Рішення
від 22.06.2020 по справі 420/3285/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3285/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Бойко О.Я.,

розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Голови Одеської обласної адміністрації Куцого Максима Васильовича, Одеської обласної Державної адміністрації, Державної екологічної інспекції в Одеській області, Голови Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області Приймак Василя Михайловича, Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області, Голови Лиманської районної ради Одеської області Тефтул Геннадія Олександровича, Лиманської районної ради Одеської області, секретаря Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області та виконуючої обов`язки Голови Трояндівської сільської ради Чеботарьової Ольги Миколаївни, Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, за участі третіх осіб ОСОБА_2 , Комунальне підприємство "Калина", ОСОБА_3 , про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання заходи щодо вчинення певних дій та стягнення моральної шкоди у розмірі 100 000,00 грн., вирішив в задоволенні адміністративного позову відмовити.

І. Суть спору:

ОСОБА_1 звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Голови Одеської обласної адміністрації Куцого Максима Васильовича, Одеської обласної Державної адміністрації, Державної екологічної інспекції в Одеській області, Голови Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області Приймак Василя Михайловича, Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області, Голови Лиманської районної ради Одеської області Тефтул Геннадія Олександровича, Лиманської районної ради Одеської області, секретаря Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області та виконуючої обов`язки Голови Трояндівської сільської ради Чеботарьової Ольги Миколаївни, Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, за участі третіх осіб ОСОБА_2 , Комунальне підприємство "Калина", ОСОБА_3 , в якому просив:

(1) визнати протиправною бездіяльність Чеботарьової Ольги Миколаївни, виконуючої з 19 лютого 2019 року повноваження сільського голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, в частині порушення організації благоустрою території Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області щодо вчинення дій по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: виконання робіт по вивезенню, розміщенню, збиранню твердих побутових відходів на земельній ділянці для влаштування сміттєзвалища, яка повинна бути розташована в межах території Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області для усунення порушень природоохоронного законодавства, проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, розроблення та затвердження проектної документації сміттєзвалища, отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами села Трояндове Лиманського району Одеської області за наявним бюджетом загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн.;

(2)визнати протиправною бездіяльність Приймака Василя Михайловича - голови Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області, Тефтула Ген надія Олександровича - голови Лиманської районної ради Одеської області щодо відсутності контролю з протиправної бездіяльності ОСОБА_5 , виконуючої з 19 лютого 2019 року повноваження сільського голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області в частині вчинення дій по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населенні (їх частин), а саме: виконання робіт по вивезенню, розміщенню, збиранню твердих побутових відходів на земельній ділянці для влаштування сміттєзвалища, яка повинна бути розташована в межах території Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області для усунення порушень природоохоронного законодавства, проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, розроблення та затвердження проектної документації сміттєзвалища, отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами села Трояндове Лиманського району Одеської області за наявним бюджетом загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн.;

(3)визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_6 Васильовича - голови Одеської обласної Державної адміністрації щодо відсутності контролю у протиправній бездіяльності ОСОБА_7 - голови Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області, ОСОБА_8 - голови Лиманської районної ради Одеської області щодо відсутності контролю з протиправної бездіяльності ОСОБА_5 , виконуючої з 19 лютого 2019 року повноваження сільського голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області щодо вчинення дій по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: виконання робіт по вивезенню, розміщенню, збиранню твердих побутових відходів на земельній ділянці для влаштування сміттєзвалища, яка повинна бути розташована в межах території Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області для усунення порушень природоохоронного законодавства, проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, розроблення та затвердження проектної документації сміттєзвалища, отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами села Трояндове Лиманського району Одеської області за наявним бюджетом загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн.;

(4) визнати протиправною бездіяльність Державної екологічної інспекції в Одеській області щодо відсутності контролю у протиправній бездіяльності Одеської обласної Державної адміністрації у

здійсненні організаційних заходів Лиманською районною Державною адміністрацією Одеської бласті, Лиманською районною радою Одеської області, Трояндівською сільською радою Лиманського району Одеської області, комунальним підприємством Калина щодо вчинення дій по розробленню та затвердженню плану технічної Інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх Частин), а саме: виконання робіт по вивезенню, розміщенню, збиранню твердих побутових відходів на Земельній ділянці для влаштування сміттєзвалища, яка повинна бути розташована в межах території Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області для усунення порушень природоохоронного законодавства, проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, розроблення та затвердження проектної документації сміттєзвалища, отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами села Трояндове Лиманського району Одеської області;

(5) зобов`язати Державну екологічну інспекцію в Одеській області здійснити організаційні Заходи щодо вчинення дій Одеською обласною Державною адміністрацією, Лиманською районною Державною адміністрацією Одеської області, Лиманською районною радою Одеської Області, Трояндівською сільською радою Лиманського району Одеської області, комунальним підприємством Калина щодо вчинення дій по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: виконання робіт по вивезенню, розміщенню, збиранню твердих побутових відходів на земельній ділянці для влаштування сміттєзвалища, яка повинна бути розташована в межах території Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області для усунення порушень природоохоронного законодавства, проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, розроблення та затвердження проектної документації сміттєзвалища, отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами села Трояндове Лиманського району Одеської області;

(6) зобов`язати Одеську обласну Державну адміністрацію та Державну екологічну інспекцію в Одеській області встановити особистий контроль щодо здійснення в най коротший термін організаційних заходів Лиманською районною Державною адміністрацією Одеської області, Лиманською районною радою Одеської області, Трояндівською сільською радою Лиманського району Одеської області, комунальним підприємством Калина - вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: виконання робіт по вивезенню, розміщенню, збиранню твердих побутових відходів на земельній ділянці для влаштування сміттєзвалища, яка повинна бути розташована в межах території Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області для усунення порушень природоохоронного законодавства, проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, розроблення та затвердження проектної документації сміттєзвалища, отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами села Трояндове Лиманського району Одеської області;

(7) стягнути в солідарному порядку з Лиманської районної державної адміністрації Одеської обласіі (код ЄДРПОУ:04057І55), Лиманської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ:24527249), Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області (код ЄДРПОУ:04379686) моральну шкоду на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП:2 НОМЕР_1 ) в розмірі - 100 000 грн.

ІІ. Аргументи сторін

(а) Позиція позивача .

Рішенням №339-VІІ від 13.02.2019 р. Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_5 , депутата від виборчого округу №2, 1970 р. народження, позапартійну обрано секретарем Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області VІІ скликання.

Рішенням №340 VІІ від 13.02.2019 р. Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області покладено на секретаря Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області Чеботарьову Ольгу Миколаївну виконання повноважень голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області та надано секретарю Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області Чеботарьовій О. М. право першого підпису на фінансових та платіжних документах Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області.

Отже ОСОБА_5 виконує повноваження сільського голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, яка обіймає цю посаду та здійснює надані їй згідно законодавства повноваження з 19.02.2019 р., тобто перебуває на посаді строком більше року.

19.02.2020 р. сплив термін перебування ОСОБА_5 на посаді голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області.

Відповідач ОСОБА_7 є головою Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області, який обіймає цю посаду з червня місяця 2017 р. по цей час та здійснює надані йому згідно законодавства повноваження , тобто перебуває на посаді строком більше року.

Відповідач ОСОБА_8 є головою Лиманської районної ради Одеської області, який обіймає цю посаду з грудня 2014 по цей час та здійснює надані йому згідно законодавства повноваження, тобто перебуває на посаді строком більше року.

Відповідно до зазначеного вище на Лиманську районну Державну адміністрацію Одеської області та Лиманську району раду Одеської області покладена функція реалізації державної політики у галузі охорони здоров`я населення територіальних громад сіл Трояндове, Ставки, Ониськове, які входять до складу Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, координація діяльності Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, забезпечення кваліфікованою медико-санітарною допомогою населення.

Відповідач ОСОБА_9 є головою Одеської обласної державної адміністрації який обіймає цю посаду з 11 жовтня 2019 року по цей час та здійснює надані йому згідно законодавства повноваження.

Місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують:

-виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня;

-законність і правопорядок, додержання прав і свобод громадян;

-виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку;

-підготовку та виконання відповідних бюджетів;

-звіт про виконання відповідних бюджетів та програм;

- взаємодію з органами місцевого самоврядування;

- реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.

Відповідно до Звіту про роботу Трояндівської сільської ради за 2019 рік за критеріями доходів загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн. - 67 845,50 грн. направлено на придбання пасти вапняної, бензину, будматеріалів, запасних автозапчастин, сантехніки; приладів захисту контролю, пускачів магнітних.

Також з загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн. начебто виконані послуги на поточний ремонт вуличного освітлення на загальну суму 910 642,21 грн., а саме: за рахунок коштів місцевого бюджету виконані послуги на загальну суму - 466 939,74 грн., зокрема:

поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Миру села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 67 377,87 грн.;

поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Трояндовій села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 58 795,99 грн.;

поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Будівельній села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 32 133,20 грн.;

- поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Степовій села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 34 603,51 грн.;

поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Миколаївській села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 32 948,67 грн.;

поточний ремонт мережі вуличного освітлення села Трояндове Лиманського району Одеської області (вул. Сонячна - вул. Шевченка) на суму - 42 495,51 грн.;

поточний ремонт мережі вуличного освітлення села Ставки Лиманського району Одеської області (вул. Зелена-вул. Ставкова) на суму - 152 098,88 грн.;

поточний ремонт мережі вуличного освітлення по вулиці Новоселів села Ониськове Лимансцкого району Одеської області на суму - 46 486,11 грн.

За рахунок субвенції з місцевого бюджету, код 41053900 (загальний фонд) по КПКВ 0116030 К^КВ 2240, виконані роботи на загальну суму 443 702,47 грн., а саме:

- на поточний ремонт мережі вуличного освітлення села Ониськове (вул. 40-річчя Перемоги, Заводська, Степова) в сумі 134 136,48 грн.;

- на поточний ремонт мережі вуличного, освітлення села Ониськове (вул. Центральна, Мирна) в сумі 147 735,46 грн.;

- на поточний ремонт мережі вуличного освітлення села Ониськове (вул. Південна, Садова) в сумі, 161 830,53 грн.

Крім того за рахунок місцевого бюджету (бюджет розвитку) було використано 365 397,88 грн., а саме:

- на капітальний ремонт тротуарної доріжки по вулиці Миру до вулиці Трояндово села Трояндове Лиманського району Одеської області в сумі 299 997,88 грн.;

- придбання насосів глибинних PEDROLLO ( (Педролло) (3 шт.) на суму 65 400 грн.

Крім того за рахунок субвенції з районного бюджету - бюджет розвитку (спеціальний фонд; по КЕКВ 3110 придбання башти Рожновського для села Ставки Лиманського району (Одеської області, використано в сумі 100 000,00 грн. (субвенція з районного бюджету).

Також у Звіті про роботу Трояндівської сільської ради за 2019 рік за критеріями доходів загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн. зазначено, що на території сільської ради працює комунальне підприємство Калина , яке надає послуги з водопостачання оплатою, яка становить з лічильником - 15 грн. за 1 куб води, без лічильника - 45 грн.

Також у Звіті про роботу Трояндівської сільської ради за 2019 р. за критеріями доходів загального фонду - 13282694,37 грн. та субвенції - 5447570,40 грн. зазначено, що на заробітну плату в 2019 р. було використано по всім установам сільської ради по КЕКВ 2111- 4402202,17 грн., по КЕЕВ 2120 - 965269,39 грн. На енергоносії використано по всім установам Трояндівської сільської ради - 373573,67 грн.

Оскільки, проект полігону Трояндівською сільською радою Лиманського району Одеської області не розроблений та не затверджений, то відповідно не враховані і вимоги щодо безпеки життя і здоров`я людей, не розроблена оцінка впливу на навколишнє середовище.

Позивач зазначив, що у Трояндівській сільській раді Лиманського району Одеської області відсутні документи, що підтверджують право власності або користування земельними ділянками під звалищами твердих побутових відходів, чим порушено положення Земельного кодексу України, а відповідно до ст.33 Закону України Про відходи зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

Позивач вважає, що відсутність експлуатації полігону твердих побутових відходів Трояндівською сільською радою Лиманського району Одеської області створює загрозу навколишньому природному середовищу і здоров`ю мешканців сіл Трояндове, Ставки, Ониськове, які входять до складу Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області.

На думку позивача зазначені обставини є підставою для застосування в судовому порядку до Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області заходів реагування, а саме: зобов`язання проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, розроблення та затвердження проектної документації сміттєзвалища, отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей.

Статтею 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до власних повноважень , виконавчих комітетів міських рад віднесено залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності до участі у створенні, розвитку, реконструкції 'об`єктів інженерного забезпечення, координація на відповідній території діяльності суб`єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів.

Позивач є представником громади, виборцем, інвалідом ІІ-групи проживає в багатоквартирному будинку АДРЕСА_1 .

Позивач також зазначив, що збудований будинок АДРЕСА_1 всі багатоквартирні будинки села АДРЕСА_1 району АДРЕСА_1 , перебувають без облаштування місць для викиду споживачами твердих побутових відходів та інших відходів, тобто їх експлуатація здійснюється в порушення умов комплексної забудови території без дотримання норм ст.ст. З, 23, 25 Закону України Про планування і забудову територій .

Отже, на Трояндівську сільську раду покладена обов`язкова безальтернативна умова утримання на земельних ділянках багатоквартирних будинків розташованих на території Трояндівської сільської ради за наявною проведеною інженерною підготовкою, як облаштування майданчиків для збирання та сортування побутового сміття - чого не існує, внаслідок запроваджених корупційних схем головою Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області ОСОБА_7 у , зговорі з головою Лиманської районної ради Одеської Тефтулом Геннадієм ОСОБА_10 та ОСОБА_5 , виконуючої повноваження сільського голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області за фінансової підтримки та прикриттям засновника ФГ Назари - ОСОБА_2 . ІНФОРМАЦІЯ_2 і як наслідок за наявним великим бюджетом Трояндівської сільської ради загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570І40 грн., за відсутності інженерних мереж - каналізаційного напірного колектору до багатоквартирних будинків, за таким станом речей розповсюджується сморід від твердих побутових відходів, нечистот з підвалів багатоквартирних будинків та з їх придомових територій, що вже став звичним явищем для мешканців села Трояндове, забутих нинішнім керівництвом Трояндівської сільською радою та комунальниками, оскільки бюджетні кошти громади села Трояндове розчинюються в кишенях голови Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області ОСОБА_7 , голови Лимайської районної ради Одеської ОСОБА_8 , ОСОБА_5 та засновника ФГ Назари - ОСОБА_2 .

В зв`язку з тим, що Трояндівська сільська рада Лиманського району Одеської області не забезпечила належне використання направлених коштів та утримання багатоквартирних будинків, що розташовані на території Трояндівської сільської ради, що призвело до істотного обмеження правасільської територіальної громади на місцеве самоврядування, зокрема права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для життя і розвитку і тому за обґрунтованим припущенням можливо стверджувати, що кошти виділені з бюджету розвитку (спецфонду) місцевих та районних рад на безповоротній основі, витрачені не за цільовим призначенням, а привласнені для власних потреб.

Крім того, позивач зазначив, що протиправна бездіяльність відповідачів підриває довіру населення та сприяє формуванню у громадян у тому числі у позивача негативного ставлення до даних структур. Розмір завданої позивачу шкоди він оцінює у розмірі 100000,00 грн.

(б) Позиція відповідачів

12.05.2020 р. від відповідача секретаря Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області та виконуючої обов`язки Голови Трояндівської сільської ради Чеботарьової Ольги Миколаївни надійшов відзив, в якому вона просила у задоволенні адміністративного позову відмовити з підстав викладених у відзиві.

В обґрунтування відзиву відповідач зазначила, що збір сміття на території с. Трояндове Трояндівської сільської ради здійснюється працівниками КП Калина та працівниками по благоустрою Трояндівської сільської ради один раз на тиждень та вивозиться на паспортизоване сміттєзвалище, яке розміщене на землях комунальної власності Трояндівської сільської ради.

Таким чином, питання забезпечення населеного пункту об`єктами інженерно-транспортної та житлово-комунальної інфраструктури відноситься до сфери благоустрою - це суто власні повноваження Трояндівської сільської ради, які вирішуються на засіданнях сесій Трояндівської сільської ради шляхом прийняття відповідних рішень Трояндівської сільської ради в межах кошторисних призначень та затвердженого місцевого бюджету Трояндівської сільської ради на 2019 р.,2020 р., а також в межах цільової субвенції, яка виділяється з районного бюджету.

13.05.2020 р. від відповідачів, Голови Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області Приймака Василя Михайловича, Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області надійшли відзиви на адміністративний позов, в яких в задоволенні позовних вимог просили відмовити.

В обґрунтування відзиву відповідачі зазначили, що питання забезпечення населеного пункту об`єктами інженерно -транспортної та житлово-комунальної інфраструктури відноситься до сфери благоустрою, а відтак - це суто власні повноваження сільської ради, а тому відповідачі відповідно до ст.35 Закону України Про місцеві державні адміністрації , не мають права втручатися у здійснення органами місцевого самоврядування власних повноважень.

14.05.2020 р. від відповідача, Державної екологічної інспекції в Одеській області, надійшов відзив, в якому він просив у задоволенні адміністративного позову відмовити.

В обґрунтування відзиву відповідач зазначив, що була проведена планова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства Трояндівською сільською радою Лиманського району Одеської області. Під час проведення перевірки відповідач встановив порушення природоохоронного законодавства. Зокрема, на час перевірки не розроблено Програму поводження з твердими побутовими відходами, що є не виконання постанови Кабінету Міністрів України від 04 березня і 2006 року № 265 Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами , та п.б ст.21 Закону України Про відходи , та порушення вимог ст. 52 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища . На території Трояндівської сільської ради розташовано паспортизоване місце видалення відходів. Паспорт погоджено з відповідними службами та затверджено Комінтернівською районною державною адміністрацією від 23.07.2004 р. але відсутній реєстраційний номер та дата реєстрації. Оновлення паспорту не проводилось.

Місце видалення відходів (МВВ) с. Трояндове, реєстраційний номер 5227143 для складування, захоронення відходів побутового характеру та інших відходів 4 класу небезпеки. Має місце відповідно погоджений Паспорт місця видалення відходів. Рік початку експлуатації - 1996 рік. Тип МВВ - відкрите поверхневе, змішаного типу. Площа зайнята МВВ - 4,5 га. Проектний обсяг видалення відходів не визначався. Розрахунковий термін експлуатації - 20 років. Віддаленість від населеного пункту - 0,7 км. Віддаленість від водотоків і водойм - 1,5 км. Глибина залягання підземній: вод - 95-110 м, якісна оцінка захищеності підземних (напірних) вод - захищені.

Сільською радою не вживаються заходи для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами. А саме: суб ' єкти господарювання, які здійснювали б діяльність по збиранню, сортуванню відходів не створені, інші - не залучені.

Не організовано збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, не створено місце видалення відходів (МВВ) для їх захоронення, не організовано роздільне збирання корисних компонентів цих відходів. Відсутні дані про створення постійно діючої комісії з питань поводження з безхазяйними відходами та території сільської ради.

За результатами перевірки складений припис № 92 від 18.10.2018 р. За змістом припису Трояндівській сільській раді Лиманського району Одеської області приписано:

1) розробити Комплексну довгострокову програму з охорони навколишнього середовища по сільській раді - до 18.12.2018р.;

2) Завести документацію по первинному поточному обліку кількості, типу, і складу відходів, що утворюються, збираються та видаляються на території сільської ради до 18.11.2018р.;

3) Провести рекультивацію місць видалення відходів та не допускати розміщення несанкціонованих звалищ - з 19.10.2018р. та постійно;

4) Оперативно встановлювати винних осіб щодо порушення природоохоронного законодавства;

5) Провести роботу по інвентаризації зелених насаджень в межах сільської ради - до 18.12.2018 року;

6) Створити робочу комісію по обстеженню стану зелених насаджень в межах населених пунктів, які потребують санітарно-оздоровчих заходів до 31.11.2018 р.

Отже Державна екологічна інспекція в Одеській області здійснила всі необхідні заходи державного нагляду згідно з вимогами відповідного законодавства, а тому підстави для визнання бездіяльності протиправною, як і законні підстави для здійснення організаційних заходів Лиманською державною адміністрацією, Лиманською районною радою, Трояндівською сільською радою, КП Калина відсутні.

За фактом наявність порушень вимог природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами на території Трояндівської сільської ради, Інспекцією складено адмінматеріали та винесено постанови про притягнення винних осіб до відповідальності.

Відтак , будь-які доводи стосовно бездіяльності Державної екологічної інспекції в Одеській області щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) на території Трояндівської сільської ради, зокрема, в сфері поводження з відходами спростовуються.

15.05.2020 р. від відповідачів Голови Лиманської районної ради Одеської області Тефтул ОСОБА_12 , Лиманської районної ради Одеської області надійшли відзиви на адміністративний позов, в яких в задоволенні позовних вимог просили відмовити.

В обґрунтування відзиву відповідачі зазначили, що позивач не надав жодного документу у якості доказу, який би підтверджував бездіяльність відповідачів та той факт, що відповідачі привласнили бюджетні кошти.

ІІІ. Процедура та рух справи

21.04.2020 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідно до п.10 ч.1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Справу суд розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

IV. Обставини справи, встановлені судом. Докази на їх підтвердження

Рішенням №339-VІІ від 13.02.2019 р. Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_5 , депутата від виборчого округу №2, 1970 р. народження, позапартійну обрано секретарем Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області VІІ скликання.

Рішенням №340 VІІ від 13.02.2019 р. Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області покладено на секретаря Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області Чеботарьову Ольгу Миколаївну виконання повноважень голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області та надано секретарю Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області Чеботарьовій О. М. право першого підпису на фінансових та платіжних документах Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області.

Отже ОСОБА_5 виконує повноваження сільського голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, яка обіймає цю посаду та здійснює надані їй згідно законодавства повноваження з 19.02.2019 р., тобто перебуває на посаді строком більше року.

19.02.2020 р. сплив термін перебування ОСОБА_5 на посаді голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області.

Відповідач ОСОБА_7 є головою Лиманської районної Державної адміністрації Одеської області, який обіймає цю посаду з червня місяця 2017 р. по цей час та здійснює надані йому згідно законодавства повноваження , тобто перебуває на посаді строком більше року.

Відповідач ОСОБА_8 є головою Лиманської районної ради Одеської області, який обіймає цю посаду з грудня 2014 по цей час та здійснює надані йому згідно законодавства повноваження, тобто перебуває на посаді строком більше року.

Відповідно до зазначеного вище на Лиманську районну Державну адміністрацію Одеської області та Лиманську району раду Одеської області покладена функція реалізації державної політики у галузі охорони здоров`я населення територіальних громад сіл Трояндове, Ставки, Ониськове, які входять до складу Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, координація діяльності Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, забезпечення кваліфікованою медико-санітарною допомогою населення.

Відповідач ОСОБА_9 є головою Одеської обласної державної адміністрації який обіймає цю посаду з 11 жовтня 2019 року по цей час та здійснює надані йому згідно законодавства повноваження.

Відповідно до Звіту про роботу Трояндівської сільської ради за 2019 рік за критеріями доходів загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн. - 67 845,50 грн. направлено на придбання пасти вапняної, бензину, будматеріалів, запасних автозапчастин, сантехніки; приладів захисту контролю, пускачів магнітних.

Також з загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн. начебто виконані послуги на поточний ремонт вуличного освітлення на загальну суму 910 642,21 грн., а саме: за рахунок коштів місцевого бюджету виконані послуги на загальну суму - 466 939,74 грн., зокрема:

поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Миру села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 67 377,87 грн.;

поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Трояндовій села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 58 795,99 грн.;

поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Будівельній села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 32 133,20 грн.;

- поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Степовій села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 34 603,51 грн.;

поточний ремонт вуличного освітлення по вулиці Миколаївській села Трояндове Лиманського району Одеської області на суму - 32 948,67 грн.;

поточний ремонт мережі вуличного освітлення села Трояндове Лиманського району Одеської області (вул. Сонячна - вул. Шевченка) на суму - 42 495,51 грн.;

поточний ремонт мережі вуличного освітлення села Ставки Лиманського району Одеської області (вул. Зелена-вул. Ставкова) на суму - 152 098,88 грн.;

поточний ремонт мережі вуличного освітлення по вулиці Новоселів села Ониськове Лимансцкого району Одеської області на суму - 46 486,11 грн.

За рахунок субвенції з місцевого бюджету, код 41053900 (загальний фонд) по КПКВ 0116030 К^КВ 2240, виконані роботи на загальну суму 443 702,47 грн., а саме:

- на поточний ремонт мережі вуличного освітлення села Ониськове (вул. 40-річчя Перемоги, Заводська, Степова) в сумі 134 136,48 грн.;

- на поточний ремонт мережі вуличного, освітлення села Ониськове (вул. Центральна, Мирна) в сумі 147 735,46 грн.;

- на поточний ремонт мережі вуличного освітлення села Ониськове (вул. Південна, Садова) в сумі, 161 830,53 грн.

Крім того за рахунок місцевого бюджету (бюджет розвитку) було використано 365 397,88 грн., а саме:

- на капітальний ремонт тротуарної доріжки по вулиці Миру до вулиці Трояндово села Трояндове Лиманського району Одеської області в сумі 299 997,88 грн.;

- придбання насосів глибинних PEDROLLO ( (Педролло) (3 шт.) на суму 65 400 грн.

Крім того за рахунок субвенції з районного бюджету - бюджет розвитку (спеціальний фонд; по КЕКВ 3110 придбання башти Рожновського для села Ставки Лиманського району (Одеської області, використано в сумі 100 000,00 грн. (субвенція з районного бюджету).

Також у Звіті про роботу Трояндівської сільської ради за 2019 рік за критеріями доходів загального фонду - 13 282 694, 37 грн. та субвенції - 5 447 570,40 грн. зазначено, що на території сільської ради працює комунальне підприємство Калина , яке надає послуги з водопостачання оплатою, яка становить з лічильником - 15 грн. за 1 куб води, без лічильника - 45 грн.

Також у Звіті про роботу Трояндівської сільської ради за 2019 р. за критеріями доходів загального фонду - 13282694,37 грн. та субвенції - 5447570,40 грн. зазначено, що на заробітну плату в 2019 р. було використано по всім установам сільської ради по КЕКВ 2111- 4402202,17 грн., по КЕЕВ 2120 - 965269,39 грн. На енергоносії використано по всім установам Трояндівської сільської ради - 373573,67 грн.

З 11.10.2018р. по 18.10.2018р. Державна екологічна інспекція в Одеській області провела перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Торяндівською сільською радою Лиманського району Одеської області. За результатами перевірки в акті були зафіксовані такі порушення: не розроблено Програму поводження з твердими побутовими відходами, що є не виконання постанови Кабінету Міністрів України від 04 березня і 2006 року № 265 Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами , та п.б ст.21 Закону України Про відходи , та порушення вимог ст. 52 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища . На території Трояндівської сільської ради розташовано паспортизоване місце видалення відходів. Паспорт погоджено з відповідними службами та затверджено Комінтернівською районною державною адміністрацією від 23.07.2004 р. але відсутній реєстраційний номер та дата реєстрації. Оновлення паспорту не проводилось.

Місце видалення відходів (МВВ) с. Трояндове, реєстраційний номер 5227143 для складування, захоронення відходів побутового характеру та інших відходів 4 класу небезпеки. Має місце відповідно погоджений Паспорт місця видалення відходів. Рік початку експлуатації - 1996 рік. Тип МВВ - відкрите поверхневе, змішаного типу. Площа зайнята МВВ - 4,5 га. Проектний обсяг видалення відходів не визначався. Розрахунковий термін експлуатації - 20 років. Віддаленість від населеного пункту - 0,7 км. Віддаленість від водотоків і водойм - 1,5 км. Глибина залягання підземній: вод - 95-110 м, якісна оцінка захищеності підземних (напірних) вод - захищені.

Сільською радою не вживаються заходи для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами. А саме: суб`єкти господарювання, які здійснювали б діяльність по збиранню, сортуванню відходів не створені, інші - не залучені.

Не організовано збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, не створено місце видалення відходів (МВВ) для їх захоронення, не організовано роздільне збирання корисних компонентів цих відходів. Відсутні дані про створення постійно діючої комісії з питань поводження з безхазяйними відходами та території сільської ради.

За результатами перевірки складений припис № 92 від 18.10.2018 р. За змістом припису Трояндівській сільській раді Лиманського району Одеської області приписано:

1) розробити Комплексну довгострокову програму з охорони навколишнього середовища по сільській раді - до 18.12.2018р.;

2) Завести документацію по первинному поточному обліку кількості, типу, і складу відходів, що утворюються, збираються та видаляються на території сільської ради до 18.11.2018р.;

3) Провести рекультивацію місць видалення відходів та не допускати розміщення несанкціонованих звалищ - з 19.10.2018р. та постійно;

4) Оперативно встановлювати винних осіб щодо порушення природоохоронного законодавства;

5) Провести роботу по інвентаризації зелених насаджень в межах сільської ради - до 18.12.2018 року;

6) Створити робочу комісію по обстеженню стану зелених насаджень в межах населених пунктів, які потребують санітарно-оздоровчих заходів до 31.11.2018 р.

V. Джерела права та висновки суду.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 9 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища 1264-XII від 25.06.1991р. кожний громадянин України має право на безпечне для його життя та здоров`я навколишнє природне середовище.

Відповідно до статті 20 Закону України Про відходи від 5 березня 1998 року

№ 187/98-ВР (надалі - Закон № 187/98-ВР) , до повноваженьмісцевих державних адміністрацій у сфері поводження з відходами належить:

а) виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади;

б) участь у розробленні загальнодержавних програм раціонального використання відходів і вжиття необхідних заходів для запровадження маловідходних та енергозберігаючих технологій;

в) організація розроблення та здійснення регіональних і місцевих програм поводження з відходами, а також забезпечення реалізації загальнодержавних програм;

г) координація та сприяння розвитку підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами;

д) здійснення контролю за використанням відходів з урахуванням їх ресурсної цінності та вимог безпеки для здоров`я людей і навколишнього природного середовища;

е) здійснення контролю за діяльністю об`єктів поводження з відходами;

є) взаємодія з органами місцевого самоврядування;

ж) розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів;

з) організація та сприяння створенню спеціалізованих підприємств усіх форм власності для збирання, оброблення, утилізації та видалення відходів, а також для виготовлення, монтажу та сервісного обслуговування відповідного устаткування;

и) залучення та об`єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ, організацій та громадян, місцевого бюджету і позабюджетних фондів для фінансування будівництва нових, розширення та реконструкції діючих об`єктів поводження з відходами, а також для вивчення можливості утилізації відходів, їх маркетингу тощо;

і) складання і ведення реєстру об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів і реєстру місць видалення відходів;

ї) організація ведення обліку утворення, оброблення, знешкодження, утилізації та видалення відходів, їх паспортизації;

й) організація збирання і видалення побутових та інших відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також здійснення роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;

к) видача дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами терміном на три роки;

н) сприяння роз`ясненню законодавства про відходи серед населення, створення необхідних умов для стимулювання залучення населення до збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини;

п) здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.

Згідно з ст. 21 Закону № 187/98-ВР (повноваження органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами):

Органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують:

а) виконання вимог законодавства про відходи;

б) розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів;

в) організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;

г) затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням;

д) вжиття заходів для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами;

е) вирішення питань щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами;

є) координацію діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, що знаходяться на їх території, в межах компетенції;

з) здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території;

и) ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів;

і) сприяння роз`ясненню законодавства про відходи серед населення, створення необхідних умов для стимулювання залучення населення до збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини;

ї) здійснення інших повноважень відповідно до законів України;

й) надання згоди на розміщення на території села, селища, міста місць чи об`єктів для зберігання та захоронення відходів, сфера екологічного впливу функціонування яких згідно з діючими нормативами включає відповідну адміністративно-територіальну одиницю;

м) здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.

Органи місцевого самоврядування приймають рішення про відвід земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об`єктів поводження з відходами .

У відповідності до ст. 22 цього Закону: Уповноважені органи виконавчої влади у сфері поводження з відходами є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, інші органи виконавчої влади відповідно до їх компетенції .

Відповідно до ч.1 статті 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища : До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить:

а) організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства:[…]поводження з відходами .

Згідно з п. в ч.1 ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, у тому числі, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Відповідно до Положення про Міністерства енергетики та захисту довкілля України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 2005 року №32 , зазначене Міністерство є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Статтею 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до власних повноважень виконавчих комітетів міських рад віднесено залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності до участі у створенні, розвитку, реконструкції об`єктів інженерного забезпечення, координація на відповідній території діяльності суб`єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів.

Відповідно до п. 44 ч.1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в цьому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до статті 34 Закону України Про місцеві державні адміністрації :

Місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження, делеговані їм відповідними обласними, районними радами.

Делегування радами повноважень місцевим державним адміністраціям супроводжується передачею фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення.

Місцеві державні адміністрації підзвітні та підконтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень.

Голови місцевих державних адміністрацій мають право вносити на розгляд відповідних рад питання, пов`язані з виконанням делегованих повноважень, та інші пропозиції.

Голови обласних державних адміністрацій мають право дорадчого голосу на засіданнях обласних рад. Голови районних державних адміністрацій мають право дорадчого голосу на засіданнях районних рад.

Голови місцевих державних адміністрацій щорічно звітують перед відповідними радами з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку територій і делегованих повноважень.

Обласна та районна ради можуть висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого, з урахуванням пропозицій органу виконавчої влади вищого рівня, Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь.

Якщо недовіру голові обласної чи районної державної адміністрації висловили дві третини від складу відповідної ради, Президент України приймає відставку голови відповідної місцевої державної адміністрації .

Згідно з статтею 35 Закону України Про місцеві державні адміністрації ( відносини місцевих державних адміністрацій з органами місцевого самоврядування територіальних громад і їх посадовими особами):

Місцеві державні адміністрації на відповідній території взаємодіють з сільськими, селищними і міськими радами, їх виконавчими органами та сільськими, селищними і міськими головами, сприяють у здійсненні ними власних повноважень місцевого самоврядування, зокрема у вирішенні питань економічного, соціального та культурного розвитку відповідних територій, зміцнення матеріальної та фінансової бази місцевого самоврядування, контролюють виконання наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади, розглядають та враховують у своїй діяльності пропозиції депутатів, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб.

У разі розгляду місцевою державною адміністрацією питань, які зачіпають інтереси місцевого самоврядування, про це повідомляється заздалегідь відповідним органам місцевого самоврядування. Представники цих органів та посадові особи територіальних громад мають право брати участь у розгляді таких питань місцевою державною адміністрацією, висловлювати зауваження і пропозиції.

Голови місцевих державних адміністрацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів місцевої державної адміністрації або їх представники мають право бути присутніми на засіданнях органів місцевого самоврядування та бути вислуханими з питань, що стосуються їх компетенції.

Місцеві державні адміністрації не мають права втручатися у здійснення органами місцевого самоврядування власних повноважень.

Для здійснення спільних програм місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування можуть укладати договори, створювати спільні органи та організації.

Місцеві державні адміністрації мають право укладати договори у випадках, встановлених законами .

Статтею 36 Закону України Про місцеві державні адміністрації визначений порядок відносини місцевих державних адміністрацій з підприємствами, установами, організаціями, де зазначено, що місцеві державні адміністрації не втручаються у господарську діяльність підприємств, установ, організацій, крім випадків, встановлених законом.

Стаття 71 Закону України Про місцеве самоврядування встановлює гарантії місцевого самоврядування: 1. Територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

2. Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом .

Таким чином, суд робить висновок, що питання забезпечення населеного пункту об`єктами інженерно- транспортної та житлово - комунальної інфраструктури відноситься до сфери благоустрою, а відтак - це суто власні повноваження Трояндівської сільської ради, які вирішуються на засіданнях сесій Трояндівської сільської ради шляхом прийняття відповідних рішень Трояндівської сільської ради. Втручання районної ради, райдержадміністрації та облдержадміністрації не передбачено законодавством.

Що стосується позовних вимог заявлених до Державної екологічної інспекції про визнання протиправної бездіяльності про відсутність контролю у протиправній бездіяльності щодо вчинення дій по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення суд зазначає, що відповідач, Державна екологічна інспекція в Одеській області, провела планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Трояндівською сільською радою Лиманського району Одеської області. Під час проведення перевірки відповідач встановив порушення природоохоронного законодавства. Зокрема, за результатами перевірки складений припис № 92 від 18.10.2018 р. За змістом припису Трояндівській сільській раді Лиманського району Одеської області приписано:

1) розробити Комплексну довгострокову програму з охорони навколишнього середовища по сільській раді - до 18.12.2018р.;

2) Завести документацію по первинному поточному обліку кількості, типу, і складу відходів, що утворюються, збираються та видаляються на території сільської ради до 18.11.2018р.;

3) Провести рекультивацію місць видалення відходів та не допускати розміщення несанкціонованих звалищ - з 19.10.2018р. та постійно;

4) Оперативно встановлювати винних осіб щодо порушення природоохоронного законодавства;

5) Провести роботу по інвентаризації зелених насаджень в межах сільської ради - до 18.12.2018 року;

6) Створити робочу комісію по обстеженню стану зелених насаджень в межах населених пунктів, які потребують санітарно-оздоровчих заходів до 31.11.2018 р.

За фактом наявності порушень вимог природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами на території Трояндівської сільської ради, інспекцією складено адмінматеріали та винесено постанови про притягнення винних осіб до відповідальності.

Таким чином, доводи стосовно бездіяльності Державної екологічної інспекції в Одеській області щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) на території Трояндівської сільської ради, зокрема, в сфері поводження з відходами спростовуються.

Також суд звертає увагу, що згідно з ч. 1 і 2 ст. 5 КАСУ, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист; захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також у будь-який спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Гарантоване ст. 55 Конституції України й конкретизоване в законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб твердження про порушення драв було обґрунтованим. Обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів, особи на момент її звернення до суду.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Верховний Суд України у своїй постанові у справі від 15 листопада 2016 року у справі № 800/301/16 зазначив, що порушення має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Відсутність спору, у свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту (висновок, сформований у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12 грудня 2018 року у справі №802/2474/17-а; провадження №11-1081апп18).

На підставі зазначеного вище, суд робить висновок, що права позивача не порушені, оскільки він жодним чином не довів, що оспорювана бездіяльність відповідачів мала безпосередній вплив на його право доступу до публічної інформації, що є підставою для відмови у задоволені позовної заяви.

Враховуючи викладене вище, суд робить висновок, що позовні вимоги не належать до задоволення.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

VI. Судові витрати

Відповідно до п.9 ч.1 ст.5 Закону України Про судовий збір позивач звільнений від судового збору. Таким чином, суд не здійснює розподіл судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись, ст.ст. 2,77,139, 244-246 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити.

2. Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Оскільки справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

3. Позивач - ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 .

Відповідачі :

Голова Одеської обласної Державної адміністрації Куций Максим Васильович адреса: проспект Шевченка,4 м. Одеса, 65032.

Одеська обласна Державна адміністрація адреса: проспект Шевченка,4 м. Одеса, 65032

Державна екологічна інспекція в Одеській області адреса: Проспект Шевченка,12, м. Одеса,65058

Голова Лиманської районної державної адміністрації Одеської області Приймак Василь Михайлович адреса: проспект 40-річчя Визволення, буд. №1 смт. Доброслав, Лиманський район Одеська обл.67500.

Лиманська районна державна адміністрація Одеської області адреса: проспект 40-річчя Визволення, буд. №1 смт. Доброслав, Лиманський район Одеська обл.67500

Голова Лиманської районної ради Одеської області Тефтул Геннадій Олександрович адреса:проспект 40-річчя Визволення, буд. №1 смт. Доброслав, Лиманський район Одеська обл.67500

Лиманська районна рада Одеської області адреса: проспект 40-річчя Визволення, буд. №1 смт. Доброслав, Лиманський район Одеська обл.67500

В.о. голови Трояндівської сільської ради Чеботарьова Ольга Миколаївна адреса: вул. Сонячна,4,Трояндове,Лиманський район, Одеська область,67520

Треті особи:

ОСОБА_3 адреса: АДРЕСА_1

Назаренко Віктор Павлович адреса: вул. Степова,8 село Трояндове Лиманського району Одеської області

КП "Калина" адреса: вул. Сонячна,4, с. Трояндове, Лиманського району Одеської області, 67520.

Суддя О.Я. Бойко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2020
Оприлюднено23.06.2020
Номер документу89967938
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3285/20

Постанова від 08.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 22.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні