ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2020 року Справа № 160/5165/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіЛозицької І.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МБРЮ до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ :
13.05.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю МБРЮ до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, в якому просить суд:
- скасувати рішення про застосування фінансових санкцій від 14.04.2020 року №000104/04-36-32-01/42472640 Головного управління Державної податкової службиу Дніпропетровській області.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 28.04.2020 року ТОВ МБРЮ було отримано Рішення про застосування фінансових санкцій від 14.04.2020 року № 000104/04-36-32-01/42472640 Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
За поясненням позивача, відповідно до вказаного рішення, за результатами перевірки вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів у ТОВ МБРЮ . На підставі висновку про неподання звіту за формою 2-РС від 18.03.2020 року №13900/04-36-32/01/42472640 встановлено порушення ТОМ МБРЮ ч. 3 ст. 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального та прийнято рішення про застосування до позивача фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн. - за неподання Звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (Звіт 2-РС) за лютий 2020 року.
Позивач вважає вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки, станом на останній день строку подачі звіту про обсяги виготовленої продукції за лютий 2020 року ТОВ МБРЮ фактично ліцензію на виробництво алкогольних напоїв № 990108202000005 з терміном дії з 21.02.2020 року по 21.02.2025 року, не отримувало, про факт прийняття рішення про видачу контролюючим органом ліцензії ТОВ МБРЮ , повідомлено не було.
На думку позивача, оскільки ТОВ МБРЮ не знало та не могло знати про факт видачі ліцензії, а відповідно і виникнення зобов`язання подавати звітність відповідно до закону, неподання звітності за формою 2-РС сталося не з вини позивача.
Ухвалою суду від 18.05.2020 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, а також встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позов та докази на його обґрунтування.
Відповідач, заперечуючи проти позову, 05.06.2020 року надіслав на електронну адресу суду свій відзив на позовну заяву, який долучений до матеріалів справи. В обґрунтування своїх заперечень проти позову, посилаючись на норми Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , відповідач зазначив, що оскільки позивачем не було подано звіт у встановлений законодавством строк за формою 2-РС, ГУ ДПС у Дніпропетровській області було правомірно застосовано штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн. за рішенням від 14.04.2020 року № 00104/04-36-32-01/42472640. Тому відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю МБРЮ (код ЄДРПОУ 42472640) зареєстровано 19.09.2018 року, номер запису 1 230 102 0000 005752. Основний вид економічної діяльності - 1105 Виробництво пива.
Позивачем отримано Ліцензію на виробництво алкогольних напоїв № 990108202000005 , термін дії з 21.02.2020 року по 21.02.2025 року, а також Ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік, термін дії з 01.04.2020 року по 01.04.2025 року.
Відділом контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і пального, ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДПС у Дніпропетровській області встановлено, що ТОМ МБРЮ порушено вимоги ч. 3 ст. 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , а саме, не подано звіт за формою 2-рс Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за лютий 2020 року, про що складено відповідний Висновок № 13900/04-36-32-01/42472640 від 18.03.2020 року про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
На підставі Висновку про неподання звіту за формою 2-РС від 18.03.2020 року № 13900/04-36-32-01/42472640 Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області прийнято Рішення про застосування фінансових санкцій від 14.04.2020 року № 000104/04-36-32-01/42472640, відповідно до якого застосовано до ТОВ МБРЮ фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн. - за неподання Звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (Звіт 2-РС) за лютий 2020 року.
Позивач, вважаючи вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з цією позовною заявою.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.
Відповідно до п.п.16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 року №481-95-ВР.
Відповідно до положень ст.1 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
За приписами ст. 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом. У разі якщо в місяці, наступному за звітним місяцем, суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) самостійно виявив помилки у поданому ним звіті за звітний місяць, він зобов`язаний подати уточнений звіт до кінця місяця, наступного за звітним місяцем. У такому разі штраф, встановлений абзацом дев`ятнадцятим частини другої статті 17 цього Закону, не застосовується.
Форма звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптові мережі та порядок його заповнення затвердженні наказом Міністерстві фінансів України від 11.02.2016 року №49 (далі - Порядок).
У відповідності до п. 1-3 розділу 1 Порядку №49 звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту (далі - Звіт) подають суб`єкти господарювання, які виробляють спирт етиловий ректифікований, біоетанол, спирт етиловий-сирець, спирт етиловий технічний, спирт етиловий денатурований (спирт технічний), спирт етиловий ректифікований денатурований, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт коньячний і плодовий (включаючи дистиляти у вигляді головної і хвостової фракції), спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, фракцію головну етилового спирту та/або інший спирт (далі - спирт), незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.
Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв`язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.
Звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.
За змістом ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.
Зазначені штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством.
Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
За поясненням позивача, станом на 09.03.2020 року, ТОВ МБРЮ фактично ліцензію на виробництво алкогольних напоїв № 990108202000005 , термін дії з 21.02.2020 року по 21.02.2025 року, отримано не було, про прийняття рішення про видачу ліцензії позивачеві не було повідомлено.
Суд зазначає, що Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів не врегульовано процедуру повідомлення контролюючими органами суб`єктів господарювання про факт видачі ліцензії.
Відповідно до п. 42.2 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику). Суд зазначає, що відповідачем не надано до суду доказів повідомлення позивача про видачу ТОВ МБРЮ ліцензії.
Натомість, судом встановлено, що на офіційний веб-сайт tax.gov.ua необхідну інформацію у вигляді реєстру було додано лише 11.03.2020 року, тобто після спливу кінцевого терміну подачі звіту за формою 2-РС про обсяги виробленої продукції за лютий 2020 року.
Окрім того, суд звертає увагу, що обов`язковою умовою застосування до суб`єкта господарювання фінансових санкцій є наявність двох умов, а саме: отримання ліцензії та фактичне здійснення такої діяльності.
Так, судом встановлено, що підприємство позивача не здійснювало закупівлю сировини, необхідної для виробництва пива (солод, дріжжі, хміль), що підтверджується випискою по рахунках ТОВ МБРЮ .
Таким чином, беручи до уваги викладене, суд доходить висновку про відсутність в діях позивача протиправних дій щодо неподання звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту, у зв`язку з отриманням ліцензії після граничного строку подання такого звіту та відсутністю фактичного здійснення такої діяльності у спірний період.
Разом з тим, суд не приймає до уваги посилання позивача на Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) , оскільки, відповідно до п. 52-1 ст.52 Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за, зокрема, обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності свого рішення.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок про задоволення позовної заяви в повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Згідно частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 2102,00 грн., що документально підтверджується квитанцією № 17935 від 06.05.2020 року.
Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 2102,00 грн. підлягає стягненню з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.
Керуючись ст. ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю МБРЮ до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про скасування рішення - задовольнити повністю.
Скасувати рішення про застосування фінансових санкцій від 14.04.2020 року №000104/04-36-32-01/42472640 Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МБРЮ (код ЄДРПОУ 42472640, 53210, Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 17-а) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015, 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд, відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 15.06.2020 року.
Суддя І.О. Лозицька
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2020 |
Оприлюднено | 16.06.2020 |
Номер документу | 89799394 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні