Рішення
від 11.06.2020 по справі 380/1758/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/1758/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.,

при секретарі Сільник Н.Є.

за участю:

представника позивача - Свистович Ю.П.

представника відповідача - Гавриляка Р.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Олмар" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Олмар до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0070575104 від 22.10.2019 в частині застосування штрафних санкцій у сумі 24371, 42 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що зазначені контролюючим органом як несвоєчасно зареєстровані податкові накладні були подані на реєстрацію 12 та 14 січня 2019 року, проте позивачем квитанції про їх прийняття чи неприйняття, або зупинення реєстрації не було отримано, тому такі в силу п.201.10 ст. 201 ПК України вважаються зареєстрованими. Наведені обставини свідчать про те, що ТОВ Олмар не порушено граничних термінів реєстрації податкових накладних. При цьому, квитанції про неприйняття вказаних вище податкових накладних на реєстрацію позивачем отримано з порушенням передбачених строків в останню годину операційного дня 15.01.2019, 16.01.2019 та 17.01.2019. Підставою для відмові у їх реєстрації були несуттєві арифметичні неточності пов`язані з заокругленням чисел при обрахунку сум податкових зобов`язань з ПДВ. Позивач з метою забезпечення виконання податкових зобов`язань через виявлені неточності здійснив коригування та повторно надіслав податкові накладні на реєстрацію. Звертає увагу, що повторне надсилання на реєстрацію податкових накладних здійснювалось ТОВ Олмар поза межами відведеного законодавством строку виключно з причин, що не залежали від волі останнього. Позивач стверджує, що спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним у частині застосування штрафних санкцій у сумі 24371, 42 грн, водночас застосування штрафних санкцій у розмірі 1290,08 грн позивачем не оспорюється. Просив суд позов задовольнити.

Відповідач у встановлений судом строк подав відзив на позов, у якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Свої заперечення обґрунтовує тим, що ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку дотримання вимог п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ ОЛМАР . За наслідками перевірки складено акт від 22.07.2019 № 2267/50.12/22411887 про результати камеральної перевірки щодо своєчасності реєстрації податкових накладних у ЄРПН, у якому встановлено порушення п. 201.1 та 201.10 розділу V Податкового кодексу України. На підставі акта перевірки від 22.07.2019 № 2267/50.12/22411887 Головним управлінням ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 22.10.2019 №0070575104, загальна сума штрафу становить 25661, 36 грн. Відповідно до абз. 9 п. 201.10 ст. 201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Так, згідно з квитанціями про реєстрацію податкової накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні зареєстровані з порушенням терміну реєстрації. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Позивач у встановлений судом строк подав відповідь на відзив, у якій зазначив, що відзив на позов не спростовує доводи позивача наведені у позовній заяві. Зазначив, що відповідачем не враховано положення п. 201.10 ст. 201 ПК України, згідно з яких, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Окрім того, відповідачем не заперечується той факт, що робота системи реєстрації податкових накладних є недосконалою та всупереч вищевказаній нормі закону не вважає зареєстрованими такі податкові накладні/розрахунки коригування, щодо яких не було надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації, і санкціонує їх неприйняття при виявленні помилок поза межами операційного дня, що в свою чергу не дозволяє платнику податку скористатися правом податкового кредиту. Стверджує, що підстави наведені у відзиві є необґрунтованими та такими, що не відповідають обставинам справи.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів, вказаних у позовній заяві та відповіді на відзив, просив позов задовольнити.

У судовому засіданні представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у відзиві, просив у задоволенні позову відмовити.

Згідно з пунктом 3 частини 3 статті 246 КАС України суд зазначає, що ухвалою судді від 06.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

У підготовчому засіданні 04.06.2020 суд протокольною ухвалою закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті.

11.06.2020 суд протокольною ухвалою допустив процесуальне правонаступництво та провів заміну неналежного відповідача - Головне управління ДФС у Львівській області на належного відповідача - Головне управління ДПС у Львівській області відповідно до ст. 52 КАС України.

Заслухавши доводи представника позивача та відповідача, з`ясувавши обставини, на які позивач та відповідач посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд встановив такі правовідносини.

Суд встановив, що 22.07.2019 ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку дотримання вимог п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ ОЛМАР .

22.07.2019 за наслідками перевірки ГУ ДФС у Львівській області складено акт № 2267/50.12/22411887 Про результати камеральної перевірки дотримання вимог п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України у якому зафіксовано порушення ТОВ ОЛМАР вимог п.201.1 та 201.10 розділу V Податкового кодексу України.

На підставі наведених висновків акту перевірки ГУ ДФС у Львівській області було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0070575104 від 22.10.2019, відповідно до якого до ТОВ ОЛМАР застосовано штраф у розмірі 25661, 36 грн.

20.11.2019 ТОВ ОЛМАР звернулося до ДПС України із скаргою на податкове повідомлення-рішення № 0070575104 від 22.10.2019.

20.01.2020 ДПС України за результатами розгляду скарги ТОВ ОЛМАР від 20.11.2019 прийняла рішення № 2314/6/99-00-08-05-05-06, яким податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області № 0070575104 від 22.10.2019 залишено без змін, а скаргу ТОВ ОЛМАР від 20.11.2019 без задоволення.

Позивач вважає, що відповідачем безпідставно застосовано до позивача штрафні санкції у сумі 24371, 42 грн, оскільки ним не було порушено строків реєстрації податкових накладних у відповідній частині. Наведені обставини зумовили звернення позивача до суду з цим позов.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

У відповідності до п.14.1.60 ст.14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до абз. 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Отже граничні строки реєстрації податкових накладних передбачені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, у відповідності з яким реєстрація платниками податку податкових накладних в ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до абзацу першого цього ж пункту, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів та 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначається відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (в редакції, чинній на момент виникнення та реалізації спірних відносин), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями вказаного Порядку встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (п. 15).

Відповідно до вимог пункту 2 такого Порядку операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

При цьому, пунктом 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 встановлено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Відповідно до п. 109.1 ст. 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Судом встановлено, що спірним податковим повідомленням-рішення було застосовано до позивача штрафні санкції в розмірі 25661, 36 грн за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних: № 3000737 від 17.12.2018;№ 3000802 від 18.12.2018;№ 1976 від 18.12.2018;№ 2362 від 18.12.2018;№ 3000816. від 18.12.2018;№ 3000853 від 19.12.2018;№ 3000894 від 19.12.2018;№ 3000872 від 19.12.2018;№ 3000886 від 19.12.2018;№ 3000868 від 19.12.2018;№ 3000963 від 21.12.2018;№ 3185 від 21.12.2018;№ 3000990 від 21.12.2018;№ 3001018 від 24.12.2018;№ 3001011 від 24.12.2018;№ 3001020 від 24.12.2018;№ 3001073 від 24.12.2018;№ 3001055 від 24.12.2018;№ 3001028 від 24.12.2018;№ 3001069 від 24.12.2018;№ 3001052 від 24.12.2018;№ 3184 від 22.12.2018;№ 3000911 від 20.12.2018;№ 2380 від 20.12.2018;№ 3001087 від 26.12.2018;№ 3001132 від 26.12.2018;№ 3001136 від 26.12.2018;№ 3001113 від 26.12.2018;№ 3001158 від 26.12.2018;№ 3001152 від 26.12.2018;№ 3001180 від 26.12.2018;№ 3001175 від 26.12.2018;№ 3001127 від 25.12.2018;№ 3001034 від 25.12.2018;№ 3001109 від 25.12.2018;№ 3001093 від 25.12.2018;№ 3001116 від 25.12.2018;№ 3001030 від 25.12.2018;№ 3001121 від 25.12.2018;№ 3001231 від 27.12.2018;№ 3001143 від 27.12.2018;№ 3001222 від 27.12.2018;№ 3245 від 27.12.2018;№ 3208 від 27.12.2018;№ 3209 від 27.12.2018;№ 3001266 від 27.12.2018;№ 3001252 від 27.12.2018;№ 3513 від 27.12.2018;№ 3515 від 27.12.2018;№ 3271 від 27.12.2018;№ 3001218 від 27.12.2018;№ 3232 від 27.12.2018;№ 1000456 від 27.12.2018;№ 3401 від 28.12.2018;№ 3655 від 28.12.2018;№ 3427 від 28.12.2018;№ 3001292 від 28.12.2018;№ 3001221 від 28.12.2018;№ 1000502 від 29.12.2019№ 3001332 від 31.12.2018;№ 3571 від 31.12.2018;№ 3001317 від 31.12.2018;№ 3001597 від 19.11.2018;№ 3001596 від 19.11.2018; № 3001598 від 19.11.2018; № 3001595 від 19.11.2018; № 3001599 від 19.11.2018; № 3663 від 29.12.2018;№ 3920 від 20.03.2019;№ 4874 від 17.06.2019.

Наявними у матеріалах справи доказами підтверджено, що вперше ТОВ ОЛМАР направлено 12.01.2019 та 14.01.2019 на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних за допомогою програмного забезпечення FREDO податкові накладні: № 3000737 від 17.12.2018№ 3000802 від 18.12.2018;№ 1976 від 18.12.2018;№ 2362 від 18.12.2018;№ 3000816. від 18.12.2018;№ 3000853 від 19.12.2018;№ 3000894 від 19.12.2018;№ 3000872 від 19.12.2018;№ 3000886 від 19.12.2018;№ 3000868 від 19.12.2018;№ 3000963 від 21.12.2018;№ 3185 від 21.12.2018;№ 3000990 від 21.12.2018;№ 3001018 від 24.12.2018;№ 3001011 від 24.12.2018;№ 3001020 від 24.12.2018;№ 3001073 від 24.12.2018;№ 3001055 від 24.12.2018;№ 3001028 від 24.12.2018;№ 3001069 від 24.12.2018;№ 3001052 від 24.12.2018;№ 3184 від 22.12.2018;№ 3000911 від 20.12.2018;№ 2380 від 20.12.2018;№ 3001087 від 26.12.2018;№ 3001132 від 26.12.2018;№ 3001136 від 26.12.2018;№ 3001113 від 26.12.2018;№ 3001158 від 26.12.2018;№ 3001152 від 26.12.2018;№ 3001180 від 26.12.2018;№ 3001175 від 26.12.2018;№ 3001127 від 25.12.2018;№ 3001034 від 25.12.2018;№ 3001109 від 25.12.2018;№ 3001093 від 25.12.2018;№ 3001116 від 25.12.2018;№ 3001030 від 25.12.2018;№ 3001121 від 25.12.2018;№ 3001231 від 27.12.2018;№ 3001143 від 27.12.2018;№ 3001222 від 27.12.2018;№ 3245 від 27.12.2018;№ 3208 від 27.12.2018;№ 3209 від 27.12.2018;№ 3001266 від 27.12.2018;№ 3001252 від 27.12.2018;№ 3513 від 27.12.2018;№ 3515 від 27.12.2018;№ 3271 від 27.12.2018;№ 3001218 від 27.12.2018;№ 3232 від 27.12.2018;№ 1000456 від 27.12.2018;№ 3401 від 28.12.2018;№ 3655 від 28.12.2018;№ 3427 від 28.12.2018;№ 3001292 від 28.12.2018;№ 3001221 від 28.12.2018;№ 1000502 від 29.12.2019№ 3001332 від 31.12.2018;№ 3571 від 31.12.2018;№ 3001317 від 31.12.2018.

Суд зазначає, що протягом операційного дня позивачу не було надіслано квитанцій про прийняття або неприйняття податкових накладних, що не спростовано відповідачем, а тому, такі податкові накладні вважаються зареєстрованими в ЄРПН відповідно до закону.

Водночас суд звертає увагу, що відповідачем не заперечується факт надіслання спірних податкових накладних 12.01.2019 та 14.01.2019, висновки податкового органу зводяться лише до того, що відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, податкові накладні зареєстровані з порушенням терміну реєстрації.

Однак, суд відхиляє відповідні доводи відповідача, оскільки зазначені квитанції були надіслані платнику податку не протягом операційного дня (п. 14 Порядку), а якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, такі податкові накладні вважається зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних (п. 201.10. ст. 201 ПК України).

Пунктом 13, 14 Порядку №1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до пунктів 2, 5, 11-15 Порядку №1246 податкова накладна це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , затвердженого в установленому порядку.

Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно- телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , затвердженого в установленому порядку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкових накладних та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації такої податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно п. 201.10. ст. 201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З аналізу наведених норм вбачається, що у будь-якому випадку контролюючий орган протягом операційного дня зобов`язаний був надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

З огляду на вищезазначене, позивач не припустився протиправних дій в даному випадку, навіть якщо відповідач не має відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної.

Оскільки позивачем не було отримано квитанцій за 12.01.2019 та 14.01.2019, податкові накладні в силу вимог закону вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних, що виключає висновок про наявність у діях позивача, як платника податку, порушень діючого законодавства України щодо порушення реєстрації податкових накладних.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду яка викладена у постанові від 30.05.2018 у справі №818/1070/17, неналежне виконання вимог податкового законодавства стосовно своєчасності реєстрації Підприємством податкових накладних відбулось з вини контролюючого органу, що виключає протиправність діянь платника податку, та як наслідок, притягнення його до відповідальності. Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовила протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій спірними податковими повідомленнями - рішеннями.... В силу приписів ст.242 КАС України, зазначена позиція Верховного Суду враховується судом.

Наведені обставини щодо некоректної роботи програмного комплексу відповідачем у тексті відзиву не заперечувались та жодними документальними доказами не були спростовані.

Суд погоджується із доводами позивача, що робота системи реєстрації податкових накладних є недосконалою та всупереч вищевказаній нормі закону не вважає зареєстрованими податкові накладні щодо яких не було надіслано квитанції, і санкціонує їх неприйняття при виявленні помилок поза межами операційного дня.

За результатами дослідження та аналізу матеріалів справи, суд дійшов висновку про відсутність зі сторони платника податків (позивача) протиправних бездіяльності чи дій, що у свою чергу виключає склад податкового правопорушення в розумінні ст. 109 ПК України.

У зв`язку з цим суд вважає, що у контролюючого органу були відсутні підстави для застосування до позивача штрафної санкції у сумі 24371, 42 грн за реєстрацію податкових накладних № 3000737 від 17.12.2018№ 3000802 від 18.12.2018;№ 1976 від 18.12.2018;№ 2362 від 18.12.2018;№ 3000816. від 18.12.2018;№ 3000853 від 19.12.2018;№ 3000894 від 19.12.2018;№ 3000872 від 19.12.2018;№ 3000886 від 19.12.2018;№ 3000868 від 19.12.2018;№ 3000963 від 21.12.2018;№ 3185 від 21.12.2018;№ 3000990 від 21.12.2018;№ 3001018 від 24.12.2018;№ 3001011 від 24.12.2018;№ 3001020 від 24.12.2018;№ 3001073 від 24.12.2018;№ 3001055 від 24.12.2018;№ 3001028 від 24.12.2018;№ 3001069 від 24.12.2018;№ 3001052 від 24.12.2018;№ 3184 від 22.12.2018;№ 3000911 від 20.12.2018;№ 2380 від 20.12.2018;№ 3001087 від 26.12.2018;№ 3001132 від 26.12.2018;№ 3001136 від 26.12.2018;№ 3001113 від 26.12.2018;№ 3001158 від 26.12.2018;№ 3001152 від 26.12.2018;№ 3001180 від 26.12.2018;№ 3001175 від 26.12.2018;№ 3001127 від 25.12.2018;№ 3001034 від 25.12.2018;№ 3001109 від 25.12.2018;№ 3001093 від 25.12.2018;№ 3001116 від 25.12.2018;№ 3001030 від 25.12.2018;№ 3001121 від 25.12.2018;№ 3001231 від 27.12.2018;№ 3001143 від 27.12.2018;№ 3001222 від 27.12.2018;№ 3245 від 27.12.2018;№ 3208 від 27.12.2018;№ 3209 від 27.12.2018;№ 3001266 від 27.12.2018;№ 3001252 від 27.12.2018;№ 3513 від 27.12.2018;№ 3515 від 27.12.2018;№ 3271 від 27.12.2018;№ 3001218 від 27.12.2018;№ 3232 від 27.12.2018;№ 1000456 від 27.12.2018;№ 3401 від 28.12.2018;№ 3655 від 28.12.2018;№ 3427 від 28.12.2018;№ 3001292 від 28.12.2018;№ 3001221 від 28.12.2018;№ 1000502 від 29.12.2019№ 3001332 від 31.12.2018;№ 3571 від 31.12.2018;№ 3001317 від 31.12.2018.

При цьому суд зазначає, що позивачем не заперечується факт несвоєчасності подання податкових накладних № 3001597 від 19.11.2018;№ 3001596 від 19.11.2018; № 3001598 від 19.11.2018; № 3001595 від 19.11.2018; № 3001599 від 19.11.2018; № 3663 від 29.12.2018;№ 3920 від 20.03.2019;№ 4874 від 17.06.2019.

Відтак спірне податкове повідомлення-рішення у частині застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 1290,08 грн є правомірним.

Частиною другою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, перевіривши та проаналізувавши матеріали справи і надані сторонами докази за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Галицького управління ГУ ДПС у Львівській області № 0070575104 від 22.10.2019 в частині застосування штрафних санкцій у сумі 24371, 42 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43195904) за рахунок його бюджетних асигнувань 2102 (дві тисячі сто дві) грн судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Олмар" (79035, м. Львів, вул. Зелена, 204, код ЄДРПОУ 22411887).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України строк оскарження судового рішення продовжується на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Повний текст рішення складено та підписано 22.06.2020.

Суддя Р.М. Брильовський

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2020
Оприлюднено24.06.2020
Номер документу89944436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1758/20

Ухвала від 05.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 18.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 11.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 06.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні