Ухвала
від 10.06.2020 по справі 335/4644/20
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/4644/20 1-кс/335/2581/2020

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2020 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

захисника підозрюваного адвоката ОСОБА_6 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжя клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні відомості про яке, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019080000000406 від 30.08.2019 за ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України, відносно:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Запоріжжя, громадянина України, який має вищу освіту, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

підозрюваного у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий за погодженням з прокурором, звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12019080000000406 від 30.08.2019 року до п`яти місяців, тобто до 14.07.2020. Вимоги клопотання мотивовані наступним.

Слідчим управлінням ГУНП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12019080000000406 від 30.08.2019 відносно ОСОБА_5 за ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України.

У ході досудового розслідування кримінального провадження №12019080000000133 від 20.03.2019, за підозрою ОСОБА_7 та ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 369 КК України виділено матеріали відносно ОСОБА_5 в окреме провадження за № 12019080000000406.

Досудовим розслідуванням встановлено що відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу.

Статтею 4 Закону України «Про оренду землі» визначено, що орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №15 від 14.01.2015, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Згідно з п.п. 25-1, 27, 29 та 36 п. 4 вищезазначеного Положення, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань:

- організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок;

- організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

- веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки;

- організовує професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної оцінки земельних ділянок, які отримали кваліфікаційне свідоцтво, видає витяги з нього, готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Частиною 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 01.08.2011«Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг», видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки включено до п. 2 переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі.

Відповідно до п. 1 розділу 3 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016, за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Згідно з п. 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №308 від 17.11.2016, Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Відповідно до п.п. 4, 7, 10,19, 24, 30п. 4 вказаного Положення, Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області:

- надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері;

- здійснює заходи щодо вдосконалення порядку ведення обліку і підготовки звітності з регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;

- організовує виконання на території Запорізької області робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

- погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою;

- здійснює державний нагляд у сфері землеустрою;

- здійснює державний нагляд (контроль).

Відповідно до п. 8 Положення, Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру.

Згідно з п. 9 Положення, Головне управління очолює начальник, що призначається на посаду Головою Держгеокадастру за погодженням з Міністром аграрної політики та продовольства України і головою відповідної місцевої державної адміністрації.

Начальник Головного управління є Головним державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Запорізькій області.

Керівник міжрегіонального, міськрайонного структурного підрозділу та структурного підрозділу в районі, місті Головного управління є Головним державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у відповідному районі (місті).

Керівники структурних підрозділів Головного управління, на яких покладено повноваження щодо виконання інспекційних функцій, є одночасно старшими державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель.

Головні та провідні спеціалісти, які безпосередньо здійснюють державний нагляд (контроль), є одночасно державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель.

Згідно з п.п. 1, 8, 11, 13, 14, 16 п. 10 Положення, начальник Головного управління:

- здійснює керівництво Головним управлінням, є відповідальним за організацію та результати його діяльності;

- призначає на посади та звільняє з посад в установленому законодавством порядку державних службовців та працівників Головного управління, а керівників структурних підрозділів за погодженням з Держгеокадастром, присвоює їм ранги державних службовців;

- підписує накази Головного управління;

- утворює за погодженням з Держгеокадастром в структурі Головного управління міжрегіональне, міськрайонні структурні підрозділи та структурні підрозділи в районах, містах;

- затверджує положення про структурні підрозділи Головного управління і посадові інструкції працівників.

- у межах повноважень, передбачених законом, дає обов`язкові для виконання державними службовцями і працівниками Головного управління доручення.

Згідно з п. 1 Положення про Міськрайонне управління у Запорізькому районі та м. Запоріжжі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, затвердженого наказом Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області №1 від 02.01.2018, Міськрайонне управління у Запорізькому районі та м. Запоріжжі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області є структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, юрисдикція якого поширюється на територію Запорізького району та м. Запоріжжя.

Відповідно до п.п. 5, 9, 12 вказаного Положення, Міськрайонне управління у Запорізькому районі та м. Запоріжжі:

- надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері;

- організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою, охорони та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

- надає відомості з Державного земельного кадастру щодо об`єктів Державного земельного кадастру, та відмовляє в їх наданні, надає витяги з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону.

Відповідно до п. 7 Положення, до складу Управляння входять:

- Відділ у Запорізькому районі;

- Відділ у м. Запоріжжі.

Згідно п. 8 Положення, Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади начальником Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, та є начальником Відділу у м. Запоріжжі.

Згідно п.п. 9.1, 9.10 Положення, начальник Управління

- здійснює керівництво Управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності;

- у межах своїх повноважень, передбачених законом, дає обов`язкові для виконання державними службовцями і працівниками Управління доручення;

- підписує документи з питань діяльності Управління.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.6 Закону України «Про державну службу», посади начальника Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області та начальника Міськрайонного управління у Запорізькому районі та м. Запоріжжі Головного управління Держгеокадстру у Запорізькій області належать до категорії «Б».

Таким чином, відповідно до п. 1 примітки до ст. 364 КК України, вищезазначені особи є службовими особами.

29.08.2018, Запорізькою міською радою прийнято рішення № 59/117, яким фізичній особі підприємцю ОСОБА_8 та фізичній особі підприємцю ОСОБА_9 передано в оренду строком на 19 років земельну ділянку (кадастровий номер 2310100000:07:036:0113) по АДРЕСА_2 для розташування розчинного вузлу за рахунок земель Запорізької міської ради.

Відповідно до п. 4.1 вказаного рішення, фізичну особу підприємця ОСОБА_8 та фізичну особу підприємця ОСОБА_9 зобов`язано отримати витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки землі, укласти з Запорізькою міською радою договір оренди землі та здійснити державну реєстрацію права користування у встановленому законом порядку.

В січні 2019, ОСОБА_10 , яка діє в інтересах фізичної особи-підприємця ОСОБА_9 на підставі довіреності № 1151 від 29.08.2017, з метою отримання витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки по АДРЕСА_2 , звернулась по телефону до раніше знайомого фізичної особи-підприємця ОСОБА_7 , який здійснює підприємницьку діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.

У ході вказаної телефонної розмови ОСОБА_7 , розуміючи, що не може самостійно прийняти вказане рішення, під час спілкування з ОСОБА_10 повідомив їй про те, що службові особи ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області вибірково надають витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, однак він може посприяти у позитивному вирішенні даного питання шляхом особистої домовленості з останніми.

У подальшому, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, у ОСОБА_7 та ОСОБА_5 , які розуміючи встановлений діючим законодавством України порядок видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок територіальними управліннями Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їх структурними підрозділами, здійснюючи підприємницьку діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, виник умисел на підбурювання ОСОБА_9 до надання неправомірної вигоди останнім службовим особам ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області за видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Радистів 54 в м. Запоріжжя.

Далі, на початку лютого 2019, в денний час, ОСОБА_7 , знаходячись біля буд. АДРЕСА_3 , діючи умисно, реалізуючи вищезазначений спільний з ОСОБА_5 злочинний умисел,з корисливих мотивів, під час зустрічі з ОСОБА_9 повідомив про можливість отримання витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по АДРЕСА_2 лише в разі надання йому грошових коштів в сумі 35 000 гривень для подальшої їх передачі службовим особам ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області.

В подальшому, приблизно 18-19 лютого 2019, в денний час, ОСОБА_7 , знаходячись біля буд. АДРЕСА_3 , діючи умисно, за попередньою змовою з ОСОБА_5 , з корисливих мотивів, продовжуючи реалізовувати спільний злочинний намір, спрямований на підбурювання до надання службовим особам ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області неправомірної вигоди, під час зустрічі з ОСОБА_9 повідомив про можливість отримання витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Радистів 54 в м. Запоріжжя лише в разі надання йому грошових коштів в сумі 120 000 гривень для подальшої їх передачі службовим особам ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області.

Далі, 25 лютого 2019, в денний час, ОСОБА_5 та ОСОБА_7 , знаходячись біля буд. 9 по вул. Леоніда Жаботинського в м. Запоріжжя, діючи умисно, з корисливих мотивів, реалізуючи спільний злочинний умисел, спрямований на підбурювання ОСОБА_9 до надання службовим особам ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області неправомірної вигоди, усвідомлюючи встановлений діючим законодавством України порядок видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок територіальними управліннями Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їх структурними підрозділами, під час зустрічі з ОСОБА_9 повідомили йому, що безпосередньо ОСОБА_5 вирішить питання отримання в ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Радистів 54 в м. Запоріжжя, в разі надання йому для подальшої передачі службовим особам ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області неправомірної вигоди в сумі 120 000 гривень.

В подальшому, 27 лютого 2019, о 09 годині 18 хвилин, ОСОБА_5 , перебуваючи у невстановленому в ході досудового розслідування місці, за допомогою встановленої в його мобільному телефоні з номером НОМЕР_1 програми для передачі даних «Viber», діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою підтвердження можливості отримання в ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Радистів 54 в м. Запоріжжя, направив на номер телефону ОСОБА_9 НОМЕР_2 , в якому встановлена програма для передачі даних «Viber», фотографію проекту витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Радистів 54 в м. Запоріжжя, із датою формування 18.02.2019.

Далі, 23.04.2019, приблизно о 12 годині 00 хвилин, ОСОБА_7 , знаходячись біля буд. 9 по вул. Леоніда Жаботинського в м. Запоріжжя, діючи умисно та за попередньою змовою з ОСОБА_5 , з корисливих мотивів, продовжуючи реалізовувати спільний злочинний з ОСОБА_5 умисел, направлений на підбурювання ОСОБА_9 до надання службовим особам ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області неправомірної вигоди, під час зустрічі з ОСОБА_9 та ОСОБА_10 в черговий раз повідомив останнім, що для отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Радистів 54 в м. Запоріжжя необхідно надати йому грошові кошти в сумі 120 000 гривень в якості неправомірної вигоди службовим особам ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області.

При цьому, у вказаний день та час, ОСОБА_7 зазначив, що отримати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки можливо лише за неправомірну вигоду в сумі 120 000 гривень однією передачею, оскільки це є корупційною складовою.

14.05.2019, приблизно о 15 годині 25 хвилин, ОСОБА_7 , знаходячись в салоні автомобіля «Renault Logan», реєстраційний номер НОМЕР_3 , поблизу будинку № 9 по вул. Леоніда Жаботинського в м. Запоріжжя, діючи умисно, з корисливих мотивів,та за попередньою змовою з ОСОБА_5 , який за станом здоров`я знаходився в цей час на стаціонарному лікуванні в КУ «ЗОКЛ» ЗОР, усвідомлюючи встановлений діючим законодавством України порядок видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок територіальними управліннями Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їх структурними підрозділами, продовжуючи реалізовувати спільні з ОСОБА_5 злочинні дії, спрямовані на підбурювання до надання службовій особі неправомірної вигоди, одержав від ОСОБА_10 , яка діє в інтересах фізичної особи-підприємця ОСОБА_9 на підставі довіреності № 1151 від 29.08.2017, грошові кошти в сумі 120 000 гривень для подальшої їх передачі службовим особам Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області за вирішення питання щодо видачі останніми витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Радистів 54 в м. Запоріжжя, одночасно передавши ОСОБА_10 оригінал витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по АДРЕСА_2 від 14.05.2019 за № 2074/207-19.

17.05.2019 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України. Допитаний як підозрюваний ОСОБА_5 від дачі показань з приводу пред`явленої йому підозри відмовився.

Відповідно до листа головного лікаря КУ «ЗОКЛ» ЗОР ОСОБА_11 , ОСОБА_5 перебував на стаціонарному лікуванні в КУ «ЗОКЛ» ЗОР, проведення слідчих дій за участі ОСОБА_5 на період знаходження на стаціонарному лікуванні та за його межами не можливе за станом здоров`я.

09.07.2019 року ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12019080000000133 від 20.03.2019, за підозрою ОСОБА_7 та ОСОБА_5 продовжено до чотирьох місяців до 15.09.2019 року.

28.08.2019 року ОСОБА_5 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні ними кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України.

30.08.2019 року матеріали досудового розслідування кримінального провадження №12019080000000133 від 20.03.2019 відносно ОСОБА_5 , виділено в окреме провадження за № 12019080000000406.

30.08.2019 року досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12019080000000406 від 30.08.2019 року за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України зупинено у зв`язку із тяжкою хворобою підозрюваного, яка перешкоджає його участі у кримінальному провадженні.

31.05.2020 року досудове розслідування у вказаному кримінальному провадженні відновлено слідчим у зв`язку із випискою підозрюваного ОСОБА_5 зі стаціонарного лікування у КНП «ЗОКЛ» ЗОР.

Строк досудового розслідування спливає 14 червня 2020 року.

Однак, завершити досудове розслідування до вказаного строку не виявляється за можливе у зв`язку зі складністю кримінального провадження та у зв`язку з тим, що необхідно провести наступні слідчі та процесуальні дії: отримати у медичному закладі офіційні документи, які підтверджують виписку підозрюваного ОСОБА_5 ; звернутися до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до матеріалів негласних слідчих (розшукових) дій, які використовуються як докази в суді по кримінальному провадженню №12019080000000133 від 20.03.2019 відносно ОСОБА_7 у вчинені ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України; здійснити тимчасовий доступ до матеріалів негласних слідчих (розшукових) дій, які використовуються як докази в суді по кримінальному провадженню №12019080000000133 від 20.03.2019 відносно ОСОБА_7 у вчинені ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України.

Слідчий посилається на те, що провести вказані слідчі та процесуальні дії протягом встановленого строку слідства неможливо через об`ємність та складність кримінального провадження, вже проведена значна кількість слідчих та негласних слідчих (розшукових) дій, за результатами яких виникла потреба у проведенні додаткових та нових слідчих і розшукових дій.

Слідчий та прокурор клопотання підтримали, просили його задовольнити з підстав викладених в ньому.

Підозрюваний та його захисник у судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечували.

Слідчий суддя заслухавши думку учасників кримінального провадження, дослідивши зміст клопотання та доданих до нього документи, приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Згідно ч. 1 ст. 28 КПК України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 294 КПК України, якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 2 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених пунктами 2 та 3 частини другої ст.219цього Кодексу до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора.

Згідно частини 1 статті 295-1КПК України у випадках, передбачених ст. 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Частиною 5 ст. 295-1 КПК України визначено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості, а також якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.

Критеріями для визначення розумності строків кримінального провадження, відповідно до ч. 3 ст. 28 КПК України, є, зокрема, складність кримінального провадження та поведінка учасників кримінального провадження. При цьому в ч. 1 цієї статті визначено, що розумними вважаються строки, що є об`єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень.

Відповідно до параграфу 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на розгляд його справи у розумний строк, що необхідно для того, щоби особа не перебувала під тягарем обвинувачення, обґрунтованість якого має бути доведена. Розумний строк визначається відповідно до обставин справи, що вимагає оцінки в цілому. Хоча окремі стадії провадження можуть провадитись з прийнятною тривалістю, загальна тривалість процесу може, однак, перевищити «розумний строк». Критеріями оцінки розумності строку можуть бути, зокрема, складність справи, поведінка заявника, а також відповідних органів.

На основі клопотання і доданих до нього матеріалів кримінального провадження, з урахуванням пояснень слідчого, у судовому засіданні встановлено, що досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 12019080000000406 не може бути завершене у зв`язку з необхідністю проведення та/або завершення проведення ряду слідчих та процесуальних дій, а саме необхідно:

- отримати у медичному закладі офіційні документи, які підтверджують виписку підозрюваного ОСОБА_5 ;

- звернутися до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до матеріалів негласних слідчих (розшукових) дій, які використовуються як докази в суді по кримінальному провадженню №12019080000000133 від 20.03.2019 відносно ОСОБА_7 у вчинені ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України;

- здійснити тимчасовий доступ до матеріалів негласних слідчих (розшукових) дій, які використовуються як докази в суді по кримінальному провадженню №12019080000000133 від 20.03.2019 відносно ОСОБА_7 у вчинені ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України.

Слідчий суддя погоджується з доводами слідчого стосовно проведення вказаних слідчих та процесуальних дії, в яких виникла необхідність, оскільки цей перелік є чітко визначеним.

Слідчий суддя керується загальними засадами кримінального провадження, а саме принципами законності та верховенства права (пункти 1-2, частини 1 статті 7 КПК України). Слідча суддя також зазначає, що судове рішення повинно бути обґрунтованим і вмотивованим (частина 1 статті 370 КПК України). Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі об`єктивно з`ясованих обставин, які підтверджені доказами, дослідженими під час судового розгляду та оціненими судом відповідно до правил оцінки доказів (частина 3 статті 370 КПК України). Відповідно до усталеної практики Європейського суду з прав людини, суд повинен виносити вмотивовані рішення (наприклад, Рішення Великої Палати у справі Moreira Ferreira проти Португалії (no. 2) від 11 липня 2007 року, Заява № 19867/12, параграф 84). Вмотивованість вимагає від суду чітко вказати на підстави тієї чи іншої аргументації. При вирішенні питання про продовження строку досудового розслідування, таким чином, необхідно навести чіткі підстави, а не невизначений перелік слідчих дій, в яких може виникнути необхідність.

Об`єктивною причиною, яка перешкоджала проведенню процесуальних дій є те, що весь комплекс слідчих дій здійснюється послідовно, і проведення деяких з них є доцільним лише якщо до цього провести інші слідчі дії.

В продовженні строку досудового розслідування слідчий суддя вбачає можливість досягнення всебічного, повного та об`єктивного розслідування у кримінальному провадженні органу досудового розслідування необхідно виконати ряд процесуальних та слідчих дій, які неможливо здійснити до закінчення строку досудового розслідування, встановленого до 14.06.2020 року.

Таким чином, дослідивши клопотання та додані матеріали, вже проведені слідчі (розшукові) дії; слідчі (розшукові) дії, які необхідно провести та обставини, що перешкоджали у їх здійсненні для завершення досудового розслідування саме в зазначені строки, з врахуванням особливої складності кримінального провадження, обґрунтованість слідчим достатності часу для їх здійснення у випадку продовження строків досудового розслідування, слідчий суддя приходить до висновку, що строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12019080000000406 від 30.08.2019 року слід продовжити до п`яти місяців, тобто до 14.07.2020 року.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 294-295-1, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за № 12019080000000406 від 30.08.2019 року за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України, до п`яти місяців, а саме до 14 липня 2020 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення10.06.2020
Оприлюднено09.02.2023
Номер документу89808244
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —335/4644/20

Ухвала від 10.06.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

Ухвала від 10.06.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

Ухвала від 05.06.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні