ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
18 червня 2020 року ЛуцькСправа № 0340/1429/18 Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Ксензюка А.Я.,
при секретарі судового засідання Новак Л.О.,
за участю позивачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку заяви Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2019 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 травня 2020 року, у даній справі позов частково; визнано протиправним та скасовано наказ Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації №33-к від 28 лютого 2018 року Про зменшення виплат за престижність праці педагогічним працівникам та надбавок бібліотекарям в частині зменшення до 5% виплату надбавок за престижність праці педагогам з 01 березня 2018 року згідно із постановою Кабінету Міністрів України №23 від 11 січня 2018 року Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України ; зобов`язано Відділ освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації провести ОСОБА_1 та ОСОБА_2 перерахунок та виплату надбавок за престижність праці педагогічних працівників із розрахунку 20% їх посадових окладів (ставки заробітної плати), починаючи з 01 березня 2018 року по 24 грудня 2019 року, з врахуванням виплачених сум; в задоволенні решти позовних вимог відмовлено; стягнено за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 та ОСОБА_2 судові витрати у розмірі 368 гривень 20 копійок кожному.
19 лютого 2020 року на адресу суду надійшли заяви Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації про визнання виконавчих листів №245/2020 від 06 лютого 2020 року та 247/2020 від 06 лютого 2020 року, які видані на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2019 року в справі №0340/1429/18, такими, що не підлягають виконанню. Вказані заяви мотивовані тим, що рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2019 року в даній справі оскаржено в апеляційному порядку, тому не набрало законної сили.
Оскільки на момент надходження вказаних заяв справа перебувала на розгляді у Восьмому апеляційному адміністративному суді, тому після повернення за вх. № 26977/20 від 04 червня 2020 року на адресу Волинського окружного адміністративного суду вказаної адміністративної справи з Восьмого апеляційного адміністративного суду, зазначені заяви про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню було призначено до судового розгляду на 11:20 18 червня 2020 року.
У судовому засіданні позивачі ОСОБА_1 та Зінчук ОСОБА_3 заперечили проти заяв про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню та просили відмовити в їх задоволенні. Представник заявника в судове засідання не прибув, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце розгляду заяви.
З урахуванням вимог частини третьої статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судовий розгляд заяв про визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню здійснювався у відсутності представника заявника, який був належним чином повідомлений.
Суд, заслухавши пояснення позивачів ОСОБА_1 та Зінчук Л.В., дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що заяви про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню не підлягають до задоволення з огляду на таке.
Порядок визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню врегульовано статтею 374 КАС України.
Частинами першою та другою вказаної статті врегульовано, що суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
Зі змісту наведених норм вбачається, що суд визнає виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню, у разі: якщо його було видано помилково; якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням добровільним виконанням боржником чи іншою особою; з інших причин.
Наведений перелік обставин вичерпний і розширенню не підлягає.
Судом встановлено, рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2019 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 травня 2020 року, у даній справі позов частково; визнано протиправним та скасовано наказ Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації №33-к від 28 лютого 2018 року Про зменшення виплат за престижність праці педагогічним працівникам та надбавок бібліотекарям в частині зменшення до 5% виплату надбавок за престижність праці педагогам з 01 березня 2018 року згідно із постановою Кабінету Міністрів України №23 від 11 січня 2018 року Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України ; зобов`язано Відділ освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації провести ОСОБА_1 та ОСОБА_2 перерахунок та виплату надбавок за престижність праці педагогічних працівників із розрахунку 20% їх посадових окладів (ставки заробітної плати), починаючи з 01 березня 2018 року по 24 грудня 2019 року, з врахуванням виплачених сум; в задоволенні решти позовних вимог відмовлено; стягнено за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 та ОСОБА_2 судові витрати у розмірі 368 гривень 20 копійок кожному.
Як свідчать матеріали справи, 30 січня 2020 року та 06 лютого 2020 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 відповідно звернулися до Волинського окружного адміністративного суду з заявами про видачу виконавчого листа.
06 лютого 2020 року Волинський окружний адміністративний суд на виконання рішення суду від 24 грудня 2019 року, видав: ОСОБА_1 виконавчі листи №245/2020 (про зобов`язання вчинити дії) та №246/2020 (про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань судового збору); ОСОБА_2 виконавчі листи № 247/2020 (про зобов`язання вчинити дії) та №248/2020 (про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань судового збору).
06 лютого 2020 року Відділом освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації подана апеляційна скарга на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2019 року.
При цьому, постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 травня 2020 року апеляційну скаргу Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації залишено без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2019 року - без змін.
Доказів виконання виконавчих листів Волинського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2020 року №245/2020 та №247/2020 по справі №0340/1429/18 суду не надано.
Крім того, судом встановлено, що виконавчі листи від 06 лютого 2020 року №245/2020 та №247/2020 в адміністративній справі №0340/1429/18 було видано не помилково та з матеріалів справи не вбачається доказів відсутності у боржника обов`язку його виконувати у зв`язку з припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
Доводи Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації про наявність підстав для визнання виконавчих листів від 06 лютого 2020 року №245/2020 та №247/2020 такими, що не підлягають виконанню у розумінні статті 374 КАС України зважаючи апеляційне оскарження, суд не приймає до уваги, оскільки виконавчі листи не видано помилково та у боржника не відсутній обов`язок виконати такі виконавчі документи повністю чи частково.
Згідно частини першої статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (частина перша статті 373 КАС України).
Конституційний Суд України у своїх рішеннях неодноразово зазначав, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини рішення від 13 грудня 2012 року №18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини рішення від 25 квітня 2012 року № 11-рп/2012).
Європейський суд з прав людини у рішенні від 20 липня 2004 року в справі Шмалько проти України (заява №60750/00) також зазначав, що право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду (пункт 43).
Відтак, за вказаних обставин, суд вважає, що заяви про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню є необґрунтованими, а тому задоволенню не підлягають.
При цьому, суд зазначає, що згідно із Законом України Про виконавче провадження боржник наділений правом на оскарження дій державного виконавця, у разі вчинення чи не вчинення ним певних дій при здійсненні примусового виконання рішень в межах виконавчого провадження.
Керуючись статтями 248, 256, 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні заяв Відділу освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення, з врахуванням вимог пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України.
Суддя А.Я. Ксензюк
Ухвала в повному обсязі складена 23 червня 2020 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2020 |
Оприлюднено | 23.06.2020 |
Номер документу | 89966706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні