Рішення
від 19.06.2020 по справі 440/851/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/851/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Миколаївський коледж бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

17 лютого 2020 року позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі", в якій просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель, споруд та приміщень Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область, ЄДРПОУ 36984710 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами перевірки додержання відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки зафіксовані порушення останнім вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту щодо експлуатації будівлі Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область. Подальша експлуатація вказаної будівлі, на переконання позивача, створює загрозу життю та здоров`ю людей, а відтак, слід застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації вказаної будівлі.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2020 року вищевказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, залучено Миколаївський коледж бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі".

18 березня 2020 року до суду надійшов відзив відповідача на позов, у якому останній зазначив про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, встановлених під час проведення заходу контролю /а.с. 47-55/.

23 березня 2020 року судом отримано письмові пояснення третьої особи, у яких Миколаївський коледж бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" заперечував проти задоволення позову та наполягав на залишенні позовних вимог без задоволення /а.с. 103-109/.

У відповіді на відзив позивач зазначав про неможливість проведення перевірки відповідача з метою встановлення факту усунення порушень, виявлених під час проведення первинної перевірки до скасування карантинних обмежень /а.с. 162-165/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13 квітня 2020 року справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.

17 квітня 2020 року та 04 червня 2020 року судом отримано заперечення на відповідь на відзив та додаткові пояснення відповідача, у яких останній наполягав на відсутності правових підстав для повного зупинення експлуатації будівель, споруд та приміщень Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область /а.с. 172-174, 199-201/.

Сторони в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися завчасно та належним чином.

Згідно з частиною дев`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність потреби заслухати свідка або експерта, суд 17 червня 2020 року перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Судом встановлено, що на підставі наказу начальника Головного управління ДСНС України в Миколаївській області № 612 від 12 грудня 2019 року та відповідно до посвідчення на проведення перевірки № 610 від 16 грудня 2019 року уповноваженою особою Інгульського РВ ГУ ДСНС України в Миколаївській області проведено позапланову перевірку щодо дотримання Миколаївським коледжем бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки /а.с. 14-16/.

За результатами перевірки складено акт від 17 грудня 2019 року № 623, яким зафіксовано низку порушень відповідачем вимог нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки під час експлуатації будівлі Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область /а.с. 17-23/.

Акт перевірки підписано директором Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" без зауважень та застережень /а.с. 23/.

Вважаючи виявлені порушення такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Надаючи правову оцінку фактичним обставинам справи та відповідним доводам позивача, суд виходить з такого.

Як визначено пунктом 1 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України, до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання.

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

У відповідності до приписів пункту 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Як визначено частиною другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Враховуючи вищенаведені положення Кодексу цивільного захисту України, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходів (перевірок), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

У свою чергу, визначальною умовою для звернення органу державного нагляду (контролю) до суду з позовом про застосування заходів реагування є наявність порушення суб`єктом господарювання вимог чинного законодавства.

Матеріалами справи підтверджено та не спростовано відповідачем, що за результатами проведення позапланової перевірки Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область виявлено факти порушення останнім вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Суд зважає на те, що виявлені порушення у своїй сукупності можуть призвести до виникнення пожежі, не дозволять вчасно її ліквідувати, призведуть до її стрімкого розвитку та потенційно загрожують життю і здоров`ю людей.

З огляду на викладені обставини, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, беручи до уваги створення потенційної небезпеки заподіяння шкоди життю і здоров`ю людей, та з метою недопущення спричинення такої шкоди з огляду на відсутність у суду доказів повного усунення відповідачем порушень, виявлених в ході проведення позапланової перевірки, суд дійшов висновку про необхідність застосування до Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення експлуатації будівлі Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область - до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

За викладених обставин позов підлягає задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.

Суд вважає за доцільне встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом заборони Миколаївському коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" користуватись за призначенням будівлею за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область.

Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак, підстави для розподілу судових витрат у справі відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 11, 77, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (вул. 2 Екіпажна, 1, м. Миколаїв, Миколаївська область, 54003, ЄДРПОУ 38524996) до Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" (вул. Коваля, 3, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ЄДРПОУ 01597997), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Миколаївський коледж бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" (проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область, 54034, ЄДРПОУ 36984810) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати до Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що стоврюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Встановити порядок і спосіб виконання рішення суду шляхом заборони Вищому навчальному закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" користуватись за призначенням будівлею Миколаївського коледжу бізнесу і права Вищого навчального закладу Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі" за адресою: проспект Миру, 20, м. Миколаїв, Миколаївська область до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяА.О. Чеснокова

Дата ухвалення рішення19.06.2020
Оприлюднено22.06.2020
Номер документу89919794
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю

Судовий реєстр по справі —440/851/20

Постанова від 30.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 30.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 19.06.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні