий номер 5122786400:02:003:1819 для ведення городництва, яка знаходиться в АДРЕСА_1 на території Фонтанської АДРЕСА_2 ради Лиманського АДРЕСА_4 Одеської області та розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного 27.03.2015 року між ОСОБА_1 та Фонтанською сільською радою Лиманської району Одеської області.
Зобов`язати Фонтанську сільську раду Лиманського району Одеської області надати письмову відповідь про рішення чергового засідання сесії Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 29.12.2016 року стосовно питання про надання згоди на придбання земельної ділянки загальною площею 0.025 га, кадастровий номер 5122786400:02:003:1819.
Зобов`язати Фонтанську сільську раду Лиманського району Одеської області надати дозвіл на виготовлення технічної документації ОСОБА_1 згідно умов договору оренди від 27.03.2015 року відповідно до п. 30 б) придбання орендарем земельної ділянки у власність.
Стягнути з Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04379746, Одеська область, Лиманський район, с. Фонтанка, вул. Степна, 4 ) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) судові витрати у розмірі 2 560,00грн.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасною подачею копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя П.В. Добров
Суд | Комінтернівський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2020 |
Оприлюднено | 11.06.2020 |
Номер документу | 89714632 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Комінтернівський районний суд Одеської області
Добров П. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні