СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 червня 2020 р. Справа № 480/1979/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Опімах Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до Недригайлівського ДНЗ про застосування заходів реагування,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом до Недригайлівського ДНЗ, в якому просив застосувати заходи реагування у вигляді зупинення експлуатації будівлі Недригайлівського ДНЗ до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 2-11 Акту № 14 від 26.02.2020 р., шляхом опечатування, опломбування і знеструмлення. Позовні вимоги мотивує тим, що в період з 25 по 26 лютого 2020 року посадовими особами управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області проведено позапланову перевірку Недригайлівського ДНЗ щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. За результатами проведеної перевірки виявлено низку порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Позивач звернувся до суду для захисту прав та законних інтересів громадян та недопущення настання тяжких наслідків у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки через застосування до відповідача заходів реагування відповідно до Кодексу цивільного захисту України.
Відповідач позов не визнав, у наданому суду відзиві на позовну заяву зазначив, що з метою усунення виявлених під час перевірки порушень відповідно до наказу завідувача Недригайлівського ДНЗ ясла-садок "Барвінок" був затверджений план заходів на усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, на виконання якого були усунуті порушення, зазначені в п.п. 1, 3, 5-8, 10 Акту. Разом з тим, пункти 2, 4, 9 Акту № 14 від 26.02.2020 р. неможливо оперативно виконати, оскільки усунення цих порушень потребує значних фінансових вкладень. З метою усунення порушень відповідачем були направлені листи про виділення коштів до відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Недригайлівської селищної ради. Крім того, станом на 08.05.2020 р. та станом на 12.05.2020 р. затверджений Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва системи протипожежного захисту приміщень та виготовлений робочий проект системи протипожежного захисту відповідно. У свою чергу, Недригайлівський ДНЗ ясла-садок "Барвінок" є діючим закладом дошкільної освіти і зупинення експлуатації будівлі Недригайлівського ДНЗ обмежить право вихованців закладу на дошкільну освіту, оскільки виховний процес в ньому буде припинено. Просив у задоволенні позову відмовити.
Позивач подав відповідь на відзив, в якому зазначив, що обов`язок забезпечення пожежної безпеки виникає у відповідача з дати початку його функціонування, а не з моменту виявлення порушень органом державного контролю. Разом з тим, надані відповідачем матеріали на підтвердження усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки є його внутрішніми документами та не підтверджують фактичне усунення порушень. Підтвердження усунення порушень повинно бути зафіксовано Актом повторної перевірки за процедурою, встановленою Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Крім того, заява про проведення перевірки за власним бажанням об`єкту відповідача на предмет усунення порушень до Управління не надходила. Просив позов задовольнити.
Вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що в період з 25 по 26 лютого 2020 року відповідно до наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області від 24.02.2020 р. № 3 позивачем проведено позапланову перевірку Недригайлівського ДНЗ (ясла-садок) "Барвінок" Недригайлівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області за адресою: Сумська область, Недригайлівський район, смт. Недригайлів, вул. Сумська, 8, щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт від 26.02.2020 р. № 14 (а.с.12,14-21).
Проведеною перевіркою виявлені порушення вимог нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, а саме:
- при вході в будівлю дошкільного навчального закладу (тамбур) допускається влаштування на шляху евакуації горючих матеріалів (пластику);
- двері на шляху евакуації з приміщень ізостудії та старшої групи відчиняються не в напрямку виходу;
- при вході в будівлю дошкільного навчального закладу допускається улаштування порогів на шляху евакуації вище 0,05 м;
- допускається використання на шляху евакуації дверей зі склом, що при руйнуванні утворює скалки;
- двері виходів до сходових кліток та приміщень безпосередньо на сходові клітки не обладнані пристроями для самозачинення та ущільненнями в притулах;
- в приміщенні для зберігання харчових продуктів і навісові для зберіганні дров допускається прокладання незахищених проводів по горючій основі, а саме по дерев`яним конструкціям;
- в коридорі біля кабінету медсестри, при вході до музичної зали, при вході в ізостудію допускається заклеювання електричних проводів горючим матеріалом (шпалерами);
- не здійснено захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ EN632305:2012 Блискавкозахист;
- приміщення будівлі не обладнані системою протипожежного захисту автоматичною системою протипожежного захисту (автоматична система оповіщення про пожежу, системою протипожежного спостереження тощо) відповідно до вимог ДБН В.2.5.-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту";
- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискчів в приміщеннях дошкільного навчального закладу.
Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
З матеріалів справи вбачається, що під час проведення позапланової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що, у свою чергу, є підставою для застосування санкцій до власників та керівників суб`єкта господарювання.
Відповідно до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначені підстави для зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.
Так, згідно з п. 1 ч. 1 ст. 70 цього Кодексу підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
З матеріалів справи вбачається, що під час проведення позапланової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей та в подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки, що, у свою чергу, є підставою для застосування санкцій до власників та керівників суб`єкта господарювання.
Так, відповідачем вживалися заходи до усунення виявлених порушень, але належним чином оформленого підтвердження цього суду не надано, зокрема, заява про проведення перевірки за власним бажанням об`єкту відповідача на предмет усунення порушень до позивача не подавалася та її копія суду не надана.
Позивач просить суд застосувати захід реагування у вигляді зупинення експлуатації будівлі Недригайлівського ДНЗ за адресою: Сумська область, Недригайлівський район, смт. Недригайлів, вул. Сумська, 8, до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 2-11 Акту № 14 від 26.02.2020 р., - шляхом опечатування, опломбування і знеструмлення.
При цьому виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (ч. 5 ст. 4 Закону).
Відповідно до ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи, що відповідач належних та допустимих доказів на підтвердження своєї позиції не надав, суд вважає, що за наведених обставин і правових норм вимоги управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до Недригайлівського ДНЗ про застосування заходів реагування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області (40016, м. Суми, вул. Сергія Табали (Сєвєра), 70, код ЄДРПОУ 38602403) до Недригайлівського ДНЗ (42100, Сумська область, Недригайлівський район, смт. Недригайлів, вул. Сумська, 8, код ЄДРПОУ 26265701) про застосування заходів реагування - задовольнити.
Застосувати захід реагування до Недригайлівського ДНЗ, зареєстрованого за адресою: Сумська область, Недригайлівський район, смт. Недригайлів, вул. Сумська 8, код ЄДРПОУ 26265701, у вигляді зупинення експлуатації будівлі Недригайлівського ДНЗ за адресою: Сумська область, Недригайлівський район, смт. Недригайлів, вул. Сумська 8, до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 2-11 Акту № 14 від 26.02.2020 р., шляхом - опечатування, опломбування, знеструмлення.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до п. 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2020 |
Оприлюднено | 24.06.2020 |
Номер документу | 89968431 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні