Рішення
від 01.06.2020 по справі 280/5311/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

01 червня 2020 року (10 год. 51 хв.)Справа № 280/5311/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Конишевої О.В.,

за участю секретаря судового засідання Терещенко Д.А.,

представників сторін:

позивача - Кушнір В.М.,

відповідача -Григоренко Ю.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, 65, код ЄДРПОУ 38625593)

до Товариства з обмеженою відповідальністю Приморське орендне підприємство теплових мереж (72102, Запорізька область, м. Приморськ, вул. Енергетиків, 4, код ЄДРПОУ 19282171)

про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Приморське орендне підприємство теплових мереж (далі - відповідач), в якій позивач просить суд: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації адміністративної будівлі за адресою: 72102, Запорізька область, м. Приморськ, вул. Енергетиків, 4, та будівлі котельні і складських приміщень, які розташовані за адресою: Запорізька область, м. Приморськ, вул. Вербова, 6, шляхом зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИМОРСЬКЕ ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ , повністю зупинити експлуатацію адміністративної будівлі, будівлі котельні та складських приміщень за вказаними адресами, окрім робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області.

Ухвалою суду від 04.11.2019 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 03.12.2019.

Ухвалою суду від 03.12.2019 продовжено строк проведення підготовчого провадження на 30 днів, підготовче засідання відкладено на 16.01.2020.

Протокольною ухвалою суду від 16.01.2020 відкладено підготовче засідання на 04.02.2020.

Ухвалою суду від 04.02.2020 зупинено провадження у справі для надання сторонам часу для примирення до 24.03.2020.

У зв`язку із тим, що суддя Конишева О.В. в період з 17.03.2020 по 26.03.2020 перебувала на лікарняному підготовче засідання відкладалося на 07.04.2020

Ухвалою суду від 07.04.2020 поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 07.04.2020 зупинено провадження у справі для надання сторонам часу для примирення до 01.06.2020.

Ухвалою суду від 01.06.2020 поновлено провадження у справі.

Протокольною ухвалою суду від 01.06.2020 за клопотанням сторін закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на той же день.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав викладених у позові. В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що за результатами проведеної позапланової перевірки додержання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки були виявлені порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а тому є підстави для застосування до відповідача заходів реагування згідно статті 70 Кодексу цивільного захисту України.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Приморським районним сектором Головного управління ДСНС України у Запорізькій області в період з 02 вересня по 05 вересня 2019 року було проведено планову перевірку TOB Приморське орендне підприємство теплових мереж , за результатами якої було складено Акт № 100 від 05.09.2019 року.

В ході перевірки Позивачем встановлено, що об`єкт Відповідача, будівлі та приміщення Товариства з обмеженою відповідальністю Приморське орендне підприємство теплових мереж за адресою: 72102, Запорізька область м. Приморськ, вул. Енергетиків, 4, а також котельня та складські приміщення по вул. Вербова, 6 експлуатується з порушенням норм пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- не розроблено інструкцію для працівників котельні, в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі;

- з працівниками які пов`язані з роботами підвищеної небезпеки не проведено навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму;

- не виконано з`єднання електричних проводів в розподільчих коробках, електрощитових в приміщеннях: адміністративної будівлі по вул. Енергетиків, 4, котельні та складських приміщеннях по вул. Вербова, 6 способом паяння, зварювання, затискачами болтовими або гвинтовими;

- не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання в адміністративній будівлі по вул. Енергетиків, 4, котельні та складських приміщеннях по вул. Вербова, 6;

-не проведення заміру опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання сприяє несвоєчасному виявленню недоліків під час експлуатації електромережі, в тому числі яка прихована в будівельних конструкціях та не дає можливості своєчасно попередити аварійну роботу (коротке замикання) електромережі. Це може привести до виникнення пожежі, що несе загрозу для здоров`я і життя людей від виниклої пожежі або ураження електричним струмом;

- не здійснено перевірку пристроїв захисту будівлі від прямих попадань блискавки або вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5- 38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд";

- не обладнано системою протипожежного захисту адміністративну будівлю по АДРЕСА_1 . Енергетиків, 4, котельню та складські приміщення по вул. Вербова, 6;

- не виведено на центральний пульт спостереження сигнал приймально-контрольного прибору автоматичної пожежної сигналізації адміністративної будівлі по вул. Енергетиків, 4, котельні та складських приміщеннях по вул. Вербова, 6, відповідно до п. 5.8. ДБН 6.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;

- не укомплектовано відповідно до норм належності на території адміністративної будівлі по вул. Енергетиків, 4, котельні та складських приміщеннях по вул. Вербова, 6 пожежні щити (вогнегасник - 3 шт., ящик з піском, покривало із негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1шт, гаки-3 шт., лопата - 2 шт., лом 2 шт., сокира - 2 шт.;

- територію, будівлю та приміщення адміністративної будівлі по вул. Енергетиків, 4, котельні та складських приміщеннях по вул. Вербова, 6 не забезпечено первинними засобами пожежогасіння відповідно до норм належності;

- не здійснено очистку димоходу котелень від сажі, результат не зафіксовано в спеціальному журналі;

- для всіх будівель і приміщень котелень та складських приміщень не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, не позначено на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;

- не створено запас води для пожежогасіння, кількість якої повинна відповідати вимогам ДБН В.2.5-74:2013 Зовнішні мережі і споруди. Водопостачання ;

- не проведено обробляння дерев`яних конструкцій покрівлі складських приміщень по АДРЕСА_1 . Вербова, 6.

У зв`язку з виявленими порушеннями відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, Управління ДСНС України у Запорізькій області на підставі Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності звернулось з даним адміністративним позовом про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації адміністративної будівлі за адресою: 72102, Запорізька область, м. Приморськ, вул. Енергетиків, 4, та будівлі котельні і складських приміщень, які розташовані за адресою: Запорізька область, м. Приморськ, вул. Вербова, 6, шляхом зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИМОРСЬКЕ ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ , повністю зупинити експлуатацію адміністративної будівлі, будівлі котельні та складських приміщень за вказаними адресами, окрім робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною першою статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Як встановлено статтею 1 Закону Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом; спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа (частина четверта статті 4 Закону № 877).

Як встановлено статтею 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності відповідно до Указу Президента України від 16.01.2013 №20/2013 Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - Указ №20/2013) є Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України).

Основними завданнями ДСНС України є, серед іншого, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб (пункт 3 Указу № 20/2013).

ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення) - пункт 6 Указу № 20/2013.

Частиною сьомою статті 7 Закону № 877 визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно із частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Таким чином, Управління ДСНС України у Запорізькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно із частиною другою статті 51 та частиною третьою статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на його керівника, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Як визначено пунктами 33, 43 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України, пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю; техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).

Настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі пов`язане з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

В ході судового розгляду справи, судом встановлено, а також не заперечувалося позивачем, часткове усунення відповідачем порушень, зафіксованих Актом № 27 від 27.05.2020 року.

Між тим, неусуненими залишились наступні порушення.

По-перше, не виведено на центральний пульт спостереження сигнал приймально-контрольного прибору автоматичної пожежної сигналізації адміністративної будівлі по вул. Енергетиків, 4, котельні та складських приміщеннях по вул. Вербова, 6, відповідно до п. 5.8. ДБН 6.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту . З цього приводу суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пункту 5.8 ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , тривожні сповіщення від приладів приймально- контрольних пожежних систем протипожежного захисту будинків та споруд виводяться на пульти пожежного спостереження з урахуванням вимог 5.6.та табл. А. І додатка А цих будівельних норм.

Відсутність виводу сигналу на центральний пульт пожежного спостереження не дасть можливості вчасного сповіщення підрозділів оперативно- рятувальної служби про загорання. У такому випадку суттєво збільшується час розвитку пожежі до моменту її виявлення, що спричинить значні матеріальні збитки, загибель та/або травмування людей. Вказане порушення несе загрозу для здоров`я і життя людей.

Доказів або належного обґрунтування не усунення даного порушення відповідачем суду надано не було.

По-друге, не обладнано системою протипожежного захисту адміністративну будівлю по АДРЕСА_1 . Енергетиків, 4, котельню та складські приміщення по вул. Вербова, 6.

Відповідно до вимог пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за N 252/26697, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Відсутність системи протипожежного захисту (пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу) не дасть можливості виявлення загорання, минаючи людський фактор, на його ранній стадії, та сповіщення працюючого персоналу і підрозділів оперативно-рятувальної служби про загорання. У такому випадку суттєво збільшується час розвитку пожежі до моменту її виявлення. Вказане порушення несе загрозу для здоров`я і життя людей.

Позивач не погоджувався з аргументом позивача та зазначив, що Державними будівельними нормами В.2.5-56:2014 встановлено перелік енергетичних об`єктів, які зобов`язані при новому будівництві встановлювати системи пожежної сигналізації або автоматичні системи пожежогасіння. Зокрема зазначив, так як котельня не є новим будівництвом, саме тому встановлювати системи пожежної сигналізації або автоматичні системи пожежогасіння не потрібно.

Суд не погоджується з таким твердженням та зазначає, що відповідно до вимоги Державно будівельних норм В.2.5-56:2014 поширюються на проектування, монтування, перевірку відповідності і підтримання експлуатаційної придатності системи пожежного захисту та жодним із пунктів не встановлено бідь-яких обмежень, що системи пожежної сигналізації або автоматичні системи пожежогасіння встановлюються в котельнях лише при новому будівництві.

Крім того, суд звертає увагу, що дані порушенні стосуються не лише котельні, а ще й адміністративної будівлі по вул. Енергетиків, 4 та складських приміщеннях по вул. Вербова, 6.

Доказів щодо усунення порушень у цих приміщеннях відповідач суду не надав та не довів суду відсутність необхідності їх усунення.

По-третє, для всіх будівель і приміщень котелень та складських приміщень не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок .

Відповідно до вимог пункту 2.9 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за N 252/26697, для всіх будівель і приміщень виробничого, складського призначення повинні бути визначені категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні.

Категорії за вибухопожежною та пожежною небезпекою визначаються керівниками (технологами) об`єктів, або проектувальними організаціями, або спеціалізованими науково-дослідними закладами.

Відсутність визначення категорії приміщень, будинків та зовнішніх установ призведе до неможливості правильного здійснення гасіння пожежі за відсутності визначення кількості та пожежовибухонебезпечних властивостей речовин і матеріалів, що знаходяться (обертаються) в них, та призвести до розповсюдження вогню на значну площу, розповсюдження продуктів горіння, що несе загрозу для здоров`я та життя людини.

Судом встановлено та не заперечувалося сторонами, що відповідачем визначено категорії приміщень за вибухопожежною та пожежною небезпекою, однак, за твердженням позивача, не надано розрахунку значень критеріїв за вибухопожежною та пожежною небезпекою приміщень.

Дане порушення не є критичними, однак враховуючи той, факт що інші порушення дійсно становлять загрозу життю та здоров`ю людей та не були усунуті відповідачем на жодному із перевірених позивачем об`єктах, тому суд дійшов висновку, що позивач обґрунтував наявність підстав для застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації адміністративної будівлі за адресою: 72102, Запорізька область, м. Приморськ, вул. Енергетиків, 4, та будівлі котельні і складських приміщень, які розташовані за адресою: Запорізька область, м. Приморськ, вул. Вербова, 6, шляхом зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю Приморське орендне підприємство теплових мереж , повністю зупинити експлуатацію адміністративної будівлі, будівлі котельні та складських приміщень за вказаними адресами, окрім робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Відповідно до положень статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250,255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, 65, код ЄДРПОУ 38625593) до Товариства з обмеженою відповідальністю Приморське орендне підприємство теплових мереж (72102, Запорізька область, м. Приморськ, вул. Енергетиків, 4, код ЄДРПОУ 19282171) - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації адміністративної будівлі за адресою: 72102, Запорізька область, м. Приморськ, вул. Енергетиків, 4, та будівлі котельні і складських приміщень, які розташовані за адресою: Запорізька область, м. Приморськ, вул. Вербова, 6, шляхом зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю Приморське орендне підприємство теплових мереж , повністю зупинити експлуатацію адміністративної будівлі, будівлі котельні та складських приміщень за вказаними адресами, окрім робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до абзацу 1 пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» КАС України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, апеляційного оскарження, продовжуються на строк дії такого карантину.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 10.06.2020.

Суддя О.В. Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2020
Оприлюднено14.06.2020
Номер документу89779571
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5311/19

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 01.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Рішення від 01.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні