Рішення
від 29.05.2020 по справі 280/2018/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29 травня 2020 року Справа № 280/2018/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Артоуз О.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Токмацької місцевої прокуратури (71701, м. Токмак, вул. Шевченка, 50/57, код ЄДРПОУ 02909973) до Новопрокопівської сільської ради Токмацького району Запорізької області (71721, Запорізька область, Токмацький район, с. Новопрокопівка, вул. Нова, 21-а, код ЄДРПОУ 04353439), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Новопрокопівський опорний заклад загальної середньої освіти Токмацької районної ради Запорізької області (71721, Запорізька область,Токмацький район, с. Новопрокопівка, вул. Нова, 25, код ЄДРПОУ 26373632) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Токмацької місцевої прокуратури (далі - позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Новопрокопівської сільської ради Токмацького району Запорізької області (далі відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Новопрокопівський опорний заклад загальної середньої освіти Токмацької районної ради Запорізької області, відповідно до якої позивач просить визнати протиправною бездіяльність Новопрокопівської сільської ради Токмацького району Запорізької області з питань незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Новопрокопівського опорного закладу загальної середньої освіти Токмацької районної ради Запорізької області, та зобов`язати Новопрокопівську сільську раду Токмацького району Запорізької області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів шляхом обладнання території, прилеглої до Новопрокопівської загальноосвітньої школи дорожніми знаками 1.33 Діти , табличками 7.2.1 Зона дії в обох напрямках руху, дорожньою розміткою 1.14.1 Зебра .

В обґрунтування заявленого позову позивач посилається на те, що відповідно до акту обстеження ділянки вуличної шляхової мережі, проведеного 18.02.2020 в с. Новопрокопівка, на прилеглих до Новопрокопівської ЗОШ ділянках дороги відсутні дорожні знаки 1.33 "Діти", що є порушенням розділу 33 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, пункту 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", яким передбачено, що знак 1.33 "Діти" повинен установлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Відповідно до акту обстеження, проведеного 18.02.2020 відсутній знак (табличка) 7.2.1 "Зона дії", який позначає довжину небезпечної ділянки, позначеної попереджувальними знаками, або зону дії заборонних та інформаційно-вказівних знаків, що є порушенням розділу 33 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 та пункту 10.9.2 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування. Окрім вищевказаних порушень на ділянці дороги, що прилягає до Новопрокопівської ЗОШ відсутня дорожня розмітка 1.14.1. "Зебра", що є порушенням вимог п. 1.14.1 (Дорожня розмітка) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 та ДСТУ 2587-2010 Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування. . Вказані обставини підтверджуються також листом Новопрокопівської сільради Токмацького району № 93 від 24.02.2020. Зазначає, що Новопрокопівською сільською радою Токмацького району Запорізької області не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на безпосередньо прилеглих до Новопрокопівської ЗОШ ділянках доріг, які не обладнані дорожніми знаками: 1.33 Діти , табличками 7.2.1 "Зона дії", та на дорожньому полотні відсутня дорожня розмітка 1.14.1 Зебра . Таким чином, бездіяльність Новопрокопівської сільської ради Токмацького району Запорізької області призводить до порушення прав дітей на безпеку в широкому розумінні (захист життя, здоров`я, конституційних прав), які гарантовані Державою, що полягає у невиконанні сільською радою обов`язків щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами села, утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг та вулиць, що відповідно порушує визначені чинним законодавством інтереси держави у сфері охорони дитинства. Враховуючи, що дотримання правил безпеки дорожнього руху є вирішальним чинником зменшення та профілактики травматизму, а також з метою недопущення порушення прав дітей на безпеку життя та здоров`я, які закріплені в ст. ст. З, 27, 49, 53 Конституції України, запобігання реальним загрозам виникнення дорожньо- транспортних подій, прокуратурою прийнято рішення про звернення з позовом до суду. Просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 30 березня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження, судове засідання призначено на 30.04.2019.

14 квітня 2020 року на адресу суду від Голови Новопрокопівської сільської ради Токмацького району Запорізької області надійшов відзив (вх.. №17634), відповідно до якого зазначає, що позовні вимоги прокурора вважає законними, проти задоволення не заперечує. Просить розглянути справу без участі відповідача.

22.04.2020 директором Новопрокопівського опорного закладу загальної середньої освіти Токмацької районної ради Запорізької області надано до суду клопотання (вх.. №18694), відповідно до якого зазначає, що не заперечує проти задоволення позову. Просить розглянути справу без участі третьої особи.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що відповідно до Акту обстеження ділянки вуличної шляхової мережі, проведеного 18.02.2020 в с. Новопрокопівка, на прилеглих до Новопрокопівської ЗОШ ділянках дороги встановлено, що відсутні дорожні знаки 5.35.1 та 5.35.2 - 2 шт., дорожній знак 1.33 "Діти" - 2 шт., табличка 7.21 - 2 шт., потребує оновлення дорожня розмітка 1.14.4 Зебра .

В обгрунтування встановлених порушень позивач зазначає, що виявлені факти є порушенням розділу 33 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, пункту 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", яким передбачено, що знак 1.33 "Діти" повинен установлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги.

Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.

Відповідно до акту обстеження, проведеного 18.02.2020 відсутній знак (табличка) 7.2.1 "Зона дії", який позначає довжину небезпечної ділянки, позначеної попереджувальними знаками, або зону дії заборонних та інформаційно-вказівних знаків, що є порушенням розділу 33 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 та пункту 10.9.2 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування.

Окрім вищевказаних порушень на ділянці дороги, що прилягає до Новопрокопівської ЗОШ відсутня дорожня розмітка 1.14.1. "Зебра", що є порушенням вимог п. 1.14.1 (Дорожня розмітка) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 та ДСТУ 2587-2010 Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування.

Вказані обставини підтверджуються також листом Новопрокопівської сільради Токмацького району № 93 від 24.02.2020.

Як зазначено в інформації, наданій службою автомобільних доріг у Запорізькій області №10/43 від 11.01.2020, автомобільна дорога, на якій розташовані навчальні заклади Токмацького району (в тому числі і Новопрокопівська ЗОШ) не знаходяться на балансі служби автомобільних доріг у Запорізькій області та не фінансуються за рахунок коштів державного бюджету.

Відповідно до п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №54 від 14.02.2012, дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Суд, вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 7 Закону України Про дорожній рух до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху, зокрема, належить: забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки; розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху; створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху; організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об`єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

Статтею 16 Закону України "Про автомобільні дороги" встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Згідно зі ст. 19 Закону України "Про автомобільні дороги", основними обов`язками органів місцевого самоврядування щодо управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Відповідно до ст. 21 Закону України Про автомобільні дороги органи місцевого самоврядування, що управляють функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відповідають, поряд з іншим, за стан вулиць і доріг міст та інших населених пунктів відповідно до діючих норм, у тому числі щодо безпеки руху транспортних засобів і пішоходів, розміщення технічних засобів організації дорожнього руху, об`єктів дорожнього сервісу та рекламоносіїв.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно до ч. 1 ст.16 Закону України "Про автомобільні дороги" вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 цього Закону серед основних обов`язків органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Крім цього, ст. 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що одним із повноважень сільської ради є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення.

Таким чином, всупереч вищенаведених норм та законів Новопрокопівською сільською радою Токмацького району Запорізької області не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на безпосередньо прилеглих до Новопрокопівської ЗОШ ділянках доріг, які не обладнані дорожніми знаками: 1.33 Діти , табличками 7.2.1 "Зона дії", та на дорожньому полотні відсутня дорожня розмітка 1.14.1 Зебра .

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Заступника керівника Токмацької місцевої прокуратури підлягають задоволенню у повному обсязі.

Крім того, згідно частини першої статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Відповідно до частини четвертої статті 189 КАС України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Враховуючи подану відповідачем заяву від 14.04.2020 (вх.№17654), що не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси, суд приймає визнання позову відповідачем.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи те, що позивачем у справі виступає суб`єкт владних повноважень, витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз у справі відсутні, відтак питання щодо стягнення судових витрат по справі не вирішується.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Токмацької місцевої прокуратури (71701, м. Токмак, вул. Шевченка, 50/57, код ЄДРПОУ 02909973) до Новопрокопівської сільської ради Токмацького району Запорізької області (71721, Запорізька область, Токмацький район, с. Новопрокопівка, вул. Нова, 21-а, код ЄДРПОУ 04353439), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Новопрокопівський опорний заклад загальної середньої освіти Токмацької районної ради Запорізької області (71721, Запорізька область,Токмацький район, с. Новопрокопівка, вул. Нова, 25, код ЄДРПОУ 26373632) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Новопрокопівської сільської ради Токмацького району Запорізької області з питань незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Новопрокопівського опорного закладу загальної середньої освіти Токмацької районної ради Запорізької області.

Зобов`язати Новопрокопівську сільську раду Токмацького району Запорізької області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів шляхом обладнання території, прилеглої до Новопрокопівської загальноосвітньої школи дорожніми знаками 1.33 Діти , табличками 7.2.1 Зона дії в обох напрямках руху, дорожньою розміткою 1.14.1 Зебра .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення в повному обсязі складено та підписано 29.05.2020

Суддя О.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2020
Оприлюднено12.06.2020
Номер документу89716777
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2018/20

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Рішення від 29.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні