ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
30 травня 2020 року Справа № 280/3566/19 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аванте» (вул. Шевченка, буд.10, с. Басань, Пологівський район, Запорізька область, 70643; код ЄДРПОУ 31522861)
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Аванте» ( далі - позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення відповідача № 0004781413 від 16.04.2019 про нарахування позивачу штрафу у сумі 189 987,00грн. за відсутність реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, податкове повідомлення-рішення № 0004791413 від 16.04.2019 про нарахування позивачу фінансових санкцій у сумі 55 292,30грн. за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа, що підтверджує сплату готівкових коштів, податкове повідомлення-рішення № 0004801413 від 16.04.2019 про нарахування позивачу фінансових санкцій у сумі 102505,76 грн. за перевищення ліміту залишку готівки в касі.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за результатами проведеної документальної планової виїзної перевірки, оформленої Актом № 152/08-01-14-13-13/31522861 від 20.03.2019 року( далі -Акт перевірки) контролюючим органом встановлено порушення позивачем норм п.201.1, п.201.10 Податкового кодексу України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних у ЄРПН по податковим зобов`язанням з податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у загальній сумі 379 974,00грн. Контролюючий орган дійшов висновку, що заниження податку на додану вартість у сумі 379 974,00грн. стало результатом не включення до складу зобов`язань з податку на додану вартість сум податку з операцій умовного продажу палива, умовного продажу соняшника та не нарахування податку на додану вартість на вартість списання насіння соняшнику, які не використовуються в господарській діяльності. Позивач зазначає, що складання, реєстрація податкових накладних у ЄРПН та нарахування штрафних санкцій за не реєстрацію податкових накладних залежить від виникнення у позивача податкового зобов`язання з податку на додану вартість на суму 379 974,00грн. Позивач вважає, що податкові зобов`язання з операцій умовного продажу палива, соняшника та списання насіння соняшнику у нього не виникли, тому і обов`язок складати та реєструвати податкові накладні по вказаним операціям в ЄРПН відсутній. Окрім цього позивач зазначає, що донараховані податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму 379 974,00грн. та застосовані штрафні санкції відповідач, на підставі рішення Державної фіскальної служби України від 19.06.2019року № 28001/6/99-99-11-04-01-25 податковим повідомленням -рішенням від 25.06.2019 року зменшив в частині донарахування 226 745,00грн. та штрафні санкції на суму 56 686,25грн. При цьому, зазначає позивач, застосований штраф за не реєстрацію податкових накладних по зобов`язанням з ПДВ на суму 379 974,00грн. відповідачем не зменшено. Позивач в окремому позовному провадженні оскаржив податкове повідомлення-рішення від 25.06.2019, яким визначено грошове зобов`язання з податку на додану вартість з урахуванням його зменшення.
Щодо штрафних санкцій у розмірі 55 292,30грн., що нараховані відповідачем на підставі абз.6 ст.1 Указу Президента України №436/95 від 12.06.1995р.»Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» позивач зазначає, що відповідачу надані всі первинні документи, які підтверджують відсутність порушень норм з регулювання обігу готівки. Щодо встановлення контролюючим органом порушення ліміту залишку готівки в касі позивач зазначає, що штрафні санкції в розмірі 102 505,76 грн. застосовані без урахування норм Положення №637. Окрім цього позивач посилається на те, що Указ Президента України № 436 /95 на підставі якого відповідачем нараховані штрафні санкції втратив чинність з 23.06.2019року.
Просить позов задовольнити.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, у якому він проти задоволення позову заперечив, зазначив, що перевіркою первинних бухгалтерських документів, регістрів бухгалтерського обліку ТОВ «Аванте» встановлено заниження суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість на суму 379 974,00грн. У зв`язку з заниженням податкового зобов`язання з податку на додану вартість, встановлені порушення в частині відсутності реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 379 974,00грн. в ЄРПН, чим порушено п. 201.1, п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України у зв`язку з чим згідно п.120 1 2. ст.120 1 Податкового кодексу України застосовано штрафну санкцію в розмірі 50%. Також у відзиві відповідач зазначає, що згідно відомостей по рахунку 372 «Розрахунки з підзвітними особами» за період з 01.01.2017року по 30.09.2018року та касової книги позивача встановлена видача готівкових коштів під звіт без подання одержувачем коштів платіжних документів встановленої форми та змісту, який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів. Реєстр авансових звітів та видаткових касових ордерів відображено у акті перевірки(п.3.3.3 акту). Таким чином ТОВ «Аванте» в видавало готівкові кошти під звіт без звітування у зв`язку з чим позивачу нараховані штрафні санкції в розмірі 55 292,30 грн., передбачені абзацом 6 статті 1Указу Президента України № 436/95 від 12.06.1995р.»Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» . Також відповідач у відзиві зазначає, що у ході перевірки встановлено перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі на суму 51252,88грн. У випадках , коли утворювалось перевищення ліміту готівки у касі, готівкові кошти не здавалися до установи банку на наступний робочий день, а на протязі до 5 робочих днів залишалися у касі. Таким чином, зазначає відповідач, такі порушення призвели до понадлімітних залишків готівки в касі підприємства у зв`язку з чим позивачу нараховані штрафні санкції в розмірі 102 505,76 грн. Просить у задоволені позову відмовити у повному обсязі.
20.09.2029 позивач подав відповідь на відзив, в якому не погоджується з доводами відповідача, викладеними у відзиві на позовну заяву та додатково зазначає, що відповідач у своєму відзиві не надав жодних пояснень з приводу не зменшення суми штрафу у розмірі 189 987,00грн., який нарахований за відсутність реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 379 974,00 грн.
Ухвалою суду від 29 липня 2019 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі. Призначено підготовче засідання на 13 серпня 2019 року.
Ухвалою суду від 13.08.2019 року провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аванте» до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень зупинено, до набрання законної сили рішенням у справі № 280/3351/19.
Ухвалою суду від 30 .03.2020 року поновлено провадження у справі № 280/3566/19. Призначено підготовче засідання на 27 квітня 2020 року.
Ухвалою суду від 27 квітня 2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 27 травня 2020 року.
27 травня учасники справи у судове засідання не прибули.
В судове засідання учасники справи не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином.
Враховуючи те, що сторонами подані всі докази та пояснення по суті спору, суд у відповідності до ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), вважає за можливе завершити розгляд справи без участі сторін у порядку письмового провадження та на підставі наявних у ній доказів.
На підставі приписів ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
ТОВ «Аванте» зареєстровано 07.09.2001 за номером 1 092 120 0000 000102, основним видом діяльності є вирощування зернових культур, бобових культур і насіння олійних культур, перебуває на обліку як платник податків з 07.09.2001 за номером Ю 0010105.
На підставі наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 15.01.2019 № 146 в ТОВ «Аванте» проведено документальну планову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2016 року по 31.12.2018року, а також з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період діяльності з 01.04.2015р. по 31.12.2018р. Результати перевірки оформлено актом № 152/08-01-14-13-13/31522861 від 20.03.2019р. (далі - Акт перевірки).
Перевіркою встановлено, що позивачем порушено:
- п.201.1, п.201.10 Податкового кодексу України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних та застосована штрафна санкція в розмірі 189 987,00грн.;
-п.5.10, п.5.11. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637(до 01.01.2018) із змінами та доповненнями, п. 54 Постанови Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148(з 01.01.2018) із змінами та доповненнями, , ТОВ»Аванте» встановлено перевищення ліміту залишку готівки в касі на суму 51 252,88грн.
- п.2.11.Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637 ,п.19 Постанови Правління Національного банку України від 29.12. 2017 № 148, зі змінами та доповненнями, ТОВ»Аванте» здійснювало видачу готівкових коштів під звіт без звітування 55 292,30грн.
З висновками Акту позивач не погодився та надав свої заперечення та відповідні докази на їх обґрунтування за вих. № 90 від 10.04.2019р.Заперечення позивача відповідачем сприйняті не були.
На підставі акту перевірки податковим органом прийнято наступні рішення, які є предметом цього спору:
-податкове повідомлення-рішення № 0004781413 про нарахування позивачу штрафу у сумі 189 987,00грн. за відсутність реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних;
-податкове повідомлення-рішення- № 0004791413 про нарахування позивачу фінансових санкцій у сумі 55 292,30грн. за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа, що підтверджує сплату готівкових коштів;
-податкове повідомлення-рішення № 0004801413 про нарахування позивачу платнику податків фінансових санкцій у сумі 102505,76 грн. за перевищення ліміту залишку готівки в касі.
25 квітня 2019р. відповідно до п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу України (надалі ПК України) позивач подав скаргу № 41 на вказані податкові повідомлення-рішення до ДФС України .
Рішенням про результати розгляду скарги від 25.06.2019р. № 29029/6/99-99-11-06-01-25 ДФС України скарга позивача залишена без задоволення, а податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області без змін.
Не погодившись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України(далі-КАС) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 16 квітня 2019р. № 0004781413 став висновок контролюючого органу щодо відсутності складення та/або реєстрації протягом граничного строку податкових накладних на суму ПДВ 379 974 та застосування штрафу у сумі 189 987,00грн.
Так у акті перевірки зазначено, що перевіркою встановлено порушення ТОВ «Аванте» п. 189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 ПК України - занижено податок на додану вартість (далі - ПДВ), що підлягає сплаті до бюджету, у загальній сумі 379 974,00 грн. Відповідач вважає, що заниження податкових зобов`язань з ПДВ стало результатом:
- не включення до їх складу ПДВ з умовного продажу ТМЦ (палива), які не використовуються в господарській діяльності на загальну суму 90361,00 грн.;
- не нарахування ПДВ на вартість списання насіння соняшнику як такого, що не використовується в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, всього на суму 226745,00 грн.;
- не включення до податкових зобов`язань з ПДВ умовного продажу соняшника, що не використовується у господарській діяльності, всього у сумі 62848,00 грн.
Із аналізу зазначених норм вбачається, що у цьому випадку складання, реєстрація податкових накладних у ЄРПН та нарахування штрафних санкцій за не реєстрацію податкових накладних залежить від виникнення у позивача податкового зобов`язання з ПДВ за зазначеними господарськими операціями на загальну суму 379 974,00грн.
На підставі Акту перевірки №152/08-01-11-13-13/31522861 від 20.03.2019р. відповідачем окрім оскаржуваних у цьому позові податкових повідомлень -рішень прийнято ще декілька податкових повідомлень-рішень в тому числі податкове повідомлення-рішення № 0004771413 від 16 квітня 2019року, яким збільшено ТОВ»Аванте» податкове зобов`язання з ПДВ на суму 379 974,00грн, .та застосовані штрафні санкції на суму 94993,5грн. та яке оскаржено платником податку окремо від вказаних у цьому позові податкових повідомлень-рішень. Рішенням Державної фіскальної служби України № 28001/6 /99-99-11-04-01-25 від 19.06.2019р. скарга платника податків задоволена частково, податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 16.04.2019р. № 0004771413 в частині донарахування 226 745,00грн. ПДВ ( на вартість списання насіння соняшнику як такого, що не використовується в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ) та застосування 56 686, 25грн. штрафних санкцій скасовано..
Відповідно до п.60.4 ст. 60 Податкового кодексу України у випадку, коли контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов`язання раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення, податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов`язання або податкового боргу.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідач зменшив повідомленням -рішенням 0009101413 від 25.06.19р. нараховану суму грошового зобов`язання з ПДВ з 379 974, 00грн. до 153 229,00грн. При цьому не зменшив позивачу суму штрафу у розмірі 189 987,00грн., який нараховано податковим повідомленням-рішенням від 16 квітня 2019р. № 0004781413. за відсутність реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 379 974грн. та не надав суду будь-яких пояснень з цього питання.
Враховуючи наведене, та зважаючи на те, що відповідач визнав неправомірність нарахування ПДВ у сумі 226745,00грн. суд дійшов висновку про безпідставне застосування до позивача штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН на суму 226 745,00 грн.
Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Вирішення спору щодо правомірності прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення № 0004781413 від 16.04.2019р. на суму 189 987,00грн. за не реєстрацію податкових накладних в ЄРПН по податковим зобов`язанням з ПДВ з умовного продажу палива та умовного продажу соняшника, що не використовуються у господарській діяльності на суму 153,229грн. було предметом розгляду у справі № 280/3351/19.
09 жовтня 2019 року Запорізьким окружним адміністративним судом постановлено рішення по справі № 280/3351/19 . Суд визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення № 0009101413 від 25.06.2019, прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області щодо збільшення ТОВ»Аванте» грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість.
Відповідно до пункту 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи, або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом. Рішення суду по справі № 280/3351/19 набрало законної сили 15 січня 2020.
Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності, суд дійшов висновку, що прийняте відповідачем оскаржене повідомлення-рішення № 0004781413 від 16.04.2019р. є протиправним і підлягає скасуванню як таке, що прийняте необґрунтовано, тобто без врахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення(вчинення дій
Щодо податкового повідомлення-рішення від 16.04.19 р. № 0004791413, яким позивачу нараховано штрафні санкції у розмірі 55292,30грн. за порушення видачі готівкових коштів під звіт без звітування на суму 55 292,30грн. Штрафні санкції застосовані до позивача на підставі абз.6 ст.1 Указу Президента України № 436/95 від 12.06.1995р «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» .
В Акті перевірки зазначено, що ТОВ «Аванте» порушено п.2.11. «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» п.19 Постанови НБУ від 29.12.2017р.№148, а саме встановлено видачу готівкових коштів під звіт без звітування на суму 55292,30 грн.
Судом встановлено, що згідно з Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» , який є спеціальним законом, що регулює ведення бухгалтерського обліку,інших нормативних актів що регулюють ведення бухгалтерського обліку до звітів одержувачів коштів додаються оригінали первинних документів, які підтверджують суми понесених працівником витрат та здійснення господарської операції. До таких документів належать: чеки РРО, квитанції до прибуткових касових ордерів, розрахункові квитанції, товарні чеки, видаткові накладні тощо.
Згідно п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку першої групи, другої-четвертої групи (фізичні особи-підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 грн. У цьому випадку підтверджувальним первинним документом фізичної особи-підприємця є документ, з вказаними обов`язковими реквізитами підприємця, при наявності копії свідоцтва платника єдиного податку.
Судом встановлено, що на стор. 24-31, 52-59 Акта перевірки відповідачем на підставі наданих позивачем первинних документів складена таблиця в якій зазначені: номери та дати авансових звітів, найменування продавців товарів та осіб, що надали послуги , документи, що підтверджують закупівлю товарів та одержання послуг, при цьому вказівки на будь-які недоліки цих документів у Акті не зазначено. Окрім цього до заперечень на акт перевірки від 10.04.2019 № 90 позивачем додатково надані первинні документи (копії товарних чеків на 35 арк. копії фіскальних чеків), які підтверджують здійснення господарської діяльності та понесених працівником витрат.
Відповідно до ч.2 ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містить відомості про дату складання документу, назву зміст та обсяг господарської операції, тощо. Як свідчать матеріали справи, всі необхідні відомості містяться у переліку, складеному контролюючим органом у Акті перевірки.
Таким чином, суд дійшов висновку, що висновки відповідача щодо порушення позивачем видачу готівкових коштів під звіт без звітування є необгрунтованими. Податкове повідомлення-рішення від 16.04.2019 р. №0004791413 на суму штрафу 55 292,30грн.є протиправним та підлягає скасуванню.
Окрім цього, згідно з Указом Президента України «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України» від 20 червня 2019р. № 418/2019 Указ Президента України від 12 червня 1995 року № 436»Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» втратив чинність з 23 червня 2019р.
Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Податковим повідомленням-рішенням № 0004801413 до позивача на підставі Акту перевірки, застосовані фінансові санкції згідно абзацу 2 статті 1 Указу Президента № 436/95 від 12.06.1995 року Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» (зі змінами та доповненнями), а саме перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі.
Судом встановлено, що відповідно до підпункту в) пункту 5.1 глави 5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2014р. № 637, з наступними змінами, строки здавання готівкової виручки для їх зарахування на рахунки в банках підприємствами, що розташовані в населених пунктах, де немає банків встановлюються не рідше ніж раз на п`ять робочих днів. ТОВ «Аванте» зареєстроване та знаходиться за адресою: 70640, Запорізька область, Пологівський район, село Басань, вул. Шевченка, буд.10. Відповідачем не доведено та у суду відсутні докази, що у селі Басань існують відділення банків, а відтак товариство вправі здавати готівку для її зарахування на рахунки в банках не рідше ніж один раз на п`ять робочих днів. Відповідно до пункту 5.9 вказаного Положення готівкові кошти не вважаються понадлімітними в день їх надходження якщо вони були видані для використання підприємством відповідно до законодавства (без попереднього здавання їх до банку і одночасного отримання з каси банку на зазначені потреби) наступного дня на потреби, які пов`язані з діяльністю підприємства. У акті перевірки зазначено, що готівкові кошти видавались з каси банку для використання підприємством на господарські потреби.
Суд дійшов висновку, що висновок контролюючого органу про те, що платник податку зобов`язаний, у разі перевищення ліміту готівки, здавати кошти до банку на наступний робочий день, а не на протязі п`яти робочих днів суперечить вказаним нормам Положення та свідчить про безпідставне визначення суми 55 252,30 грн. як перевищення ліміту залишку готівки в касі. Податкове повідомлення-рішення № 0004801413 є протиправним та підлягає скасуванню.
Окрім цього, згідно з Указом Президента України «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України» від 20 червня 2019р. № 418/2019 указ Президента України від 12 червня 1995 року № 436 Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» втратив чинність з 23.06.2019р.
Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Частиною 1 та 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Приписами ст. 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для чуду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на наведене, суд зазначає, що відповідачем не доведено правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторона, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягується за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала посадова чи службова особа.
У зв`язку із викладеним, понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 5216,77 грн. підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Керуючись статтями 241, 243-246, 250 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Аванте» (вул. Шевченка, буд.10, с. Басань, Пологівський район, Запорізька область, 70643; код ЄДРПОУ 31522861) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (проспект Соборний,166, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 16.04.2019 № 0004781413, № 0004791413, № 0004801413, прийняті Головним управлінням ДФС у Запорізькій області.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Аванте» судові витрати зі сплати судового збору в сумі 5216,77грн. (п`ять тисяч двісті шістнадцять гривень 77 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
З урахуванням пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165,169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 30.05.2020.
Суддя А.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2020 |
Оприлюднено | 12.06.2020 |
Номер документу | 89716295 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні