Рішення
від 22.06.2020 по справі 360/959/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

22 червня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/959/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши за правилами загального позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

04 березня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі ГУ ПФУ в Луганській області або відповідач), в якому позивач, з урахуванням утонення, просить суд:

визнати бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо не внесення індивідуальних відомостей до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 за період її роботи з січня 2003 року по серпень 2010 року включно у Біловодській районній лікарні та Біловодській центральній районній лікарні (код ЄДРПОУ 01983358) протиправною;

зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області внести зміни до індивідуальних відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 , шляхом внесення відомостей до Реєстру застрахованих осіб стосовно позивача, включивши до нього дані про страховий стаж за період роботи з січня 2003 року по серпень 2010 року включно у Біловодській районній лікарні та Біловодській центральній районній лікарні (код ЄДРПОУ 01983358).

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що у вересні 2019 року у Біловодському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Луганської області вона отримала свої індивідуальні відомості з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України, за результатами яких виявила відсутність даних щодо страхового стажу, заробітної плати та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 1999-2010 роки.

Позивач зазначає, що відсутність у реєстрі відповідної інформації призведе до порушення її права як застрахованої особи на одержання виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням, тому вважає за необхідне усунути виявлені помилки стосовно не внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, шляхом внесення відповідних змін з урахуванням фактично сплачених внесків.

В лютому 2020 року від відділу супроводження інформаційних систем та електронних реєстрів №3 Управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області позивач отримала відповідь на свою заяву, з якої вбачається, що на підставі заяви ОСОБА_1 були внесені відомості до реєстру застрахованих осіб за період з 1999 по 2002 рік. Щодо внесення відомостей до обліку реєстру застрахованих осіб про період роботи позивача з січня 2003 року по серпень 2010 року включно відмовлено із посиланням на неможливість встановити приналежність поданих звітів стосовно позивача, у зв`язку із помилково зазначеними різними реєстраційними номерами облікової картки платника податків та, у зв`язку з припиненням та зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника юридичної особи Біловодська центральна районна лікарня (код ЄДРПОУ 01983358).

На думку позивача, така бездіяльність щодо невнесення відомостей до обліку реєстру застрахованих осіб про період її роботи з січня 2003 року по серпень 2010 року включно є безпідставною, оскільки період роботи в цей час підтверджено трудовою книжкою НОМЕР_1 , з якої вбачається, що стаж ОСОБА_1 на посаді медичної сестри є безперервний. Підприємство, на якому позивач працювала, у встановленому порядку утримувало з заробітної плати і перераховувало Пенсійному фонду України щомісячні страхові платежі, які останнім були отримані і накопичені. Допущена підприємством помилка у написанні ідентифікаційного номеру позивача, вказана у наданих органам ПФУ звітах, не є такою вадою, через яку позивач можу бути позбавлена у подальшому пенсійного забезпечення, зокрема, на сьогодні це впливає на розрахунок стажу при обчисленні лікарняного.

Ухвалою суду від 05.03.2020 адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про зобов`язання вчинити певні дії, - залишено без руху.

Ухвалою суду від 16.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 06 квітня 2020 року.

Ухвалою суду від 12.05.2020 витребувано від Комунальної установи "Трудовий архів територіальних громад Біловодського району" та Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області додаткові докази.

Ухвалою суду від 12.05.2020 продовжено строк підготовчого провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про зобов`язання вчинити певні дії, на тридцять днів.

Ухвалою суду від 26.05.2020 закрито підготовче провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про зобов`язання вчинити певні дії. Призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 11 червня 2020 року.

Від представника відповідача 01.04.2020 через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого зазначено наступне (а.с.51-52).

Згідно індивідуальних відомостей про застраховану особу реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування на прізвище та ім`я ОСОБА_1 обліковується інформація за двома РНОКПП: НОМЕР_2 та НОМЕР_3 . За РНОКПП НОМЕР_3 по батькові - ОСОБА_1 , за РНОКПП НОМЕР_2 по батькові - ОСОБА_1 .

Згідно індивідуальних відомостей про застраховану особу на ОСОБА_1 за номером облікової картки НОМЕР_2 , за період з 2003 року по серпень 2010 року, стахувальником вказано Біловодську центральну районну лікарню.

Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 26.12.2011 проведена державна реєстрація припинення юридичної особи - комунальна організація (установа, заклад) Біловодська центральна районна лікарня (код 01983358) в результаті ліквідації, без визначення правонаступника. 19.11.2019 позивач звернулась із заявою про приведення у відповідність даних персоніфікованого обліку. Відповідачем на дану заяву було надано відповідь, що дані зміни можливо внести лише на підставі рішення суду, що набрало законної сили.

Відповідно до пункту 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником. У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. З огляду на наведене, головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області позбавлено можливості самостійно (без рішення суду, що набрало законної сили) внести зміни або уточнення до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

У судове засідання сторони не прибули, про час, дату та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином, позивач надав заяву про розгляд справи за її відсутності.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд дійшов наступного.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і.н. НОМЕР_3 , зареєстрована за адресою проживання: АДРЕСА_1 (а.с.6,7).

Згідно записів трудової книжки позивача НОМЕР_1 від 04.04.1992 вбачається, що ОСОБА_1 :

- 05.03.1992 прийнято на посаду медсестри до Біловодської районної лікарні;

- 23.12.1996 переведено на посаду медсестри стоматологічної поліклініки;

- 03.05.2004 на підставі Положення про центральну районну лікарню №395, рішення виконавчої ради, Біловодську районну лікарню перейменовано в Біловодську центральну районну лікарню;

- 01.09.2008 для приведення найменувань професій відповідно до класифікатора професій ДС003-2005 змінено медсестра стоматолога на сестру медичну по стоматології;

- 01.01.2011 Біловодську центральну районну лікарню реорганізовано в комунальну установу Біловодське районне територіальне медичне об`єднання ;

- 22.01.2013 останнє перейменовано в комунальну установу Біловодська центральна районна лікарня ;

- 01.11.2017 останнє реорганізовано в кумунальну установу некомерційне підприємство Біловодська багатопрофільна лікарня Біловодської селищної ради (а.с.8-9).

Відповідно до форми ОК-5 вбачається, що у позивача наявні відомості щодо сплати страхових внесків роботодавцем лише починаючи з вересня 2010 року (а.с.10-11).

19.11.2019 позивач звернулась до відповідача із заявою, відповідно до якої просила відповідача внести зміни до індивідуальних відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо позивача, шляхом внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб стосовно позивача, включивши до нього дані про сплачені внески Біловодською районною лікарнею та Біловодською центральною районною лікарнею за період з 1999 по 2010 роки (а.с.12-14).

Листом від 26.12.2019 відповідач повідомив позивача, що страхувальник Біловодська центральна районна лікарня (код ЄДРПОУ 01983358) надавав звітність на осіб з такими реєстраційними номерами облікової картки платника податків (далі РНОКПП): ОСОБА_1 РНОКПП №1 з 1999 по 2002 роки; ОСОБА_1 РНОКПП №2 з 2003 по 2009 роки та січень -серпень 2010 року; ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_3 з вересня по грудень 2010 року.

Відповідно до листа Пенсійного фонду України від 20.08.2019 № 25450/04-11 щодо приведення у відповідність даних в персональних облікових картках застрахованих осіб, відділом отримано інформацію від Державної фіскальної служби України щодо осіб, які отримували 2 ідентифікаційні коди, один з яких в подальшому був закритий. За результатами співставлення та перевірки даних, інформацію з таких облікових карток застрахованих осіб рекомендовано об`єднати для актуалізації даних на діючому РНОКПП. За результатами співставлення та перевірки даних встановлено, що дані на ОСОБА_1 (РНОКПП №1) та ОСОБА_1 ( НОМЕР_3 ) належать одній особі та підлягають об`єднанню.

Наказом Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області №705 від 12.12.2019 проведена процедура об`єднання інформації з карток застрахованих осіб, що мають діючий та закритий ідентифікаційний код. Таким чином, на теперішній час база даних РЗО містить такі дані: ОСОБА_1 РНОКПП №1 Картка не актуальна, закрита. ОСОБА_1 РНОКПП №2 з 2003 по 2009 роки та січень -серпень 2010 року; ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_3 з 1999 по 2002 роки та з вересня по грудень 2010 року.

По відношенню до даних на ОСОБА_1 (РНОКПП №2) - органи Пенсійного фонду України не мали та не мають доступу до бухгалтерських документів страхувальника та до оригіналів документів, які фізична особа надавала під час прийняття на роботу. Таким чином, достеменно встановити чи є вказані у звітності особи однією людиною, з помилково зазначеними різними РНОКПП, чи різними особами, немає можливості.

Також зазначено, що для актуалізації даних РЗО, Бідоводським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Луганської області було надіслано листа з роз`ясненнями щодо перевірки та виправлення даних звітності страхувальнику Комунальний заклад Біловодська центральна районна лікарня" (код ЄДРПОУ 37336064). Письмової відповіді на зазначений лист до Біловодського об`єднаного управління ПФУ не надходило (а.с.15-16).

Відповідачем надано форму ОК-5 на ОСОБА_1 і.н. НОМЕР_2 , з якої вбачається, що Біловодською центральною районною лікарнею за період з січня 2003 року по серпень 2010 року сплачувались страхові внески щодо вказаної особи (а.с.82 на звороті, 83).

Отже, відповідачем не було включено до індивідуальних відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб дані щодо позивача про сплачені внески Біловодською районною лікарнею та Біловодською центральною районною лікарнею за період з січня 2003 року по серпень 2010 року включно з підстав невідповідності ідентифікаційного коду та по батькові позивача.

В архівній довідці Комунальної установи Трудовий архів територіальних громад Біловодського району №02-15/344 від 18.05.2020 зазначено, що в документах з особового складу працівників Беловодская районная больница так у документах Біловодського району є такі відомості про роботу ОСОБА_1 так у документах : - з 1999 по 2002 роки вказано ОСОБА_1 так у документах ; - з 2003 року по 2009 рік ОСОБА_1 так у документах на загальному листу особових рахунків, а на прікригілених до нього розрахункових 12 листах вказано ОСОБА_1 так у документах ; - у 2010 рік ОСОБА_1 так у документах (але декілька разів виправлено) на загальному листу особових рахунків, а на прікриплених до нього розрахункових 12 листах вказано ОСОБА_1 так у документах . Навпроти прізвиша вказані такі цифри: у 1999 р. - відсутні; з 2000 р. по 2002 р. - НОМЕР_4 так у документах ; у 2003 р. НОМЕР_4 так у документах та вказано НОМЕР_5 так у документах (перша цифра була на місці проколу); з 2004 р. по 2009 р. - НОМЕР_2 так у документах ; у 2010 р. - відсутні (а.с.73).

Згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань вбачається, що Біловодська центральна районна лікарня була зареєстрована в якості юридичної особи 30.04.2004 та 26.12.2011 здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

Комунальний заклад Біловодська центральна районна лікарня 23.12.2010 зареєстровано в якості юридичної особи та 26.02.2019 припинено, за рішенням засновників, правонаступником є комунальне некомерційне підприємство Біловодська багатопрофільна лікарня Біловодської селищної ради (а.с.96-104).

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація щодо реєстрації та припинення юридичної особи Біловодська районна лікарня , проте дане питання не є спірним та не заперечуються сторонами, до того ж підверджується довідками комунальної установи Трудовий архів територіальних громад Біловодського району (а.с.72-75).

На виконання ухвали суду від 11.06.2020 Головним управлінням ДПС у Луганській області 17.06.2020 надано інформацію, з якої вбачається, що згідно відомостей з центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, немає фізичної особи, зареєстрованої під реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_2 , а також станом на 15.06.2020 відсутня інформація щодо реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків фізичної особи ОСОБА_1 (а.с.121).

Отже, з вищезазначеної інформації вбачається, що відповідачем не було включено до індивідуальних відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб дані щодо позивача про сплачені внески Біловодською районною лікарнею та Біловодською центральною районною лікарнею за період з січня 2003 року по серпень 2010 року через помилково зазначені дані щодо ідентифікаційного коду та по батькові позивача.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 №1058-IV (далі Закон №1058-IV).

За змістом статті 1 Закону №1058-IV застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.

У відповідності до пунктів 4, 5 частини першої статті 16 Закону №1058-IV застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у тому числі інформацію, що відображає обсяг пенсійних коштів на її накопичувальному пенсійному рахунку в Накопичувальному фонді або індивідуальному пенсійному рахунку в недержавному пенсійному фонді - суб`єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення, якщо застрахована особа обрала такий недержавний пенсійний фонд, та стан здійснення пенсійних виплат за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду, та в порядку, визначеному цим Законом; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з частиною другою статті 21 Закону№1058-IV на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.

Відповідно до частин першої, другої та четвертої статті 24 Закону№1058-IV страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності зазначеним Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Судом встановлено, що страхувальником Біловодською районною лікарнею та Біловодською центральною районною лікарнею за період з січня 2003 року по серпень 2010 року включно у звітах персоніфікованого обліку допущено зазначення невірного РНОКПП - НОМЕР_2 , а також по батькові позивача - ОСОБА_1 , при цьому матеріалами справи підтверджено, що вірним РНОКПП позивача є - НОМЕР_3 , та по батькові ОСОБА_1 (а.с.6-7, 121).

Постановою правління Пенсійного Фонду України від 05.11.2009 №26-1, зареєстровано в Міністерстві юстиції 24.11.2009 за №1136/17152 Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6 "Про Порядок формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 10.08.2004 за №1000/9599.

Постановою правління Пенсійного Фонду України від 08.10.2010 №22-2, зареєстровано в Міністерстві юстиції 01.11.2010 за №1014/18309 Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 № 26-1 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 24.11.2009 за № 1136/17152.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 за №25-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 18.12.2013 за №2141/24673, визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 №22-2 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1014/18309.

Одночасно, пунктом 3 постанови правління Пенсійного Фонду України від 08.10.2010 №22-2 та пунктом 2 постанови правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 за №25-2 установлено, що: облік застрахованих осіб, звіти щодо сум нарахованих внесків та сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за періоди до 01 січня 2011 року ведуться відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 №7-6 "Про затвердження Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 року за № 1000/9599, та постанови правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 року №26-1 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2009 року за № 1136/17152; відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.

Відповідно до підпункту 5 пункту 1.3 статті 1 Постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 №7-6 "Про затвердження Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування", (яка втратила чинність на підставі Постанови Пенсійного фонду №26-1 від 05.11.2009) визначено, що у разі виявлення недостовірних відомостей, які подані та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку, страхувальник подає до відповідного територіального органу Пенсійного фонду необхідні коригуючі або скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів про застраховану особу. На підставі поданого документа з позначкою "коригуюча" у системі персоніфікованого обліку відбувається технологічна заміна попередньо накопичених відомостей в обліковій картці особи на актуальні відомості, що подані страхувальником у документі з позначкою "коригуюча". На підставі поданого документа з позначкою "скасовуюча" недостовірні відомості облікової картки вилучаються із переліку актуальних для використання, але залишаються у електронному архіві для збереження історії звітування. Скасування відомостей здійснюється, якщо некоректними виявились такі ключові реквізити первинного звіту, як код страхувальника, звітний рік, номер облікової картки застрахованої особи, код категорії застрахованої особи, код підстави для спеціального стажу. Коригування або скасовування відомостей облікової картки застрахованої особи здійснюється за будь-які роки функціонування системи персоніфікованого обліку тільки на підставі наданих у встановленому порядку документів страхувальника.

Відповідно до п.2.17 Постанови Пенсійного фонду №26-1 від 05.11.2009, яка втратила чинність на підставі Постанови Пенсійного фонду № 22-2 від 08.10.2010 коригуючі (коригуючий або скасовуючий документ) дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб надаються також у таких випадках: якщо страхувальником було допущено помилку в прізвищі, імені або по батькові застрахованої особи, подаються коригуючі відомості, зазначені в таблиці 5 додатка 4 ( za136-09 ) до цього Порядку, з позначкою "коригуюча", які є підставою для заміни значень реквізитів відповідної таблиці, що попередньо була подана до органів Пенсійного фонду. На підставі поданої таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "коригуюча" проводиться технологічна заміна попередньо накопичених даних в обліковій картці особи на актуальні дані, що подані страхувальником у таблиці з позначкою "коригуюча".

Якщо страхувальником було допущено помилку в коді страхувальника, звітному місяці, номері облікової картки застрахованої особи (ідентифікаційний номер за довідкою ДПА або серія та номер свідоцтва про загальнообов`язкове державне соціальне страхування), коді підстави для обчислення стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства (спеціальний стаж), подаються: таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "скасовуюча" за ті звітні періоди, в яких дані були подані з невірними вищезазначеними реквізитами; таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "початкова" з правильними вищезазначеними реквізитами за ті звітні періоди, у даних яких було допущено помилку. Зміни в сумах нарахованого заробітку, грошового забезпечення або доходу та сумах страхових внесків за звітний місяць при формуванні та поданні такої звітності не допускаються.

На підставі поданих документів з позначкою "скасовуюча" недостовірні дані облікової картки вилучаються із переліку чинних для використання, але залишаються в електронному архіві для збереження звітування.

Пунктом 2 частини першої статті 14-1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Відповідно до статті 16 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пунктів 3, 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 № 8-1) відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Судом встановлено, що Біловодська центральна районна лікарня була зареєстрована в якості юридичної особи 30.04.2004 та 26.12.2011 здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті ліквідації, а факт реєстрації та припинення юридичної особи Біловодська районна лікарня не є спірним та не заперечуються сторонами.

Враховуючи те, що юридичні особи - Біловодську центральну районну лікарню та Біловодську районну лікарню припинено, наявні підстави, визначені у пункті 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 № 8-1), а саме внесення змін до відомостей про застраховану особу в реєстрі застрахованих осіб за рішенням суду.

Таким чином, оцінюючи в сукупності наявні в справі докази, суд дійшов до висновку, що відповідач має повноваження внести зміни до індивідуальних відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_3 , шляхом внесення відомостей до Реєстру застрахованих осіб стосовно позивача, включивши дані про страховий стаж за період роботи з січня 2003 року по серпень 2010 року включно у Біловодській районній лікарні та Біловодській центральній районній лікарні, оскільки на момент розгляду справи наявні відомості визначені у пункті 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 № 8-1) а саме, у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником, у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір в сумі 840,80 грн.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню, суд вважає за необхідне судовий збір у розмірі 840,80 грн стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 291 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо не внесення індивідуальних відомостей до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 за період її роботи з січня 2003 року по серпень 2010 року включно у Біловодській районній лікарні та Біловодській центральній районній лікарні (код ЄДРПОУ 01983358).

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області внести зміни до індивідуальних відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 , шляхом внесення відомостей до Реєстру застрахованих осіб стосовно ОСОБА_1 , включивши дані про страховий стаж за період роботи з січня 2003 року по серпень 2010 року включно у Біловодській районній лікарні та Біловодській центральній районній лікарні (код ЄДРПОУ 01983358).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (код ЄДРПОУ 21782461, місцезнаходження: 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Шевченка, буд. 9) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , і.н. НОМЕР_3 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) судовий збір у сумі 840,80 грн (вісімсот сорок гривень 80 коп).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2020
Оприлюднено23.06.2020
Номер документу89944347
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/959/20

Рішення від 22.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні