Рішення
від 11.06.2020 по справі 280/1496/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2020 року Справа № 280/1496/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Киселя Р.В., розглянувши в порядку письмового за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107) до Товариства з обмеженою відповідальністю Метцентр (пр. Маяковського, буд. 11, м. Запоріжжя, 69035) про стягнення коштів за податковим боргом та вилучення готівки,

ВСТАНОВИВ:

05.03.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - позивач або ГУ ДПС у Запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю Метцентр (далі - відповідач або ТОВ Метцентр ), в якій позивач просить суд: постановити рішення про стягнення коштів з рахунків платника податків у всіх банках, що належить такому платнику податків відповідачу, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків: - адміністративні штрафи та санкції у розмірі 170,00 грн; з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 1171389,51 грн; з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 674,71 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача наявний узгоджений податковий борг з податку на додану вартість та з податку на прибуток. З метою погашення податкового боргу, боржнику направлялась податкова вимога форми Ю від 09.08.2016 №43046-17. Проте податковий борг добровільно сплачений не був. В зв`язку з чим позивач був вимушений звернутися до суду з даним позовом.

Ухвалою від 10.03.2020 позов був залишений без руху, позивачу наданий строк для усунення недоліків позову.

26.03.2020 від позивача до суду надійшла заява на усунення недоліків позову до якої додані уточнений позов, копії документів, якими позивач обґрунтовує частину своїх вимог та заява про поновлення пропущеного строку.

Ухвалою від 30.03.2020 позовну заяву, в частині вимог позивача про стягнення з відповідача податкового боргу з податку на додану вартість який виник за період з 30.06.2016 по 05.03.2017 на загальну суму 853656,35 грн., повернуто позивачеві.

Ухвалою від 30.03.2020 у справі відкрите спрощене позовне провадження, судове засідання призначене на 28.04.2020 без виклику сторін. Запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі подати відзив та документи на його обґрунтування.

Відповідач відзив на позов не надав.

На адресу суду повернулась судова кореспонденція, яка направлялась відповідачу за місцем реєстрації, з відміткою поштового відділення: за закінченням встановленого строку зберігання .

Місце державної реєстрації відповідача підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. (а.с. 56).

Також відомості щодо адреси відповідача перевірені судом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на офіційному сайті Міністерства юстиції України.

Відповідно до вимог ч.8 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань

За приписами ч. 11 ст.126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Частиною 6 ст.162 КАС України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

З урахуванням вимог ст.ст. 205, 229 КАС України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження та на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши наявні у справі матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ Метцентр (код ЄДРПОУ 38163851) зареєстровано як юридична особа 07.09.2012, номер запису 1 256 102 0000 003594, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 56).

Позивач є платником податків та зборів, та перебуває за основним місцем податкового обліку в ГУ ДПС у Запорізькій області, Вознесенівське управління у м. Запоріжжі, Вознесенівська ДПІ (Вознесенівський район м. Запоріжжя): з 10.09.2012; номер взяття на облік: 39396146 (а.с. 56).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі - ПК України).

Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Також, підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до витягу з індивідуальної картки платника податків, ТОВ Метцентр має податковий борг в загальній сумі 318577,87 грн., який складається з:

- податковий борг з адміністративних штрафів та санкцій у розмірі 170 грн.;

- податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 674,71 грн.;

- податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 317733,16 грн.

Податковий борг з адміністративних штрафів та санкцій виник у зв`язку з наступним:

ГУ ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку своєчасного подання звітності, обов`язкової до подання контролюючим органам за 2017 рік на підставі якої складений акт №150/05-99-42-03/38163851 від 04.04.2018 (а.с. 17-18). Перевіркою встановлено порушення термінів подання звіту про суми податкових пільг.

На підставі висновків акту перевірки було винесене податкове повідомлення - рішення №0006574203 від 06.04.2018 у сумі 170 грн. (а.с. 16).

Зазначене податкове повідомлення-рішення не було вручене відповідачу, з підстав не здійснення пересилання пошти у Донецькій області, про що складено акт № 380/05-99-42-03/38163851 від 05.12.2017 (а.с. 17).

Заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств виникла в зв`язку з наступним:

ГУ ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку щодо неподання податкової звітності з податку на прибуток за 2017 рік, на підставі якої складений акт №34/05-99-42-04/38163851 від 18.04.2018 (а.с. 23-24). Перевіркою встановлено ненадання податкової декларації з податку на прибуток за 2017 рік.

На підставі висновків акту перевірки було винесене податкове повідомлення - рішення №0008534204 від 24.04.2018 у сумі 1020 грн. (а.с. 24). ТОВ Метцентр погашено частково суму боргу у розмірі 345,29 грн. (а.с. 20), тому сума заборгованості становить 674,71 грн.

Відповідно до відомостей з індивідуальної картки платника податків (а.с. 27-39), заборгованість з податку на додану вартість виникла на підставі наступного:

23.03.2017 відбулось нарахування пені на борг минулого року по податковій декларація податку на додану вартість №9081739809 від 20.05.2016 у розмірі 13,39 грн.;

Збільшення суми ПДВ, що піддягала сплаті, уточнюючий розрахуй податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9049300713 від 01.12.2016 у розмірі 13080,00 грн.;

27.03.2017 відбулося нарахування пені на борг минулого року, податкова декларація з податку на додану вартість №9081739809 від 20.05.2016 у розмірі 1081,53 грн.;

Нарахування відповідачем плати самостійно, уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9049300713 від 01.12.2016 у розмірі 392,00 грн.;

27.03.2017 відбулось нарахування пені на борг минулого року по податковій декларації податку на додану вартість №9081739809 від 20.05.2016 у розмірі 85,67 грн.;

30.03.2017 нарахування ПДВ по декларації, податкова декларація з податку на додану вартість №9045113413 від 20.03.2017 у розмірі 165,00 грн.;

Збільшення суми ПДВ, що піддягала сплаті, уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9068290315 від 01.12.2016 у розмірі 50000,00 грн.;

Нарахування відповідачем плати самостійно, уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9068290315 від 01.12.2016 у розмірі 1500,00 грн.;

20.04.2017 відбулось нарахування пені на борг минулого року по податковій декларації з податку на додану вартість №9081739809 від 20.05.2016 у розмірі 3907,86 грн.;

20.04.2017 відбулось нарахування пені на борг минулого року по податковій декларації з податку на додану вартість №9100931378 від 17.06.2016 у розмірі 581,49 грн.;

Збільшення суми ПДВ, що піддягала сплаті, уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9168236915 від 01.06.2017 у розмірі 198000,00 грн.;

Нарахування плати самостійно, відповідно до уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9168236915 від 21.08.2017 у розмірі 5940,00 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення № 0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 8523,18 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 9769,18 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 206,26 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 2616,00 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення № 0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 239,26 грн.;|

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 33,00 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 1476,82 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 9823,14 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 32,36 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 239,26 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 9955,80 грн.;

15.12.2017 донарахування штрафних санкцій за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення №0004644203 від 04.12.2017 у розмірі 71,96 грн.

Всі вищезазначені документи долучені до матеріалів справи.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 46.1 ст. 46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 Кодексу).

Згідно з п. 202.1. ст. 202 ПК України, звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.

Відповідно до п. 203.1. ст. 203 ПК України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного і податкового) місяця.

Пунктом 203.2 ст. 203 ПК України передбачено, що, сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Позивачем узгоджена сума податкового зобов`язання, зазначена вище, у строки, визначені ПК України сплачена не була.

Згідно з п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Таким чином сума податкових зобов`язань самостійно визначених платником податків в поданих деклараціях набула статусу податкового боргу.

Крім того, відповідно до п.57.3. ст.57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Доказів оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень відповідачем не надано, а отже сума боргу є узгодженою.

Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

У зазначені строки грошове зобов`язання відповідачем не сплачено (зазначена обставина відповідачем не спростована), а тому у відповідності до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України вважається сумою податкового боргу.

Відповідно до пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК, податкове зобов`язання - сума коштів яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Підпунктом 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податкове повідомлення - рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Згідно п. 59.1 ст. 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

У зв`язку з несплатою платником податків узгоджених сум податкових зобов`язань, контролюючим органом вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме, на адресу платника податків 11.08.2016 рекомендованим листом з повідомлення про вручення була направлена податкова вимога форми Ю №43046-17 від 09.08.2016 на суму 1399314,45 грн., яка була отримана відповідачем - 15.08.2016, про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 55).

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Таким чином, Кодексом не передбачено надіслання податкових вимог на кожну суму боргу.

При цьому відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно із пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 ст. 95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів оскарження податкової вимоги в судовому чи адміністративному порядку або сплати (часткової сплати) суми боргу відповідач не надав.

Також відповідачем не надано відзив на адміністративний позов.

Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму податкового боргу в розмірі 318577,87 грн., а отже позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до положень ст. 139 КАС України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107; код ЄДРПОУ 43143945) до Товариства з обмеженою відповідальністю Метцентр (пр. Маяковського, буд. 11, м. Запоріжжя, 69035; код ЄДРПОУ 38163851) про стягнення коштів за податковим боргом та вилучення готівки - задовольнити.

Стягнути з рахунків у банках, що належать такому платнику податків Товариству з обмеженою відповідальністю Метцентр (код ЄДРПОУ 38163851), а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків на користь державного бюджету, податковий борг:

з податку по адміністративному штрафу та санкцій у розмірі 170 грн. (сто сімдесят гривен),

з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 674,71 грн. (шістсот сімдесят чотири гривні 71 копійку),

з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 317733,16 грн. (триста сімнадцять тисяч сімсот тридцять три гривні 16 копійок).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України у перебіг встановленого строку для подання апеляційної скарги не враховується строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), запроваджений відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 (із змінами та доповненнями), з урахуванням приписів постанови Кабінету Міністрів України №392 від 20.05.2020.

Суддя Р.В. Кисіль

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2020
Оприлюднено15.06.2020
Номер документу89779673
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1496/20

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Рішення від 11.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні