Справа №463/10147/19
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 червня 2020 року м.Львів
Галицький районний суд міста Львова
в складі:
головуючого судді Юрківа О.Р.,
за участю:
секретаря судового засідання Цибулько О.І.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача ОСОБА_2 ,
представника відповідача ОСОБА_3 ,
представника відповідача ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в місті Львові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Львівської обласної ради, Комунального закладу Львівської обласної ради навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра про відшкодування матеріальної шкоди ,-
В С Т А Н О В И В :
позивач звернувся до суду з позовом до Львівської обласної ради, Комунального закладу Львівської обласної ради навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра про відшкодування матеріальної шкоди, завданої внаслідок падіння дерева на автомобіль. Свої вимоги мотивує тим, що є власником автомобіля HYUNDAI І 40 № НОМЕР_1 , що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 . 30.09.2019 року автомобіль HYUNDAI І 40 № НОМЕР_1 був припаркований біля огорожі Навчально-реабілітаційного центру на вул. Личаківській, ЗЗА. В цей день у м. Львові спостерігалися наступні погоді умови: вітер та сильний вітер, в результаті чого сталося падіння дерева, яке знаходилося на території Навчально-реабілітаційного центру, на автомобіль HYUNDAI І 40 № НОМЕР_1 . В результаті падіння дерева автомобіль отримав технічні пошкодження. Земельна ділянка, на якій знаходилося дерево, яке впало, належить Львівській міській раді. Згідно ухвали Львівської міської ради №1879 від 14.11.2012 року, земельну ділянку площею 1,7847 га на АДРЕСА_1 , передано Львівській обласній раді для обслуговування будівель та споруд Львівської спеціальної загальноосвітньої школи - інтернату для дітей з важкими-порушеннями мови (на даний час Комунальний заклад Львівської обласної ради Навчально-реабілітаційний центр І-ІІ ступенів Довіра ). Про факт падіння дерева позивач повідомив Управління патрульної поліції Львівській області, а також Личаківський відділ поліції ГУ НП у Львівській області. Згідно висновку №226 судової автотоварознавчої експертизи від 15.11.2019 року, вартість матеріального збитку, в результаті падіння дерева на автомобіль, становить - 106481.94 грн. Позивач вважає, що балансоутримувачем зелених насаджень є уповноважене органами місцевого самоврядування підприємство, яке відповідає за утримання та збереження зелених насаджень, згідно ухвали Львівської міської ради №1879 від 14.11.2012 року. Ним є Львівська обласна рада. Позивач просив позовні вимоги задовольнити, та стягнути з Львівської обласної ради на його користь 106481.94 грн. матеріальної шкоди, а також 1064.82 грн. судових витрат, а всього - 107546.76 грн.
18.02.2020 року позивач уточнив позовні вимоги та просить стягнути солідарно з Львівської обласної ради та Комунального закладу Львівської Обласної ради Навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра на ОСОБА_1 користь 106481.94 грн. матеріальної шкоди, а також 1064.82 грн. судових витрат, а всього - 107546.76 грн.
Ухвалою Личаківського районного суду м. Львова від 29.11.2019 року позов ОСОБА_1 до Львівської обласної ради, Комунального закладу Львівської обласної ради навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра про відшкодування матеріальної шкоди скеровано до Галицького районного суду м. Львова за підсудністю.
Ухвалою Галицького районного суду м. Львова від 27.12.2019 року відкрито загальне судове провадження у справі.
18.02.2020 року позивачем уточнено позовні вимоги.
18.02.2020 року від Комунального закладу Львівської обласної ради навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра надійшли письмові пояснення, а також надійшов відзив на позовну заяву від Львівської обласної ради.
24.03.2020 року від Комунального закладу Львівської обласної ради навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра надійшли заперечення на позовну заяву.
Ухвалою Галицького районного суду м. Львова від 22.05.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні позивач та його представник позов підтримали та просили задовольнити. Надали пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представник Львівської обласної ради під час розгляду справи проти задоволення позову заперечила, оскільки ухвалою Львівської міської ради від 14.11.2012 № 1879 Про користування Львівською обласною радою земельною ділянкою на АДРЕСА_1 ухвалено передати Львівській обласній раді земельну ділянку площею 1.7847 га на АДРЕСА_1 у постійне користування для обслуговування будівель та споруд Львівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з важкими порушеннями мови за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі громадського призначення. Зазначила, що Львівська обласна рада не є балансоутримувачем зелених насаджень, як це хибно вважає позивач, а лише користувачем земельної ділянки. Тобто, Львівська міська рада не передавала Львівській обласній раді зелені насадження, що ростуть на АДРЕСА_1 , а лише у користування земельну ділянку. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник Комунального закладу Львівської обласної ради навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив. Суду пояснив, що навчально-реабілітаційний центр І-ІІ ступенів Довіра не є балансоутримувачем зелених насаджень. До відання виконавчого органу міської ради належить організація благоустрою населених пунктів, визначення балансоутримувача та контроль за станом зелених насаджень, а обов`язок з відшкодування заподіяної позивачу майнової шкоди внаслідок падіння дерева покладається саме на балансоутримувача, визначеного органом місцевого самоврядування, як відповідальну особу за стан зелених насаджень. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши інші матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 ОСОБА_1 є власником автомобіля HYUNDAI І 40 № НОМЕР_1 ./а.с. 4-5/.
Відповідно до ухвали Львівської міської ради від 14.11.2012 року №1879 Про користування Львівською обласною радою земельною ділянкою на АДРЕСА_1 обласній АДРЕСА_2 передано земельну ділянку площею 1.7847 га на АДРЕСА_1 у постійне користування для обслуговування будівель та споруд Львівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з важкими порушеннями мови за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі громадського призначення /а.с.10/.
Із наданої до матеріалів справи відповіді на запит Управління поліції у Львівській області від 21.10.2019 року вбачається, що на лінію 102 о 18 год. 33 хв. 30.09.2019 року надійшло повідомлення про пошкодження автомобіля внаслідок падіння дерева за адресою АДРЕСА_3 , на яке скеровувався екіпаж УПП у Львівській області ДПП. Матеріали з оформлення даної події 30.09.2019 року були передані у Личаківський ВП ГУНП у Львівській області /а.с.11/.
Згідно відповіді на адвокатський запит, наданої Личаківським ВП ГУНП у Львівській області від 21.10.2019 року звернення ОСОБА_1 було зареєстроване в журналі Єдиного обліку заяв і повідомлень, про вчинені кримінальні правопорушення та інші події за №17756 від 30.09.2019 року та розглянуте у відповідності до Закону України Про звернення громадян . В ході проведення перевірки з метою повної, всебічної та об`єктивної перевірки та прийняття рішення згідно чинного законодавства, світлокопії звернення скеровано до Личаківської районної адміністрації. На момент розгляду відповіді про результати розгляду не надходило, при надходженні відповіді будуть прийняті всі вичерпні заходи за в яких виникне необхідність про що ініціатора звернення повідомиться додатково/ а.с.13/.
Згідно висновку №226 судової автотоварознавчої експертизи від 15.10.2019 року, вбачається, що пошкодження автомобіля Нуundai I 40 (CRDi) 1,7 5dr 6MT ідентифікаційний номер НОМЕР_3 реєстраційний номер НОМЕР_1 виявлені після ДТП 30.009.2019 року, які визначені при його обстеженні 10.10.2019 року - зазначені у пункті 1.2 дослідницької частини даного висновку та відображені на фотографіях фото таблиць додатку. Вартість відновлювального ремонту автомобіля Hyundai І 40 (CRDi) 1,7 5dr 6MT ідентифікаційний номер НОМЕР_4 реєстраційний номер НОМЕР_1 від виявлених при обстеженні 10.10.2019 року його пошкоджень внаслідок ДТП 30.09.2019 року, в цінах на вказану дату обстеження, становить: 131352,76 грн. (без врахування ПДВ на складові, матеріали та ремонтно-відновлювальні роботи) 157623,32 грн. (з врахуванням ПДВ на складові, матеріали та ремонтно-відновлювальні роботи). Ринкова вартість автомобіля Hyundai І 40 (CRDi) 1,7 5dr НОМЕР_5 MT ідентифікаційний номер НОМЕР_4 реєстраційний номер НОМЕР_1 на 30.09.2019 року до моменту пошкодження у ДТП, становить:334434,19 грн. (триста тридцять чотири тисячі чотириста тридцять чотири гривни 19 коп.). Коефіцієнт фізичного зносу складових автомобіля Hyundai I 40 (CRDi) 1,7 5dr 6 НОМЕР_6 ідентифікаційний номер НОМЕР_4 реєстраційний номер НОМЕР_1 на момент його пошкодження у ДТП 30.09.2019 року, становить: Е3 = 0,54).Вартість відновлювального ремонту з врахуванням коефіцієнта фізичного зносу складових автомобіля Hyundai I 40 (CRDi) 1,7 5dr 6MT ідентифікаційний номер НОМЕР_4 реєстраційний номер НОМЕР_1 внаслідок його пошкодження у ДТП 30.09.2019 року, з врахуванням результатів його обстеження 10.10.2019 року, в цінах на дату обстеження, становить: 88 734, 95 грн. (без врахування ПДВ на складові, матеріали та ремонтно-відновлювальні роботи), 106481, 94 грн. з врахуванням ПДВ на складові, матеріали та ремонтно-відновлювальні роботи)/а.с.20-40/.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.17 Закону України Про благоустрій населених пунктів , громадяни у сфері благоустрою населених пунктів мають право звертатись до суду з позовом про відшкодування шкоди, заподіяної майну чи здоров`ю громадян унаслідок дій чи бездіяльності балансоутримувачів об`єктів благоустрою.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.1166 ЦК України , майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Виходячи зі змісту ст.1166 ЦК України та з урахуванням визначених цивільним процесуальним законом принципів змагальності й диспозитивності цивільного процесу, саме на відповідача покладено обов`язок доведення відсутності його вини в завданні шкоди позивачу, а на останнього в даному випадку покладається лише обов`язок доведення факту заподіяння шкоди та її розміру.
Оцінюючи надані позивачем докази суд вважає, що факт заподіяння йому матеріальної шкоди, внаслідок пошкодження належного йому на праві власності автомобіля через падіння дерева на АДРЕСА_3 . доведено.
Так, відповідно до ст.ст. 1 , 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів , до об`єктів благоустрою відносяться парки, сквери, бульвари, вулиці, провулки, узвози, проїзди, шляхи, площі, майдани, набережні, прибудинкові території, пляжі, кладовища, рекреаційні, оздоровчі, навчальні, спортивні, історико-культурні об`єкти, об`єкти промисловості, комунально-складські та інші об`єкти у межах населеного пункту.
Елементами благоустрою є зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об`єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях (п.2 ч.1 ст.21 Закону України Про благоустрій населених пунктів ).
Пунктом 5 частини другої статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що до повноважень виключно сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо. Таким чином до повноважень обласних рад дані обставини законом не віднесено.
Згідно з частиною першою статті 15 Закону України Про благоустрій населених пунктів , органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об`єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об`єктів.
Частиною 3 ст.28 Закону України Про благоустрій населених пунктів визначено, що видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з частиною сьомою статті 28 Закону України Про благоустрій населених пунктів правила утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, за погодженням із заінтересованими центральними органами виконавчої влади.
Відповідно до п.п.2.1,5.1 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 року №105 (далі - Правила), на конкурсних засадах державними або місцевими органами влади призначаються підприємства, організації, які відповідають за утримання та збереження зелених насаджень на підпорядкованих територіях зеленого господарства та є їх балансоутримувачами.
Відповідно до пункту 3.2 Правил, якими врегульовано питання утримання зелених насаджень, до елементів благоустрою віднесено, зокрема, зелені насадження (у тому числі, снігозахисні, протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, у парках, скверах і алеях, бульварах, садах, інших об`єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях.
Пунктом 5.5 вказаних Правил передбачено, що відповідальними за збереження зелених насаджень і належний догляд за ними є: на об`єктах благоустрою державної чи комунальної власності - балансоутримувачі цих об`єктів; на територіях установ, підприємств, організацій та прилеглих територіях - установи, організації, підприємства; на територіях земельних ділянок, які відведені під будівництво, - забудовники чи власники цих територій; на безхазяйних територіях, пустирях - місцеві органи самоврядування; на приватних садибах і прилеглих ділянках - їх власники або користувачі.
Відповідно до п.5.8 Правил, догляд за зеленими насадженнями на вулицях, площах, бульварах, майданах повинен проводитися спеціалізованими підприємствами, організаціями зеленого господарства, які укомплектовані спеціальною технікою та механізмами, кваліфікованими спеціалістами, на умовах договору з балансоутримувачем.
Відповідно до розділу 12 Правил, з метою контролю за станом міських зелених насаджень здійснюються їх загальні, часткові та позачергові огляди. Загальні огляди проводяться двічі на рік - навесні та восени. При загальному огляді обстежуються усі елементи об`єктів благоустрою, а при частковому - лише окремі елементи. Позачергові огляди проводять після злив, ураганів, сильних вітрів, снігопадів, паводків тощо. Огляд проводять: балансоутримувач об`єкта, власник чи користувач земельної ділянки, а за даними обстежень складають відповідні акти.
Відповідно до п. 2.1 наказу розділу 2 Правил, балансоутримувач - спеціально вповноважені на конкурсних засадах державними чи місцевими органами влади підприємства, організації, які відповідають за утримання та збереження зелених насаджень на підпорядкованих територіях зеленого господарства.
Ухвалою Львівської міської ради від 14.11.2012 року №1879 Про користування Львівською обласною радою земельною ділянкою на АДРЕСА_1 обласній АДРЕСА_2 передано земельну ділянку площею 1.7847 га на АДРЕСА_1 у постійне користування для обслуговування будівель та споруд Львівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з важкими порушеннями мови за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі громадського призначення. З даної ухвали вбачається, що Львівська обласна рада не є балансоутримувачем зелених насаджень розміщених на території КЗ ЛОР Навчально-реабілітаційний центр І-ІІ ступенів Довіра , зокрема дерева, що впало на автомобіль позивача, а також не є уповноваженим органом на визначення балансоутримувача зелених насаджень. При прийняті рішення про передачу земельної ділянки на АДРЕСА_4 у користування, Львівська міська рада на баланс Львівської обласної ради жодних зелених насаджень не передавала. А відтак вини Львівської обласної ради у заподіянні шкоди внаслідок падіння дерева немає.
Відповідно до Порядку контролю за охороною зелених насаджень у м. Львові, затвердженого рішенням виконкому від 14.03.2014 року № 195 (далі - Порядок), контроль за дотриманням Правил у місті здійснюють районні адміністрації: за станом експлуатації і утриманням вуличних насаджень та на території мікрорайонів, кварталів і на прибудинкових територіях (п.2.1.1.2.)
Відповідно до п.1.2 Порядку, правила утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 № 105 Про затвердження правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України , Порядок контролю за охороною зелених насаджень у м. Львові є обов`язковими для виконання всіма підприємствами, організаціями, установами та громадянами, які займаються проектуванням, створенням, експлуатацією, ремонтом і утриманням всіх видів зелених насаджень, розташованих на території міста.
З аналізу вказаних положень чинного законодавства випливає, що до відання виконавчого органу міської ради Департаменту містобудування Львівської міської ради належить організація благоустрою населених пунктів, визначення балансоутримувача та контроль за станом зелених насаджень, а обов`язок з відшкодування заподіяної позивачу майнової шкоди внаслідок падіння гілки з дерева покладається саме на балансоутримувача, визначеного органом місцевого самоврядування, як відповідальну особу за стан зелених насаджень на АДРЕСА_4 .
Балансоутримувачем зелених насаджень є уповноважене органами місцевого самоврядування підприємство, яке відповідає за утримання та збереження зелених насаджень.
З матеріалів справи вбачається, що на баланс Львівської обласної ради, Комунального закладу Львівської обласної ради навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра , жодних зелених насаджень за адресою: АДРЕСА_4 не передавалось.
Таким чином, Львівська обласна рада, Комунальний заклад Львівська обласна рада навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра не є балансоутримувачами зелених насаджень за адресою: АДРЕСА_4 .
Статтею 42 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно ст.126 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст.322 ЦК України , власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст.373 ЦК України , право власності на земельну ділянку поширюється на поверхневий (ґрунтовий) шар у межах цієї ділянки, на водні об`єкти, ліси, багаторічні насадження, які на ній знаходяться, а також на простір, що є над і під поверхнею ділянки, висотою та глибиною, які необхідні для зведення житлових, виробничих та інших будівель і споруд.
Згідно з пп.7 п. а ст.30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: організація благоустрою населених пунктів; здійснення контролю за станом благоустрою виробничих територій; організація озеленення; охорона зелених насаджень і водойм тощо.
Статтею 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів визначено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
Відповідно до ч.5 ст.28 Закону України Про благоустрій населених пунктів облік зелених насаджень проводиться органами місцевого самоврядування.
Згідно з частиною сьомою статті 28 Закону України Про благоустрій населених пунктів , правила утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, за погодженням із заінтересованими центральними органами виконавчої влади.
Відносини в сфері управління/утримання житлового фонду врегульовано нормами ЖК України , Закону України Про житлово-комунальні послуги , Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства №76 від 17.05.2005 року , Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд.
З матеріалів справи вбачається, що дерево, яке впало на належний позивачу автомобіль, було розташовано на землі комунальної власності, і отже, його власником є територіальна громада міста.
При цьому, у матеріалах справи відсутні дані, що дерево у відповідності до вимог ч.5 ст.28 Закону України Про благоустрій населених пунктів перебувало на балансовому обліку, в той час як організація роботи з цього питання проводиться органами місцевого самоврядування.
Враховуючи наведене, суд вважає, що обов`язок по відшкодуванню заподіяної позивачу шкоди може бути покладено на Львівську міську раду до відання виконавчого органу якої в силу пп.7 п. а ст.30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні належать організація благоустрою населених пунктів; здійснення контролю за станом благоустрою виробничих територій; організація озеленення та яким не було належним чином забезпечено організацію роботу з питань благоустрою, а саме щодо обліку зелених насаджень, здійснення їх інвентаризації, проведення періодичних оглядів.
Наведене узгоджується з правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 04 вересня 2019 року у справі № 200/22129/16-ц, провадження № 61-43478св18. У вказаній постанові суд визначив, що покладаючи на міську раду обов`язок по відшкодуванню заподіяної позивачу майнової шкоди, місцевий суд правильно врахував, що дерево, з якого впала гілка на належний позивачу автомобіль, було розташовано на землі комунальної власності, його власником є територіальна громада міста та виходив із відсутності даних, що дане дерево відповідно до вимог частини п`ятої статті 28 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" перебувало на балансовому обліку виконавчого комітету чи будь-якої організації, в той час як організація роботи з цього питання проводиться виключно органами місцевого самоврядування.
Лозинський О. ОСОБА_5 . не заявляв вимоги про відшкодування майнової шкоди до Львівської міської ради, її виконавчого органу, чи балансоутримувача, і в судовому засіданні наполягав на відшкодуванні шкоди саме визначеними ним відповідачами.
Пред`явлення позову до неналежного відповідача не є підставою для відмови у відкритті провадження у справі, оскільки заміна неналежного відповідача здійснюється в порядку, визначеному ЦПК України . Водночас, за результатами розгляду справи суд відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що Львівська обласна рада, Комунальний заклад Львівська обласна рада навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра є неналежними відповідачами у справі, у діях, бездіяльності відповідачів відсутній причинно-наслідковий зв`язок між заподіяною позивачу шкодою, а тому у задоволенні позову слід відмовити за безпідставністю позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 386 , 1166 ЦК України , ст.ст. 12, 13 , 81 , 89, 264 ЦПК України , Законом України Про благоустрій населених пунктів , пп. 7 п. а ч. 1 ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Правилами утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України № 105 від 10.04.2006 року , суд -
В И Р І Ш И В :
у задоволенні позову ОСОБА_1 до Львівської обласної ради, Комунального закладу Львівської обласної ради навчально-реабілітаційного центру І-ІІ ступенів Довіра про відшкодування матеріальної шкоди - відмовити за безпідставністю позовних вимог.
Повний текст судового рішення проголошено 12.06.2020 року о 15 год. 30 хв.
Рішення може бути повністю або частково оскаржено в апеляційному порядку учасниками справи, а також особами, які не брали участь у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова. Апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.Р.Юрків.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2020 |
Оприлюднено | 14.06.2020 |
Номер документу | 89774206 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Галицький районний суд м.Львова
Юрків О. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні