ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
15 червня 2020 року м. Ужгород№ 303/1401/20 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Плеханова З.Б. розглянувши в письмовому спрощеному позовному провадженні адміністративну справу за позовом Громадська організація "Правозахист споживачів", ОСОБА_1 до Мукачівської районної державної адміністрації в особі Центру надання адміністративних послуг, за участю третьої особи без самостійних вимог: Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області в особі відділу у Мукачівському районі про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Громадська організація" ПРАВОЗАХИСТ СПОЖИВАЧІВ", ОСОБА_1 звернулися до Мукачівського міськрайонного суду з позовом до Мукачівської районної державної адміністрації в особі Центру надання адміністративних послуг , в якому просять:
1.визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо ненадання інформації за заявою про надання відомостей з Державного земельного кадастру
2.Зобовязати відповідача надати позивачу повну інформацію, що запитувалася згідно Заяви про надання відомостей з Державного земельного кадастру .
3. Розглянути справу у скороченому провадженні без виклику до суду сторін.
4. Розглянути за рішенням суду питання доцільності залучення до участі у даній справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог.
Ухвалою Мукачівського міськрайонного суду від 17 березня 2020 року дану справу передано за підсудністю до Закарпатського окружного адмінсуду, де вона зареєстрована 27 квітня 2020 року.
У відповідності до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.04.2020 року справу №3030/1401/20 передано на розгляд судді Плеханова З.Б
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року залучено в якості третьої особи без самостійних вимог: Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області в особі відділу у Мукачівському районі (вул. Штефана Августина, 3, м.Мукачево, Закарпатська обл., 89600, Код ЄДРПОУ 39891016).
Позиції сторін.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що 02 березня 2020 року, ОСОБА_1 звернувся з письмовою заявою до Центру надання адміністративних послуг Мукачівської районної державної адміністрації про надання йому Витягів з Державного кадастрового реєстру щодо відомостей про земельні ділянки згідно рішення Івановецької сільської ради від 11.11.2009 року, та згідно вимог Постанови КМУ № 844 від 05.08.2009 року, які виділені в натурі та яким присвоєно відповідні кадастрові номери і передано у приватну власність ОСОБА_3 згідно рішення 35 сесії 5 скликання Івановецької сільської ради від 11.11.2009 року і які ОСОБА_1 успадкував.
Одночасно, позивач сплатив відповідну суму коштів, вказану суб`єктом оскарження за надання вказаних адміністративних послуг. В своїх заявах ОСОБА_1 просив надати йому Витяги з Державного кадастрового реєстру щодо відомостей про земельні ділянки. При цьому, Центр надання адміністративних послуг Мукачівської районної державної адміністрації, станом на 12 березня 2020 року, не надав ОСОБА_1 письмової відповіді на Заяву від 02.03.2020 року, або відповідної письмової Відмови у наданні даних адміністративних послуг.
11 червня 2020 року на адресу суду надійшов відзив на даний адміністративний позов. З вказаним позовом Центр надання адміністративних послуг Мукачівської райдержадміністрації (далі - ЦНАП) не погоджується та вважає його безпідставним з наступних підстав.
Адміністратором ЦНАП було прийнято пакет документів від суб`єкта звернень для надання йому адміністративної послуги. Даний пакет документів було передано до відділу у Мукачівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області для надання відповідних витягів.
Однак, відділом у Мукачівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області було передано в ЦНАП лист від 02.03.2020 № 97-7.0.23-3577168-20 про надання інформації гр. ОСОБА_1 про те, що його заява розглянута та опрацьована, але так як не знайдено геометрію земельної ділянки з кадастровим номером 2122783203:00:000:0121- витяг на земельну ділянку надати неможливо. Виходячи з вищенаведеного, твердження позивача щодо бездіяльності ЦНАП є безпідставними, та такими, що не відповідають дійсності.
15 червня 2020 року на адресу суду від представника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області надійшли письмові пояснення на позовну заяву, відповідно до яких зазначено, що 02.03.2020 гр. ОСОБА_1 було отримано відповідь відділу у Мукачівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області щодо неможливості надання витягів, так як не знайдено геометрію даних земельних ділянок . Таким чином, зазначає, що адміністративну послугу надано у встановленому законом порядку. Крім того, защзначає, що у даному випадку земельній ділянці присвоєно кадастровий номер, однак, відомості про неї не внесено до Державного земельного кадастру, а значить - її не можна вважати сформованою. Позивачу відповідно до пункту 115 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру" необхідно виготовити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у землевпорядній організації. З огляду на зазначене, просить врахувати письмові пояснення Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області при прийнятті рішення по даній справі.
Обставини встановлені судом.
Відповідно до Положення про Центр надання адміністративних послуг Мукачівської районної державної адміністрації затвердженого Розпорядженням голови Мукачівської районної державної адміністрації від 09.10.2014 року №406, Центр надання адміністративних послуг Мукачівської районної державної адміністрації є структурним підрозділом райдержадміністрації з метою забезпечення надання адміністративних послуг субєктам звернення при райдержадміністрації.
Згідно п.2.1 Положення основними завданнями центру є, зокрема, організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк за мінімальної кількості відвідувань субєктів звернення.
У відповідності до п.3.1. Положення , суб`єкт звернення для отримання адміністративної послуги в центрі звертається до адміністратора - посадової особи райдержадміністрації, яка організовує надання адміністративних послуг.
Основними завданнями адміністратора є зокрема, надання суб`єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг (п.3.4 Положення).
Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з територіальними органами центральних органів виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами установами або організаціями. (п.6.1 Положення).
02 березня 2020 року ОСОБА_1 звернувся з письмовою заявою в ЦНАП про надання йому Витягів з Державного кадастрового реєстру щодо відомостей про земельні ділянки згідно рішення Івановецької сільської ради від 11.11.2009 року, та згідно вимог Постанови КМУ № 844 від 05.08.2009 року, які виділені в натурі та яким присвоєно відповідні кадастрові номери і передано у приватну власність ОСОБА_3 згідно рішення 35 сесії 5 скликання Івановецької сільської ради від 11.11.2009 року і які ОСОБА_1 успадкував, що підтверджується відповідним Свідоцтвом про спадщину.(а.с.12-13).
Одночасно, ОСОБА_1 сплатив відповідну суму коштів, вказану суб`єктом оскарження за надання вказаних адміністративних послуг, що стверджується відповідною квитанцією (а.с.9).
В своїх заявах ОСОБА_1 просив надати йому Витяги з Державного кадастрового реєстру щодо відомостей про вищенаведені земельні ділянки:
- площею 0,2605 га для ведення особистого селянського господарства у АДРЕСА_1 , якій присвоєно кадастровий номер: 2122783203:00:000:0076;
- площею 0,2500 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд у АДРЕСА_1 , якій присвоєно кадастровий номер: 2122783203:00:000:0121.
У вищевказаних заявах за підписом ОСОБА_1 було вказано , що відомості просить надати відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Адміністратором ЦНАП було прийнято пакет документів від суб`єкта звернень для надання йому адміністративної послуги. Даний пакет документів було передано до відділу у Мукачівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області для надання відповідних витягів.
Однак, відділом у Мукачівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області було передано в ЦНАП лист від 02.03.2020 № 97-7.0.23-3577168-20 про надання інформації гр. ОСОБА_1 про те, що його заява розглянута та опрацьована, але так як не знайдено геометрію земельної ділянки з кадастровим номером 2122783203:00:000:0121- витяг на земельну ділянку надати неможливо.(а.с.14).
Відділом у Мукачівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області було передано в ЦНАП лист від 02.03.2020 № 97-7.0.23-358/168-20 про надання інформації гр. ОСОБА_1 про те, що його заява розглянута та опрацьована, але так як не знайдено геометрію земельної ділянки з кадастровим номером 2122783203:00:000:0076- витяг на земельну ділянку надати неможливо.(а.с.15).
Мотиви та норми права застосовані судом.
Згідно ЗУ "Про адміністративні послуги"( далі Закон) законодавство у сфері надання адміністративних послуг складається з Конституції України, цього та інших законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері надання адміністративних послуг.
В статті 1 Закону визначено , що 1) адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов`язків такої особи відповідно до закону;2) суб`єкт звернення - фізична особа, юридична особа, яка звертається за отриманням адміністративних послуг; 3) суб`єкт надання адміністративної послуги - орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державний реєстратор, суб`єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги .
Відповідно до ст.3 ч. 3 ЗУ "Про адміністративні послуги" до адміністративних послуг також прирівнюється надання органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації витягів та виписок із реєстрів, довідок, копій , дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб`єкту звернення, а також об`єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.
Суб`єкт надання адміністративної послуги отримує відповідні документи або інформацію без участі суб`єкта звернення на підставі поданих відомостей у заяві, у тому числі шляхом доступу до інформаційних систем або баз даних інших суб`єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, або через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.( ст. 9 Закону)
Центр надання адміністративних послуг - це постійно діючий робочий орган або структурний підрозділ місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування, що зазначений у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги через адміністратора шляхом його взаємодії з суб`єктами надання адміністративних послуг. ( ст. 12 Закону )
У разі якщо законом не визначено граничний строк надання адміністративної послуги, цей строк не може перевищувати 30 календарних днів з дня подання суб`єктом звернення заяви та документів, необхідних для отримання послуги. ( ст. 10 Закону).
Відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії картографії та кадастру від 17.11.2016 року №308 , Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.
Згідно п.3.Положення про Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області ,Головне управління відповідно до покладених на нього завдань зокрема надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.
Відповідно до додаткової угоди № 196/1 про співробітництво між Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області та Мукачівською райдержадміністрацією у сфері надання адміністративних послуг від 02.07.2019 року, ЦНАП забезпечує прийом адміністраторами вхідного пакету документів, необхідного для отримання адміністративної послуги та передачу його до відділу у Мукачівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області в день його отримання, або не пізніше наступного робочого дня з урахуванням графіка роботи. В свою чергу, відповідно до вказаної додаткової угоди, відділ у Мукачівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області забезпечує розгляд та опрацювання запитів у встановлені строки та передачу до ЦНАП оформлених результатів адміністративних послуг. Після чого, ЦНАП забезпечує видачу результату розгляду справ з надання адміністративних послуг суб`єктам звернень.
Отже, як встановлено судом, відповідачем на підставі вищевказаних положень ЗУ "Про адміністративні послуги" та укладеної угоди було прийнято заяви позивача, передані третій особі для розгляду та надання відповіді. Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Згідно статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Також суд констатує, що позивачем не оскаржено дії та рішення Управління Держгеокадастру у Закарпатській області .
Суд при винесенні рішення по даній справі керується положеннями ч.2 статті 2 КАСУ, а саме: У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);4) безсторонньо (неупереджено);5) добросовісно;6) розсудливо;7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. , та констатує, що дії відповідача відповідають вказаним вимогам , а отже, підстави для задоволення позову -відсутні.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
1.В позові Громадської організації "Правозахист споживачів", ОСОБА_1 до Мукачівської районної державної адміністрації в особі Центру надання адміністративних послуг ,за участю третьої особи без самостійних вимог: Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області в особі відділу у Мукачівському районі про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Закарпатський окружний адмінсуд до Восьмого апеляційного адмінсуду.
СуддяЗ.Б.Плеханова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2020 |
Оприлюднено | 16.06.2020 |
Номер документу | 89799852 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні