Постанова
від 16.06.2020 по справі 1.380.2019.004888
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.004888 пров. № А/857/3965/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Гнідець Р.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Міністерства юстиції України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року, головуючий суддя - Сакалош В.М., ухвалене о 12:45 год. у м. Львові, повний текст якого складено 14.01.2020 року, у справі за адміністративним позовом Головного управління Держгеокадастру у Львівській області до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про визнання протиправною і скасування постанови про накладення штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

В вересні 2019 року позивач - ГУ Держгеокадастру у Львівській області звернулось в суд з позовом до Управління ДВС ГТУЮ у Львівській області, в якому просило визнати протиправною та скасувати постанову старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 09.09.2019 року ВП №476024497.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилалась на те, що відповідачем протиправно, на думку позивача, винесено оскаржену постанову про накладення штрафу за невиконання судового рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10.12.2014 року по справі №813/6176/14, оскільки означене рішення виконано ГУ Держгеокадастру у Львівській області у повному обсязі.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправною та скасовано постанову старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 09.09.2019 року ВП №476024497.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Львів) Міністерства юстиції України оскаржило його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що позивачем не виконано судове рішення в повному обсязі, відтак відповідачем правомірно винесено оскаржену постанову про накладення штрафу.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав подану апеляційну скаргу, вважає оскаржене рішення суду незаконним та повністю підтримав доводи, зазначені у апеляційній скарзі.

Також, представником відповідача заявлено клопотання про заміну сторони відповідача з Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області на відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Міністерства юстиції України.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09 жовтня 2019 року №870 Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції Головне територіальне управління юстиції у Львівській області ліквідовано та утворено Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Львів) Міністерства юстиції України.

Відтак, з урахуванням положень статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України необхідно замінити відповідача його правонаступником.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10.12.2014 року залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 02.04.2015 року по справі №813/6176/14 було повністю задоволено вимоги позивачів, зокрема, суд зобов`язав Головне управління Держземагентства у Львівській області (правонаступник - ГУ Держгекадастру у Львівській області) у двотижневий строк прийняти рішення про затвердження проекту відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки в урочищі «Діл» на території Топільницької сільської ради площею 1,7684 га, кадастровий номер: 4625187200:03:000:0042.

Крім того, суд зобов`язав Головне управління Держземагентства у Львівській області, у відповідності до ст. 267 КАС України, подати до суду звіт про виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 10.12.2014 року в адміністративній справі №813/6176/14 протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дня набрання нею законної сили. Постанова суду набрала законної сили 09.04.2015 року.

12.05.2015 року Львівським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист № 813/6176/14, на виконання якого, старшим державним виконавцем ВПВР УДВС ГТУЮ у Львівській області було 20.05.2015 року відкрито виконавче провадження №47602497.

Наказом №13-5798/16-18-СГ ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 06.11.2018 року було затверджено «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для надання у власність гр. ОСОБА_1 » площею 1,7684 га (кадастровий номер 4625187200:03:002:0042) для ведення особистого селянського господарства на території Топільницької сільської ради Старосамбірського району.

Наказом №13-1549/16-19-СГ ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 28.03.2019 року у вищезазначений наказ було внесено зміни, зазначено кадастровий номер земельної ділянки - 4625187200:03:000:0042.

Позивачем були розглянуті вимоги відповідача, щодо виконання постанови у справі №813/6176/14 та листами від 23.01.2019 року, 01.04.2019 року, 16.05.2019 року повідомлено, що її виконано у повному обсязі.

09.09.2019 року старшим державним виконавцем ВПВР УДВС ГТУЮ у Львівській області було винесено постанову (ВП №47602497) про накладення штрафу на ГУ Держгеокадастру у Львівській області за невиконання без поважних причин у встановлений строк рішення за яким боржник зобов`язаний виконати певні дії та накладено на позивача штраф у розмірі 5100 грн., також зобов`язано позивача виконати рішення протягом десяти робочих днів.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що у державного виконавця за наявних у нього доказів при винесенні оскарженої постанови, не було підстав ставити під сумнів факт виконання рішення суду в повному обсязі згідно з виконавчим документом.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження (далі - Закон) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до статті 5 Закону примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".

Статтею 18 Закону встановлено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

За приписами частини 6 статті 26 Закону за рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню, рішень про встановлення побачення з дитиною)..

Згідно із статтею 63 Закону за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 25 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніше як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.

У разі невиконання без поважних причин боржником рішення, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність.

Відповідно до положень ст. 89 Закону у разі невиконання без поважних причин у встановлений державним виконавцем строк рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі державний виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на посадових осіб - від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на боржника юридичну особу - від сорока до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.

Матеріалами справи підтверджено, що 15.07.2015 року Головним управлінням Держземагенства у Львівській області було подано звіт про виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 10.12.2014 року у справі №813/6176/14.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2018 року затверджено звіт про виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2014 року у справі №813/6176/14. У вказаній ухвалі суд дійшов висновку про виконання відповідачем рішення суду та подання звіту у строк, встановлений судом.

У відповідності до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

З урахуванням наведеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що ГУ Держгеокадастру у Львівській області на момент винесення оскарженої постанови відповідача судове рішення у справі №813/6176/14 було виконане в повному обсязі.

Таким чином, підстав ставити під сумнів факт виконання рішення суду в повному обсязі згідно з виконавчим документом у державного виконавця не було, відтак оскаржена постанова про накладення штрафу за невиконання рішення є необґрунтованою та безпідставною.

Аналізуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду попередньої інстанції про підставність та обґрунтованість позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 243, 272, 287, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Міністерства юстиції України залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року у справі №1.380.2019.004888 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання до Верховного Суду касаційної скарги.

Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький Повний текст постанови складено 19.06.2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2020
Оприлюднено21.06.2020
Номер документу89928081
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004888

Постанова від 16.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Рішення від 14.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Постанова від 25.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні